Eesti uudised

Koduomanikud tõrjuvad Rail Balticut: kavandatav Nabala looduskaitseala on väheväärtuslik! (22)

Toimetas Kristin Aasma, 1. juuni 2014, 12:35
Anto RaukasFoto: ARNO SAAR
Koduomanikke esindav liit pidas vajalikuks pöörduda peaminister Rõivase ja vabariigi valitsuse poole ettepanekuga ajutiselt peatada Nabala looduskaitseala loomise menetlemine ja teha täiendav asjatundlik kompleksne ja tasakaalukas ekspertiis, mis arvestaks lisaks fauna ja floora kaitsele ka piirkonna majanduslikke ja sotsiaalseid mõjusid.

Liidu volikogu esimehe Anto Raukase sõnul on nende poole pöördunud paljud murelikud koduomanikud seoses Rail Balticu võimaliku trassi kulgemisega läbi tiheasustusala, samal ajal kui seda on võimalik teha läbi praktiliselt asustamata ja looduslikult väheväärtusliku Nabala kavandatava looduskaitseala. Seega mõistlik oleks Rail Balticu rajamisel lähtuda põhimõttest, et mida kaugemal on kiirraudtee tiheasustusest ja kodudest seda parem.

Samal teemal

"Kui raudteetrassi 13A (möödub Nabalast Tallinna poolt) korral jääb trassikoridorile (350 m) ca 1100 hoonet ja raudteemaale (40 m) 10 hoonet, siis kümnendatele trassidele (Nabala) jääb vastavalt 608 ja 6 hoonet," selgitas Raukas pressiteate vahendusel. "Koduomanike vaatevinklist on arvestatavateks alternatiivideks ka trassid 13B, 13C ja 13D, mille teele jääb hooneid samas suurusjärgus Nabala trassiga. Siin võib takistuseks saada maksumuses, sest esialgsed hinnangud näitavad, et ehitusmaksumus on ca 30 miljonit eurot rohkem (kokku 392 miljonit eurot) ja sotsiaalmajanduslik kulu 30 aasta perioodile on ca 37 miljonit eurot suurem kui Nabala trassil."

Raukas selgitab, et formaalselt tugineb Keskkonnaministeeriumi Nabala kaitseala rajamise ettepanek prof. Kalev Sepa tööl "Ekpertiis Nabala looduskaitseala moodustamise põhjendatusele ja kavandatavate piirangute otstarbekusele", ent seal puudub täielikult sotsiaalse ja majandusliku mõju hinnang.

Lisaks on ka vanemaid uuringuid, kuid kusagil pole esitatud soovitust rajada kaitseala ja samuti piirduvad need ainult looduskeskkonna mõjude hindamisega ja see pole kindlasti piisav, et igasugusele majandustegevusele kriips peale tõmmata sh Rail Balticu raudtee trassile.

Eesti Omanike Keskliit on omanike õiguste ja huvide eest seisev mittetulunduslik ühendus, mis koondab üle 64 300 liikme.

22 KOMMENTAARI

h
hull prodzhikt 1. juuni 2014, 23:39
kellel seda raudteed vaja on.. praegusedki seisavad enamikus kasutuseta. transiidiäri on sisuliselt soikunud ja kohapealt pole meil raudteega midagi v...
(loe edasi)
l
lõunaeestlane 1. juuni 2014, 22:33
Kas tõesti on seda raudteed vaja? Hoidke Tallinn - Tartu raudtee korras. Üks imeobjekt - Koidula - haigutab tühjuses juba. Brüsselisse sõitjad seda raudteed küll kasutama ei hakka, lennuk kiirem. Jätke elanikud, kelle elukorraldus lõhutakse,ometi rahule!
Loe kõiki (22)

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee