(AHTO SOOARU)

Kevade tulekul, mil õhk õietolmu ning muid võimalikke allergeene täis on, võib väljas treenimine allergiku jaoks keeruline olla. Kuid päikeselise ilmaga tahaks ju võimalusel ometi metsa vahel joosta, mitte sisehallis kilomeetreid mõõta.

Allergiku suurim vaenlane on kõige sagedamini puude õietolm, kuid ka hein ja hallitus võivad panna aevastama ning silmad ja nina vett jooksma.

Trenni ajal

Kui kipud allergiasümptomeid saama, on kõige olulisem kiiresti välja selgitada, millest need tingitud on. Puude õietolmudest tekitavad kõige sagedamini allergiaid kase, sarapuu, paju, tamme, papli ja männi õietolm. Võib-olla muutub su nina vesiseks männimetsas joostes, kuid tammede läheduses on kõik korras. Pane oma reaktsioone tähele. Alati on ka võimalik arsti juures allergiatest teha, mis annab päris kindla vastuse, mille vastu ärritusreaktsioon tekkis.

Kui tead, millest sinu allergia põhjustatud on, võta seda enne trenni arvesse. Kui allergia tekitajaks on mõne puu õietolm, soovitavad asjatundjad valida väljas jooksmiseks õhtuse aja. USA allergoloog Stephen Klemawesch märgib, et õietolmu näitajad on kõrgemad tavaliselt hommikuti.

Teiseks näpunäiteks on joosta pärast vihma, sest siis on õhk õietolmust puhtam. Kuid kui allergia avaldub hallituse suhtes, on parem trenniga oodata, kuni päike on niiskuse ära kuivatanud.

Jälgi ka allergiainfot! Ilmaennustuse ning allergialiidu lehekülgedel on sageli väljas info, erinevate allergeenide tugevuse kohta. Loomulikult on abiks ka erinevad allergiaravimid, mille kasutamise kohta tasub uurida oma perearstilt või apteekrilt. Osa neist, näiteks Zyrtec ja Claritin, on saadaval ka käsimüügiravimina.

Pärast trenni

Trennist tulles on oluline niipea kui võimalik duši all käia. Klemawesch ütleb, et kindlasti ei tohiks jätta juukseid pesemata, sest õietolm jääb sinna palju kergemini pidama kui mujale. Ka trenniriideid tuleks piisavalt sageli pesta, sest ka higistesse ja niisketesse rõivastesse jääb õietolm hästi kinni.

Allergiliste reaktsioonide tekke vastu on kõige parem rohi tegelikult treening. Mida tugevam oled, seda paremini suudab organism ka allergeenidega toime tulla.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Silja Ratt
Telefon 51993733
silja.ratt@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis