Eesti uudised

Uuringutulemus paneb lapsevanemad ahhetama: "Ühe lapse peale 280 eurot kuus on ulme!"

Katrin Helend-Aaviku, 16. aprill 2014 07:00

133 KOMMENTAARI

d
DJG/ 26. aprill 2014 00:14
Laste kasvatamisele läheb palju raha ja paljud pered lähevadki katki selle t6ttu, nimelt rahaprobleemid. Ja millised lapsed sellistest peredest kasvavad, kus uued noored ajutised kasuemad inguvad, et mees oma eksile liiga palu raha annab, olgu uhke oma mehe yle, väga paljud ei toeta omi lapsi. Selle rahaga, mida nö tegelikult keskmine pere teenib, pole v6imalik toime tulla, aga näe, eestlane on nii kange, et tema saab hakkama. Ei sure nälga, aga nagu hästi ära ka ei ela, vähemalt j6uab riiki sponsoreerida.
p
20. aprill 2014 23:45
Paljud pered on ennast Soome sisse kirjutanud aga elavad Eestis ja selles pole midagi imelikku. ... seni kuini maksuamet huvi ei tunne
v
Vaene penskar/ 20. aprill 2014 11:31
Jutt, et kogu pere kuu aja söögiraha! Mina PEAN näiteks 250 euroga kuu aega ära elama ja maksud ka maksma! Kus on nüüd IRL lubadus kodukulud alla viia? Mina PEAN 150 eurot kuuüüri maksma! Aga ka penskar TAHAKS ELADA!!!
e
et siis/ 19. aprill 2014 23:17
Kahe lapse isa. Mind absoluutselt ei huvita kui palju kulub lapse kasvatamisele raha. Lapse kasvatamisele ei saa panna hinnasilti. Kõik, mis on vajalik peab olema, rõhk sõnal vajalik. Vanem laps on 16.a. vanune, milleks arvutada kui palju on olnud lapsega seotud kulutusi? Äkki loeks kokku palju endal on kulunud lõunatele, õhtusöökidele ja transpordile 16 aasta jooksul. Aga mida selle teadmisega peale hakata?
Ainukesed asjad, mis Eesti inimesi vaevavad on äärmine saamatus ja rumalus. Toru paigaldamiseks on vaja kindlasti torumeest, põranda plaatimiseks plaatijat, seina kips plaadi kruvimiseks eraldi meest, jalgratta parandamiseks meistrimeest, seina värvimiseks maalrit jne.
s
silvi/ 19. aprill 2014 09:21
jah, nõus, paneb ahhetama, kuna sellise summa eest kuus kohe lapsele ei saa pea mitte midagi, ikka palju rohkem kulub ....
a
Arvaja/ 19. aprill 2014 09:11
Aga elatusraha lapseohta arvestame 360.- euri kuus.
j
jura/ 18. aprill 2014 21:55
Kui oled kääbik ära tee lapsi,sest lastest tulevad ka kääbikud ja lähevad Soome ehitusele.
k
kogu selle summa peale siin/ 18. aprill 2014 18:29
oli vaid mõni üksik arukas kommentaar ! mulle meeldis enim see kommentaar. et ei ole eetiline. kui jõukamad kekkavad oma kulutustega. ise teades. et väga paljudel on kasinad võimalused. minu arust ei ole inimese enda intelligentsil väga suurt seost tema elu-standardiga ja sisse-tulekutega. on vaeseid ja äärmiselt harimatud ja on rikkad ja äärmiselt harimatud ja on ka vastupidi.
mida ma kunagi ei ole aru saanud. on need kommentaarid. et a `la - MA OLEN LIHTSALT NII NUTIKAS JA GENIAALNE ja ma ei istu tagumikku laiaks ja 24/ 7 teen tööd ja näen vaeva jne. jne. jne. no eriti ei usu ! kõik sellised kommentaarid on üdini võltsid. kõige võltsim on muidugi Õhtulehe "Staar" 7- lapse ema !
3 lapse ja 2 lapse-lapsega naine - vanus 47 :-)

h
hannes/ 18. aprill 2014 13:25
mina annaks enda lapsele kasvõi pool oma soome palka 1500 euki pole probleem
ü
üks huvitav seik/ 18. aprill 2014 04:40
Kui mõelda, et ettevõtjad jätaks parem raha endale, selle asemel, et seda Riigile maksta, siis päris huvitav näha, kuidas Reform ja IRL aru ei saa, et ainukesed, kes neile valimistel mingisugusegi õhk-õrna legitiimsuse annavad, on need lo-llid, kes palgatöötajana mingi närusa, max. 1000 E-UR (neto) palgaga lepivad ja propa-g-anda õnge, "Eesti 5 rikkaima riigi hulka!", lähevad. Kui poliitiutel oma valitsuse-äri osas vähegi aru peas oleks, siis nad lõpetaks proletariaadile sita kaela-valamise väga kiiresti ära, sest nüri proletariaat on ainuke seltskond, kes neid Egipt-use ja Li-i-büa dik-taatorite saatusest eraldab.
m
mittejõukast perest/ 18. aprill 2014 04:34
Mina lugesin seda pealkirja pigem arusaamisega, et AINULT 280€ ühe lapse kohta tuleb hakkama saada ja kui keegi nii vähesega toime tuleb, siis see on ulme, a la et poliitikud jälle rääkimas, kuidas ikka miinimumpalgast jätkub kõigeks jube hästi. Tuleb välja, st mingid joodikud arvavad, et see on veel liiga suur summa....
7
7-lapse ema to:vanaema 7 lapse emale / 08:57, 17. apr 2014 / 17. aprill 2014 21:03
Esiteks ma ostan lastele iga kevad ja sügisel uued riided kuna nad kasvavad nii kiiresti riietest välja ja me ei saa sinna midagi parata.Need riided mis lastele on väikseks jäänud müün maha odavalt või siis,annan ära kellegile kellel tõesti vaja on.Meil tuleb kõigega hakkama saada ja meil tuleb ka sellega leppida.Mis siin imelikku on kui me iga kuu väljas söömas,spaas,ujumas,teatris,kinos,reisimas käime kas me siis,ei tohi endale seda lubada? Me ei loobi raha niimoodi tuulde vaid kasutame mõistlikult millele vaja ja ei osta sellist mõttetut träna kokku mida vaja pole.Soome riik ei abista meid vaid toetab.Soomes on suurpere toetus,emapalk ja lasterahad suuremad kui siin Eestis.Paljud pered on ennast Soome sisse kirjutanud aga elavad Eestis ja selles pole midagi imelikku.
g
gfgh/ 17. aprill 2014 16:25
ja siis rikkurite partei refike,oooravakene ja sotsinaalnats väidavad kooris 10 astat,et 19 eurot lastetoetus on liiga suur.
l
loomingumaja/ 17. aprill 2014 13:29
aus olla ss minul saab terve pere (2last ja mina)5€päev toiduga hakkama !!!Hommikul söövad mõlemad 1väikse võileiva ja tee.koolis lõuna tasuta ,kell 3 koju tulles söövad üldjuhul kröbinaid piimaga kausikese ja öhtusöök .tahaks teada üksikasjalikult et mida lapsele antakse ,et ta yksi 5€sööb(sooviks yksikasjalikult)aitäh
m
17. aprill 2014 12:23
meil elab 11inimest siin ja sissetulek on umbes 600euri, nii et kuu viimast kaks nädalat on täiega putsis, mingist tennist ei ole juttugi nii et jah
m
Mini/ 17. aprill 2014 11:33
Siin kommentaare lugedes panin tähele huvitavat trendi - nagu peale gümnaasiumi/kutsekooli lõpetamist läheksid kulutused lakke. Kulla vanemad, kasvatage oma lapsi veidi iseseisvamaks. Mina ise kolisin kohe peale kutsekooli maalt Tallinna, krabasin esimese ettejuhtuva töö, alla miinimum palga sain kätte, selle eest sai üüritud toakaaslastega korter, söök ostetud, ja ülikooli mindud. Nüüd ülikooli lõpusirge silme ees, ning palk 1000 eurot neto, ning hoopiski toetan oma vanemaid, eelkõige põhikooliealist väikest õde. Kuidas? Eks ikka korralikult töötades, aktiivne olles ja lahtise peaga mõeldes. Kutsekoolis läks vanematel minu peale alla 100 euro kuus, mis oli üür + söök, lisaks sain õppetoetust. Küll aga põhikoolis oli elu kallis, tagasi mõeldes kõik see taskuraha ja trennid ja söök, siis ei olnud veel tasuta lõunat isegi koolis. Aga elasime ära neljakesi, puudust eriti millestki ei tundnud, ema armastus oli kallis, ning väiksele õele lapsehoidja mängimise eest sain isegi jäätist.

j
Jõukad pered ei arva vaid oskavad/ 17. aprill 2014 10:33
Majandusarvestus vajab ka teadmisi . Seega arvajad võivad jäädagi arvajateks. Ehk mitteteadjateks
e
Emme/ 17. aprill 2014 10:29
280 eurot pole ulme vaid reaalsus meie peres, kus kasvab beebi, kellel on ealised kõhuprobleemid raskemal kujul. Mähkmed, erinevad hooldusvahendid, ravimid, käsimüügiravimid (mille hind tavaliselt alla 10 euro ei jää), vajalik lisatoit ning transpordikulud kuus kokku teevad vähemalt selle summa. Ja see paneb mind mõtlema, kuidas peavad hakkama saama vanemad, kellel sellist raha pole, ometigi on südames ju soov oma pisikesel raske aeg samamoodi võimalikult hästi üle elada.
e
Emme/ 17. aprill 2014 10:29
280 eurot pole ulme vaid reaalsus meie peres, kus kasvab beebi, kellel on ealised kõhuprobleemid raskemal kujul. Mähkmed, erinevad hooldusvahendid, ravimid, käsimüügiravimid (mille hind tavaliselt alla 10 euro ei jää), vajalik lisatoit ning transpordikulud kuus kokku teevad vähemalt selle summa. Ja see paneb mind mõtlema, kuidas peavad hakkama saama vanemad, kellel sellist raha pole, ometigi on südames ju soov oma pisikesel raske aeg samamoodi võimalikult hästi üle elada.
2
17. aprill 2014 10:29
280 eurot pole ulme vaid reaalsus meie peres, kus kasvab beebi, kellel on ealised kõhuprobleemid raskemal kujul. Mähkmed, erinevad hooldusvahendid, ravimid, käsimüügiravimid (mille hind tavaliselt alla 10 euro ei jää), vajalik lisatoit ning transpordikulud kuus kokku teevad vähemalt selle summa. Ja see paneb mind mõtlema, kuidas peavad hakkama saama vanemad, kellel sellist raha pole, ometigi on südames ju soov oma pisikesel raske aeg samamoodi võimalikult hästi üle elada.
k
KALAMEES/ 17. aprill 2014 09:40
40 eurot juuksurile kuus? Ise pole 2 aastat juuksuris käinud, juuksed normaalsed ja sugulane lõikab, ebavajalik kulutus võrreldes teiste elutähtsamate asjadega!
v
vanaema 7 lapse emale/ 17. aprill 2014 08:57
Lugesin täna hommikul teie kirja ja avastasin ,et meie pere on lihtsalt saamatu teie kõrval. Minu lastel on kõrgharidus, oma arust hea palk ja 4 lapselast., Kuni 7 aastani. Aga meie ei käi iga kuu väljas söömas, kinos, teatris, spaas, ujumas, 2 korda aastas reisimas terve perega. Iga kevad me ei osta kõikidele uued riided ja jalatsid. Kuidas teil küll see kõik õnnestub? Kas Soome riik abistab?
t
TTV/ 17. aprill 2014 08:22
Kusjuures pole see nii müstiline summa midagi...Meie peres on asjad sätitud nii, et lapsel on iga kuu kindel summa taskuraha (80.-), mille eest ostab näiteks ise enamuse riietest (suuremateks ja kallimateks ostudeks sellest muidugi ei piisa N: talvesaapad), koolitarvetest. Sellest rahast peaks jätkuma ka sõpradega väljas käimiseks. Mingil moel suudab ta ka üht-teist kõrvale panna uue telefoni vms jaoks. Kuna töö tõttu ei ole võimalik ja ei näe ka mõtet 15 aastasele taksojuhti mängida, siis lisaks taskurahale tuleb juurde ka kuupilet (10.-). On täiesti normaalne, et noor inimene käib ka trennis - 50.- kuu. Elementaarne eluks vajalik - toit, ravimid, hügieenitarbed - neid pole mõtet kokku arvestama hakatagi. Samas...mis tähtsust on sel rahasummal, mille kulutan tema kasvatamiseks!? Märksa olulisem on see, et temaks kasvaks mõistlik täiskasvanu aktsepteeritavate väärtushinnangutega. Kes, kuidas ja milliste summade kaasabil seda saavutada suudab, on juba igaühe võimaluste ja valikute küsimus.
h
heh/ 16. aprill 2014 23:34
pff mul maksab üks kord kuus riiete ostmine mingi 500 euri mis siin iniseda

k
kohalik/ 16. aprill 2014 23:16
On vaks vahet, kas elatakse maal või linnas. Maal kulubki vähem, ei ole vaja bussidega sõita, üldjuhul on trennid odavad või lausa tasuta, osa toitu saab ise kasvatada, palju hoidiseid saab oma aiast jne jne.
Linnas jällegi on täiesti lnormaalne, et lapse peale kulub 280 eurot.
Meie peres lapsed 6a, 12a ja 18a.
Lisaks tavakuludele (trennid+ koolid+toidurahad+ riided+kinod+teatrid+sünnipäevad+ klassiekskursioonid+ kuukaardid+taskurahad jnejne) käin ka lastega perereisidel (enamasti autoga) vähemalt kord aastas ja aeg-ajalt on vaja teha suuremaid väljaminekuid nagu jalgrattad, suusad, talvevarustused jne. Kui see kokku panna tulebki selline summa kokku ühe kuu peale.
Nii et see 280 on minu (mitte rikkuri) jaoks täiesti adekvaatne summa ja sugugi mitte utoopiline.
P.S. Kasvatan lapsi üksi ja pingutan kõvasti et hakkama saada. Samas leian, et lapsed peavad saama tegeleda oma hobidega ja nägema ka maailma. Raha meie peres ei loobita, taskuraha saavad lapsed 15-25 eurot kuus ja oskavad selle väärtust hinnata.
7
7-lapse ema -le/ 16. aprill 2014 23:08
Sa unustasid lisdada: "Mul saavad 3 last iga kuu enda pangaarvele 300 euri"
m
ma/ 16. aprill 2014 21:11
Ma loen ja mõtlen siin et kui 400 e palka saada siis ei saagi lapsele midagi võimaldada ilmselt mitte taskurahagi.Sp ma tahangi ainult Soomes töötada
.Soomest saab riided ja jalanõud väga palju odavamalt .Ja ausalt tegelikult mina ei loe seda raha , mis kulub mu lapse peale, mida vaja muretseda sele lihtsalt ostan ja töötan selle nimel et ka seda kõike lubada saan endale ja lapsele.Eesti elu on ikka kurb !
m
ma / 16. aprill 2014 20:59
Minul küll ei kulu, igakuiselt 280 e ainult lapse peale.Kui vaja selga jalga lähen lihtsalt ostan või midagi muud vaja.Aga igakuiselt kindlasti ei lähe nii palju.
n
no / 16. aprill 2014 20:22
ma ei tea kas te sünnitate lapsed riigile,et siin raha loete,andke siis lastekodusse või ärge muretsege lapsi siis kui ei jõua kasvatada,laps on ju ikka enda jaoks,mina ei teeni ka palju aga laps on alati esikohal ja kunagi ei ole lugenud et lapse peale kulub nii ja niii palju raha,Laps on ju sinu enda armas laps.
h
Hm/ 16. aprill 2014 19:50
t
to maanuel/ 16. aprill 2014 19:46
minul on autosid 5 tükki ja pole kuulnudki mis asi see liising veel on...
h
huvitav / 16. aprill 2014 19:41
loen siin kommentaariumis,et noored emad kirjutavad,et kui laps lõpetab lasteaia, siis kulu tema peale väheneb
muidugi võib nii
mul on 3 last suureks kasvatatud,nüüd täiskasvanud
kulu lapse peale suureneb vanusega
oleneb, mida lapsevanem oma lapsele anda tahab
kui ainult kõhutäie ,siis vast küll
kui tema arvates see on kõik, mis ta lapsele anda peab
minu lastel küll vanusega kasvasid kulud
aga kas pole normaalne ,et lapsed käiks trennis,kunstikoolis,muusikakoolis,teatris ,kinos,ekskursioonidel,kontserditel,loeksid raamatuid ja vahel ka mõne omale soetaksid
kui me tahame kasvatada noori,kelle ainus vajadus on kõhutäis ,siis jah olen nõus ,kulub vähem
aga minu arust on vaja lapse kultuurilisi vajadusi ka rahuldada üsna väiksest peast
või vähemalt talle seda sisse istutada,et lapsest ei kasvaks ainult koolist saadud teadmistega inimene

k
kuidas võtta/ 16. aprill 2014 19:01
just need vaesemad pered kulutavadki selle pärast vähem, et esiteks pole trenne. Mul käivad lapsed mõlemad iluuisutamises, kuumakse ühele lapsele on 80€, lasteaia maks 60€ (ilma hommikusöögita). Ekskursioonid, teatrirahad (ka lasteaias), igal kuul ca 5€. Söök kodus, noh vast 3€ päev, mitte rohkem ehk 90€ (sisaldab igapäev ka ühte kohukest või kohupiima ca 0,60€/tk). Seega on kuukulu lapse kohta minul: 235€ ja kui pean minema poodi riiete järgi (eelistan humanitaarkauplusi või soodsat poola/hiina kaupa), siis suureneb summa veelgi, korraga ühes kuus üle ühe eseme osta ei saa. Kui ma saaksin 400€ palka, siis fakt nr.1 Laps trennis kindlasti ei käiks, kohukest või kohupiima kindlasti ei saaks iga päev. Väheneski kohe 140€ peale lasteaia lapse kulu. Koolilapse puhul teine lugu, laps päev otsa hoitud ja õpetatud, kuumakse puudub!
l
Loren/ 16. aprill 2014 18:23
See 280€ on vaese lapse elus hoidmiseks ja see ongi meie viga, et me ei arvesta normaalset tarvet, aga teeme statistikat. Võtad lapse kasu võ -perehooldusele, saad riigilt 220€.
k
kuidas/ 16. aprill 2014 18:06
Kuidas siis ulme? Minu vend maksab oma lapse eest alimente naisele 170 eurot kuus, mis on miinimumi lähedane, mida mehe käest alati ka kohtu kaudu nõutakse. Aga ema peab ju ka omalt poolt sama palju lapsle juurde lisama. See teeb juba 340 eurot kokku, mis peab lapsele kuluma. Siis on üksikemad ju kõige rikkamad, kui nad ikka tööl suvatsevad käia. Või tõesti peab isa alimentidega kogu lapse kasvatuse üksi kinni maksma? Miks siis sellised naised nii hirmsasti karjuvad ja ähvardavad, kui ainult kõige rikkamates peredes kulutatakse 280 eurot lapse kohta kuus. Järelikult peavad mehed ka oma armukese elu ka kinni maksma.
k
Karl/ 16. aprill 2014 17:40
Olen ise 14 aastane nooruk ning ma ei käi kuskil trennis, vaid lihtsalt istun kodus ja söögirahast jääb isegi kuu lõpus paar päeva puudu, kuna elan vaid koos emaga , kui midagi vaja on siis enda lõbuks või tarbeks midagi võimatu saada, võibolla ainult väiksemaid asju 0-25 € eest korra kuus, ülejäänu eest saab vaid süüa
i
Issand/ 16. aprill 2014 17:05
nii lolli juttu pole ammu kuulnud.Mis 280 eurot?Lapse peale võib vabalt kulutada 500-1000 eurot ja võibolla alles siis saab ta oma toidu riided,ja ka haridusest võiks palju kasu olla.Kui palju siis tulevikus
ühel riigil neid rikaste teenreid ja kraavikaevajaid vaja läheb?Natuke oleks ikka ajusid ka vaja.Kuna olen ise laps olnud,tean KUI palju mul vaja oli.Ja seda oli palju.Sellepärast ei murtesenudki ise lapsi.
Ei tahtnud,et neist tuleksid kraavikaevajad.Parem ärgu olgu üldse.
õ
õitsengu äärel/ 16. aprill 2014 16:46
Praegused lapsed on küll nii ära poputatud, et nad ei tohiks mitte iial haigestuda ja ammugi veel mitte kunagi surra. Isegi vesi on eriline. Pidevalt käib arutelu lastetoetuste, vanemapensioni jne teemadel. Mulle jääb mulje, et need rahad on nii suured, et selle eest võib olla töötu ja toidulaud on alati lookas ning kõik muud kulutused kaetud. Virisemine väikese sissetuleku üle on kurjast. Kui palju on inimesi, kes veeratab veeringuid, et tulla toime järgmise raha saamiseni, vot sellele tasuks mõelda ja neile kaasa tunda. Lapsi on kasvatatud, koolitatud, toidetud, riietatud ka enne neid õitsevaid aegu. Küsige vanavanematelt kuidas elati, kui suur oli sissetulek. Pole mõtet esile tuua, et siga, lehm , kanad olid laudas. Ega nad õhust ei elanud. Rohkem tegusid ja vähem virisemist!
v
veel/ 16. aprill 2014 16:09
lihttööline saab soomes 1600-1800 neto eur palka (jämedalt võttes, kõik ei ole direktorid 8000 eur palgaga) eluaseme üür on sellest kesmiselt 800-1000 eur, ehk pooled, internet, tv, tel ca 100 kuus, söök ja muu kodune võtab selle, mis kõigest üle jääb. Autost ei saa sa siis veel unistadagi. See on ühe inimese elu. Pane nüüd sinna lapsed juurde, auto kulud (mis on üüratud) ei ole see elu kuskil meelakkumine. Kui tõusevad palgad, siis kallineb ka kõik muu. 200 000 sommil on krediidiinfo rikutud, sest nad ei vea välja. Eelmisel aastal sooritati 1500 enesetappu. Sel aastal on kümned tuhanded kaotanud töö.......... Ettevõtted lähevad järjest pankrotti.... Toetused kärbitakse ära (lasteraha on 80 eur kuus) Euro on selle asja nimi kallid kaasmaalased.
k
KANAISA/ 16. aprill 2014 16:00
Pani tõesti mõtlema, et kui palju siis?
Transpordikulu 0, sest miks ma muidu linnas elan, kui kõik pole käe-jala juures? Seega käivad mõlemad lapsed kodu ligidal trennis ja muusikatunnis. Kooli on 1,6km, aga see just paras jalgsi minekuks.
Trennid ja muusikaringid: 70 kuus.
Kehakatted 99% kaltsukas või osta.ee. Mitte üle 10 euro kuus. Iga kuu ju ei osta eks ole.
Söök usun, et 2 eurot päevas elik veel 60 kuus.
Telefon. 5 eurot kuus. Vähem ei saa sest pakett on selline, kuid rohkem nad ei räägi kah.
Mingid arvutimängud või kinod-sünnipäevad-eksursioonid ei toimu iga kuu. Seega ehk veel 12 eurot lisaks.
Ravimid kah 0. Selle eest hoolitseb igahommkune võimlemine ja külma veega karastamine.
Ja ongi nagu kõik!!!
Kokku 157 eurot ühe jõnglase peale.
Kui üle selle, siis saan küll ainult iseennast väheses mõtlemisvõimes ja kombineerimisoskuses süüdistada.
Aga vähem tähendaks omakorda mingit elukvaliteedi langust. See pole ka hea.

n
naine/ 16. aprill 2014 15:53
issver susser vusser. raha kulub täpselt niipalju, kui seda sisse tuleb. kui teenid 2000 eur kuus, siis kulutad laste peale 500 ja kui teenid 500 siis laste peale jääb sellest ehk 70 eur.... appi kui haige see kõik on.... uuringud ja asjad.... kas need uurijad ei saa aru, et sellisetl uuringutel pole mõtet... inimesed elavad suurem osas vaesuses ja lapsed ei saa korralikult süüa, juua ega kanda terveid riideid rääkimata hobidega tegelemisest.... seda tuleks uurida, kuidas sellest olukorrast välja tulla.....
n
njaaa/ 16. aprill 2014 15:28
Pole ise siiani mingit kokkuvõtet teinud, aga püüan. Lapsi on kolm, kõik on alla 7a.
300 eur- lapsehoidja
200 eurot- lasteaed+ huviringid kahel lapsel
120 eurot- söök tööpäevadel
80 eurot- söök nädalavahetustel
30-100 eurot- riided
30 eurot- mänguasjad, joonistustarbed, meisterdustarbed, multikad
20 eurot- mähkmed
Osa kommunaalidest tuleks ka laste arvele panna, sest ilma nendeta ei oleks meil kohe kindlasti vaja neljatoalist korterit, mille küttearve talvel 200 eurot...
Päris palju läks sel talvel raha ka ravimitele, vitamiinidele.
Nii et meil tuleb siis lapse peale kuus: 276 eurot. Ehk täpselt see summa, mis artikli pealkirjas näidatud.
Kui lapsed juba suuremad, siis kaob muidugi lapsehoidja ja lasteaiatasu.
Riided siiani enamik second hand (eriti beebil), kui vähegi võimalik. Kui aga ei leia vajalikku, siis ikka tavapoest. Jalanõud ostan uuena. Söögiga kokku ei hoia.
k
Kristiina/ 16. aprill 2014 15:18
Mina saan 300eurot kuus pluss naeruväärset 19eurot.Lapsed olid väga oodatud ja ma tunnen rõõmu aga mul on kurb kuidas me peame elama.Talvel kommunaalmaksudele ja elektrile kulub umbes 200eurot.5aastane käib lasteaias.Ma pean maksma lasteaia maksu,tantsuring ja septembrist läheb pisem lasteaeda.Vähemal telefoniarve pole suur.Aga vahest mõtlen,et pean sellest loobuma aga kui on vaja arsti välja kutsuda siis kuidas ma seda teen kui pole telefoni.Riided ja jalanõusid annavad töökaaslased,käin kaltsukates.Nüüd avastasin,et ühes kaltsukas tõstetakse kotte uksetaha ja need on kaltsukotid.Vahest vean need koju ja sorteerin.Vahest leian päris korralikuid riideid.Autot pole, liigume jala.Lastega kuskile minna ei saa,reisima mööda eestimaad ka ei saa.Toitu ostan allahinnatud,vahest kui rahakott natuke lubab ostan lastele puuvilju.Suvel vahest tuttavad annavad juurikaid.Kui lapsed jäävad haigeks siis on täitsa lõpp.Kus seda raha leida,et osta rohtusid.Ma armastan oma lapsi aga vahest on väga raske.Aga peame toime tulema midagi pole teha.
7
7-lapse ema/ 16. aprill 2014 15:16
Minu arust kulub lapsele kas vähem või rohkem raha kui 280 euri.Jõukamad muidugi laristavad oma laste peale muidugi meeletuid summasid aga vaesemad võivad sellest ainult unistada.Kõik vanemad tahavad oma lastele kõige paremat pakkuda mida üldse võimalik on.Minul näiteks ühegi lapse peale ei läe 280 euri kuus vaid vähem.Kolm vanemat last käivad koolis,trennis ja huviringides ja 150 euri ning 4 last käib lasteaias ja 200 euri.Eelmine kuu muidugi läks laste peale nats rohkem raha kuna ma pidin ostma kõigile kevadriided ja jalatsid.Üks kord kuus käime väljas söömas,paar korda kinos,teatris,spaas,ujumas,sünnipäevadel 150 euri.Meil läeb seega iga kuu meie kõigi pereliikmete peale 500 euri.Kommunaalmaksud näiteks elekter,vesi läeb meil iga kuu 100 euri.Kevadel kuni sügiseni kasvatame juurvilju kuna suvel me neid poest ei osta.Lastele ostame nii kuidas võimalik koguaeg soodukatega.Reisimas käime ka ainult 2 korda aastas ehk siis,kevadel ja sügisel.
m
mh/ 16. aprill 2014 14:55
Saame abikaasaga mõlemad keskmist palka ja erivajadusega lapse peale läheb kuus ca 600 eurot. Loodetavasti varsti kov aitab tugiisikule tasumisel kuid siiani oleme kõik pidanud ise kinni maksma.
d
dints 25a. / 16. aprill 2014 14:20
oeh, mis summad. Ma väike olin, ei kulunudki midagi eriti laste peale. Söök ja riided, mis olid ka hinnapommist vms ostetud. Mänguasjad olid need, mis kingiti, vahest harva saime midagi ise ka osta. Pere sissetulek oli äärmiselt väike, sest ema kasvatas pmt üksi kolme väikest last, mitte üheski trennis ma ei käinud, sest polnud millegagi käia... elasime metsa sees. Tänapäeval on ikka lastel palju rohkem mugavusi ja võimalusi.
p
16. aprill 2014 14:19
Pole siin midagi ulme, lõpetage juba nende artiklite tootmine. Meil mehega kahepeale kulub kuus keskeltläbi 1600€, vahel rohkemgi, ei kujuta ette palju see summa on siis kui veel lapse saame :)
t
TH/ 16. aprill 2014 14:06
Lugesin kommentaare ja tekkisid kahetised mõtted. Leian, et ei ole vaesemate perede suhtes aus hoobelda oma kulutuste suurusega lapse kohta, kui samal ajal paljud pered ei saa lastele eriti palju lubada. Tublid on vanemad, kes suudavad läbi ajada igakuiste sissetulekutega. Tuleb teha kulutuste osas mõistlikke eelistusi ja valikuid. Üle oma varju ju ei hüppa.

a
Aga .../ 16. aprill 2014 13:36
paljuneda oli ikkagi vahva! Mis te siis loodate, et teie pärdikuid hakkab keegi ilusatesilmade eest üleval pidama või!?
m
mida nad jälle ei kujuta ette/ 16. aprill 2014 12:42
Lapse kasvatamine on kallis aga no ega need vanemad ei kujutagi ette normaalset lapse kasvatamist, kui neil pole kunagi olnud arukust , et enne lapsetegu on vaja koolid lõpetada, ennast harida ja tasuv töökoht muretseda, siis tutvuda tulevasega ja armastada ning luua abielu kaudu perekond, kes suudab kahepeale ühe või kaks last üles kasvatada, oleks hea. Aga siin näha, ilma milletagi hangitakse rasedusi, sünnitatakse lapsi ilmale ja mitte üks ega kaks ikka rohkem ja siis avastatakse, et laps tahab ka elada, süüa, riiet ja hoolt, õpetust ning see kõik maksab. Isegi vähe on välja toodud ühe lapse kohta.
m
M/ 16. aprill 2014 12:37
Ilmselt saab hakkama ka väiksema summaga ja kui võimalusi poles tuleksin sellega välja kuidagi. Aga on valikute küsimus, kuidas oma elu korraldad. Meil kulub tunduvalt rohkem lastele, väga palju läheb huvitegevuse ja trennide peale, reisimisele...
m
Mari/ 16. aprill 2014 12:33
Ausõna, minu jaoks pole ulme see kuidas lapse peale kulub ~280 eurot kuus, vaid on pigem ULME see, kuidas 280 eurot kuus on võimalik ennat ja peret ära toita.
Eestis on asjad nii nihkes. Ja ikka me saame hakkama. Vaat see on ULME!!!
k
Kriitik/ 16. aprill 2014 12:31
240EURi liisingule ja kahe auto peale 100EURi kütust??? Sõitmist kütuse kulutuse järgi tegelikult suhteliselt vähe, aga 240EURi liising ei ole kindlasti kõige soodsama auto oma. Kas lühikesi otsi tööle-koju sõitmiseks peab tegema suurusjärgus 18000EURi maksva autoga?
r
R/ 16. aprill 2014 12:26
Ülemakstud, poolevõrra vähendada raha, siis ehk õpite elama
m
maali/ 16. aprill 2014 12:19
Huvitav, et see palgavahe ei ärrita euroametnikke sedavõrd kui väidetav meeste-naiste palgavahe ! Viimane ei tulene aga otseselt riigi tegemistest. See rohkem hoiakute teema. Küll aga näitab konkreetse riigi suhtumist võimaluste erinevus, mida saavad vanemad kulutada lapse üleskasvatamisele.
m
mina/ 16. aprill 2014 12:19
kas teate palju maksab Hugo Bossi vesi, et lapsele toitu keeta ? :DDD kui ei tea ärge imestega :D
Ilusat Päeva Teilegi !

-5/ 16. aprill 2014 12:02
mu teada igas maakonnas tegutsevad noorkotkade ja kodutütrede rühmad, laagrid ja üritused täitsa tasuta, lastel huvitav ja õpetakse elus vajalikke asju, paljudes kohtades on noortekeskused
+1 -5
Kus kohas teil nende laagrite eest küsitakse raha!!?? Andke teada
j
16. aprill 2014 11:58
J"umal tänatud, et lapsi pole, muidu istuksime mõlemad puhta nälgas ja paljalt."
Jumal küll nii ei ole ette näinud, ja tibusid reeglina loetakse sügisel ehk elu ilma mõteta
t
to 1 lapse ema 11:21/ 16. aprill 2014 11:56
Vanaema kirjutas , et KULUTUSED linnas on suuremad. Lastest polnud üldse juttu. Saa aru juttust.
t
to emme/ 16. aprill 2014 11:56
mis mõttes tehke rohkem tööd ? Tahad,et bussijuht töötab 24/7 ja on potensiaalne mõrvar tee peal või medõde teeb kolm vahetust järjest ja annab su lapsele haiglas väsimuse tõttu vale ravimi.Tahad sa tõesti seda ? Mõtle natuke !
k
kle/ 16. aprill 2014 11:39
No milline normaalne mõistusega inimene usub mingeid uuringuid???!!!! Ma olen ise neid kunagi läbiviinud ja tean kuidas neid "uuringuid" tehakse, neid EI TOHI usaldada mitte iialgi. Nii et ärge erutuge kallid kaasmaalsed.
s
soovitus heale/ 16. aprill 2014 11:36
minu laps ei käi naikdega aga need maksavad veel rohkem

1
1 lapse ema to vanaema/ 16. aprill 2014 11:21
Mis mõttes linnalapsed paremad on, et neid maalastega võrrelda ei või?? Ma käin 40 km kaugusel tööl ja see ei ole just mitte eriti odav lõbu iga päev maha sõita, palka saan 400 euro kanti. Mis sealt siis elamiseks järgi jääb, kui lapsele 280 euri kulutada. Ja ma ei usu küll, et linnainimesed kõik üle 1000 euri teenivad kuus!
o
Oot on veel./ 16. aprill 2014 11:21
Need kes maksavad peale lahutust lapse eest 170€ ,kas teine pool paneb ka 170€ kas paneb oma osa? kokku siis 340€lapse eest ja kui palk on ca 400€ millest elada kõige paremast soovist maksta ja kust võtta raha maksta laene,arveid kodus jne? Kõik on läbimõtlematta ainult numbrid mida tuleb tasuda kusjuures riigis on alampalk 355€.Kes selgitab?
h
Hm/ 16. aprill 2014 11:19
Aga huvitav, miks on kahe lapsega üksikemal pangalaen kui ta elab üürikorteris?
n
niimoodi siis:/ 16. aprill 2014 11:19
Jumal tänatud, et lapsi pole, muidu istuksime mõlemad puhta nälgas ja paljalt. Siia riiki ma lapsi ei sünnita!
e
Emme/ 16. aprill 2014 11:12
Kaltsukast ostmine näitab, et me ei suuda laste eest normaalselt hoolitseda. Ise võid veel kaltsukast midagi osta, seal ju teinekord ka puht uusi asju. Aga lapsele?! No andke andeks! Nii palju peaks igaüks ikka teenima, et lapsele uusi ja kenasid asju osta. Kui raha ei jätku, siis nagu Jüri Mõis ütleb: tehke rohkem tööd!
a
aga kui koolis k2isid kas siis ei m6elnud et v6ik saada ikka keskhariduse v6i k6rghariduse et ika paremat t8kohta saada?/ 16. aprill 2014 11:09
Mõistan, et uuringusse on võetud rikkamad pered ja tegemist on ikkagi ühe keskmise arvuga, aga see näitab nüüd ilmekalt, kui suur lõhe on tekkinud varakamate ja vaesemate perede laste võimaluste vahele. Elamisväärset elu väärivad aga ju kõik," räägib Katre.
p
pff ma ei tea kuidas teil aga/ 16. aprill 2014 11:08
kui mina laps olin siis mul mingi alla 1000 krooni l2x minu peale ja ei saa 8elda et ma vaesest perest p2rit vaid ikka ypriski j6ukast!Mul polnud vaja asju mida ma ei kasutanud ja kuskil huviringides ei k2inud sest minu huvi oli parkuurimine mida huviringid ei pakunud vaid pidid ise 6ppima ja oma vahendeid selleks ostma!
p
Praktik/ 16. aprill 2014 11:05
Minu kogemuse põhjal on lahusoleval vanemal koos sotsiaaltöötajaga õigus lapse koduuks lahti lüüa ja nõuda kohtumist lapsega,kuigi vanem pole mitte ühtegi vanemakohustust täitnud ega pikki aastaid last näinud. Laps ei tunnegi tulijat. Vanema kohusetäitmist ei kontrolli mingi EV seadus,sest seadusi lihtsalt pole.

v
vanaema/ 16. aprill 2014 11:04
Ärge võrrelge maa inimeste elu linna inimese omaga. Linnas on kulutused PALJU suuremad.
1
1 lapse ema/ 16. aprill 2014 11:03
Keegi siin küsis, et mis valemiga saab lapse peale kuluda ainult 70 eurot. Saab, ega kõik Tallinnas ei ela. Mul näiteks ei kulu lasteaiakohale üle 35 euri. 12 sellest on kohatasu, ülejäänu söögiraha. Lasteaialapsele pole ka iga kuu uusi hilpe vaja ning mänguasju on kõik kohad niikuinii täis sest sünnipäevaks toovad ju kõik sugulased midagi. Transpordile ka ei kulu, kuna lasteaed on jalutuskäigu kaugusel. Ja alati tasub oodata allahindlusi,ei näe küll mõttet osta kalleid asju, mis niiguinii varsti pool hinnast alla on läinud ja laps niikuinii paari kuuga välja kasvanud on.
t
totu/ 16. aprill 2014 10:57
Nii Eesti meedial,statistikabüroodel,valitsussfäärides esinevatel riigiametnikel on kahjuks kõigil in corpore üks tõsine viga.Nimelt-vägagi palju soovitut esitatakse faktilise tõena,kuigi soovituga kattub osake kogumahust.Hästi,kuid abivajajatega suheldakse sageli oletuste,mitte reaalsuse tasandil.Mõistan suurepäraselt,et enamik igatseb roose,mitte oksaraage,kuid paratamatult on raage suhtarvuliselt märksa rohkem kui roose.Leian,et Eesti arenguga peab ka siin olema muutusi õiglastema lähtepunktide ja ka sellest tulenevate programmide suhtes.
k
Katja/ 16. aprill 2014 10:57
Need, kes üle 306 euro teenivad on siis nüüd jõukad või? Kas te teete nalja?
p
P-10a/ 16. aprill 2014 10:51
Kus te need numbrid võtate? Oleme ka nö keskmisest jõukam pere. Maja, 2 autot ja keskmine sissetulek oluliselt suurem kui 300 € pereliikme kohta. Aga lapse peale kuus ei lähe 280 eurot... no ei lähe. Toidu peale läheb tervel perel ca 300 € kuus. Koolis käib laps bussiga (valla poolt tasuta sõidukaart) , riideid ei osta kindlasti iga kuu... sügisel sai ostetud ja osad asjad on sugulastelt, tuttavatelt saadud. No ok, trenni kulu meil hetkel pole. Koolis on huvitegevus tasuta, aga ka sel juhul ei tule kuidagi sellist summat. Parajalt ülepaisutatud see asi siin.
j
jajah/ 16. aprill 2014 10:47
18-19 aastased peaksid juba ise tööl käima jaoma taskuraha teenima mitte mamma ja papa rahakotil elama. Tehke õige uuring ning võtke aluseks normaalsed eestimaa pered mitte Savisaar ja Eesti Energia boss.
f
felix/ 16. aprill 2014 10:46
Kes selliseid mõtetuid "uuringuid" ometi tellib. See pole ju esimene sellelaadne. Kes selle eest maksis-ilmselt maksumaksja.
t
to maamiis/ 16. aprill 2014 10:42
mu teada igas maakonnas tegutsevad noorkotkade ja kodutütrede rühmad, laagrid ja üritused täitsa tasuta, lastel huvitav ja õpetakse elus vajalikke asju, paljudes kohtades on noortekeskused

M
!?/ 16. aprill 2014 10:41
Minu jaoks on see mõistmatu! Alimenide minimaalne summa on 177,50 ühele lapsele, see tähendab aga seda, et panustama peavad mõlemad vanemad ühe palju! Siis selleks summaks ühe lapse ülalpidamiseks on 355,00 eurot. Paraku peab minu elukaaslane maksma alimente kolmele lapsele summas 532,50 eurot, see tähendab seda, et lapse ema peab panustama sama väärse summa, seega kolme lapse ülalpidamiseks iga kuu arvutustekohaselt kulub 1065,00eurot. See on ju üüratu summa, väga paljud pered ei saa kahe vanema peale nii suur palkagi iga kuu. Samas on see seadusega ettenähtud summa ja sellest kõrvale ka minna ei saa. Hetke seis ongi selline, et mees maksab suurema osa oma palgast endisele naisele laste ülalpidamiseks, samas naine teenib umbes 1000 eutot kuus ning tema uus mees vast samapalju või isegi rohkem(naine ise võttis oma kolm last ja asjad ja kolis minema). Lastel siiani koolis tasuta toit ja ühistransport. Ei käi nad isegi huviringides mille eest peab maksma. Ei näe ma ka seda, et lapsed oleks halvasti riides või söömata, pigem käivad nad ikka hästi riides. Seega laste peale kulutatav summa on siiski suursti laste vanemate kahekõrva vahel kinni. Ei oleks ju mitte mingi porobleem kulutada lapse peale ka 1000 eurot kuus! Kui laps ikka juba kooli lõpetanud ja ülikooli minemas siis peaks ta ikka tööle ka minema ja oma asjadega hakkama saama, mitte oma vanemate turjal kuni 30 eluaastani elama.
e
Evelin/ 16. aprill 2014 10:40
Laps käib hoius. Seal on kuumaks 180 eurot, transport 20, huvitegevus 20 eurot, ujumine 40 eurot, riided 20 eurot. Mänguasjad, toit ja muud jooksvad kulutused. Ma arvan, et mul kulub lapsele suht sama summa. Kombekad ja jalanõud ostan uued, muud riided enamjaolt tellin odavalt inglismaalt või hiinast. Kaltsukast ammu ei ole raha lapsele riideid osta, seal hinnad ikka liiga kõrged.
2
2xisa/ 16. aprill 2014 10:36
Põhimõtteliselt ongi ju see 280 eurot vajaminev summa, et tagada lapsele täisväärtusliku elu see osa, mida saab raha eest osta. Loomulikult saab ka vähemaga hakkama vajadusel, aga mingi ulmeline see summa küll ei ole, täiesti paras rahanumber. Kahju on sellest, et meie elatustase nii madal on ja väga paljud peavad hakkama saama oluliselt väiksema rahaga, ja vot need numbrid (a la 50 eurot lapse peale) on ulmelised.
H
/ 08:59, 16. apr 2014 kirjutatu põhjal/ 16. aprill 2014 10:28
Huvitav, et vähemalt 15-le isegi lihtne aritmeetika käib üle jõu. Mis teil ei meeldi, numbrid ei valeta, ja kui jõukadele kulub 280 euro, antud juhul laps võib olla väga rahul.
+7 -15
v
Vanaema, 3 lapse ema, 6 lapselast./ 16. aprill 2014 10:26
Tänapäeva mammakesed, lõpetage vingumine ja õppige elama! Minu lapsed ei vingu, nad pole kõrgepalgalised ja on harjunud elama oma võimetekohaselt! Lapsi ei tehta riigile! Vastik on sellist halamist koguaeg lugeda!
n
Naine_28/ 16. aprill 2014 10:26
No mis valemiga üksikul emal saab lapse peale kuluda 70 eur, kui jube lasteaia maks Tallinnas ( riiklikus) läheb ca 70 eur/kuu ??? Mul on 4a laps. kui vähegi mõistlik ema oled, paned lapse ühte trenni ka, seal ju ka ca 35 eur/kuu, lähebki juba 105 eur/kuus. riided, söök, kino, teater, spa jpm- ei suuda ju terve aeg lapsega kodus istuda ja mitte kusagil käia? Minu arust see 300 eur/kuus lähebki lapse "lõbustamise" peale+ kõik lasteaiad ja trennid. NII ON! ja kui naine teenib 400 eur/kuus, no võta midagi siis ette ja täienda end ja saavuta parem palk ja töökoht! Ma saan 1600 eur/kuus palka, (neto), aga ma olen ise selleks vaeva ka näinud. Ei istu kodus ja ei vingu et väike palk! Näe vaeva, siis saad ka rohkem endale lubada!
n
No tule taevas appi/ 16. aprill 2014 10:22
Mis kulude kokkulugemine nüüd pihta läks. Igaüks teadustab kui palju tal lapse peale raha kulub ja siis teised arvustavad, kas seda on palju või vähe. No mõnel kulub kuus enda peale 1000.- ja pole kellegi asi ahhetada. Kas tõesti need kellel lapse peale alla 200 euro kulub võivad öelda, et ainult nemad majanavad suurepäraselt ja nende lapsel pole millesti puudus? Laps käib talvel soojalt riides, lapsel on kodus võimalused õppimiseks ja arendavad mänguasjad, võtab osa huviringidest, sööb mitmekesist ja tervislikku toitu jne jne?
m
Maamiis/ 16. aprill 2014 10:22
Ma õpetan kuue aastasele pojale kuidas lõuga anda.Ükspäevgi temast neli aastat vanem tatt käis selili nagu peipsi tint.Kuhu ma maal saadan last huviringi kui ei ole rahagi .Ma usun kui poiss suureks saab tuleb tal vangimajas hea elu.

t
to Erinevad kulud leibkondades / 16. aprill 2014 10:21
a
16. aprill 2014 10:20
Aga ma imestan, kust inimesed saavad raha ühekordsete pamersite jaoks, mida topitakse isegi 3-le, see ju on tohutu summa, ja kui veel panna õlle- ja suitsukulud takka ... peaksin saama vähemalt ministri palka, et ära elada
h
heli/ 16. aprill 2014 10:19
ma ei saa aru, millest selline kisa? Vaadake Eesti hindasid, ma veel imestan,et sellise summa eest valja tullakse. Vahel on tunne,et Tallinn on nagu London (kui restoranides ja toidupoes kaia)...
2
2 lapse ema/ 16. aprill 2014 10:15
milles on probleem- see et mehega teeme tööd ja saame vastavat palka annab ka meie lastele võimaluse saada paremaid võimalusi. teismelise jope maksab juba 100 eurot, saapad/tossuda 50 eurot ning järgmine aasta selga ei lähe.
m
mina/ 16. aprill 2014 10:14
arvan,et kulud on pigem suuremad
ei saa ju arvestada ainult söögiraha
kui kõik huviringid ja koolis vajalikud rahad kokku arvestada,siis ma vanaemana leian, et seda on rohkemgi
oleneb ka lapsest -üks kasvab kiiresti- riided jalanõud tuleb vahetada kiiremini
näiteks minu ühel lapselapsel on teraviljade allergia-toit tuleb peaaegu poole kallim,kui mitte rohkem
mingit keskmist on raske arvestada
teine laps tegeleb spordiga,kuhu on vaja võistlusmakse maksta jne
Lapsed tahavad käia teatris ja kinos ja vahel ka vanavanematele külla sõita
Ja kui mõlemad on ükskud lapsed,siis pole võimalik ka riideid jne kuskilt pärida.
c
CCF/ 16. aprill 2014 10:08
Meil kulub lasteaialapse peale rohkem kui nimetatud summa. Lasteaias käib, aga kaks päeva ka hoidja juures, kuna muidu pidavat väga ära väsima, hoidja maksab lisaks lasteaiatasule 160 eurot kuus. Sõidutan teda lasteaeda autoga, kuna saime lasteaiakoha kodust kaugele, 12 km. Söök, riided, meelelahutus, paar korda kuus väljas söömine veel lisaks. Näiteks käisime nüüd reisil, varem reisil käies kulus palju vähem raha. Nüüd pidime käima läbi kõik veepargid, loomaaiad jne, poole rohkem raha läks. Kui seda raha poleks kuskilt võtta, siis muidugi organiseeriks ka elu teisiti, aga kui on, siis ka kulub. Ikka tahad ju lapsele ka midagi lõbusat elus pakkuda, mitte ainult kodus istuda ja see kõik on väga-väga kallis.
t
to: SGHJK / 09:56, 16. apr 2014/ 16. aprill 2014 09:58
Vaene mees, kes Soodaga lapse on saanud! Ise ka ikka vaeva näed, või " kasvatad" ainult last!?
k
Ka üksikema.../ 16. aprill 2014 09:58
2 last. Lasteaiamaks 60-70€. Trenn 10 € kuus väiksemal. Vanemal 2 trenni mille peale raha kuus 35 €. Lisaks trenniriided- aastas kulub 1 komplekt trennis 60 €, dressid 2 paari ja jalanõusid kusagil 3 paari aastas. jah, nii on. Lisaks transportimine trenni ja tagasi. Soojemal ajal käib ise rattaga. Igakuiselt mõnel sõbral sünnipäev- keskmiselt siis 30€ kuus kindlasti kinkide peale. Koolis toimuvad üritused- ekskursioonid ja muud. Teise ringi poodidest riideid ei leia suuremale ja ostan põhiliselt soodukate ajal. Suurem poiss sööb meeletult :) Raha selle koha pealt ei loe eriti. Mõlemad kasvavad korraliku kiirusega, nii et riided küllaltki suur kuluartikkel. Lisaks vaja näiteks sellel aastal uus ratas osta... Telefonil aku hakkab läbi saama..Taskuraha saab suurem 10€ kuus. Korra kuus lubame kinoskäimist... Olen juba paar aastat pidanud täpselt jälgima oma rahalist seisu ja võin kindlalt väita, et see pole mingi ulme summa. Mina võin väita, et näiteks 2013 oli minul kulu lapse peale umbes 190 € kuus ja seda puhtalt tänu sellele, et riideid sain palju tuttavate käest. Toitu ja muid elamiskulusid (kom.maksud) siia juurde pole arvestatud. Minu väljapääs- mitu töökohta ja imevähe aega lastega tegelemiseks. Kahjuks nii on.

m
Mina kuluran ca 5 eur lapse söökidele päevas/ 16. aprill 2014 09:56
Ca 60 eur lasteaiatasu+söök on ilma hommikusöögita. Seega minu lapsed söövad kaks korda päevas kodus. Samuti ei käi minu lapsed nädalavahetustel ja kaks suvekuud aastas lasteaias nagu käivad Uskmatu lapselapsed (absoluutselt kõik päevad lasteaias, kuigi ma ei tea, kus selline lasteaed võiks olla). Kõik see on umbes aasta lõikes päeva keskmine hind. Koos lastega käime ka nädalas korra väljas söömas. Seega väljassöömisele kulub vähemalt 25 eur kuus lapse kohta. Lapsed ei saa päris koopas ka kasvada. Nad päevad õppima väljaspool kodu ja lasteaeda käitumist, söömist jne. Üks jogurt, kohupiimakreem maksab juba ca 70 senti. Laps tahab ka köögivilja, puuvilja. Ja siia lisandub liha, riis, kartul, piim, keefir, leib vms. Kuna meil pole võimalust endal loomi pidada ja köögivilja kasvatada, siis ma ei oska väiksema summaga toime tulla. Kelle see võimalus on, sel kulub tõesti vähem. Kuid isegi isekasvatatud toodetel on tegelikult hind.
s
SGHJK/ 16. aprill 2014 09:56
Minul läks eelmisel kuul lapse peale natuke üle 600 euri,ta on 2 aastane,tal oli eelmisel kuul sünnipäev kaa. Ma ei saa aru kuidas nii odavalt 280-ga läbi te üldse saate?? alla 500 kuus ei kulugi lapse peale,sest tal peavad ju olema kõik parimad riided,mänguasjad ja ka muud asjad!!
õ
õiglus ?/ 16. aprill 2014 09:53
ja siis mõtles välja reformierakond,et kõrgepalgalist ema,kes niigi väga hästi elab,tuleb veel suure emapalgaga premeerida.....
s
soovitus hea/ 16. aprill 2014 09:51
kui vähegi võimalik hakake oma lapsele tulevikuks raha korjama.Väiksema lapse puhul võib ju riietel kokku hoida,ei pea alati Nike asjad olema olema.See eest kui ta teil ülikooli läheb ega te oma palka praktiliselt näe.Need on alles kulutused.
s
saarlane/ 16. aprill 2014 09:48
Lastekasvatamise rahajuttudes ei pöörata piisavalt tähelepanu üliõpilastega peredele, kus 19-21 aastased on majanduslikus mõttes ka veel lapsed, st ema-isa rahakoti peal. Juhul, kui peres õpivad kaks last erinevate linnade ülikoolides, lisanduvad kahe üürikorteri kulud (ühiselamu on kallim, kui üürida kamba peale korter). Lisaks söök, riided jm.
k
ka ema/ 16. aprill 2014 09:43
no ei ole ulme. muidugi kulub ja veel rohkemgi, kui võimalik. ma ju ei sünnitnud lapsi siia ilma, et neile kaltsust riideid osa, nendega mitte kuskil käia ja neid mitte arendada igakülgselt.miks siis neid üldse teha... kui ise hakkama ei saa... miks siis veel juurde toota lapsi, kel midagi ei jagu
k
ka ema/ 16. aprill 2014 09:43
no ei ole ulme. muidugi kulub ja veel rohkemgi, kui võimalik. ma ju ei sünnitnud lapsi siia ilma, et neile kaltsust riideid osa, nendega mitte kuskil käia ja neid mitte arendada igakülgselt.miks siis neid üldse teha... kui ise hakkama ei saa... miks siis veel juurde toota lapsi, kel midagi ei jagu
n
Nipitiri/ 16. aprill 2014 09:41
Minul kulud 7 aastase poisi peale praegu: Lasteaed: kui käia täiskohaga tööl E-R 9-17, siis lasteaia tasu on veidi üle 100 euro kuus ja see summa suureneb nüüd iga aasta. Trenn: 35 eurot kuu. Kellel lapsehoidjat vahest vaja, siis vaja veel hoidjale maksta. Ka paljud eelkoolid on muutunud tasuliseks, aga see on lapsevanema enda valik. Kevadel ja sügisel lähevad suured summad riiete ostmiseks ja lasteriided ja jalatsid ei ole just kõige odavamad, kohati isegi kallimad kui täiskasvanutel. Ja kindlasti on lapsevanemad märganud, et kui sul veellast polnud, ei käinud sa igapäev poes süüa ostmas, nüüd ,mida vanemaks laps saab, seda rohkem ta ka sööb ja kulutused suurenevad. Kooliealise lapse üks plussidest on kindlasti see, et kool on tasuta ( õnneks veel) ja hoiate veidi üle 100 euro kokku, mil te laps lasteaias käis.

k
küss/ 16. aprill 2014 09:38
Mis rahadega see uuring tehti? Rahad tuleks ju tagasi maksta kuna uuring avaldab vääri andmeid.
o
Ohoi!/ 16. aprill 2014 09:38
Kulla emad, noored, tean peresid, kes sellise "väikse" rahaga minestaksid ära, et kuidas niisuguse rahaga on võimalik last üldse kasvatada! Jah, ühtedele palju, teistele üle mõistuse vähe. Just see SUUR palkade vahe tuleks Eestis kaotada, vähendada vahet.Ilma väiksepalgaliste tööta ei saaks jõukad elada, aga neile väärilist tasu valitsus ka ei määra. Palgavahekorrad tuleks ennekõike korda teha, muu kõik jääks siis olemata. Abirahad, toetusrahad, alandus ja lõputu maadlemine.
v
vanaema/ 16. aprill 2014 09:33
Kõige rohkem mind vihastavad need perelõhkujad, kes pärast hakkavad oma elukaaslastele ette dikteerima, kui palju ta peab maksma oma eksabikaasa lapsele. Raiuge endale pähe, et see jutt tuleb teile bumerangiga tagasi. Kõige eest tuleb maksta ja teie saate oma karistust ka!
k
Kalevipoeg/ 16. aprill 2014 09:26
Eestis on röövhinnad! Mul soomes läheb toidule 100 jewrikut kuus, aga eSStis 1700! Ja ikka veel puulehti ka lisaks, ei saa kõhtu täis.
m
Mia/ 16. aprill 2014 09:24
Ei ole ulme summa, minu noorima lapse kooli õppemaks+ trenn+pilliõpe on kuus kokku 375 eur lisaks riided transport söök ja aastas ka mõni reis. Kusjuures aastaid tagasi kui sai otsustatud, et anname oma lastele (neid on meie peres kolm) võimalused käia koolis kus neile meeldib ja teha sporti mis meeldib ning ka pillimänguoskus ellu kaasa on möödunud u 12 aastat. Kui palju on tõusnud hinnad just selles nii öelda laste haridusega seotud valdkonnas ja taha ega suuda kokku arvutada. Meile mehega tundub ka et teenime hästi aga ega midagi üle küll ei jää, vähemalt nii kaua kui lapsed on oma hariduteed lõpetanud.
v
VOT/ 16. aprill 2014 09:22
Pole tõsi ,lapse peale kulub miinimum 355 + 19 EUR lapse toetust.Nii on meie auväärt riik otsustanud ja kõik kes seda ei täida nende vara läheb arestimisele.
u
Uskmatu,/ 16. aprill 2014 09:14
peredel võib ju olla hea sissetulek, aga sellegipoolest on summa üüratult suur. Keegi kulutab siin lapse toiduks peale lasteaeda veel 5.- eurot? Puht füüsiliselt pole laps võimeline 5.- euro eest ostetud toitu õhtul ära sööma. Minu poja neljaliikmeline pere saab 5.- euroga tööpäeval hästi söönuks. Minia teeb igal hommikul ja õhtul süüa, eriti laste pärast. Isetehtud toiduga võid olla kindel, et see on korralik. Sissetulek ei ole neil väike, kuid mõtlevatel inimestel on kulutused mõistlikud.
Riideid ostetakse lastele allahindluste ajal. On tava, et suguvõsa ja heade sõprade perekondade emad toovad peale oma laste riietest väljakasvamist kotitäite kaupa korralikke asju. Ka kaltsukatest
ostetakse. Trenne ei pea olema mitmeid, lastele tuleb jätta aega ka iseolemiseks ja kodusolemiseks koos perega.
r
R/ 16. aprill 2014 09:14
Mul on lasteaia maks 300 eurot kuus, nii et alla 500 ei mängi kuidagi välja.

m
mina/ 16. aprill 2014 09:11
See ei ole ulme, reaalselt kulub lastele kuus raha isegi rohkem. Suure osa kulutustest võtavad lasteaia tasud ja huviringid. Muidugi huviringid on vabatahtlikud, aga parem olgu lapsel tegevus sihitult ringihulkumise asemel. See on valiku koht lapsevanematele.
2
Nevot "Niisiis oli tegu jõukamate peredega ja 280 on summa, mis tagab lapse normaalse elukvaliteedi."/ 16. aprill 2014 09:11
280 ei ole kindlasti mitte "summa, mis tagab lapse normaalse elukvaliteedi"
s
seadus soosib üksikvanemaid!/ 16. aprill 2014 09:10
Jälle sunnitakse lapsevanemaid üle oma varju hüppama...
Õppige juba selgeks, et - Laps elab vastavalt oma vanemate võimalustele!!!! Ja see Perekooli popp propotsionaalsus unustage ära, kui teine vanem on lohv ja ei suuda/taha/ ei viitsi oma kohustust täita, siis see ei pea teise lapsevanema taskust tulema! Lapsest lahuselavale vanemale ROHKEM õigusi- hetkel on ainult kohustused. Mis puudutab seda, kas teine lapsevanem väärib ema/ isa- nime, siis Eestis ei ole veel taibatud, et ema ja isa ongi erinevad- sel lihtsal põhjusel vajabki laps neid mõlemaid!
Ja tõesti, - tegelege ise oma lastega, mitte ärge vedage neid mööda kalleid huviringe!!!
s
Selge ju/ 16. aprill 2014 09:04
EV kodanikke on vaja hirmutada, küll Venemaaga, küll sellega, et laps on kole kallis. Kolivad minema ja lapsi siia sünnib ka vähem. Maa tühjeneb, kuid milleks seda kõike tehakse- see on senini ebaselge.
Küll ükskord teada saame.
s
16. aprill 2014 09:02
Suht mõttetu uuring ju. Ma suudaks lapse peale 1000 eurot ka kuus ära kulutada, kui mul see oleks.
Kahjuks saab kulutada ikka vaid seda, mis on ja need kellel pole, need ongi sunnitud vähesega hakkama saama ja reeglina saavad ka. Mis selle uuringu tulemusel siis muutuma hakkab?
t
16. aprill 2014 08:59
Täitsa loogiline , ma räägin oma lapse emale koguaeg , et talle piisab ju minu makstavast elatise miinimumist mis on hetkel 177,- eurot kuus ja kui ta ise paneb ka sinna 177,- eurot juurde siis kulub lapse peale lausa 354,- eurot kuus. Mu laps peaks väga õnnelik olema. Aga lapse emale on sellest vähe , ta soovib saada minu käest 200,- eurot kuus. Plus lisaks veel see - ma kahjuks ei näe , et ta seda 354,- eurot lapse peale igas kuus kulutaks. Huvitav , kui ma nüüd antud artiklile tuginedes hakkan igas kuus talle 140,- eurot kandma mis teeb kuus kokku 280,- eurot millega peaks saama lapse siis ära kasvatada kas siis kui ta kohtusse läheb võin ma antud artiklile tuginedes väita , et see summa on piisav ?
v
viljandi/ 16. aprill 2014 08:54
lastehoid on juba kallim kui 280 euri aga midagi pole teha ega pisikest üksi koju ei jäta.
t
trol-l/ 16. aprill 2014 08:54
Meil läheb väiksema lapse eraõiguslik sõimekohtki kuus üle 340euro maksma. Riik+KOV maksuraha kasseerivad aga lasteaiakoha asemel saad järjekorrakoha. Mind väga ei huvitagi kumb selle maksuraha mittesihtotstarbeliselt kulutab.

l
L@SSIE/ 16. aprill 2014 08:48
Minu atust on siin kahte liiki lapsi. "Autotagaistmelapsukesed", need keda viitakse ülehinnatud meelelahutusüritusi mööda ja kellest saab tulevikus invaliidide armee täieõiguslik liige, sest kõik peab ju kuskilt niisama kätte tulema. Ja teised on lihtsalt lapsed, kes teavad et puu otsast kukkudes saab haiget, piim tuleb lehma seest ja et vastupanu tagab vastase austuse.
r
rikkad üksikvanemad/ 16. aprill 2014 08:46
Oma lastele ka sellist luksust ei saa lubada aga mehe eelmisest suhtest laps peaks kuuluma küll sellesse klassi. Mees maksab igakuiselt 200€ alimente ja arvestades, et ka ema panus peaks sellega võrdne olema, kulub sellele lapsele 400€ kuus. Niiet üksikemadel ei olegi nii raske :)
ä
16. aprill 2014 08:39
Ärge ajage pada. Alates sünnist kuni ülikooli lõpuni kulub lapsele min. pool miljonit euri. Kes ei usu hakkaku aga arvutama. Muideks need kes hetkel kriiskavad, et kulud nulli lähedal, siis vaatame kuidas sul kulud siis on kui laps hakkab gümnaasiumi lõpetama või käib juba ülikoolis.
m
16. aprill 2014 08:38
Minu elukaaslase eksi sõnul läheb nende kahe lapse peale 1080euri kuus (seal sees toit, elukoht, lasteaed, trenn) Kas see on tõesti võimalik, kui palju peavad inimesed palka saama, et selliseid summasid lastele panna...ja tegu ei ole mingite rikkuritega.
m
merle/ 16. aprill 2014 08:37
Kui lisada veel see,et laps julgeb haigeks jääda,endale tuleb miskit külge,siis apteegi arve ajab öökima
s
suured lapsed/ 16. aprill 2014 08:25
Ja see on õige,et 18-19 aastaste laste peale läheb kõige rohkem raha.Mina pidin mehega mõlemale
lapsele auto ka veel ostma.
m
Masedav/ 16. aprill 2014 08:20
Miks ei võiks olla lastele sünnipärane kodaniku riiklik tugi lasteaed, kool, huviringid et kõik lapsed tunneks end võrtselt olenemata suur pere või väike.
Kui vaneamad peavad raskelt teenitud väiksest palgast enamuse maksudeks ära maksma siis ei ole veel pikalt elurõõmsat tervet ühikonda eestis oodata. Statistika on masendav
o
16. aprill 2014 08:19
Olen ka kahe lapse ema, pole iial tulnud selle peale, et hakata arvutama, kui palju raha lapse peale kulub. Lapsed meie perre olid väga oodatud ja on ka praegu väga olulised pereliikmed :).
Lastele on võetud ka kaks lemmiklooma ja vanem laps käib ka trennis. Riided ostan enam jaolt uued, kuid soodukatega. Soodukatega saad uue riide sama hinnaga, mis järelturult.
Minu 8aastane väga enam ei taha kaltsukast ostetud riideid, samas mõistab, et koduhoovi ja maale ei ole mõtet osta uut riiet.
Mõlemal lapsel on alati olnud kaks kevad/sügis komplekti, kaks talve komplekti ja ka jalanõusid on mitu paari. Üks komplekt kodu hoovi mängimiseks, teine viisakamateks käikudeks. Kuid ka kodus mängimiseks peab olema selline komplekt, mis vett ja tuult hülgaks, jalanõud samuti peavad olema ilmastikukindlad. Lapsed tahavad ju väljas olemist nautida, mitte kuulata emme pidevat kraaksumist, et ära mine sinna ja ära tee seda, muidu riided saavad mustaks :).
Lisaks veel huviringid. Hetkel käib vaid vanem laps ühes huviringis, sügisest läheb ka pisem trenni.
Toetused on jaa nirud, kuid lapsevanemal tulebki anda endast kõik, et lapsed saakisd elada head elu.

o
ooooo/ 16. aprill 2014 08:07
minu kuu sissetulek on 272€ kuus. no ja pluss see ülisuur 19.18 lapse eest.
ja ka elame. ja hästi elame. rikkad võiks õppida. ma ei ole tarbimisühiskonna liige. ma olen meelerahumiljonär ja see on väärtus, mida rikkuritel ei ole :))
p
pere isa/ 16. aprill 2014 08:06
ei tule kuidagi sellise summaga välja, kes selle uuringu läbi viis mingu ma ei taha seda sõna välja õelda
e
Erinevad kulud leibkondades/ 16. aprill 2014 07:49
Mul on ühe lapse lasteaia tasu koos söögiga ca 60 eur+ trenn 23 eur+ teater vms lasteais. Kodus tahab samuti laps süüa, arvan, et 5 eur päevas kulub selleks ikka. Seega juba ca 240 eur läinud. Riideid on ka vaja, samuti teiste laste sünnipäevadel, üritustel käia. Olgu mainitud, et soe talvekomplekt maksab vähemalt 100 eur, mida kaltsukast kohe kuidagi tavaliselt ei saa. Jalanõusid kasutatuid ma lastele jalga ei pane, kuna niigi neil kõrge jalavõlv ja peab väga vaatama, mida osta. Vaja veel vahel ravimeid, vitamiine, pesemisvahendeid. Transporti ma lapse kasvatamise kulude hulka ei arvesta, samuti mitte igasuguseid kommunaalkulusid jne. Aga 280 eur kuus- sellega me välja ei tule.
m
Maanuel/ 16. aprill 2014 07:43
Ega ilma liisinguta toeste autot ei saa, ja veek kahte tykki.
k
külamees./ 16. aprill 2014 07:29
Nagu öeldud, kulub enamik laste peale kulutatust transpordi- ja toidu kinnitagumiseks. Selle taustal tundub ju räigelt kriminaalne kütuse- ja toiduhinnale nii suuri käibe- ja aktsiisi- ja tont teab, milliseid makse sinna veel selga surutakse, et rahvalt viimast veeringut välja pigistada.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee