Eesti uudised

Teist korda samas lõksus – puhkuseosakute müüja terroriseerib petetud pensionäripaari (72)

Küllike Rooväli, 23. mai 2014, 07:00
ÕNNETUD: Selle asemel, et saada tagasi raha eelmise pettuse eest, on Ain ja Heli mures lepingu pärast, mille mees uuesti samasse lõksu langedes allkirjastas.  Küllike Rooväli
"Aga võtke kiirlaenu!" soovitas osakumüüja ohvrile, kui too püüdis ostust kasinale pensionile viidates kõrvale puigelda.

"Kui kaua võib kesta ülekohus?" küsib Ain, kes langes tosin aastat tagasi firma Holiday Club puhkuseosaku pakkumise ohvriks.

Nüüd on õudusunenägu tagasi.

"Täna ta jälle helistas, nüüd on ta mulle neli korda helistanud!"

Aini (nimi muudetud) käes on ruuduline märkmepaber, millele on korrektse käekirjaga kantud kuupäevad ja kellaajad. Need on päevad, kui Aini laup on taas higiseks tõmbunud, sest pika ja ilusa nimega firma Holiday Club Corporation Eesti filiaal on tema meelerahu rikkunud.

"Esimene kord oli 10. mail, kui ta helistas ja ütles, et oi, teate, eelmine kord läks teiega nii pahasti, et meie firma juhatus ja kõik petsid teid, aga meie tahame seda heastada," kirjeldab Ain.

"Küsisin, kuidas nad heastavad, vastuseks tuli, et tulgu ma nende juurde kohale, siis räägime."

Nädal piiri ääres võsas

Ain ei tahtnud minna. Veel oli meeles 12 aasta tagune agressiivne raha väljapressimine, veenmine ja valed. Aga lootus tagasi saada 13 000 krooni, mis tookord välja peteti, ärgitas siiski pärast mitut telefonikõnet ja aja kokkuleppimist bussiga Harjumaalt linna sõitma.

Tagasi tuli Ain uue lepinguga. Juba samal õhtul kahtles, järgmisel päeval aga juba kirus end, sest hommik on teadagi õhtust targem.

Nüüd, viis päeva pärast allkirja andmist, on Ain läbini õnnetu. Saab aru, et neelas sama sööda teist korda alla, sest seda pakuti ju täiesti uues kastmes.

"See on psühholoogiline mõjutamine, kõrgem klass," lausub Aini abikaasa Heli (nimi muudetud).

Ühe allkirja Ain siiski annab. Avaldusele, millega ta äsjasõlmitud lepingust taganeb.

Lepingu järgi ostis Ain puhkuseosaku Ida-Soomes Põhja-Karjala puhkekülas, mil nimeks Onnenvirta III. Asub see paksude metsade vahel järve ääres, mida poolitab Vene piir. Google’i teekaamera on salvestanud võssa ja metsa keeravad teeotsad, kust paistavad suvilad.

Puhkuseosak kehtib 46. nädalal ehk siis novembris. See selgus alles lepingu lähiuurimisel köögilaua taga, sest Ain sai esitlusel aru, et ostis suvila kasutusõiguse 46 nädalaks ehk peaaegu terveks aastaks. Ja seda koos kohustusega tasuda puhkuseklubi liikmemaksu ja igal aastal 210 eurot oma kinnisvara nädalase hoolduse eest.

Öeldi, et puhkeküla on Jyväskylä linna lähedal. Tegelikult on sinna sadu kilomeetreid. Osaku näidisel lepingu juures on aastaarv 2002 ja hind 321 Soome marka. Praeguses vääringus teeb see umbes 35 eurot.

"Me ei lähe ju sinna mitte kunagi!" võtab teema kokku Heli.

Miks siis tema mees end teist korda ära rääkida lasi? Pole ta ju nii kergesti mõjutatav. Terviski hea ja mõistus peas.

Akvaarium ja palmid

Kui Ain läinud reedel Balti jaama juurde Toompuiestee 33a majja jõudis, paelus teda suur ja värvikirev akvaarium peene kontori fuajees. Tema ees oli kohtumisele registreerunud samuti üks pensioniealine mees, kes klaasukse taha tuppa kutsuti. "Proovisin kuulata, aga uks tõmmati kinni."

Kui järg Aini kätte jõudis, istus tema vastas maailma kõige sõbralikum mees. Seesama, kes oli telefonis kinnitanud, et tahab heastada firma eelmise juhtkonna vigu.

"Me tahame selle eest hea seista ja hoolitseda, et kõik varasem saaks kompenseeritud," meenutab Ain müügimehe juttu.

Ain oli maksnud samale firmale 2002. aastal 5000 krooni olematute Hispaania puhkuseosakute eest. "Näidati seinale palme ja asju ja pea läks justkui segi, nii et kirjutasingi alla," mäletab Ain.

Oma rumalusest loovutas ta veel 8000, sest firma hakkas pärast lepingust loobumist leppetrahvi nõudma ning ähvardas kohtuga.

Praegu teab Ain küll, et leppetrahvi lepingus polnud, aga 13 000 krooni pere säästusid libises näppude vahelt.

Ja nüüd jälle! "Teile on määratud kompensatsioon 5050 eurot selle eest, mis te eelmine kord petta saite, kuna kümme aastat möödas, on summa vahepeal kasvanud," rääkis müügimees.

"Raha me kahjuks teile niisama maksta ei saa, te peate ostma osaku Soome."

Järgnes tutvustus Jyväskylä lähedal asuva puhkeküla kohta, kus ootab suurepärane keskkond, puutumatu loodus ja kõik maapealsed hüved. See olla nii kuum koht, et venelased ja inglased on osakute järel lausa sabas. Ain saab võimaluse enne neid.

Firma paneb omalt poolt 5050 eurot, Ain peab juurde panema vaid 2950 ja nii ongi koos 8000 eurot väärt osak, mille venelased ja prantslased kohe ära krabavad. "Ning sel moel saan mina oma raha tagasi," võtab Ain müügimehe jutu kokku.

Ainil tekkis hulk küsimusi. Miks ei saa firma ise osakuid maha müüa ja vaheraha talle maksta? Miks peab ta oma raha sisse panema?

Ain ütles, et tal pole firma poolt määratud hiigelkompensatsiooni vajagi, et makske lihtsalt see 800 eurot võlga tagasi. Vastuseks tuli, et kui osakut osta ei taha, siis ei saa ka vana võlga arutada.

Kui Ain kahtles, kas ta suudab ligi kolm tuhat eurot kokku ajada, pakkus müügimees, et on ka odavamaid variante, aga siis saab Ain ka vähem tagasi. Ain kahtles ikkagi. Pension on ju ainult mõnisada eurot.

Uus pakkumine

"Aga võtke kiirlaenu!" pakkus müügimees abivalmilt.

"Kui leping alla kirjutatakse, teatame sellest Soome ja osak saadetakse teile koju." Aini moosimine käis täie hooga.

"Pea läks juba sellest jamast pehmeks, kirjutasin alla," ohkab Ain.

"Lõpus öeldi veel, et ärge muretsege, me ostame osaku ise tagasi. Aga seda pole ju lepingus kusagil kirjas. Kes garanteerib, et keegi selle tagasi ostab ja miks mina seal vahepeal lolli mängin?"

"Ja siis selgub, et sa ei saa edasi müüa ja siis on sul see kaelas ja see hooldusleping ka veel," kurvastab abikaasa Heli.

Ta on allkirja Ainile ette heitnud, kuid mõistab, mis seisus mees oli, sest oli eelmisel esitlusel ju ka ise kaasas.

Täna hommikul läheb Ain Toompuiesteele, sest leping lubab tal sellest 14 päeva jooksul lahti öelda.

"Peaasi, et ma vabaks saaksin sellest lollusest, mis ma tegin," lausub mees.

"Ega ma enne sealt välja ei tule, kui nad tühistavad selle."

Holiday Club kinnitab: inimesed sõlmivad meiega lepinguid vabast tahtest

Õhtulehe küsimustele vastab Holiday Club Corporation Eesti filiaali anonüümseks jäänud esindaja.

Miks ei ole klientidele hüvitatud neile varem tehtud kahju varasematel osakute müükidel (aastatel 2000?2003)?

Järelikult pole olnud alust ega pettust.

Miks pakute nüüd inimestele nn hüvitist tollal toimunud pettuse eest?

Pakkumine põhineb meie praegusel kampaanial.

Miks on see summa kümme kord kasvanud?

Pakutud "hüvitis" on meiepoolne allahindlus osaku hinnast.

Miks peab inimene talle antava hüvitise kättesaamiseks ise raha investeerima?

Allahindluse kättesaamine eeldab ostu sooritamist.

Miks te mõjutate inimesi psühholoogiliselt tehingusse astuma, kuigi on näha, et tegelikult nad seda ei soovi?

Inimesed sõlmivad meiega tehinguid vabast tahtest ja valikust.

Miks erineb hind kliendile näidisena esitatud osakul (markades) praegusest peaaegu kümme korda?

Järelikult Soome äriühing on asutatud 12 aastat tagasi (marga ajal)! Aktsia nimiväärtus ei ole hind, vaid väljendab aktsia osakaalu nimetatud äriühingu aktsiakapitalis! Vt http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2009/20091599

Palju olete tänavu müünud sellised Soome puhkuseosakuid?

Onnenvirta on rahul.

Milline on teie firma seos varem aset leidnud pettustega?

Me ei tegele pettustega.

Kas teie suhtes on kaebusi tarbijakaitsele ja politseile? Kas mõni menetlus on käimas?

Ei ole.

Tarbijakaitse: agressiivsed kauplemisvõtted on keelatud

Tarbijakaitse tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomik: Meie poole korduvalt pöördutud nii seoses puhkuseosakute kui ka konkreetse ettevõttega.

Kaebustena on läbi käinud 4-5 juhtumit, millest enamik on lahenenud positiivselt tarbija jaoks, välja arvatud need, kus on loodetud tagasi saada aastaid tagasi makstud summasid. Lisaks kaebustele on esitatud 10 kirjalikku küsimust.

Põhiprobleem seisneb just tarbijale kohustusliku teabe andmata jätmises, ja teiseks agressiivsetes kauplemisvõtetes. Nad püüavad tarbijaid sellega, et osak, mille sissemaksuks kasutatakse vana osakut, on justkui väärtuslikum ja lihtsam müüa ja kui maha müüakse, siis saavad kogu raha tagasi.

Tegelikult see nii ei ole, keegi ei osta seda Soome osakut, nii et reaalselt ei saa inimesed sealt mingit raha tagasi ja tõenäoliselt ei kasuta tarbijad ka ise kunagi seda Ida-Soome puhkuseosakut. Seda "suurepärast" pakkumist määritaksegi pähe just eakatele inimestele.

Suure tõenäosusega on tegemist agressiivsete kauplemisvõtete kasutamisega, mis on tarbijakaitseseaduse järgi keelatud, aga praegu on meil üksnes hinnang ja suusõnalised väited selle kohta, kuidas nad tarbijaid püüavad.

Samal teemal

9. märts 2015, 07:00
Kalli puhkuseosaku ostuga lõksu langenud vanaproua: mul ei ole enam nüüd matuserahagi
24. mai 2014, 07:00
Holiday Club lõpetas pealesunnitud puhkuseosakute lepingu vanapaariga
8. juuli 2009, 08:35
Reisibüroo eksitas võidureisiga
20. mai 2009, 18:58
Skandaalne reisifirma hullutas kartulikasvatajat puhkuseosakutega

72 KOMMENTAARI

p
pm 25. mai 2014, 07:48
Haavli Liis ikka hästi ei osanud, et vangimajja saatus - peaks teine sinna firmasse õppima minema
k
Kew 24. mai 2014, 23:56
...tüdruk, lase ma ennustan sulle...
...tahan sulle rääkida täiesti uuest investeerimisskeemist...
...pead liituma kohe...
...meil on h...
(loe edasi)
Loe kõiki (72)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee