Eesti uudised

Rail Baltic käärib – trassivariandid ajavad Harju valdade suhted sassi

Juhan Haravee, 24. mai 2014, 08:00

23 KOMMENTAARI

v
vedur/ 10. juuni 2014, 13:50
Ja veelkord, miks ei avalikustata kompensatsioonimehhanismi plaane. Kas need inimesed, "kelle omand on puutumatu ja püha" kuid peavad siiski sellest ilma jääma, peavad siis kodututeks hakkama. Ilmselt see nii on, kui kuskil äärealal elukohast ilma jääv inimene ei suuda madalast turuhinnast tingituna omale uut samaväärset elupaika soetada nö. võtmed kätte meetodil.
m
mimicri/ 27. mai 2014, 00:18
Välja pakutud ringtee variant on kõige tobedam variant üldse.
1. Moodustab megabarjääri, millest üle saamiseks peavad inmesed hakkama suuri ringe sõitma
2. Koos 4realise ringteega, mida juba ehitatakse tekib tohutu müra
3. Ohtlikud veosed viiakse tee äärde kus liiklevad päevas tuhanded autod
4. Sajad inimesed kaotavad kodu või halvenevad nende elutingimused sedavõrd, et nad on elu lõpuni sunnismaised
5. Ringraudtee variant on kõige kallim
Samas näiteks Rae valla teatud isikud siiamaani valetavad rahvale, et tegu oleks reisiraudteega, samas kui nad teavad, et tegu on ainult kaubavedudega.
m
Muhe Enn/ 25. mai 2014, 17:01
Kõige kummalism kogu selle RailBaltic-u loo juures on siiski, et pole tõsiselt kaalutud varianti ehitada trass kasutades ära täna olemasolevat nn. Edelaraudtee infrastruktuuri. See tähendaks kõige valutumaid lahendusi just Tallinna ümbruskonnas ning tegelikult ei suuda Eesti niikuinii tulevikus dubleerivaid infraid üleval pidada. S.t. et praegune Pärnu raudtee lastaks RB valmides hingusele dubleerimise vältimise põhjendusega. Tegelikult ei vaja keegi siin kiirust 200 km/h, sest Eesti on selle raudteeliini viimane ots, mis asub kõige hõredamalt asustatud alal. 160 km/h oleks täiesti aktsepteeritav, see tähendaks aga märksa väiksemaid ehitus- ning hoolduskulusid. Rääkimata sellest, et kurvid võivad selliste kiiruste juures olla märksa teravamad ning looduslike ning asustuse eripärast tingitud eripäradega rohkem arvestavad. Täna tundub küll, et teatud kamp poliitikuid üritab projektist raha oma taskusse pumbata ja selleks kõlbaks justkui ükskõik mis trassid ja ükskõik mis põhjendused. Juba kehvakese uuringu tegemine näitab, et tegelikkuses polnud eesmärgiks mitte raudteeliin ise.
m
Muhe Enn/ 25. mai 2014, 17:11
Kiiruse 160 km/h korral läbiks kiirrong Tallinn-Riia vahemaa max. kahe ja poole tunniga. See on täiesti konkurentsivõimeline aeg võrreldes nii lennuki kui ka bussiga. Riiast edasi oleks juba vaja suuremaid kiirusi, sest Riia on kogu Baltikumi metropol ning Tallinnast ka oluliselt suurem. Kui kasutada trassi jaoks tänast Tallinn-Pärnu raudteetammi teatud ümberehituste ning õgvendustega ning Pärnust edasi ka 70-ndate keskel mahajäetud Riisselja-Ikla kitsarööpmelise tammi, mis kulgeb soodevahelisel alal, saaks hakkama suhteliselt valutult nii loodusele kui ka asustusele. Iseasi, mis saab edasi Läti poolel. Kindlasti peaks see raudteeliin võimaldama ka tihedat kohalikku liiklust Tallinn-Rapla lõigul ning seal peaksid sõitma peatustega tavarongid liinil Tallinn-Pärnu-Riia. Selleks on tänapäeval küllalt näiteid toimivatest tehnilistest lahendustest. Paraku tundub kangesti, et eksperte ja spetsialiste RB-u puhul pigem välditakse.
m
Margus/ 26. mai 2014, 15:50
Olemasolevat koridori on arutatud ja mitte vähe. Asi on selles, et Rail Balticut ei lase olemasolevasse koridori Tallinna linnavalitsus, kes ei taha läbi linna ohtlikke kaupu (naftasaadused) vedada.
j
Juurika Jorss/ 25. mai 2014, 09:30
Ühest asjast pole peaaegu räägitudki - kui ehitatakse selline raudtee uue koha peale, siis on vaja Eesti tingimustes teha tohutu hulk kaevetöid - kõik sood tühjendada ja asendada mineraalpinnasega, lisaks kogu trassil tüse muldkeha rajada. Teades praegust kurssi - kokku hoida veoteedelt, veetakse materjal eelkõige trassilähedaste külade ümbert ja alt minema, nii et kannatajaid on 10X rohkem kui otse trassi ette jääjaid. Kuna meie ullikesed ei paista midagi teadvat sammastele ehitamisest,jääb poolest eestist järele tohutu raudteetamm, kahel pool segipööratud karjääride vöönd,muutes elu võimatuks.
k
kogu see railbaltik hakkab/ 25. mai 2014, 05:13
juba üle viskama ja nagu selgub on jälle avalikusele valetatud.
k
Kaits/ 25. mai 2014, 18:09
Ma Rail Batlica uute trasside vastu ka, aga seda peab tunnistama, et avalikkusele valetatud küll ei ole. Selles artiklis pole mingit infot, millest varem ja kogu aeg pole räägitud, kui järjepidevalt kõiki ilmuvaid asju lugeda.
u
umbluu/ 24. mai 2014, 19:06
On olemas palju erinevaid tehnoloogiaid tunnelid,betoonpostidel kulgev raudtee,aga tundub,et meie võimurid arvestavad taas selle nn võimalikult odava varjandiga,et siis vahelt kantida rahasid ja kui raudtee valmis siis hakkavad õnnetused.See juba nii tuttav skeem,et iga normaalselt mõtlev inimene peaks selle läbi hammustama.Asi on rahas,aga mitte trassivalikus,riik võiks ju optimaalselt sirge trassi ehitada ja elanikele korvata nende ebamugavused või ümberasumisega seonduvad kulud,aga seda raha härrased hoiavad oma pangaarvete jaoks.
j
jolle/ 24. mai 2014, 15:18
las palun tegelevad RB-ega jobud ja kuuevarbalised, kilplastel ei ole sinna asja, olge norm palun.
j
jolle/ 24. mai 2014, 15:14
ütlesin juba üks kord, nüüd ütlen teist korda, et RB hakaku peale Iklast, jäävad kõik eesti mured ära, ja kui vaja lätlaste eest muretseda siis võivad ju eestlased neid vastavalt rahakotile toetada, kes soovib, ka riik.

m
Mask/ 24. mai 2014, 14:28
Rail Balticu projekt on ju ettemääratud ebaõnnestumisele. Kas siis ametnikud sellest aru ei saa või ei osanud taas sündmusi ette ennustada?
e
eestlasest Eesti RIIGI patrioot./ 24. mai 2014, 12:51
Eestlased on ikka üks LOLL rahvas! Kui koos on kaks eestlast, siis on KOLM arvamust! Tehke trass kuhu tahate, ainult mitte üle MINU maa. Käige, kus tahate, ainult mitte MINU teed mööda! ALATI on keegi kõigele VASTU, ükskõik mis küsimus ka ei oleks. Kellele paistab päike liiga palavalt, kellele on päikest liiga vähe. Keda häirib linnulaul tema maja lähedal, kes tahab rohkem linnulaulu....jne, jne, jne.
Nõukogude (vene) võimu ajal ei julgenud keegi oma nokki klõbistada, kui aeti majast välja või konfiskeeriti isegi kogu varandus. Anna aga lollidele demokraatiat, siis krooksub iga konn oma mätta otsast või ema SEELIKU alt.... Vaja on valitsusel RIIGI HUVIDES otsustada, et NII TEEME ja PUNKT!
Eestlane mõtleb ainult oma persealusest, mitte aga KOGU RIIGI huvidest!
Eestlane
p
Pille/ 26. mai 2014, 04:13
mis riigist sa siin räägid, kui valimisel käis 31 prossa rahvast ? Kui riik inimesest ei hooli, miks peaks olema see ka vastupidi ?
m
mati/ 27. mai 2014, 17:20
Küsimus on Tuhala karstialas?
m
MAARJAMAA/ 24. mai 2014, 12:43
MIKS PEAB EESTI POOLNE OTS OTSE MINEMA KUI RINGIGA ON JUBA TRASS EES !?
Jälle hämatakse midagi kaela sinna kuhu ei ole võimalik midagi teha ega panna ....aga kui luba on antud ühele tegelasele..siis tohin ju mina kaaa
Tuleb üles kutsuda rahva tahe ja arusaam , et ei ole ikka kõik lubatud ....KUS ON PRESIDENT OMA TEADMISTEGA ...EESTI MAAD ON NIIGI VÄHE ET SEDA LAASTAMIS TÖÖD LÕPETADA!!!
k
Kui/ 24. mai 2014, 12:14
Kui seal veetakse kemikaale, kas siis on kokkupõrkel veokiga suur plahvatusoht?
t
tagantjärgi,/ 24. mai 2014, 11:03
kuulge tohlakad, Tartu-Valga trass ootab projekti ja ehitust! Vaadates seda sigri migri trassivalikuid harjumaal tuleb ikka naer peale, kui mõistust jagati olid meite mehed põõsas.
i
inimene/ 24. mai 2014, 09:58
paluks ,et seda raiska ei tuleks kunagi.Mis kuradi kaubavedu ? Eesti Raudtee teatab iga kuu vähenevatest kaubamahtudest,panevad oleva raudtee üldse kinni varsti.Milleks siis 250 km /h ,kui Poolas jääb see krempel seisma ,sealt Berliini mine kuidas soovid
Tundub ,et see projekt on kandiliste prillidega meeste unistus,kuidas sest rahast ka omale miljoneid lõigata ,mida onu Simeon annab
e
Eestlane/ 24. mai 2014, 09:17
Arvake mida tahate, kuid loodust, inimeste huve ja keskkonda arvestav lahendus on olemas küll. Selleks on Tartu trass. Kuigi see põrutab läbi Tartu linna osalt, ei põhjusta see probleeme, sest inimesed on harjunud rongidega juba, kes tee ääres ning saastust ka väga juurde ei tuleks, kuna 90ndate lõpus oli palju rohkem ronge (elasin ise raudteeääres ja neid läks mööda ikka mitmeid päevas+öösiti ka). Ei ole mõtet vedada läbi Pärnu, kui see tapab ära Harjumaa vallad. Minge lihtsama vastupanu teed, laiendage Tartu trassi ja on õnnelikud kõik. Ei muutu see midagi nii palju kallimaks kui arvate. Kas tõesti võtta võsa maha 30m ühelt poolt raudteed ja 30 teiselt poolt ning panna maha uue liiprid on kallim kui minna läbi metsade, läbi külade, läbi inimeste hoovide, kus peab veel pinnast juurde tooma jne.
Tartu on majanduslikult odavam, keskkonnaga rohkem arvestav ja inimeste huvidega samuti.
M
Seesuuret.../ 24. mai 2014, 21:31
Mis asi on "Tartu trass"?
n
Nonii/ 24. mai 2014, 09:03
Siis on ju ilmselge, mks Liliputin nii agarasti küüsi naabritele taha üritab ajada! Ida-Ukraina ju lausa kutsub vallutama!! Väga inetu neist.

m
mari/ 24. mai 2014, 08:26
Kogu see asi on ikka väga piinlik. Algas asi ju sellega, et projekti tutvustati kui hoolivat suhtumist rahvasse-et inimesed saaksid ikka Euroopasse, iga kahe tunni tagant. Lihtsalt naeruväärne. Loomulikult on asi kaubavedudes ja mitte ainult soome kaupades. Nüüd siis juba ka Hiina mängus. See projekt tekitab palju probleeme tulevikus.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee