Eesti uudised

Seadus teeks kiivri kandmise kõigile jalgratturitele kohustuslikuks ja ähvardab selle eirajaid trahviga

Mattias Tammet, 3. juuni 2014 07:00

289 KOMMENTAARI

k
Kiiver pähe!/ 29. juuli 2014 13:58
Kiiver pähe ja kohustuslikuks kohe, mida siin enam arutada. Paar päeva tagasi sõitsin rattaga vastu äärekivi, ratas kaotas tasakaalu ja hetkega olin siruli. Lihtsalt vastu tuli üks uljas seltskond, kes ilmselt juba emapiimaga olid rattasõiduoskused kätte saanud ja tõmbasid kurve pidureid kasutamata... Minul aga on puudulik huumorisoon ja ma ei ole ka vares, kes eest ära õhku suudaks tõusta. Sinikad ja marrastused on tegelikult tühiasi. Kui aga vaadata ulatuslikku jälge kiivril, mis mu kukkudes sinna tekkis, siis on selgemast selgem, et kui ma oleksin selle obaduse samasse kohta ilma kiivrita saanud, siis.... Ärgu keegi nüüd seletagu, et tädi, ära sõida, kui ei oska. Oskan küll ja ratas on mul ka hea.
t
Tom/ 8. juuli 2014 13:36
Kiiver ratturil võib ehk olla tore asi, kuid igaüks ise peab otsustama, kuidas, kus, kuhu ja kui kiiresti rattal sõidab. Miks teha asi kohustuslikuks, me ei ela Põhja-Koreas, vaid suht demokraatlikus riigis. Politsei võiks jälgida, kus ja kuidas ratturid sõidavad, kas on valgustatud pimedal ajal, kas on kell, mida kergliiklus- ja kõnniteel vaja läheb.
k
8. juuli 2014 13:21
Kiiver peaks olema kohustuslik mitte ainult rattasõidul, vaid tantsides, talvel libedal ajal, joobnuna kodupoole taarudes, jääpurikate ajal jne hoolitseva seaduseandja poolt ette antud olukordades. Ja kel pole kaasas või peas, peab trahvi saama täie rangusega. Kiivri kandmise jäjgimine peaks olema politsei kõrgem prioriteet. Ja ettepanek - jalgrataste sõidukiiruse piirmäär seada.
a
Aiku/ 7. juuni 2014 12:34
Kui juba rumalaks minna, siis miks mitte võtta kasutusele seadus, mis kohustab jalgratastel abirattaid kasutama ning linnas sõidukiirust piirata 15 km/h.
r
rattur, mis see nii imelik asi siin on../ 7. juuni 2014 10:05
Laki velvoittaa
1.1.2003 tuli voimaan laki, jonka mukaan polkupyöräilijän ja polkupyörän matkustajan on ajon aikana yleensä käytettävä asianmukaista suojakypärää. (Tieliikennelaki 90 §)
r
rattur,, uuring soomes/ 7. juuni 2014 10:01
Kypärää kannattaa käyttää
Kypärä on pyöräilijän perusvaruste, jota kannattaa käyttää aina pyöräillessä. Onnettomuustilanteessa kypärä toimii hyvin iskunvaimentimena ja suojaa päätä tehokkaasti.
Suomessa tehdyssä tutkimuksessa on arvioitu, että lähes puolet pyöräilijöiden kuolemista voitaisiin estää, jos kaikki pyöräilijät käyttäisivät kypärää, Vuosittain kuolee keskimäärin 55 pyöräilijää ja loukkaantuu noin 1 100. Kuolemista 80 prosenttia johtuu päähän kohdistuneen iskun aiheuttamasta aivovammasta
k
kukupai/ 5. juuni 2014 18:38
jalakäiatele ka kiiver pähe siis juba, ei tea ju kunagi millal kukud.
a
Aare/ 5. juuni 2014 18:37
Kas tõesti kaks kiivrit, üks suveilmaga ja teine suurem, et talvemüts alla mahuks. Või peab suurema talvemütsi hankima kiivri peale? Käin tööl iga ilmaga, ka vihmaga, lumega, ainult kiilasjääga lähen jalgsi. Mis on kiiver jalgratturile - tankistimüts, veneaegne keevitajamüts, sõdurikiiver või muu mille kandmine ei too trahvi? Riik vist vaene, trahviraha toel saab veel....

i
Indrek/ 4. juuni 2014 22:20
ALGRATTAKIIVER VÕRDUB SUUREM OHT RATTURILE!
Uuring Suurbritannia Bath ülikoolis näitas, et kiivrit kandvast ratturist mööduvad autod ~10 cm lähemalt, kui kiivrit mitte kandvast- st. riskid kasvavad kordades!
Samuti näitavad uuringud (viide all) et kiivriga ratturi liikluskäitumine muudab sõidukiirused suuremaks, ning liikluskäitumine läheb riskialtimaks. Mootorsõidukiga ratturi suurenenud kiirustel kokkupõrked on tihedamad, ratturi traumad suuremad, kui ilma kiivrita ja väiksemal kiirusel.
Enamikes suurtes Euroopa "jalgrattariikides" on selline seadus ammu tagasi lükatud!
Selline seadus jätaks Eestist meie külalistele väga vale mulje kui demokraatlikust Euroopa riigist.
Jalgrattaga sõitja surutakse sisepagulusse liiklejana. Rattur peaks salaja metsas liiklema kui soov on nautida ilma kiivrita sõitmist.
Kiivrita rattur=kurjategija! See on väär, ning on üsna vastuolus euroopalike väärtushoiakutega.
Tõeliste probleemide teadvustamise asemel jalgratturi ohutusel, jahutakse lõputult pseudoküsimuste üle.
Seadus peaks ratturi heaks loodama, mitte rattur seaduseloojate jaoks, et ratturit peedistada.
Lisaks on see seadus represseerivaks, pärssivaks teguriks keskkonnasäästliku ning tervisliku transpordi arenemisel Eestis.
Jalgrattasõit peaks eelkõige fun olema!
Jalgrattakultuuri peamisteks väärtushinnanguteks minu arvates on:
tervislikud eluviisid, värske õhk, väljendusvabadus, avatud ühiskond, kaaskodanike ja kaasliiklejatega arvestamine, turvalisus..
Kiiver seda ei ole, võin ratturina ja ka insenerina öelda.
Kasutan jalgratast aastaringselt linnas liiklemisel ning leian, et kiivri kasutamine peaks olema vabatahtlik, samuti nagu ratta naelrehvid talvel.
Minu soovitused jalgrattatranspordi propageerimiseks ja turvalisemaks muutmiseks:
JALGRATTATEID JUURDE!
Ohtlike avadega veevoolu truupide ja teeaukude muutmine jalgrattale turvalisemaks.
Maksusoodustused ettevõtete töötajatele ja koolidele ratta ostmisel!
RATTAGA TÖÖLE/ KOOLI skeemi toetamine võiks olla prioriteet number 1. See omaks otsest mõju rasvuvale Eesti elanikkonnale ning võidaks tervislik keskkonnaga arvestav liikluskultuur, tervishoiu peale kulutatatavast rahast rääkimata.
Vähem kapseldunud poliitilist seaduseloomet toetamaks keskkonnasäästlikke ja tervislikke eluviise!
Ratturitele soovitused:
Järgige palun liiklusseadust, ning eriti 2011 liiklusseaduse muudatust seoses liiklemisega ristmikel ja vöötradadel.
Jalgrattad massidesse!
Ohutut liiklemist!
a
Andrei Kiisler/ 5. juuni 2014 13:36
Tubli! Aga üks ehk olulisim jäi ikka välja - et paljudel ratturitel polegi seda kultuuri, nad tihti ei arvestagi teiste liiklejatega ning on siis ise süüdi.
k
Kalju/ 4. juuni 2014 21:40
Ei tea ,kas ma elan niikaua, kui jalakäijal on kiivri kandmine kohustuslik?
i
Indrek/ 4. juuni 2014 20:41
JALGRATTAKIIVER VÕRDUB SUUREM OHT RATTURILE!
Uuring Suurbritannia Bath ülikoolis näitas, et kiivrit kandvast ratturist mööduvad autod ~10 cm lähemalt, kui kiivrit mitte kandvast- st. riskid kasvavad kordades!
Lisaks on see seadus represseerivaks, pärssivaks teguriks keskkonnasäästliku transpordi arenemisel Eestis.
Enamikes suurtes Euroopa "jalgrattariikides" on selline seadus ammu tagasi lükatud!
http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/10866273/Cycle-helmets-are-useless-says-brain-surgeon.h...
Loodan siiralt, et see jabur muudatus läbi ei läheks.
JALGRATTATEID JUURDE!!
Ohutut liiklemist!
k
Kiiver pähe!/ 29. juuli 2014 14:10
Väga nõrk argumentatsioon kiivri kasutamise vastu. Tavaliselt hoian suuremat pikivahet, kui märkan, et ees sõitvas autos ei ole vist juht kaine või tukub roolis. Ilma turvavööta autojuhid võiksid ka kasutada mingit märgistust, et teaks neist kaugemale hoida.
i
Indrek/ 4. juuni 2014 20:37
JALGRATTAKIIVER VÕRDUB SUUREM OHT RATTURILE!
Uuring Suurbritannia Bath ülikoolis näitas, et kiivrit kandvast ratturist mööduvad autod ~10 cm lähemalt, kui kiivrit mitte kandvast- st. riskid kasvavad kordades! Lisaks on see seadus represseerivaks, pärssivaks teguriks keskkonnasäästliku transpordi arenemisel Eestis.
Enamikes sJALGRATTAKIIVER VÕRDUB SUUREM OHT RATTURILE!
Uuring Suurbritannia Bath ülikoolis näitas, et kiivrit kandvast ratturist mööduvad autod ~10 cm lähemalt, kui kiivrit mitte kandvast- st. riskid kasvavad kordades!
Lisaks on see seadus represseerivaks, pärssivaks teguriks keskkonnasäästliku transpordi arenemisel Eestis.
Enamikes suurtes Euroopa "jalgrattariikides" on selline seadus ammu tagasi lükatud!
http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/10866273/Cycle-helmets-are-useless-says-brain-surgeon.h...
Loodan siiralt, et see jabur muudatus läbi ei läheks.
JALGRATTATEID JUURDE!!
Ohutut liiklemist!
s
Sven Rannat/ 4. juuni 2014 18:06
Kiiver pähe ja dildo p**se.
z
zxc/ 4. juuni 2014 16:50
kõige tähtsam on, et saab trahvi teha.
k
keith/ 4. juuni 2014 15:57
riigil on kuskilt raha juurde vaja jälle :D
n
nipitiri/ 4. juuni 2014 12:48
a te perse ei taha selle seadusega kerida V

t
taat/ 4. juuni 2014 12:15
Kiivrist kasu ainult kui juba autorataste all ja kas siiski? TAHAVAATE PEEGLIST rohkem kasu, hoiab ratastealla sattumise. Tänu PEEGLILE pääsesin ise joodiku auto ratastealt.
s
sm/ 4. juuni 2014 11:28
Palju neid rattaga saadud peatraumasid siis aastas on, et tuleb 1,3 milj inimest kiiverdada?
k
Koit/ 4. juuni 2014 09:40
Miks kuradi pärast kohustuslikuks? Ise küsin, ise vastan, raha ja et vägev maksumaksja end ei vigastaks, hetkekski ei tohi sa end vabalt tunda. Pistku p....e see kuradi kiiver, varsti on oodata raudselt helkurvestide kohustusliku kandmist ja turvakindaid jalakäial, loomulikult ka kiivrit, et ikka rohkem klounina end tunda
r
rattur/ 4. juuni 2014 09:03
minu meelest on see suht mõttetu ostsin ka kunagi lapsele kiivri laps ei jõudnud seda veel pähegi panna kui see jalgratta lenksu küljest rippudes maha kukkus ja purunes olin kohe imestuses et kuidas uus kiiver ja kukkudes umbes 70cm kõrguselt koheselt katki läks viies poodi tagasi selgus seal et jah tõesti need kiivrid ongi nii nõrgad sisu on penoplast peal õrn kiht plastikut ja värvi tekib küsimus milleks siis seliseid kiivreid kanda tehke siis kohe seadus et kõik jalgratturi peavad hakkamakandma siklite kiivreid need vähe tugevamad ja ka reaalselt kaitsvad mitte nigu need penoplasti känkarad agasellegei poolest on mõistlik et jääb seadus selline nagu ta täna on kuni 16 kiiver pähe ja peale seda juba igaüks ise otsustab kas panna või mitte mina näiteks ei pane isegu kui tuleb vastav seaus kuna minul hakkab pea kiivrist valutama
n
no/ 4. juuni 2014 08:07
Teeme nii, et kiiver oleks kohustuslik kõigile kuni 18-aastastele, ehk siis kuni täiskasvanu ea saamiseni.
t
4. juuni 2014 07:41
Tule tavas appi!! Ma saan aru kui helkurvest oleks kohustuslik oleks tore aga kiiver?
z
zeus/ 4. juuni 2014 07:29
Miks mitte ka autojuhtidele kiivrid pähe!!!Hoiab ka palju peatraumasid ära.
p
Proff/ 4. juuni 2014 06:59
Siin pole tegu turvalise liikluse kui sellisega või inimeste ohutusega. Kes tõsisemalt kilomeetreid väntab kannab kiivrit nagunii. Sellekohase seadusega üritavad reformilojused trahve välja peksta ja täita reformikassat. Alevipoodi sõitnud perenaine või vanaisa on see sihtgrupp keda reformiokupandid seekord ründavad..

s
Sven Rannat/ 4. juuni 2014 01:42
Karta on, et see seadus tekitab rohkem mõrasid peades, kui esialgselt plaanitud oli.
m
mees/ 4. juuni 2014 01:09
hallo inimesed tulge maapeale tagasi, asi pole selles kas kanda või mitte kanda kiivrit, asi selles miks peab riik iga meie liigutust seadustega reguleerima, enam ei ole varsti võimalik siin riigis sammugi astuda oma mõistusega, sest kõik on seadustega reguleeritud,trahv trahviks aga tunne on selline ,nagu nõukaajal, vale liigutus või mõte kohe vaibale, absurd ,alles oli see lubateta sõitmise jama hoovides ja põldudel ,nüüd kiivrid ,mis edasi, kuram laske inimestel endil ka otsustada ja see kes kisab ,et kui kiivritta vigane ära nõua ravi, no kuram ,kellele ma siis seda haigusraha maksan ,no lõppeks tahakski teada mis nimi on sellel ühiskonnal-kas ikka on vaba ühiskond?
m
M/ 5. juuni 2014 16:06
Vabast ühiskonnast oleme juba vääääääga kaugele edasi arenenud (- märgiga). Seadus tapab seaduse ära. Küll ikka on see trahvi ja viiviste tasumise kohustus riigikassa jaoks aktuaalseks muutunud!
k
Kiiver/ 4. juuni 2014 00:10
Käi vi**u oma kiivri seadusega, kui nii eesti jätkab ei sõida enam keegi jalgrattaga. Tänan tähelepanu eest di*lad.
s
suslik/ 4. juuni 2014 09:10
miks meil kogu aeg KÄSTAKSE midagi teha. kanda, olla jne. täielik politsei riik. lõpetage ära. ma ei sõidagi siis enam jalgrattaga ja ärge propageerige seda liiklusvahendit.
d
D'O./ 4. juuni 2014 00:07
Tegelikult ON see ju taas kord üks trahvide teel inimestelt raha "VÄLJAPRESSIMISE" nipp, sest nagu neuroloogidki ütlevad, pole neist jalgrattakiivritest mingit abi ega kasu!!! Aga RIIGI rahakott vajab ju hädasti täiendust ja politseile pannakse muudkui uusi kohustusi sellega seoses kaela, samas aga inimeste turvatunnet selline politsei VÄÄRKASUTAMINE küll EI suurenda inimestes ning inimesed lahkuvad aina rohkem siit Eesti riigist minema!!!
t
Toslem/ 3. juuni 2014 23:12
Tühja sest kiivrist, peamine on trahv ja vöimalikult suur. Trahvid on ju Eesti Riigi kullakaevandus. Trahv see on ülim ja ainuke mida meie tipp seadusetegiad oskavad. See on ju klounlikult geniaalne.
m
mar4us20/ 3. juuni 2014 21:54
käi vittu lihtsalt oma kiivriga
n
Noo/ 3. juuni 2014 21:34
Tuleb siis auto osta, sest riik jalgrattasõitu ei soosi.
o
oleme EU / 3. juuni 2014 20:34
kahjuks selline seadus ei ole seaduslik :) :( . Ei saa sundida kandma jopet ..kiivrit helkurit ,kuigi need on igaljuhul vajalikud .

s
3. juuni 2014 20:23
see iga asja eest trahvimine lõhnab pahasti ja seal pole meie tervisega midagi pistmist. Millal midabi ette võtame?
e
epp / 3. juuni 2014 20:13
mis järgmiseks ? tulekustutid ?
a
aga/ 3. juuni 2014 20:58
kustut pole oluline. oluline on et avataks üleriiklik kiivritaatlemisvõrgustik.
mina küll ei julge kiivrit tarbida enne kui spetsialist ikka kummihaamriga on kolaka ära pand ja kuuland kas kiiver heliseb nagu kiiver peab helisema - vot siis on julge tunne!
taatlemine muidugi, peaks olema kohustuslik, iga 600km või 20 tööpäeva järel!
r
rott/ 3. juuni 2014 19:54
Et saaks aga riigikassat täita. Varsti teevad Euroopa tallalkkujad ka elu- ja varakindlustuse kohustuslikuks. Kes ei kindlusta, maksab aga trahvi riigieelarvesse. Siis on jälle rohkem raha, et saata okupatsioonisõdureid mujale maailma "demokraatiat eksportima" ja iseendi ja oma partei põhjatuid taskuid täita. Ei ole Eesti poliitikuid oma maa rahvas iialgi huvitanud. Nüüd siis selline silmakirjalik hoolitsus, kandke kiivrit, muidu lööte äkki peakese ära.
r
rott/ 3. juuni 2014 19:54
Et saaks aga riigikassat täita. Varsti teevad Euroopa tallalkkujad ka elu- ja varakindlustuse kohustuslikuks. Kes ei kindlusta, maksab aga trahvi riigieelarvesse. Siis on jälle rohkem raha, et saata okupatsioonisõdureid mujale maailma "demokraatiat eksportima" ja iseendi ja oma partei põhjatuid taskuid täita. Ei ole Eesti poliitikuid oma maa rahvas iialgi huvitanud. Nüüd siis selline silmakirjalik hoolitsus, kandke kiivrit, muidu lööte äkki peakese ära.
a
Aire/ 3. juuni 2014 19:32
Riigiisad üritavad veel siin elavate inimeste arvelt oma heaolu suurendada- ok jalgratturil kiiver ja autos sõitjal turvavöö võivad aidata, aga mitte alati. Turvalisus olgu iga inimese otsustada!!! Kui kindlustus nõuab, sisaldavad lepingud seda nõuet - pole kiivrei aga on vigastused- ei maksta midagi. Aga tavainimene peab omama õigust ise otsustada oma elu ja tervise üle!!
n
n27/ 3. juuni 2014 22:16
otsustadki ju ise. kui kiivrita sõidad ja vigaseks jääd siis ära tule riiki süüdistama, et miks ravi kinni ei maksta, lambaid ei peagi riik toetama. ise kannan kiivrit ka ilma selle kohustuseta. võibolla need kes siin rahul pole, et kiivrit kandma peab, ongi juba oma mõistuse ära kukkunud
e
eee/ 3. juuni 2014 19:30
MINGE PUT** SEADUSETEGIJAD ;) ja MENTIDEGA hakkab pulli saama kui nad mind hakkavad taga ajama, kätte nagunii ei saada. :)
b
BMXER/ 3. juuni 2014 19:28
kõigepealt ei tohi bmxiga sõita ilma piduriteta ja muude lisa huisnjadeta nüüd ka kiivrita ;) Pulli hakkab saama KUKKEDELT eest ära sõites rattaga,kätte nagunii ei saada. ;)
p
pohuist/ 3. juuni 2014 18:13
selle seaduse allkirjastaja saab minult isiklikult kirja sisuga ega mu mune ei soovi lakkuda

r
René Stevenson/ 3. juuni 2014 17:54
Intervjueeritavad on kas idioodid või juba pea peale kukkunud. Nii totraid argumente pole ammu kuulnud. Kergliiklusteede ja ratturite suurenenud hulk teeb murelikuks?? AGA KAS ELADA EI OLE HIRMUS? Kui inimene tahab, et tema lapsed oleksid terved jne. , kas selleks peab ta sundima KÕIKI kiivreid kandma?! Aeg oleks pensile minna. Mina sellise arsti kätte oma elu ei usaldaks. Vaja lõigata pimesoolt, aga tema lõikab kõik soolikad välja... Kandku, tehku - meil on veel vaba maa. Mina kiivrit ei kanna ja ei hakka peale võistluste ja sõja mitte kunagi kandma. Huvitab, kuidas hakkavad nad kiirvrita rattureid trahvima - neid võrguga püüdes või? Mingid kooseluseadused ja kiivrijura ja muu saast, mida sealt ülevalt alla kogu aeg tuleb...kas see ongi see, mida ma oma maksuraha eest saan? Kuidas oleks reaalse ja VAJALIKU teenusega ning sellisega, mida keskmine kodanik ka tarbida suudab? Tundub vist liiga keeruline bürokraadi jaoks midagi KASULIKKU ka teha....
p
Poliitmölakad vajavad psühhiaatrit.....riik on vaimselt haigete võimu all/ 3. juuni 2014 17:53
Võimule roninud närused poliitdiktaatorid pangu endile kiivrid pähe ja kerigu psühhiaatri vastuvõtule.
See võimuladvik on oma võimuhulluses peast päris segi läinud.....hullumeelsete võimu all elame.
n
Nujah/ 3. juuni 2014 17:47
Eks riik üritab oma nö. "investeeringuid" kaitsta. Pole ju kirstu või rediseks kukkunust enam eriti mingit maksumaksjat. Kuid milleks vähesega piirduda? Päästerõngas samuti kohustuslikuks, mõni töllerdab ikka kuhugi lompi... Kui see jaburus peaks seaduseks saama, siis tuleb seda massiliselt ignoreerida, läheb samamoodi, nagu roolis moblarääkimise keeluga. Üldiselt olen arvamusel, et trahvide nõudjaid tuleks iga kuu trahvida. On riigile kasulikud ja meeldib ju ka.
t
Tark/ 3. juuni 2014 17:19
Palju õnne idiootidest seadusetegijaile. Tuleks ikka Eestis sisse seada monarhia. Kas Hollandis on kohustus, kas Taanis on kohustus? Kahju, et seadusetegijad ei mõtle või on siis, veel hullem, ärimeeste poolt ostetud.
j
jah, muidugi,/ 3. juuni 2014 17:12
eesti arstid on need kõige targemad....missugust sitta suust välja aetakse. Ka väike laps saab aru, et kiivriga kukkumine on kordades ohtlikum, kui kiivrita. Siin ei ole tegemist mootorrattaga.
b
Bonaania/ 3. juuni 2014 17:08
Rahvast pügatakse nagu lambaid. Elavdame majandust.Trahve saab eelarvesse.
k
Kiiver/ 3. juuni 2014 16:59
Väga hea uudis ja ettepanek.Ju siis on riigiametnike seas neid või nende tuttavaid kellel see ratta ja muu sellega seonduv äri teps mitte ei lähe ja vaja oleks kukrut ju täita ja mõeldakse kohe midagi välja,kuidas rahvalt pappi kokku ajada.Mina teeks veel ettepaneku ka jalgsi liiklejatele kehtestada kohustuslik kiivri kandmine ja taas käive suureneb.Sest ka jalgsi liikleja võib komistada ja kukkuda,eriti kui purjus ollakse.Teiseks võiks veel kehtestada jalgratta maksu,iga aastase ülevaatuse,kindlustuse (samamoodi kui autodel) ja taas äri ettevõtetel raha tuksub,sest vaadake kui palju on jalgrattureid.No ja selliseid tobedusi võiks veel palju siin üles lugeda mille pealt maksu saaks võtta.Nii,et hoidke silmad,kõrvad lahti kulla seaduse keerajad,saate palju mõtlemis ainet ja tööd.
t
tibu/ 3. juuni 2014 16:58
no tule jumal appi.... mis paganama kiivrikandmise seadus??? sai siiamaani ilma kiiivrita jalgrattaga sõidetud ja saab ka edaspidi....see on jälle üks rahava käest raha väljapressimise moodus( kiivri ostmiseks)!!!! kui Riik midagi inimest kohustub tegema SIIS PEAKS RIIK SELLE KA KINNI MAKSMA!!!!! mitte ,et jälle maksumaksjaid koorima???!!!

t
tibu/ 3. juuni 2014 16:58
no tule jumal appi.... mis paganama kiivrikandmise seadus??? sai siiamaani ilma kiiivrita jalgrattaga sõidetud ja saab ka edaspidi....see on jälle üks rahava käest raha väljapressimise moodus( kiivri ostmiseks)!!!! kui Riik midagi inimest kohustub tegema SIIS PEAKS RIIK SELLE KA KINNI MAKSMA!!!!! mitte ,et jälle maksumaksjaid koorima???!!!
t
tont/ 3. juuni 2014 16:56
ja kindlasti ka kiiver pähe velodrenažööri väntajatele!
t
3. juuni 2014 16:53
k
3. juuni 2014 16:53
kodanikul on niipalju seadusi täita, mis kõik trahviga lõppevad. Riigil kodaniku vastu pole miskeid kohustusi
m
3. juuni 2014 16:52
mis trahvida? Kohe üles puua!
e
ei ei / 4. juuni 2014 09:15
kohe vangi panna. kui oled töötu ja sinu liiklusvahend ainuke millega edasi saad on ratas siis äärmisel juhul konfiskeerida. sest sul pole kiivrit.
r
Ratta-Roobert/ 3. juuni 2014 16:44
Neegritel Eestis tuleks lisaks kiivrile teha kohustuslikuks suukorvi kasutamise, sest tugeva tuulega liigub ülahuul üle silmade kulmudele kokku ja nad ei näe sõita! See on väga ohtlik liikluses!
r
Rando/ 3. juuni 2014 16:36
"Samas võib ratta seljast kukkumine paigalgi seistes õnnetult lõppeda." - Komistamine võib ka sama halvasti lõppeda. Liitun nendega kes kutsuvad head majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumit tegema kiivri kandmist kohustuslikuks ka jalakäijatele ja autojuhtidele. Üldse, igasugune seisminegi võiks nõuda kiivri kandmist. Niipea kui voodist või toolilt tõused, kiiver pähe! Vahet pole kas kiiver aitab päriselt ajukahjustust vältida või mitte - kui politsei sind kiivrita näeb, trahv kaela, raisk!
i
Igatahes/ 3. juuni 2014 21:15
Autojuhtidel oleks peavigastusi palju vähem, kui nad kannaksid kiivrit.
m
Maamiis/ 3. juuni 2014 16:35
Tundub, et riigikassas pole enam sentigi.

E
"Praegu on kiivri kandmine kohustuslik kuni 16aastastele ratturitele ja mopeedijuhtidele ..."???/ 3. juuni 2014 16:34
Et siis 16. vanemad mopeedijuhid ei peagi kiivrit pähe panema v?
k
Kolja/ 3. juuni 2014 16:21
Rattamaksu ei taha veel kehtestada?
m
mitte ratta/ 4. juuni 2014 09:17
vaid teede maks. ikkagi lõhume ka natuke.
k
Kolja/ 3. juuni 2014 16:20
Rattamaksu ei taha veel kehtestada?
a
Andrus/ 3. juuni 2014 16:16
Mina kannan peaaegu alati kiivrit. Hea ja sobiv kiiver maksab raha ka.
Riik võiks siis kampaania korras müüjatega kokku leppida ja kiivrid soodsama hinnaga müüki panna.
Kust inimesed seda raha võtma peavad? Tädi maali käib ju poes saia järgi ja kogu pension kulub söögile ja ravimitele. Mõtlemiskoht Toompea rikkuritele!
v
vabatahtlik/ 3. juuni 2014 16:03
kui seadus vastuvõetakse jääb rattasõit ära
s
sratas/ 3. juuni 2014 15:58
Trahvide kättesaamiseks on kõik vahendid head .Ei ole kuulnud,et mingi uuring oleks tehtud rattakiivri kandmisest või mittekandmisest tingitud kahjustustest.Ma ei eita kiivri valikkust kuid selleks ,et sõitjad seda kannaksid on vaja selgitustööd inimlikult,mitte eesmärgiks trahvimine.
Praegu kui majandus on languses peab ju röövima hakkama,mitte,et midagi teha majandustõusuks.
See oli ka eelmine kord kui majandus oli languses ning kohe hakati trahvimäärasid suurendama ,kiirukaameraid oli kiiresti vaja ning politsei aeti tänavale.Rahva tervis ning heaolu vaevalt kedagi huvitab,huvitab ainult riigikassa.
k
Kas teil majandus ja kommu......minist...is/ 3. juuni 2014 15:53
midagi targemat teha pole!!??? Mis riikidega kavatsete liituda, kas Austraalia...
Kas te vajate tähelepanu Euroopas või kaugemalgi? Euroopas niisugust nõuet pole üheski riigis!
Et spordivõistlustel kannavad kõik kiivrit, autorallis ka kannavad kõik kiivrit!!! Et siis.....!!!
e
ei/ 3. juuni 2014 15:50
Kas te kujutate ette, et vanad inimesed, kes igapäevaselt sõidavad ratastega nagu mingid aegluubis olijad, panevad kiivri pähe? Nad liiguksid mitu korda aeglasemalt, kuna kiiver takistaks neid veel rohkem
k
3. juuni 2014 16:44
Kujutan- milles probleem!?

a
Absurd kuubis/ 3. juuni 2014 15:42
Kui me teeksime kiivri kohustuslikuks ratturitele, oleksime kõigest kolmas riik maailmas, kes seda teinud on, aga kui teeksime jalakäijatele, siis oleksime esimene. See oleks uus Skype või palju otsitud Nokia. Turism mitmekordistuks, kuna seda tuldaks vaatama üle maailma ja kui peaminister ja president võtaks väliskülalisi kiiver peas vastu, siis Eesti PR oleks pideval maailmas pildil.
a
a/ 3. juuni 2014 15:41
lihtsalt selleks et rohkem raha rahvalt saada
a
Absurd kuubis/ 3. juuni 2014 15:41
Kui me teeksime kiivri kohustuslikuks ratturitele, oleksime kõigest kolmas riik maailmas, kes seda teinud on, aga kui teeksime jalakäijatele, siis oleksime esimene. See oleks uus Skype või palju otsitud Nokia. Turism mitmekordistuks, kuna seda tuldaks vaatama üle maailma ja kui peaminister ja president võtaks väliskülalisi kiiver peas vastu, siis Eesti PR oleks pideval maailmas pildil.
p
Plix/ 3. juuni 2014 15:40
Kiivrit on vaja selleks,et sõidu ajal tuul juukseid silmade ette ei puhuks.
a
Absurd/ 3. juuni 2014 15:37
Kujutage ette, kui see seadus vastu võtakse ja siis on olukord, kus Vormsi saarel läheb naabri Juhan, naabri Maalilt rattaga mune ja piima tooma kõrvaltallu ja juhuslikult on Läänemaa politsei Vormsil reidi tegemas ja Juhanil pole kiivrit ja ta saab 100 trahviühikut trahvi. Kui jabur see riik oleks?
j
jass/ 3. juuni 2014 15:32
Keelaks uldse liikumise ara saaks rohkem trahvidega riigi kassat taita!
t
to Jass/ 3. juuni 2014 16:14
Õige Jass. Veel parem oleks seadus, et kogu palk mis inimesed teenivad, läheb kohe riigi arvele , siis poleks vaja mõeldagi kuidas rahvalt raha rohkem kätte saada Ja siis ei kotiks enam riiki ka mis keegi seljas peaks kandma või pähe panema :D
j
:=)/ 3. juuni 2014 15:27
ja jobud sõidavad atoga edasi
u
unt/ 3. juuni 2014 15:22
Tyra keeraks kõik kohe sündides vatirulli sisse äkki!!!

k
Kivipallur/ 3. juuni 2014 15:13
Jalgrattaga kukkudes on ikka nii, et asi käib nii kiiresti, et käsigi ei jõua ette panna kui pea juba vastu maad käib! Tarka pead tuleb kaitsta ja kui pea omanik seda ise ei tee, siis tuleb seadused appi võtta!
Lolli pead ei aita seadused ka, sest need ei jõua sinna lihtsalt kohale..
k
khmm../ 3. juuni 2014 15:43
jalgrattaga sõites ikka ei ole nii, et asi käib kiiresti. ka autoga sõites ei käi nii. ette tuleb vaadata, mitte pimesi kihutada.
r
raivo/ 3. juuni 2014 15:03
riik teeb ärimeestele teene.
i
iisimani/ 3. juuni 2014 14:56
Ilmselgelt on selline seadusemuudatus selliste trahvimääradega mõeldud lihtsalt riigikassasse rahatooma. Kiivrita jalgrattur on kaugelt näha ja neid kinni võtta ning karistada on tuduvalt lihtsam kui üritada suunda mittenäitavai põmmpäid või punase tulega ristmikule kihuavaid liiklushuliaane tabada, korrale kutsuda või trahvi maksma sundida. Riigile ja politseile on vaja head lüpsilehma, midagi sellist millega iga politseinik mõned tuhanded päevas sisse tooks...
Ei ole mõtet tulla väitma et riik on inimeste pärast mures, sest see hulk inimesi kes üldse julgeb meie liigluses rattaga sõita on täiesti tühine. Õnnetuste arv seetõttu ka täiseti kaduvväike. Hoolimatus liikluses ja vähene liikumine tapavad ja sandistavad Eestits sadu kordi enam. Kui rohkem inimesi sõidaks regulaarselt rattaga aitaks see kindalsti vähendada liiklushoolimatusest ja vähesest liikumiset tulenevaid surmasid ja invaliidistumisi.
Paar päeva jalgrattaga linnaliikluses peaks olema autojuhtide väljaõppe lahutamatu osa. Siis saaks tulevased autojuhid aimu, mida tähendab olla jalgrattaga maanteel, kui mingi liiklushuligaan sinust 5 cm kauguselt teeperve mööda 80ga sõidab, või kui mõni hoolimatu autojuht sulle tuimalt kõrvalteelt ette keerab.
Kiivri kandmine on mõistlik, aga mitte hädavajalik, sõltub kes ja kus sõidab. Täiskasvanud inimesel peab jääma see õigus sellistes asjades ise otsuseid langetada. Karmide karistusmeetmete rakendamine sellise teem apuhul on tarbetu liialdus ja ilmselgelt mõeldud ainult lihtsa vavaga riigikassat täitma. Keelake siis ära ka üle 50 km tunis autoga sõitmine, talvel sahkamata ja liivatamata tänavatel kõndimine ja ilma kiivirita sõidutee ületamine näiteks, nende pisikeste meetmetega saavutaks oluliselt uhkema tulemuse. Alkoholi tarbimise ja suitsetamise ärakeelamisest mai ei hakka üldse rääkimagi. Samas, kas see, et narkootikume ei tohi omada, ega tarbida on välistanud narkoüledooosi suremise või muud narkokuriteod???
j
juhan/ 3. juuni 2014 14:54
kiivri müüjad on head lobi teinud. peaks kaitsmeid ka kandma lisaks ja saapaid spetsiaalseid.
nomasaan aru, et sportlased kannavad, kel uhked ja kiired rattad ja kes maastikul sõidavad. aga tavainimene, valija, ka kiivrit kandma? kas euronormidega üle ei pinguta?
jalakäijatele ka kiivrid pähe! ehtne bananistan...
aga asjas on ka positiivset poolt: rattaga sõitjaid jääb vähemaks ja kiivritega sõitjatel ruumi rohkem.
olen ikka korra nädalas käinud vaikselt rattaga sporti tegemas, sõidan vaikselt terviserajal. kopsikut ma pähe küll ei pane. järgmistel valimistel näeme... või siis ei näegi, pole kellelegi häält anda...
t
tõestatult kahjulik/ 3. juuni 2014 14:47
Austraalia ja Uus-Meremaa praktika näitab, et kohustusliku kiivri nõue on jalgratta kasutamist vähendanud kuni viiendiku võrra, nii jalgratturite arvu kui jalgrattal läbitud kilomeetrite lõikes.
Nii et kasu asemel toob kohustuslik kiiver hoopis kahju- jalgratta kasutamine väheneb.
http://www.cycle-helmets.com/zealand_helmets.html
Eestis on vaja tõsiselt mõtlema hakata, kuidas võidelda bürokraatia pealetungiga- paistab, et teatud piir on juba ületatud. Rumalad seadused koos jäiga trahvimisega on üle piiri läinud.
e
3. juuni 2014 19:24
Ei mingit kahju, hoopis kasu. Viskad ratta nurka ja sõidad autoga. Nii kui võtit keerad, kütuse aktsiis tiksub riigieelarvesse ja mitte vähe.
e
Evelin/ 3. juuni 2014 14:46
Politsei võiks siis ikka päriselt ka reageerida sellele kui ollakse ilma kiivrita! Praegu on väga raske teismelisele kiivrit pähe saada. Teismeline ainult kehitab õlgu ja ütleb, et politsei ei tee ju midagi, ma 100 korda mööda sõitnud...
e
Evelin/ 3. juuni 2014 14:46
Politsei võiks siis ikka päriselt ka reageerida sellele kui ollakse ilma kiivrita! Praegu on väga raske teismelisele kiivrit pähe saada. Teismeline ainult kehitab õlgu ja ütleb, et politsei ei tee ju midagi, ma 100 korda mööda sõitnud...
e
Evelin/ 3. juuni 2014 14:46
Politsei võiks siis ikka päriselt ka reageerida sellele kui ollakse ilma kiivrita! Praegu on väga raske teismelisele kiivrit pähe saada. Teismeline ainult kehitab õlgu ja ütleb, et politsei ei tee ju midagi, ma 100 korda mööda sõitnud...

l
lilli/ 3. juuni 2014 14:40
oi jummal! miks ainult kiivrit, raudrüüd peab samuti kandma! raudrüü tootjad saavad töökohti ja riik makse ning suurt trahviraha kui seadust eirad....kasulik kõigile.
r
rott/ 3. juuni 2014 14:38
A paras demmidevalijatele, teile las nüüd annavad anaali ja täiega :))))) Ise ma pigem jala hakkan käima, kui raipekarja oma pinsist kiivritrahvide näol nuumama . Eeh, oleks ikka pidand minema eelmised valimised kedagi kasvõi pisitegijat valima, ükskõik aga mitte demmijälkust - minu valik ikka jäi opositsiooni !
8
89/ 3. juuni 2014 14:32
kohustused ja kohustused. minge te peese seal valitsuses. trahvi maksan siis kui pärast keskkooli elukestvat pensionit saan.
..../ 3. juuni 2014 14:31
Mina isiklikult kriivit ei kanna kuid eks selle hea sõidu tagame ikka ise. Aga nagu rahaliselt karistav vot see on veidike imelik juba. Riigil on vaja ikka pumbata ikka mõnuga seda naukeski raharaasu ära inimestelt, kas teil häbi pole endal niimodi ise tahate, et inimesed käiks töö ja annaks ikka suuremate summadena raha ära, aga mis juhtub kui ühel päeval polegi riigil enam tööd anda sest nõudmised on nii suured ja siis võtate veel vaesematelt peredelt ka kõik ära vaadaku ise kust muti august endale süüa ja riideid ostavad. Kallis Eesti Parlament mõtle natukene oma tegude üle kui otsustama hakate.
l
lisa/ 3. juuni 2014 14:23
ka neoonvest peaks neil kohustuslik olema ja töend selle kohta et on liikluseksami teinud.
f
Foo/ 3. juuni 2014 14:22
Muide, käisin nädalavahetusel rattarallil ning õnnestus näha täpselt ühte kukkumist. See toimus pool tundi enne starti, kui üks rattur teokiirusel rahva sees kulgedes ilma igasuguse nähtava põhjuseta külili käis. Oleks seal olnud üks äärekivi ja veidi ebaõnne, ning tulemus oleks võinud olla kurvem kui hiljem sõidu ajal 30-40 km/h juures tehtud käbaral.
l
Looduslik valik / 3. juuni 2014 14:17
Ise kannan kiivrit kui rattaga sõidan, sest kiirus ulatub 40km/h-ni. Teiste arvamus selle mittevajalikkusest mind ei morjenda, sest mulle on minu tervis tähtsam kui teiste oma. Las see kiivri kandmine olgu vabatahtlik, loodus teeb oma valiku igal juhul. Ühtedel juhtumitel on see lihtsam (klõks ja surnuaeda), teistel puhkudel tsipa keeulisem (nädal aega haiglaravi hullemal juhul, aga elus).
m
matsu/ 3. juuni 2014 14:16
Jalgratasporti ei harrasta, see lihtsustab mul ainult liikumist kodu ümber. Kui ma selleks peaks hakkama spetsvarustust, nagu kiiver kasutama, siis sõidaksin juba autoga, nagu talvelgi.

k
Khmm.../ 3. juuni 2014 13:55
Väga kahju on näha siin negatiivseid kommentaare. Ega enne selle vajadusest aru ei saa kui ise ei ole traumat läbi elanud. Mina sain kiivri puudumise tõttu koljuluumurru ja kukkumine ei olnud kahjuks minu süüläbi. Sel hetkel kui oled ise raske trauma üle elanud, elu ja surma vahel seisnud...alles siis saad aru, milleks miski vajalik on. Inimesed siin on tegu ohutusega ning teie eludega!
u
Uuno/ 4. juuni 2014 10:02
Ega seadus ei keela kiivri kandmist!
h
Henri/ 3. juuni 2014 13:53
minu elu, ise otsustan.
kiiver on ebamugav, palav ja kui see on natukenegi halvasti peas, hakkan seda rohkem tähele panema kui liiklust. kiiver on ohtlik ja arvestades seda, kuidas ja mis kiirustel ma rattaga liiklen, poleks mul sellest vähimatki tolku kui ma pärast 13 aastat jalgrattaga nö 'liiklushuligaani' mängimist ja alatasa kiiruse ületamist linnas vastu puud lendaks. PS - pole veel õnnestunud selle 13a jooksul matsu panna sedasi, et end/teisi inimesi või nende vara vigastaks.. olen rattalt maha astunud enne käna käimist ja paar õhukummi purustanud. JAH, seda ettevaatusabinõud läheb päris paljudel vaja. piisavalt palju inimesi vajab ka tänaval kõndides ka kiivrit, liikluse põhiteadmisi ja korralikku keretäit. Kiivri kandmine OMAL vastutusel! või kaotate peale minu veel siit riigist inimesi ja tänavatelt rattureid. mis järgmiseks? seljakaitsmed, põlvekaitsmed, rindkerekaitsmed.. eksoskeleton? hamstripall? autojuhtidele kiivrid?
m
3. juuni 2014 14:08
minu elu, ise otsustan ... seni kuni kiirabi korjab ülesse
h
hetkeks -2/ 3. juuni 2014 14:17
Kas teil taskus on sedel- palun mitte elustada ja ravida?
k
3. juuni 2014 16:49
kui on sedel- ok
kui ei ole- ei ole sinu otsustada, sest kulud on meeletud ja kes teab, elu lõpuni makstakse töövõimetuse pensioni, istud perele kivina kaelas
r
ratas/ 3. juuni 2014 21:59
istu endale sisse see sedel. ja jookse kohe kiiresti kiivrit ostma, pugeja!
h
Henri/ 3. juuni 2014 15:19
kõik surevad ühel või teisel moel, varem või hiljem. te vist ei hooma ära, et see on lihtsalt üks lisamoodus, kuidas riigile raha jagada omast taskust. jama oli lihtsalt selles, et härra sakslane, kes oli oma 100-käigulise rattaga harjunud Saksamaa teedel sõitma jäi aukudest hämmingusse ja kukkus pikali. kui riik tahab miskit tarka teha, tehku teed korda ja koristagu ahned vanurid pukilt ära.
r
Retro/ 3. juuni 2014 13:50
...valitsuse otsusel muutub turvalisuse tõstmise huvides kohustuslikuks jalgratta pedaalide eemaldamine. Valitsuse esindaja sõnul on peamiseks mureallikaks olnud ikkagi pedaalid, mida inimesed täiesti syydimatult tallavad. Ohutuse huvides tohib edaspidi liigelda ainult ilma pedaalideta jalgrattal. Uuringute andmetel kahandab see õnnetusse sattumist ligemale 14%.
l
LMAO/ 3. juuni 2014 13:49
Algul mõtlesin et Aprillipull ,aga krat Juuni juba!...
t
teretali/ 3. juuni 2014 13:46
Mitte keegi ei saa sundida mul kiivrit kanda :/ minu pea ja ise valin, mida kannan ....haigeks lähevad oma jaburustega juba.
s
Sven Rannat/ 3. juuni 2014 13:42
Kui nad nii mures mu tervise pärast on, siis tehkui mulle see kiiver välja! Mina seda seadust vastu ei ole võtnud ega selle poolt hääletanud. Maha!
o
Oh-hoo!/ 3. juuni 2014 13:38
Palo Urve on rattakiivrite maaletoojatelt kilekotiga suure nutsu saanud, et selline punkt seadusesse kirjutatakse.
Miks kapo korruptsiooni ei uuri!
p
Palve/ 3. juuni 2014 13:35
Paluksin paanikaõhutajatel, kiivrikaupmeestel ja trahvirehkendajatel lisada artiklile ka nende riikide nimistu, kus on kiivri kandmine kõikidele kohustuslik.
Muidu on teie möla "teiste riikidega liitumisest" täiesti ogar ja kohatu.

l
Lollakad/ 3. juuni 2014 13:30
Ja veel imestavad miks eestist nii palju lahkutakse.
r
Raha, raha, raha.../ 3. juuni 2014 13:25
Raha nimel represseeritakse Eestis kodanikke hullemini kui mistahes huntariigis!
Minge Lääne- Euroopasse, Saksa, Prantsusmaa, Belgia jne linnadesse ja vaadake, mis toimub!
Kiivreid EI kanta, mõnel üksikul titel on need peas, täiskasvanutel mitte.
Kahju, et siia ei saa pilte üles panna, ma meelsasti pameksin siia reisil tehtud tuhandeid pilte ja maluks meie isehakanud "teadlastel" leida neilt kiivriga rattureid, rulluisutajaid.
Nad EI leia neid, sest neid POLE!
Meid harjutatakse järjest rohkem kuulekateks orjadeks- see on asja mõte, sest meie tervisest on sel orjapidajate kooslusel ükskõik.
t
Täiega debiilid!!!/ 3. juuni 2014 13:22
Saan aru et suvisel ajal saab kiivrit kanda. Mida peavad tegema need kes sõidavad ka talvel rattaga igapäevaselt tööle ja koju tagasi. Kuidas näeb kiivri kandmine välja miinuskraadide ja lumetuisuga? Ehk see ajukirurg vastab sellele küsimusele. Mina olen üks neist kes aastaringselt sunnitud rattaga tööl käima. Tahaks kohe tõsiselt teada kiivri kandmise üksikasjadest talvel kui külma om näiteks -20 kraadi.
h
3. juuni 2014 13:25
huvitav, et antud probleem ei ole probleem nt Rootsis, ju nendel erinev peakuju või lihtsalt rohkem mõstust
n
Noh/ 3. juuni 2014 21:22
Näita mingit fotot sellest, kus mingi tüüp sõidab lumehangede vahel kiivriga. Ma tahaks seda näha. Need otsustajad ise talvel ei sõida, neil muidugi kama sellest.
k
Kes on debiil, Sina?/ 3. juuni 2014 13:33
Kas sa pole kuulnud termomütsidest, mis kiivri alla mahuvad :o Elementaarne, on kanda kiivrit.
a
autopede/ 3. juuni 2014 14:25
tahaks näha seda pooljopskit kes kylma ja tuisuga rattaga söidab.Maal neid näeb aga see on jotadel käimisel toeks
a
autopedele/ 3. juuni 2014 19:33
Igaüks ei ole nii jõukas ja ka võimekas et jõuab auto soetamise ja ülalpidamisega seotud kulutusi katta. Rattaga sõit on paljudel ainus võimalus igapäevaselt tööl käia, ka talvel. Ma ei eita et kiiver on vajalik. Aga las kiivri kasutamine jäägu ikka igaühe enda otsustada.
m
Madu/ 3. juuni 2014 14:28
Sõidan talvel -20 kraadiga. Kiivri all on ainult Craft-i windstopper õhuke müts ja näomask. Ja täiesti soe on. Ei ole kehva ilma, vaid vilets varustus! PS. Ma ei ole ajukirurg.
1
14:28-le/ 3. juuni 2014 17:41
m
3. juuni 2014 13:21
Meil kotitakse sellepärast rattureid, et neid veel nii vähe on. Oleks meid rattasõitjatena vähemalt pool elanikkonnast, ei siis meist jagu saaks.
s
SL-väljamõeldis/ 3. juuni 2014 13:06
See on fiktsioon!
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis,
ning Siseministeeriumis ei võeta ühtki seadust vastu.
Riigkogus on piisavalt elu kogenud inimesi, kes teavad, et kiivri kandmine on vajalik vaid alaliselt tihedas liikluses sõites.
j
Jõehobine/ 3. juuni 2014 13:06
Mingu persse, ainult raha ongi vaja korjata? Ise tean mis oma tervisega teen. Mingi kuradi poliitik ei tule ütlema mida ma teha võin või mitte. Täielik mädapaise on see valitsus!
"
3. juuni 2014 13:19
"Ise tean mis oma tervisega teen" -ja kindlasti tean ka seda, mida teen maksumaksjate rahadega, kui sattun haiglasse. Proovige ainult mitte andma, grrr
h
hehe/ 3. juuni 2014 13:58
Kui rattureid nii mõõtma hakkame et kui palju tervist kulutvad ja haiglat- ohhoooo siis läheks see teema väga pikaks. Kõik alkolembesed, suitsulembesed, paksud, mitte aktiivsed jne .. oi see nimekiri tuleks asjalik.
j
3. juuni 2014 14:11
Just sellepärast, et teema on pikk, lahendada peab jupide kauta, mis sul on jäänud arusaamtuks?
k
3. juuni 2014 14:11
a
armin/ 3. juuni 2014 13:03
mina kyll pole nõus sellega et seee trahf nii suur oleks noo jh ega siis riigil muud teha ei ole kuiaind rahva rahakotti peal elada juu
j
Juhan/ 3. juuni 2014 13:02
Noo kuulge tegelt kh, mida veel kohustuslikuks muudetakse? See peaks ikka igaühe enda asi olema, kas ta kannab kiivrit mis teda kaitseks või ei? Täielik dibiilsus!!!
k
KK/ 3. juuni 2014 13:19
Ei saa olla igaühe enda asi, kui sa oma lõhkise peaga pärast eeldad, et riik kõik su haiglakulud kinni maksab. Lihtsalt selle pärast, et sa oled liiga lahe, et kiivrit kanda. See sama elementaarne, kui autos turvavöö.
h
Haigekulud/ 3. juuni 2014 13:35
Kui ma käin tööl ja maksan iga kuu riigile 33% sots. maksu siis eeldan ma, jah, et mu haigekulud ilusti kinni makstakse, milleks ma siis neid neetud makse maksan.
d
don Andrez/ 3. juuni 2014 13:37
riik ise paraku ei maksa mitte muhvigi kinni. see raha, mille pealt Haigekassa elab ja millest haiglaid ning arstiteenuseid finantseeritakse, tuleb minu ja Sinu taskust.
h
haigekassa/ 3. juuni 2014 14:12
kui ma saan aru, sul (su lastel) on raudne tervis ja seni kulutused on olnud 0-lähedased
s
selge - ei ole raudne tervis (skoor ei valeta)/ 3. juuni 2014 16:53
seega nimetatud 33% sots. maks on juba ammu ära kulutatud
n
no/ 3. juuni 2014 20:30
siis teen enesetapu ja seadusega kirstu kiiver pähe.
d
3. juuni 2014 13:20
Debiilsed ei kannagi kiivrit
s
skoor ei valeta (valdav enamus)/ 3. juuni 2014 16:54
Selge - lapsed on debiilsed

h
Hmm/ 3. juuni 2014 13:02
Kas tõukekatele ka? OMG....
Ostsin just ilusa linnaratta, nüüd tuleb ära müüa. Helkuri ostsin talvel, ok, 2 euri ei ole hullu. Aga kiiver....
t
to hmm/ 3. juuni 2014 13:35
Ratta jõudsid osta, aga kiivrit enam mitte ???
t
tibu/ 3. juuni 2014 17:02
ratta sain vanaemalt päranduseks ....ja kiivrit tõesti ei jõua pensioni kõrvalt osta...
v
vana kala/ 3. juuni 2014 13:01
Tavaliselt jalgrattur iseenesest rahulikult sõites ümber ei kuku. Asi läheb karmiks siis,kui toimub rüselemine nagu rattavõistlustl või tavaolukorras liikluses. Probleem on eeskätt ainult ratastele mõeldud rattateede või -radade vähesus ja ratastega mittearvestavad autojuhid. Hollandis ei kanta kiivreid, kuigi liiklustihedus on olulislet suurem kui meil. Ja kõik arvestavad liigeldes üksteisega.
Niiakaua kuni meil liikluskultuuri pole ja ratatteid ei jätku, tuleb muidugi kiivrit kanda.
f
froom/ 3. juuni 2014 12:59
Mingi nõme lollus välja mõeldud kabinetivaikuses... Seega lapsed kes suvel kuumaga hoovi peal mängivad, on kõigil kiivrid peas?? Lähed rattaga kaubanduskeskusesse või turule, käid ringi kiiver peas või siis näpu otsas?? Nagu humanoidid... Linnatänavatel hea turistidele pildistada....
b
biker/ 3. juuni 2014 12:58
varsti ei tohi jalutada ka enam ilma kiivri ja teiste kaitstmeta!!!
j
Jan/ 3. juuni 2014 13:13
Küll see ka tuleb ... maja katuselt võib "juhuslik" telliskivi muidu pähe kukkuda, ... alguses tehakse "piltootprojekt", kus lavastatakse antud olukord ja siis nõutakse seda kogu rahvalt, nii tehakse ka mujal maailmas "politseiriike" ja muid poliitilisi otsuseid rahvale "söödavaks". "Te olete ju nii rumalad ja kaitsetud, et teid peab Teie endi eest kaitsma" ; )
Edu Teile selle toreda päeva eest!
Jan
p
PPV/ 4. juuni 2014 08:18
Pretsedendid olemas talvel jääga. Kukub teine räästast pähe ja mõnikord jõuab ka maaslebav jää peaga kokku(omalgi kogemus olemas kooliajast liumäelt).
l
La/ 3. juuni 2014 12:55
Minule ei meeldi kiiver, ebameeldiv kanda, mingid rihmad näo ümber ja kisub lõua alt, isegi neelata on ebameeldiv. Kaitsekindaid ikka kannan. Olen ise hoolas ja panen kukkudes ikka ennem käed ja jalad maha, mitte pea. Kui on soov meie rahva tervist hoida, peaks rattasõitu soodutama, mitte seda vähendama ähvardades trahvidega, eriti kui on teada statistika ja eeskujuks muud riigid, kus sõidetakse palju rattaga. Kiiver võiks pigem olla soovitatav, aga mitte kohustuslik!
x
xc/ 3. juuni 2014 12:55
Olen näinud et peale õnnetust oli jalgratturil kiiver pooleks läinud peas. Kõik oleneb mis nurga alt autoga kokku põrge toimub. Jalgrattur sai ise surma. Sinna on kuskil 2 aastat tagasi ja natuke peale. Nii et vähe päästab see kiiver peas.
s
Seen/ 3. juuni 2014 12:49
Seadisetegijad võiks endale fooliumkiivri hankkida
Äkki tuleb siis ka midagitarkka vahel nende kolbast.
s
Seen/ 3. juuni 2014 12:49
Seadisetegijad võiks endale fooliumkiivri hankkida
Äkki tuleb siis ka midagitarkka vahel nende kolbast.

l
lol/ 3. juuni 2014 12:47
Ohukolmnurk apteek ratturile samuti kohustuslikuks.Talvel jalakäijal kiiver pähe.Kes ei täida nõudeid TRAHVIME.
j
Jooga/ 3. juuni 2014 12:46
Uus valitsus tahab lihtsalt näidata, et nad midagi teevad, rahvast hoolivad. Laipu tuleb liikluses juurde nagu loogu, mingitpidi tuli selllele reageerida. Ju siis midagi targemat pähe ei tulnud.
k
Kristiina/ 3. juuni 2014 12:44
Selleks , et kiivrist kasu oleks , peab kiiver maksma ikka ilusti üle 300euro , sest sellest kiivrist , mida saab maximast 20euroga pole mitte mingit kasu . ja ma ei usu, et kõik inimesed saavad endale lubada kiivrit , mis maksab üle 300 euro . Mul hakkab näiteks juba isegi rahast kahju, sest ma ei s6oida maantee peal , vaid pigem kuskil jalgrattateel ja samuti kiirus on peaaegu nagu pühapäevasõitjal - milleks mul on siis kiivrit vaja ?
f
Foo/ 3. juuni 2014 13:09
Vale. Kiiver on oma tööpõhimõttelt imelihtne - pea ümber on vahtplastist (või mis selle materjali täpne nimi ongi) kaitsekiht mis summutab löögi. Kõrgema hinna eest saad kergema, mugavama, ilusama, rohkemate reguleerimisvõimalustega ja ägedama firmanimega kiivri, aga ka 20-eurine kaitseb sama hästi.
d
don Andrez/ 3. juuni 2014 13:42
Schumacheri kiiver kindlasti ei maksnud 20-euri, vaid oli ilmselgelt väga kvaliteetne ja kallis kaup. Samuti ei sõitnud ta kohe kindlasti seal paksu lumega kaetud nõlval slaalomit lastes kiiremini kui seda rattaga teha võimalik on. Saatus tahtis, et kukkus ikka peaga vastu kivi. On see nüüd mingi elu, mida ta elab? Maitse asi.
s
SOS/ 3. juuni 2014 12:41
miks mitte kodus , mõni naine rõõmustaks kui oleks väravahi kiiver ja päästeamet käiks kontrollimas
k
kili - kili/ 3. juuni 2014 12:37
Hiinlased rõõmustavad ja juba laevad konteinereid
e
3. juuni 2014 16:31
eesti on hiina ärimaailmas marginaalse tähendusega sest eesti ärimees ostab sealt 10000 kiivrit 1 euroga ise paneb aga 50 eurot kiivri pealt tasku-eesti ärimees teenib mitte hiinlane
v
Veelkord../ 3. juuni 2014 12:24
Miks ei ole autos olijatel kiivrid peas,jäävad ka suurimad peatraumad ära õnnetuste korral.Turvavööd pole inimesi päästnud niipalju.
t
3. juuni 2014 12:35
Turvavööd pole inimesi päästnud niipalju. - Kust selline järeldus!?
t
-2/ 3. juuni 2014 13:12
täpselt nii, lambist võetud ütlus
m
3. juuni 2014 13:23
Miinus muidugi on argument:DDDDD
k
kodanuk/ 3. juuni 2014 12:23
Olen täiesti nõus,et kiiver muutub kohustuslikuks. Ja kui jõuame ratta osta jõuame ka kiivri osta.
s
Suured../ 3. juuni 2014 12:22
..riigid näit.Taani,Holland jne.ei kasutata ka jalgratturid kiivrit.Jalapealt võib ka inimene asfaldile kuukuda tervise häire puhul ja tekib peatrauma,siis varsti ka jalakäijatele kiivrid pähe.
KELLELE on see kiivrite müük kasulik,et tehakse sund kasutamine?Kergliiklusteel sõites ei pea küll kiivrit kasutama jalgrattur.Miks meie ametnikud on nii bürokraatlikud?Kes sõidavad maanteel,on iseasi,aga linnas kõrvalteedel küll mitte.
s
3. juuni 2014 12:37
su loogika järgi ei tasu ka seksida, sest mine tea, võibolla ei tõuse
r
raudne loogika/ 3. juuni 2014 13:13
aa, seksi proovida ikka tasub, aga kiirvi kandma ei tasu, nagunii midagi ei juhtu
d
don Andrez/ 3. juuni 2014 13:44
ja Sinu loogika omakorda viitab sellele, et Sina võiksid küll seksida ka kiivriga, sest Sul on päris suur oht seksides ka pea ära lüüa, kui Sa rattaga ei oska ka sõita niimoodi, et pead ära ei löö :D
s
3. juuni 2014 14:15
sul seda ohtu ei ole, sest sul pea on lihtsalt soengu jaoks
d
3. juuni 2014 14:15

k
Karl Robert/ 3. juuni 2014 12:13
No mida värki, mismõttes kiivri kandmine on kohustuslik, kas see ei ole mitte minu elu ja minu otsustada, mis ma teen oma eluga. Michael Schumaheril oli kiiver peas ja ta on praegu juurvili. Kui sa juba õnnetusse satud, kas siis on parem olla elulõpuni ratastoolis ja elada elu, mis ei ole väärt elamist või saada surma ja loodetavasti alustada elu uuesti. Mis neil seal valitsuses arus on, see on inimeste enda elu ja nad ei saa sundida inimesi kiivreid kandma. See teeb kõik ainult ohtlikumaks. Kukkudes on pea raskem kui kiiver peas ja ei saa vältida seda, et pea vastu maad lendaks. Tean seda, kuna sõidan ise rattaga väga ohtlikult ja olen ka paar kora kukkunud, kuid mitte kunagi pea peale. Kiiver teeb kõik kukkumised ohtlikumaks ja selle kandmine peab olema 100% vabatahtlik niiet pigem hakkan maksma trahvi kui kandma seda tobedat leiutist-.-
c
calew/ 3. juuni 2014 12:47
110% nõus, loodan et inimestel jätkub kindlameelsust nõmedusi ignoreerima !!
a
Ants/ 3. juuni 2014 12:13
No selge, aga kui selline "seadus" läbi läheb, las siis riik ostab kõikidele inimestele kiivrid ka !!! Ja jutul lõpp, et inimene ei peaks ise raha raiskama ...
l
Las riik ostab siis/ 3. juuni 2014 12:26
inimestelt jalgrattad tagasi, hüvasti jalgrattasõit! Jälle piiratakse inimeste liikumisvabadust, ole juba nagu koonduslaagris. Terve elu sõidetud ja pole midagi juhtunud ja ei tea ka ühtegi inimest, kellel oleks. Suurem tõenäosus on sellel, et talvel kukub jääpurikas pähe, seega kas talvel peaks ka kiivrit kandma? Mõnel on maja lüljest plaat ka pähe kukkunud. Või on riigil raha vaja?
t
3. juuni 2014 12:40
Terve elu olen seksinud ja pole midagi juhtunud, nüüd ei saa aru, kust see laps on tulnud
n
3. juuni 2014 13:15
noh löö või maha, ei saa aru, kust see rasedus on ilmunud, seksisin ju terve elu
a
Anti/ 3. juuni 2014 12:11
Jalgrattakiiver on kasutu sellesmõttes, ta ei kaitse löögi eest, mis tuleb külgedelt. Mõningane kaitse on vaid lagipähe tuleva löögi eest. Teistel juhtudel nihkun kiiver paraku kõrvale paljastades pea kokkupõrkele. Seda isegi paraja kiivriga.
Kiivripaelast on kasu vaid niipalju, et kiiver ei lendaks peast. Hingamiseks on ruumi vaja ega saa kiivripaela kõri juurest kinni tõmmata. Seega praegused rattakiivrid ei täida oma eesmärgi väga hästi. Siiski parem kiivriga kui ilma.
Ei poolda kiivri kohustuslikuks muutmist. Vastutagu igaüks ise oma tervise eest.
a
artur/ 3. juuni 2014 16:45
Kiiver on selle jaoks ikkagi ,et sinu lähedased saaksid viimsele teekonnale saates sind sellisena mälestada nagu sa eluajal olid-ehk ühes tükis mitte suletud kirstu juures leinates,sest pole võimalik tundmatuseni muutund inim pead kaua imetleda.
o
Okas/ 3. juuni 2014 12:02
Aga mul on üks sõber Jonar kellel ei ole pead, kas tema ei saagi siis rattaga sõitta ? :/
j
Jolas/ 3. juuni 2014 11:58
Praegu on kiivri kandmine kohustuslik kuni 16aastastele ratturitele ja mopeedijuhtidele, ega mopeedijuhid peavad ikka kandma kiivrit kui nad isegi 18
e
Ei mõista/ 3. juuni 2014 11:56
Kas ajuvigastus on tõesti nii meeldiv siis, et kõik seda endale saada soovivad? Sina võid ju olla imehea rattasõitja, aga piisab ühest idioodist, kes autojuhtimist ei valda ja oledki peaga vastu asfalti. Ja piisab väiksest takistusest (nt kivi) teel, mida sa ei märka ja jällegi: põmm. Kruusateid peaks ju meil piisavalt olema.
Olen Hollandis rattaga sõitnud. Nii palju kui mina nägin, siis sellist asja nagu "jalgrattatee puudumine" ma ei kohanud. Kui meie riigiisandad otsustavad elude päästmist alustada teisest otsast, siis las nii olla. Jah, ma tunnistan, et selline seadusemuudatus pole just kõige õnnestunum, aga milleks sõdida selle vastu, kui keegi püüab teie elu ja tervist päästa?
k
Kriitik/ 3. juuni 2014 12:07
Elamine on ohtlik, kas seepärast tuleks elamine ära keelata?
Sõjad on eludele ohtlikud, miks seadustesse kirja ei panda, et sõjad lõpetada?
Kui talvel välja minnes end soojalt riidesse ei pane, võid ära külmuda. Ehk peaks siiski seadusesse kirja panema, et talvel on soojalt riietumine kõigile kohustuslik?
d
Dr Aibolit/ 3. juuni 2014 12:43
ma arvan, et võiks sind ravimata jätta, sest elamine ju ongi ohtlik, pole teiste mure
k
Kriitik/ 3. juuni 2014 12:51
Kus siin nüüd seos on? Või tahad väita, et elamine ei olegi ohtlik? Üldiselt oli minu kommentaari mõte eelnevale selgeks teha, et seadusega ei saa kõike seadustada ja sellega ära hoida õnnetusi. Kui sa talvel välja lähed, paned ju ise ennast soojalt riidesse, mitte seadusest lähtuvalt. Kui kusagil on sõda, siis sa ju ei lähe sõjapiirkinda? Kui ma lähen rattaga sõitma, vaatan ise, kas ma panen kiivri pähe või mitte. Ühes siinses kommentaaris on kirjas, et enim peavigastusi on tekkinud alkoholi liigse tarbimise tõttu. Kui seda statistikat uskuda, siis ei peaks kiivreid pähe panema mitte ratturitele vaid nendele, kes alkoholi tarbivad.
Ja mis puutub sellesse, et elu on ohtlik, siis asi ei ole mitte ravimises või mitte ravimises vaid sel juhul tuleks seadusesse kirja panna, et järglaste ilmale toomine on keelatud, sest elu jooksul juhtub palju õnnetusi ja elu lõppeb surmaga.
o
3. juuni 2014 13:16
on, on ohtlik, sellepärasat ka ei tasu ravida ja ennatamine on lausa kurjalt
p
pff/ 3. juuni 2014 11:54
Kerige kuradile, Kui ma rattaga linna või poodi sõidan siis ei kavatsegi ma end klouniks maskeerida, mingit imeliku kujuga värgeldust pähe toppides -.- Jääb ära. Olen seni ilma kiivrita hakkama saanud ja saan ka edaspidi. Õppige sõitma lihtsalt need, kes rattaga käntsa käivad. Ajuvaba seadus.
t
the f/ 3. juuni 2014 11:52
Tore. Jalakäiad võiksid ju ka kiivreid kanda!? Lahe liikluskultuur.

r
Rattur/ 3. juuni 2014 11:50
Kas meile tõesti ei piisa sellest, et maailmas on hetkel kaks riiki, kus kogu riigi ulatuses on kiiver täiskasvanutel kohustuslik, need on Austraalia ja Uus-Meremaa. Kogu muu maailm on teinud sadu uuringuid ja jõudnud tulemuseni, et paljudel põhjustel kiivri kohustuslikkus täiskasvanutel ei ole põhjendatud. Materjalid ja uuringud netis paljuski üleval.Milleks väike Eesti peab raiskama raha ja esinema lollusega. Kas me oleme tõesti muust maailmast nii palju targemad või siis kuidagi nii erinevad( äkki füsioloogiliselt)
k
Kriitik/ 3. juuni 2014 11:49
Enne kiivri kohustuslikuks muutmist kasvas näiteks Syd­neys ratast liiklusvahendina kasutatavate inimeste arv kümne aastaga 250%, pärast seaduse kehtestamist vähenes ratturite hulk aastail 1991–1996 tervelt 48% võrra. Kogu Austraalias kasvas rattasõitjate hulk 1976–1986 47% võrra (1,1% elanikkonnast 1,6%ni), kuid hakkas pärast seaduse vastuvõtmist vähenema ning langes 1996. aastaks 1,2%ni elanikkonnast.
Teisisõnu, ehkki kiivriseadus tõi kaasa peavigastuste vähenemise 15–20%, kaasnes sellega ka rattasõiduharjumuse kahanemine 35% võrra.
Just siit koorubki kiivrivastaste kõige tõsisem etteheide: kohustuslikud kiivrid ning nende propageerimiseks korraldatavad kampaaniad hirmutavad inimesi rattasõidust hoiduma, sest jätavad mulje, justkui oleks rattasõit eriti ohtlik liikumisviis.
Pikas perspektiivis on ratturite elu ja tervise kaitseks mõeldud kiivrid seega hoopis kahjulikud nii inimeste individuaalsele kui ka rahvatervisele, sest rattale autot eelistades riskivad nad füüsilisest passiivsusest tingitud tervisehädadega. Pealegi on nii autosõit kui jalakäimine statistiliselt ohtlikumad kui rattasõit – miks ei nõua siis keegi kiivreid autojuhtidele või jalakäijatele?
Suurbritannias sajandi alguses korraldatud uuringu kohaselt satub selles riigis igal aastal peahaavaga haiglasse 150 000 inimest. Jalgratturid moodustavad neist vaid ühe protsendi, ehkki elanikkonnas oli ratturite osakaaluks uuringu ajal 6%. Seevastu 60% kõigist peavigastustest on tingitud hoopis alkoholi kuritarvitamisest.
o
oot-oot/ 3. juuni 2014 18:36
Aga kui rattasõitjate arv vähenes kiivrinõude kehtestamisel 35%
ja peavigastuste arv vähenes 20%
Siis on ju allesjäänud ratturitel peavigastusi per kärss 23% rohkem kui enne kiivrikohustust?!
h
H.I./ 3. juuni 2014 11:47
Sel teemal on pikemalt arutlenud ka Howie Chong. Tema artiklist võib välja lugeda, et peavigastuse saamise oht on jalakäijal hoopis suurem, kui jalgratturil. Seega tuleks enne jalgrattakiivri kohustuslikuks muutmist teha kohustuslikuks hoopis jalakäijakiiver! Olgem avatud ja nähkem maailma piirangutest ja kohustustest kaugemale.
Link artiklile: http://www.howiechong.com/journal/2014/2/bike-helmets
m
Ma/ 3. juuni 2014 11:45
sooviks teada, mis riigis on kiiver jalgratturile kohustuslik?????
k
kiiver/ 3. juuni 2014 11:45
Autodes ja bussides tuleks ka kiivrit kanda, avarii korral raputab igati. Aga kiivrite kvliteet??? Kiiver kukkus ratta küljet maha ja kild välja ja mõrasse. Tundub, et kukkudes katkiseks, võib kiiver ise juba kahjustada pead. Ka kiivriga on surma saadud, kui autod ikka otsa sõidavad. jjalgratturitelejalgratturitele,vsuruvsdsuruvad s
k
Kriitik/ 3. juuni 2014 11:43
Jaan Eelmäe, sulle ka soovitus, tõepoolest ei tasuks igasugust pahna välja ajada.
Sul on õigus, ajuvigastused on lihtsad tekkima. Isegi seisva ratta seljast kukkudes võib see juhtuda? jah, olen nõus. Aga kas oled korrakski jalakäiate peale mõelnud? Või lastele, kes kasvõi liivakastis mängivad? Väike komistus või mänghoos kukkumine ja ajuvigastus ongi käes. Seega, kõikidele jalakäiatele ja lastele ka kiivrid pähe?
Jaan Eelmäe, sa oled hoolitsev mees ja muretsed oma pere ja haigete eest. Väga kena, aga kas seda siis ilma seaduseta ei saa teha? Kas sinu pere ilma seadust muutmata ei saa kiivrit kanda? Aga võta teadmiseks, mõnele aitab kiiver, mõnele foolium, kuid päris üle mõistuse ka ei tasuks hüpata ja end seeläbi end huvitavamaks teha, et lauslollustega riigikassasse tekitada võimalusi raha juurde hankida.
k
Kriitik/ 3. juuni 2014 12:11
Krt, see ajuvaba kiivriseadus mõjub tõesti nii rusuvalt, et pane või kiiver pähe. Isegi kirjutada enam ei oska:D
Jalakäija, jalakäija, jalakäija ja teisedki lauseehituse vead. Täielik düskraafik. Kommenteerijale peaks ka kiivri pähe panema!
k
kodanik/ 3. juuni 2014 11:35
Rahvas tulge ometi mõistusele ja astume nende absurdsete nõuete ja tahvide vastu. Need jobud seal riigikogus mõtlevad ,et meiesugusest kõntsast võib igal nendele sobival ajal teerulliga üle sõita. Siiani kõik me siuname ainult omaette ,kui halb ja miks nii ,naa. Ja , mis on muutunud mitte midagi ,igapäevaga läheb meie elu põrgulikumaks. Tuleb alustada piketeerimistega ja seda igas linnas,lõpuks peab ju meie ühtne hääl nende tühjadesse peakoludesse jõudma. Rahvas mõelge ,millal alustame,et saaksime kõik rahulikult ja normaalselt siin riigis elada.
t
Tule taevas..../ 3. juuni 2014 11:30
Veel ohutum on kui keelata jalgrattaga sõitmine ! Eriti õhtul ! ( Kopenhagenis on kiiver kümnest kahel!)

k
Kivipallur/ 3. juuni 2014 11:26
Mul kiiver juuste all, seal kus teistel ajud. Kui kiivri pähe panen, pistan ajud kotti.
r
raivo/ 3. juuni 2014 11:24
muidu kiivriga nõus aga ta on kole tüütu.
k
3. juuni 2014 11:23
KAS SEE MUNA KOOR KAITSEB KAH AJUSI. VAEVALT KÜLL. NÜÜD ON NEID MUNA KOORI TEHTUD PALJU, PALJU JA KEEGI EI OSTA POEST JA ONGI VAJA TEHA KOHUSTUSLIKUKS, ET TOOMPEA 101 KLOUNI NENDE PEALT RAHA TEENIKSIT. ON IKKE AJUDE VABA RIIK MEIL KÜLL SEE JEESTI RIIK. JELAGU TOOMPEA 101 KLOUNI, TOVARIŠ SAVISAAREGA JA TEISTE TOVARIŠITEGA.
d
don Andrez/ 3. juuni 2014 11:08
ma teeks vähese mõistusega ametnikele kiivri kandmise voodis kohustuslikuks, sest need on nii lollid, et tõenäoliselt nad on võimelised magades ka pea ära lööma.
k
kuna/ 3. juuni 2014 10:57
Südameveresoonkonna haigused on surmapõhjus n 1 Eestis ja need on otseses seoses füüsilise aktiivsusega, siis see seadus hakkab tapma inimesi, sest ratturite arv väheneb , ka mina ei hakka eales mingi lollaka kiivriga sõitma, sõidan oma džiibiga parem.
o
oeh,/ 3. juuni 2014 10:56
Kui palju kulub Eestis seaduste tegemisteks ja nende meeletute muudatuste tegemiseks raha? Kas rattakellade seadus ja selle jälgimine ei toonud vajalikku rahasummat sisse, et kohe kohe mõeldakse välja järgmine nõue ja siis jälle järgmine-üks ilus asi võiks veel olla- kõigile liiklejatele helkurvestid, ka koertele ja lastevankritele jne....
m
mell/ 3. juuni 2014 10:50
See nagu helkurite, tulede, rattakellukeste ja muu sellise KOHUSTUSLIKUKS tegemisega. Sellest on eelkõige kasu neid asju müüvatele firmadele. Eestis käib see asi kõik täpselt nii nagu kellelgi vaja kuskil. Muidu tahame olla nagu Rootsi ja Soome, aga samas mõtleme välja idiootsusi ja see ei käi mitte ainult jalgratta kohta, vaid kõige kohta. Sellised "head ideed" nagu naastrehvide keelamine (toimida võib võibolla linnas, võibolla, sest Eeldab väga head teehooldust) , Kiiruse piiramine 70 km/h (Rootsis sõida neljarealise tee peal aastaläbi 120 km/h), jäärajavõistlustel motospordikiivri kasutamise keelamine (motokrossikiiver on sama turvaline, kui mitte isegi turvalisem, kui odav autospordi kiiver) ja nii edasi..... "HÄID" ideid, mis kellegi tuttava tuttavale kasulik, paistab jaguvat siin. :D
j
jopptvõimatt/ 3. juuni 2014 10:49
Miks kedagi kotib mis ma enda eluga peale hakkan.
Ise vastutan oma peaeest.banaanivabariigi osades osariikides sõidavad motikamehed ilmakiivrita siiamaani ja on legaalne....teeme siis jalakäiatel ka kiivri kohustuslikuks ? Klubis reivimise ajal võite peaga kokku joosta .. linnas võib ju rattur inimesele otsa soita ja kui tal kiivrit peas pole siis teeme trahvi. Autost rääkimata peaks kaelatoed ka kohustuslikuks tegema. Asi ikka selles , et mente lastakse lahti ja oleks vaja ju rohkem trahvida , et asjast kasumiga valja tulla !

m
mida hekki?/ 3. juuni 2014 10:44
saaksin aru, kui keegi riigikogulastest tegeleks kiivrite müügiga, siis oleks tavaline enda huvides seaduse tegemine. muud mõtet sellel seadusel olla ei saa.
v
3. juuni 2014 10:43
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
t
to vihane rattur/ 3. juuni 2014 11:12
peale selle , et sa oled vihane oled sa ka väga halva kasvatusega ja ka alla keskmise ajupotentsiaaliga . Arvata on , et sa pole ka mingi rattur vaid troll
l
lola/ 3. juuni 2014 10:34
Aga just sellepärast mulle ei meeldigi see kiivri kohustus, et selle seadusega me justkui annamegi autojuhtidele õiguse mitte arvestada teiste liiklejatega. Kui Hollandis, Saksamaal jne sõidavad paljud ratastega, siis tehaksegi seda sellepärast, et ka autojuhid arvestavad nendega. Ise Saksamaal olles sõitsin rattaga, siin Eestis aga ei julge. Pole rattateid ja meie autojuhid ka just "nõrgematega" ei arvesta. Ja see kiivriseadus annab autojuhtidele õigust ainult juurde!
Ja teine asi! Ma lähen korraks poodi, kuhu ma panen selle kiivri siis? Tahan võib-olla rohkem asju osta. Ehk nimme peaksin auto valima? Koolis käies ka peaksin hakkama kiivriga ringi töllerdama?
o
On näha/ 3. juuni 2014 10:27
et jeesti vabariik liigub aina kiiremas ja selgemas tempos selliste riikide hulka nagu hiina ja korea.Hunnikus kohustuslikku tarbimist ja hirmsuured trahvid kui ei tarbi. Aina absurdsemaks läheme.
Jalgrattakiiver ON ABSURDNE NÕUE! Just nimelt nõue! Ka praegu on igalühel VÕIMALUS ja vabadus kanda kiivrit kes seda tahab. Hakata aga trahvima 70 aastast Vellot kes kagu-eestis leivaauto juurest oma pooleldi kokkukukkunud osmikuni väntab on ilmselge idiootsus kuubis. Ju ei ole sellise seaduse koostajad iial Mõigu viimasest valgusfoorist kaugemal käinud ega isegi hooma eestimaa elu väljaspool tallinnat. Lõuna- Eestis paljudes kohtades ei ole ei posti, ei velskripunkti, ei kauplust. Ja nüüd nõutakse seal sellises kohas JALGRATTAKIIVRIT!!!!! Kust onu Vello Kaperas või Uusvadas peaks selle kiivri võtma??? ta on elu jooksul korra võru linnas käinud. Ja nüüd hakkab vanas eas saama trahvi meie kummis rinnaga politseikoolist tulnud põnnide käest. selle eest et käib leivaauto juures korra nädalas, et loomuliku surmani kuidagi vastu pidada. Need konkreetse seaduse tegijad tahaks kohe seakarja saata. Mölaklikkuse supernäide. nagu keegi keelaks neil kiivit kanda kusianes nad seda tahavad.
m
martin/ 3. juuni 2014 10:25
sõida eest ära mis sa ootad trahvi
üleüldse peaks määrama trahvi tere ütlemise, ülikonna kandmise eest ja koera haukumise eest. lisaks päike paistab, siis kui linnud laulavad ja kui naeratad. trahvi saab nii trahvitav kui trahvi kirjutaja.
r
Rattur/ 3. juuni 2014 10:25
Mina, olles osa Eesti ratturkonnast, väike osa, aga osa siiski, nõuan! Minge persse kõik, kes te nõuate, et Eestis peaks kiiver ja helkurvest kõigil ratturitel kohustuslik olema. Minge persse, sest te arvate, et olete kõige targemad ja eeldate, et täiskasvanud Eesti rattur ei oska ise oma riski ja vastutust hinnata ja teie võite otsustada nende eest. Minge persse, sest te olete ise nii lollid, et ei saa aru, et maailmas on ainult kaks riiki, kus see on kohustuslik ja sealgi on see läbikukkunud, kuna ratturite osakaal on vähenenud ning õnnetuste osakaalu ja vigastuste tõsidust pole see vähendanud. Minge persse, sest tahate teha osadele inimestele rattasõidu ebameeldivaks. Minge persse, sest osa teist on kindlasti kiivri-ja autotööstuse lobistid. Minge persse, et te ei saa aru, kui debiilne see vaatepilt oleks, kui Eesti tänavatel oleks kõikidel täiskasvanud ratturitel kiiver peas ja helkurvest seljas, just nagu Põhja-Koreas. Ahjaa, aga isegi Põhja-Koreas pole see kohustuslik. Minge persse!
k
Ka rattur/ 3. juuni 2014 13:24
Sul on täiesti õigus. Minu arust on ka täielikud IDIOOD need kes neid seaduseid teevad. Inimene otsustab ise enda turvalisuse üle.
a
allumatu inimene/ 3. juuni 2014 17:33
perse kõik idiootlikud seadused-See pole ainus seadus mis on idiootide tehtud
j
jaanus/ 3. juuni 2014 10:19
Sydneys pärast seaduse kehtestamist vähenes ratturite hulk 48% võrra.
a
anna minna/ 3. juuni 2014 10:14
Iga päev loe ainult idiootsuseid, mida meie "targad juhid" välja mõtlevad. Ega enne midagi ei muutu, kui ennast toompeal näitamas ära ei käi. Tuleks kõik need roosa-mulli-ullikesed sealt minema peksta ja tegelikust elust teadvad inimesed asemele panna.
Samad näod aastakümneid- vahetavad ainult ametikohti?!
Kuidas on see üldse võmalik?! Täna olen haridusminister ja homme olen kaitseminister. Teeks ka oma firmas ettepaneku, et täna olen koristaja ja homme juhataja. Mis ta siis ära pole.
Ega seal toompeal enne ei jäeta, kui rahvas liikvele läheb. Kaua eestlasedki jõuavad kõrvalt vaadata ja kannatada. Ükskord tuleb piir ja läheb mäsuks ära!!!

v
väga putsis riik/ 3. juuni 2014 10:13
nii haiget ja idiootset juttu pole pikka aega juba kuulnud... kas tõesti saame nimetada endid vabariigiks kui iga meie isiklik huviolu ja valik on piiratud seaduste näol, pole enam sõnu ja need ülikooli õppejõud võiks ka ennast sinna rusikasuuruse kiviotsa kukutada :)
k
Kipspea/ 3. juuni 2014 10:06
Kui tavaline inimene kukub rattaga, siis saavad kõige enam kannatada siiski käed ja jalad. Ratta võistlustel kus on suur kiirus jah, saavad viga ka pead. Pigem on leitud jälle riigile raha teenimise koht. Raha on see mis praeguste võimul püsijate pead valutama paneb. Kandku riigikogus istudes kiivrit, võib-olla tuleb siis veel mõni hea mõte, kuidas rahvast koorida. Palun statistikat. Kui palju on eelmisel aastal jalgrattaga kukkumisel pead vigastatud? Tundub väga, sulest imetud idee.
f
foolium/ 3. juuni 2014 10:13
Neil on juba fooliummütsid peas - Andrus soovitas.
K
.../ 3. juuni 2014 10:19
Kuskilt tuleb ju see "kuhi" raha leida, mis lubaduste katteks olemas pidi olema.
Alguses tundus Rõivas päris hea valik, et noort verd sinna pukki, aga üks tallalakk' ta seal on. Mida Ansip ees sisistab, seda kordab Rõivas kõva häälega üle. Tekib juba Putini ja Medvedevi taoline võimuvahetus.
Taavi, kasvata munad endale ja mõtle oma peaga ka!!!
s
Süstal/ 3. juuni 2014 09:55
Kui pole politseile ette näidata kolme kandoomi taskust,--karistuseks pool aastat.
t
Tom/ 3. juuni 2014 09:53
Mina linnaliikluses ei sõida vaid väntan vahest Õismäe majade vahel või siis metsaradadel nii kopsude tuulutamise mõttes. Kui ma peaks kas või ühe korra trahvi saama kiivrita sõitmise eest, müün kohe ratta maha ja hakkan vabal päeval õlut jooma või oma autoga ringi tossutama. Mingu nad õige seenele oma seadustega!
k
kodanik/ 3. juuni 2014 09:52
tegelt peaks jalkäijale ka kiivri kohutuse panema seda nii toas kui väljas.
mõtle kui kukud trepist alla ja kiiver on peas siis on lootust rohkem ellu jääda..
eriti kohustuslik peaks kiiver olema riigikogu liikmetele, juhul kui kiivrit pole peas võib saadiku puutumatuse ära võtta, eemaldata riigikogust ja koju saata.
ainult magamise ja pesus käimise ajaks võib lubada olekut ilma kiivrita
d
drama-queen/ 3. juuni 2014 09:48
MKM vastas järelpärimisele et sellist asja pole seaduseelnõus sees vaid Politsei on teinud ettepaneku. Seega, Mattias Tammet, "tubli" töö faktide väänamisel...
k
khmm../ 3. juuni 2014 10:01
politseiniku elukutse on ka raske ja suht ohtlik. peaks hakkama nõudma nendelt ka kohustuslikus korras kiivri ja täis märulivarustuse kandmist igapäevaselt.
o
Onu Sokk/ 3. juuni 2014 09:42
Kuna ohus on (ka) minu soeng ja ühtlasi pean välja vahetama oma läkiläkivarustuse... siis palun võtke keegi selle seaduse vastu võtilemine südameasjaks.
https://www.facebook.com/no.helmet.law
n
nautige/ 3. juuni 2014 09:41
k
khmm../ 3. juuni 2014 09:57
euroopa liiduga pole siin miskit pistmist. need on meie kohalikud lollakad

p
Puhas vale - kohustuslik on kiiver ning selle puudumisel trahv vaid KAHES riigis maailmas!/ 3. juuni 2014 09:40
K
..../ 3. juuni 2014 09:36
Kas rahvahääletust ei tule?
v
vax/ 3. juuni 2014 09:36
Ei.
Ja ratast helkureid täis ka ei riputa.
Oma tervise eest vastutan mina isiklikult, varsti on kõik elu aspektid seadusega reguleeritud ka. kumma käega tagumikku pühkida ja kumma ninasõõrmega sisse-välja hingata. Ei.
m
Mikk/ 3. juuni 2014 09:55
Oma tervise eest vastutad sa tõesti ise aga, miks ma peaksin maksma sinu haiglakulude eest?
Rumalad on inimsed, kes arvavad, et neil on 2 pead... vähemalt mulle läheb mu turvalisus korda ja seetõttu kasutan kiivrit vabatahtlikult ja seda nõuan ka enda lastelt kuna mulle läheb korda, et nad oleks täie mõistuse juures ka tulevikus.
a
aga/ 3. juuni 2014 10:46
hakkame hoopis joodikuid trahvima. Kui palju joodikuid sureb läbi õnnetuste ja kui palju joodikuid vajab ravi , mille eest maksab maksumaksja? Kui palju nad põhjustava teistele õnnetusi? Kui rattur peab kiivrit kandma hakkama, siis joodik ei pea nagu midagi ...või tropp suhu? :)
t
to mikk/ 3. juuni 2014 11:03
Su lapsed elavad orjana ja surevad ilmselt gmo st põhjustatud vähki sinusuguste jobude pärast kes lasevad end orjastada, mis haigla kuludesse puutub siis ma nagu väga ei usu, et sa üksi terve eesti sotsiaalmaksud tasud.
m
maali/ 3. juuni 2014 11:07
kui palju neid vigaseid rattureid siis on võrreldes autojuhtidega, keegi ei hakka oma viimase söögiraha eest kiivrit ostma kui sõidab vaid metsateel pigem müüb ratta maha
o
Onu Sokk/ 3. juuni 2014 09:35
Kas kodutöö tegemata jätmise eest võib kõiki osalisi füüsilsielt nahutada. See oleks "abiks ikka" nagu kommenteerib statistikat mitte kasutada oskav politseimees.
http://bicyclesafe.com/helmets.html
http://bicyclesafe.com/helmets.html
e
elu väsitab/ 3. juuni 2014 09:34
a
anna/ 3. juuni 2014 09:32
kannatust! Ma tõesti tahaks näha, kuidas memmed maakohas poodi sõites kiiverid kannavad. Jah, ma saan aru, et lastel ja igasugustel jalgrattavõistlustel on kiiver kohustuslik, aga kui täiskasvanud inimene kulgeb väikese liiklusega teel ühest kohast teise, siis....
c
cyrano/ 3. juuni 2014 09:22
Õppige sõidma ligi kari siis pole seda jama vaja kanda :S
p
pontius/ 3. juuni 2014 09:22
seal riigikogus vist kõik ilma ajudeta !!!!

a
asdssa/ 3. juuni 2014 09:18
Varsti ei või tänavale ka ilma kiivri ja kuulivestita tulla, et äkki.
h
hehh.../ 3. juuni 2014 09:17
Ja varsti avastab mingi debiil,et rattale võiks turvavöö ka peale sättida.Ikka selleks,et selle eirajate arvelt riigile raha teenida.Kurat...annaks see riik oma rahvale ka sama palju,kui rahvas riigile.
m
Midaiganes/ 3. juuni 2014 09:15
Ostke meile ka kiiver siis kôigile, kuna korralik kiiver maksab ikka 50€....Üldse miks neid seadusi nii palju vaja läheb, kui igaüks teeks mida ta tahab siis oleks kôigil parem!!!
a
Arvu/ 3. juuni 2014 09:12
Eesti riik jah ja riigikogus surutakse läbi asi omavalitsuste kaela.Omavalitsused ei hakka ju pensionäridel kiivrit nõudma.Neil ju parem kui pensionär kukkub varem ei pea ju maksma.Vaadake kui palju kokkuhoidu pensionite pealt,mida rohkem kukkuvad seda parem ju.Kunagi ühes maakonnas ka oli,ma täpselt ei mäleta,Valga vist.Kui autojuht ajas pensionäri alla sai 500 eesti krooni.
j
jajah/ 3. juuni 2014 09:11
Voodis kondoom ka kohustuslikuks,et ei sünniks selliseid ajugeeniusi.
k
Krt/ 3. juuni 2014 09:10
Kas riik kompenseerib selle kiivriostu ka või?tööd pole,raha pole ,ansipi headel aegadel sai ratas soetatud,see oli ainus hea asi siinmail,nüüd aga ei saa sellega ka enam sõita sest pole kiivrijaoks raha,ajuvaba riik.
i
Ikka uued trahvid!/ 3. juuni 2014 09:04
Järgmisena-kes vihmase ilmaga ilma vihmavarjuta liigub--trahv selga!
t
Talviselajal/ 3. juuni 2014 09:15
Talviselajal kindlasti ka jaltsialla käiv naaskel. Mul juba firma loomisel mis sisse toob neid välismaalt ja siin kalli rahaga maha pressib- ehk siis kus on siin raha?
j
jaa/ 3. juuni 2014 09:01
kiiver pähe kui hommikul tänavale lähed, helkurvest selga, gps-teavitus külge, et päästeamet sind kohe ülesse leiab kui kodanik teatab tuikuvast jalakäijast, sõidukijuhist, penskarist. Paistab, et need ideedegeneraatorid tuleb seevaldisse kohe ja kiiresti transportida.

m
mm/ 3. juuni 2014 08:59
Hmm, vanamemmed kiivriga poodi ja metsa seenele sõitmas..... päris tore vaatepilt. Hea äriidee - disainigem rattakiivrid rätikukujulisteks
p
peeter/ 3. juuni 2014 08:59
ikka keelame ja trahv ka; öeldakse muuseas, et mida vähem kunstlikke regulatsioone, seda targem, vaimsem ja iseseisvam elanikkond. Aga eks see ole banaanivabariigi tunnus-anna võim ja ei tea, mis kõik sellega ära tehakse. Kui saaks, keelaks mõned liikluse üldse ära. Aga kes nad sellised on, et nii võimsalt kõike määravad-oma arust hästi targad ja tublid jumala asemikud.
o
oi.../ 3. juuni 2014 08:50
Kas jalgrattal ei peaks olema ka tulekustuti kaasas,mine tea,äkki.....?
p
Pihkva Oblast/ 3. juuni 2014 08:43
Nagu praegu oleks kiiver keelatud!
p
Pihkva Oblast/ 3. juuni 2014 08:40
No siis juba jalakäijatele ka! Ega nemadki kukkumise eest pole kaitstud! Ja vilkur ka kiivri külge! Ja sama ka spordi! Korvpalluritele kuluks kiiver ära. Samuti jalgpalluritele jne.
h
heh/ 3. juuni 2014 11:58
Ära unusta jalakäijale kohustuslik valge esituli ja punane tagatuli! Purjus peaga pimedas võib keegi otsa koperdada. Samuti on kindlasti kell kohustuslik, muidu jalutad kogemata kellegile otsa.
j
JoppEduardo/ 3. juuni 2014 08:38
Rumalaid kiivrivastaseid siin jätkub, aga kui trahve hakkavad maksma, siis tuleb mõistus koju ja kiiver pannakse lõpuks ikkagi pähe!
Turvalist väntamist!
a
asdasd/ 3. juuni 2014 09:19
Mitte kiivri vastaseid, vaid kohustuslikuse vastaseid.
Samas usun, et olete lihtsalt troll- mis sügavad põhjuseid teil siis teiste elu määrata on?
s
sdf/ 3. juuni 2014 09:20
Hakkame trahvi tegema neile kes iga päev alkoholi ei tarbi. Antialkohoolikuid siin ikka jätkub, aga kui trahvi hakkad maksma, siis tuleb viina isu kindlasti peale sul.
e
eluaeg ilma läbi saadud/ 3. juuni 2014 08:36
Absurdne nõue. Memmed maal enne juba kurdid, kui kiiver ka veel pähe panna nendele, vaat siis alles õnnetused tulevad!
j
Juss/ 3. juuni 2014 08:33
Trahvivabariik Eesti kirjutas oma eelarve reale "prognoositavad trahvilaekumised" jälle suurema numbri. Ja jälle on elu ilusam kui enne.

n
nojah/ 3. juuni 2014 08:31
Jälle võimalus riigil trahviraha korjata,pange siis juba kõigile liiklejatele see kohustuseks,autos võib ka avariikorral "kaalikas"viga saada.
a
aga miks te vastu olete?/ 3. juuni 2014 08:29
ma ei näe ühtegi põhjendatud argumenti, miks kiiver tarbetu on.
k
khmm../ 3. juuni 2014 08:44
vähendab linnavahel liiklevaid rattureid. kiivriga rattur võtab rohkem riske. mulle ei meeldi kiiver ja see on täiesti minu enda asi, kas ma suren kiivris või ilma selleta.
m
markov/ 3. juuni 2014 08:57
Vastan sulle miks kiiver tarbetu on. Tuleb sügis ja väljas on näiteks 5 kraadi sooja. Mul on rattaga sõites paks kõrvad kinni soe müts peas. Pea kardab külma ja pikki otse sõites hakkab lihtsalt külm. Ka talvel olen linnas rattaga tööle sõitnud. Saab lihtsalt kiiremini kohale. Küsimus - kuhu kurat ma selle kiivri topin? Talvemütsi peale tordi täpiks?
r
rattur/ 3. juuni 2014 09:09
Terve talve sõitsin rattaga tööle, kiivri all muidugi müts. Kui sa talvel libedaga sõidad, siis peaks kiiver olema kohustuslik!
t
Toomas/ 3. juuni 2014 09:15
Mõnele teisele ja ka näiteks mulle meeldib kanda tutimütsi.
m
markov/ 3. juuni 2014 09:17
Tere "rattur". Tee endast pilt ja näita kuidas kiiver istub sinu talvemütsi peal turvaliselt. Talvemüsi all ma mõtlen tõelist mütsi mitte lirtsakat tutita tutimüsi taolist õhukest asjandust. Mis number sinu kiiver on kui näiteks minu mootorratta kiiver on XXL. Kui ma panen oma pea ümbermõõdule 63 sm veel sooja mütsi, siis tahan poes näha sega kartulikorvi, mis ka pähe talvemütsi peale kindlalt istub. Ma arvan, et ratta kiivri number saab olema XXXXL.
k
3. juuni 2014 13:10
x
Xxx/ 3. juuni 2014 08:19
Hollandis, kus enamik rahvast sõidab ratastega, nii vanurid kui lapsed, pole kiiver kohustuslik.Emadel on ratta peal mitu last jne. Pole kuulnud, et õnnetusi rohkem oleks.
Eestis aga tahetakse trahvida viimasel ajal kõige eest...
E
ä
ära võrdle võrreldamatuid/ 3. juuni 2014 08:28
hollandis on ka viisakad autojuhid, meil kahjuks ei ole. seal ikka on jalgrattur inimene ja seadus au sees. meil on nii, et tugevama õigus ja jalgrattur on tüütu kärbe.
k
khmm../ 3. juuni 2014 08:47
eestis on ka viisakad autojuhid, kui nendega viisakalt käituda. ei ole mind kordagi jäätud ülekäiguraja äärde passima kui olen ratta seljas. üldjuhul ei jõua isegi jalga maha panna. peaaegu kõik annavad teed kui käega märku annan, et tahan sõiduteel rida vahetada (pärnu mnt, liivalaia) rattur peab muidugi liiklust ja ümbritsevat tähele panema, siis on lootust ka ellu jääda.
m
margus/ 3. juuni 2014 10:29
aa, jalgratturitel on kiivreid vaja sellep, et autojuhid on ebaviisakad? kas me mitte valest otsast ei reguleeri seda asja?
h
.../ 3. juuni 2014 10:45
hollandis elades sõimaksid sa hollandi autojuhte
h
Hollandis/ 3. juuni 2014 11:48
ei ole jah kiiver kohustuslik! Siin lõhnab raha järele see liialt üles paisutatud teema..
e
3. juuni 2014 13:15
Et meil sohvrid rattureid ei austa, peab rattureid karistama? No seda tugevamaks ( Sinu tõlgendus ) autojuhid muutuvadki.
n
Nii/ 3. juuni 2014 21:36
Kui autojuhid näevad, et nüüd on igal jalgratturil kiiver siis muutuvad nad kohe hooletumaks, sest kiiver ju kaitseb.
a
Andres/ 3. juuni 2014 08:45
Kiiver kahtlemata ei mõjuta õnnetuste arvu - kukud Sa sõltumata sellest kas kiiver on peas või mitte. Kiiver võib vähendada teatud juhtudel kukkumise tagajärjel tekkinud vigastusi. Mitte alati.
k
khmm../ 3. juuni 2014 08:48
ma ei näe ikkagi põhjust, miks see peab kohustuslik olema.
j
jah/ 3. juuni 2014 12:14
tulin ka just Hollandist, seal sõidavad massid ratastega, keegi ei kasuta kiivrit. Naistel seelikud seljas lehvimas, lapsed ka rattal ja ei migit probleemi. Muidugi on seal eraldi rattateed ja liikluskultuur viisakam.
Ise armastan ka rattaga sõita ja enamasti läbi aasta, aga kui kiiver kohustuslikuks muutub, siis loobun Eestis rattasõidust
v
Vikatimees/ 3. juuni 2014 08:18
kas ei võiks oma seadustega juba pikalt minna,kus tulid nüüd tervise kaitsjad välja,no anna abi.
k
khmm../ 3. juuni 2014 08:16
niisama kodunt tööle ja vastupidi kulgemiseks ei ole vaja kiivrit. kiirused ei ole nii suured, et normaalse reaktsiooni ja veidikese ettenägemisvõimega inimene oma pea vastu maad paneb. olen üle elanud kaks peapõrutust, lihtsalt kodustes tingimustes. kas peaks ka kõikidele lastele kiivrikandmise kohustuslikuks tegema. õhuke riik maiäss
S
:)/ 3. juuni 2014 08:33
Sinu loogikast on näha, et oled kaks peapõrutust üle elanud. Kas sa tõesti arvad, et kui toimub ootamatu kukkumine on sul aega reageerida.
k
khmm../ 3. juuni 2014 08:49
kui on ootamatu kukkumine, siis ei päästa sind ka kiiver.
k
khmm../ 3. juuni 2014 08:51
inimesed on erineva reaktsioonikiirusega ja erineva ettenägemisvõimega ja erinevate kogemustega. judotrenne hakatakse ka pihta kukkumisharjutustega. oled kuulnud? seal tulevad võtted üldiselt väga ootamatult. miskipärast ei ole neil kiiver kohustuslik
k
köh-köh/ 3. juuni 2014 09:48
Tore on, kui sina oled nii "kõva kuju", aga on piisavalt palju inimesi, kes lausa "siledal pinnal oskavad komistada", seepärast ka selline ettevaatusabinõu... See vaid minu isiklik arvamus.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee