Maailm

Kõmuautor kirjutab: kadunuks jäänud reisilennuk tulistati alla (2)

Aadu Hiietamm, 21. mai 2014 07:00
MÜSTEERIUM: Lennul MH370 kadunuks jäänud Malaisia reisilennuki Boeing 777-200 otsingud on tulemusteta kestnud juba 74 päeva. Paljude kõmuraamatute autor Nigel Cawthorne kirjutab oma värskeimas raamatus, et reisilennuk 239 inimesega pardal tulistati kogemata alla Ameerika Ühendriikide ja Tai õhujõudude ühisõppuste käigus, kuid seda ei soovita ametlikult tunnistada. Foto: Reuters/Scanpix
Lennukompanii Malaysia Airlines reisilennuk Boeing 777-200 jäi lennul MH370 kadunuks 8. märtsi öösel ning lennukirusud on tänaseni leidmata. Kõmuraamatute autor Nigel Cawthorne väidab oma värskeimas raamatus, et reisilennuk 239 inimesega pardal tulistati kogemata alla Ameerika Ühendriikide ja Tai õhujõudude ühisõppuste käigus.

Lennukompanii Malaysia Airlines reisilennuki Boeing 777-200 otsingud on tänaseks kestnud juba 74 päeva ning endiselt puuduvad vähemalt ametlikult vähimadki teated lennuki ja selle pardal olnud 239 inimese saatuse kohta.

Samal teemal

Kontakt lennukiga katkes juba 40 minutit pärast starti Kuala Lumpurist. Boeing 777-200 oli sel ajal Lõuna-Hiina mere kohal. Otsingute esimestel nädalatel tõi iga uus päev kadumisloosse uusi teooriaid. Mitu korda anti teada võimalike lennukirusude leidmisest, kuid paraku osutusid kõik need teated ekslikeks.

Seletamatu kursimuutus

Ametlikel andmetel usuvad uurijad, et lennuk muutis mingitel seletamatutel põhjustel pärast radariekraanidelt kadumist järsult kurssi ning võttis suuna lõuna poole. Pärast seitse tundi kestnud lendu sai kütus otsa ja Boeing kukkus India ookeani. Otsingud keskendusid kindlale piirkonnale India ookeani lõunaosas, Austraalia rannikust lääne pool. Aprilli keskel olid otsijad võrdlemisi kindlad, et lennuki asukoht on leitud, kuid süvaveeliikur rususid ei leidnud.

Mõne päeva eest tuli müügilettidele Londonis elava ameeriklase Nigel Cawthorne´i (63) raamat "Flight MH370 – The Mystery", milles kinnitatakse, et kadunuks jäänud Malaisia reisilennuk Boeing 777-200 tulistati alla Lõuna-Hiina mere kohal ehk seal, kus side lennukiga katkes. Juhtus see aga kogemata samas piirkonnas, kus toimusid Ameerika Ühendriikide ja Tai õhujõudude ühisõppused.

Cawthorne toetub oma raamatus Lõuna-Hiina meres asuval naftaplatvormil töötanud uusmeremaalasele Mike McKayle, kes väitis juba vahetult pärast Malaisia reisilennuki kadumist, et nägi oletatava kadumise ajal põlevat lennukit merre kukkumas. Tema tunnistused jäeti aga suurema tähelepanuta.

Põlev lennuk kukkus merre?

Cawthorne usub, et lennuki allatulistajad ei soovinud seda üles tunnistada ning seetõttu söödeti teadlikult ette valeandmed kursimuutusest ning otsingurühmad suunati valedele jälgedele ehk täpsemalt India ookeani lõunaossa, kus aga midagi ei leitud.

Kõmulises raamatus sisalduv teooria on juba tekitanud paksu verd. Austraallanna Irene Burrows, kelle poeg ja pojanaine olid kadunuks jäänud lennuki pardal, ütles ajalehele Sun Herald: "Keegi ju ei tea, mis täpselt toimus. Kuidas võib praegu avaldada niisuguse raamatu, mis esitab ainult spekulatsioone?"

Varemgi on reisilennukeid alla tulistatud

Cawthorne viitab värskes raamatus ka nendele reisilennukitele, mis on varem tõepoolest alla tulistatud. Näiteks võib tuua 1. septembril 1983 tollase Nõukogude Liidu õhujõudude poolt Kaug-Idas allatulistatud Lõuna-Korea reisilennuki Boeing 747, mis oli kursilt kõrvale kaldunud. Selles katastroofis hukkus 269 inimest.

27. juunil 1980 kukkus Türreeni merre Itaalia reisilennuk Douglas DC-9, hukkus 81 inimest. Alles üheksa aastat hiljem tuli päevavalgele, et lennuk oli saanud raketitabamuse, sest sattus lendama piirkonda, kus NATO sõjalennukid pidasid õhulahingut kahe Liibüa hävitajaga.

Malaisia ja Austraalia on lubanud 8. märtsil kaduma jäänud Boeing 777-200 otsinguid jätkata. Malaisia kaitseminister Hishammuddin Hussein ütles mai algul Kuala Lumpuris, et väljakutsed on tohutud ning otsingud võivad kesta veel 8–12 kuud.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee