Olgu eesmärgiks töö või puhkus, reisides jäävad trenn ja tervislik toitumine tihti tagaplaanile. Loomulikult tasub proovida kohalikke toite ja jooke, võtta trennist paar päeva puhkust ning nautida rutiinist väljasaamist. Selle kõigega ei tasu aga liialdada, sest vastasel juhul võtad suveniiriks koju kaasa paar lisakilo ning kehvast toitumisest ja joogiga ülepingutamisest tingitud raske enesetunde.

Reisimist saab aga nautida ka palju tervislikumalt...

... pakkides lennule, auto- või bussisõidule kaasa oma toit. Lennujaamadest ning tee peale jäävatest bensiinijaamadest võib olla päris keeruline midagi tervislikku leida, sest müügikohad kipuvad panustama hot dogidele ja rasvastele pitsalõikudele. Mõtle ette ning paki kaasa värskeid puu- ja juurvilju, pähkleid või mandleid või tee võileib ise kaasa – nii tead täpselt, mida selles on.

... rohkelt vett juues. Eriti lennureisidel, kus õhk on kuiv, on oluline piisavalt vett tarbida, samuti soojal maal, kus päike pidevalt kõrvetab.

... sportides. Minu lemmiktegevusi uue kohaga tutvumiseks on võtta kaasa kaart (või mõni modernsem vahend – mina olen lihtsalt vanamoodne ja armastan paberkaarti!) ning hommikul joostes piirkonda avastama minna. Teha seda veel varavalges, mil tänavad on pooltühjad, on veel eriline nauding!
Lisaks on paljudes hotellides olemas jõusaal ning ka jalgrattarent on hea idee. Kasuta võimalusi.

... jalutades. Ka lihtsalt kõndimine on suurepärane viis end aktiivsena hoida. Vaatamisväärsuse juurest teiseni käi jala, nii näed palju rohkem. Kui oled reisil tööasjus, tasub võimalusel hommikusele koosolekule samuti jalgsi minna, selle asemel et närvilises ühistranspordis või võõras liikluses autoga seigelda.

... varem ärgates. Võta endale aega venitada, painutada, võib-olla mediteerida. Esimesega teed head oma kehale, teisega vaimule. Oodaku sind ees aktiivne tööpäev või lõbus linnatuur, hommikune keskendumishetk aitab kogu päev jooksul infot paremini vastu võtta.

... süües hommikusööki. On ammu teada, et hommikusöök vahele jättes on lõunaks nälg nii suur, et võiksid süüa ükskõik mida ja ükskõik mis kogustes. Hommikusöök aitab lõunani kenasti vastu pidada.

Hotelli buffet-hommikusöögilaudades kipub aga reaalsustaju sageli kaduma, kuna tundub, et proovida tahaks kõike. Munad, värsked köögi- ja puuviljad ning ja taine liha on head valikud.

... tehes söögilauas tarku otsuseid. Maitse kohalikke hõrgutisi, kuid magustoitu ei pea sööma iga päev. Võta töökaaslastega pärast koosolekupäeva klaas veini, kuid piirdugi sellega. Keha ja meel tänavad sind pärast.

Tervislikku reisimist!

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis