Juhtkiri

Juhtkiri | Inimnäoliste pankade võimalikkusest (8)

Õhtuleht, 20. mai 2014 17:12
Foto: Heiko Kruusi
Pank on aastaid lubanud olla «Sinu lähedal, Sinuga koos». Nüüd leidis Swedbank, et Türi lillelaadale pangabussiga sularaha viia on tülikas, mis sest, et kohal oli tuhandeid inimesi ja kohalik sularahaautomaat juba reedel sularahast tilgatumaks lüpsti.

Iga astutud sammuga põhjendab pank järgmist sammu. Algul paneb pank sularahaautomaadid ja pangakontorid maal kinni. Siis saab järjekordsete pangakontorite sulgemist või sularahatehingutest loobumist põhjendada sellega, et sularahatehingud ja pangakontorites käimine väheneb järjest.

Samal teemal

Kui riik maalt paaniliselt linna põgeneb, siis miks peaks äriettevõte sinna jääma või kippuma? Pankade asi on oma klientuuri kasvatada, muuta vajadusel nende hoiakuid ja harjumusi, suunata sularahata arvelduste ja kaardimaksete poole. Halb on see, kui kliendile endale ei jäeta õigust valida, vaid see tehakse tema eest jõuga ära.

Riigikogus käib praegu vaidlus selle üle, kuidas lubada uute apteekide avamist ja kindlustada, et ravimite ostuvõimalus oleks olemas ka väljaspool Tallinna. Jättes kõrvale selle võrdluse vildakavõitu allteksti, pankadel asukohast tulenevaid piiranguid või kohustusi pole. Ent kui riik sundis pensionid jõuga pankadesse laekuma, siis kas pensionäridel võiks olla õigustatud ootus pangateenuste säilimisele näiteks 50 või 100 km raadiuses?

Lillelaadale minemata jätmist põhjendas pank pangabussi suure töökoormusega. Kui bussil on tööd, siis järelikult rahvas vajab pangateenuseid kontorite sulgemise kiuste. Muidugi saab pank väita, et jutt tuhandetest sularahata jäänud klientidest pole õige, kui eelmisel aastal võttis sularaha pangabussist «vaid» 900 klienti. Ent kas need 900 inimest on tähelepanu mitteväärivad prügikalad nende suures äris?

Nii teenitakse ära kliendivaenulik kuvand, kus solvunud kliendile tuleb esimese asja meelde panga pidev hiigelkasum. Või sellesama panga eelkäija reklaam, milles diivani seest naftat puuriti.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee