BLRT Gruppi koosseisu kuuluv laevaehitustehas Western Baltija Shipbuilding ehitas „võtmed kätte" põhimõttel kalalaeva Gitte Henning S349.Foto: BLRT Grupp
Toimetas Kristin Aasma 16. aprill 2014 09:26
BLRT Gruppi koosseisu kuuluv laevaehitustehas Western Baltija Shipbuilding ehitas „võtmed kätte" põhimõttel kalalaeva Gitte Henning S349.

Laev ehitati Taani ettevõtte Gitte Henning tellimusel ning nüüdseks on see juba jõudnud Skageni kodusadamasse. Kala hakatakse püüdma sellega Põhjamere vetes ning Atlandi ookeani muudes regioonides.

Kuni 14-liikmelise meeskonnaga mehitatav laev on varustatud kahe generaatoriga ning võib saavutab kiirust kuni 17 sõlme. Laeval on 13 reservuaari, mis kokku mahutavad kuni 3200 kuupmeetrit kala. Kala sisse- ja väljalaadimiseks reservuaaridest kasutatakse vaakumsüsteemi.

Laeva üldpikkus on 86,3 m, laius 17,6 m, kere kaal 2200 tonni. Traaleri projekt on välja töötatud Norra ettevõtte Wärtsila Ship Design poolt ning ehituseaegset järelevalvet teostas klassifikatsiooniühing Det Norske Veritas.