Eesti uudised

INARA LUIGAS: usun, et riigikogu ei alusta piirileppe ratifitseerimist

Siim Randla, 19. märts 2014, 07:00

31 KOMMENTAARI

a
alf/ 20. märts 2014, 11:38
Otsi ikka sõpru vaenlaste seast ja oled võidukas. Täiesti nõus ,seda reeturlikku piirilepingut ei tohi ratifitseerida mitte mingil juhul. On olemas Tartu rahulepingujärgne piir eesti-venemaa vahel ja mutt. Ei olegi tähtis ,et venemaa seda lepingut ei tunnista . Uus piirileping on aga õigustühine ning eesti põhiseadusega vastuolus.
e
Enn/ 19. märts 2014, 22:12
Eelkirjutajad on unustanud keskse kuldtee. Normaalne on Venemaa poolt röövitud aladest Eestile tagastada ainult setude asualad ja muu jättagi kiuslikele ahnepätsidele. Aeti ju ENSV piir seal nii, et kõik venelased jäid Venemaale, aga pooled setud kah.
o
19. märts 2014, 20:28
oi kui palju kremli kusikuid on siin oma debiilsust demonstreerimas, varsti häbenete kõik oma kuritegelikku jobusust, kõige kõrgemate tippudeni välja, ja mitte ainult... näete, kuidas eesti piire, mis on tartu rahuga määratud, jumal ise hoiab seda maad ? - kui jälle läheb söjaks, ja kuidas selle üärast tehtigi vaöitsuses pööre, et sotsid... see reetmine on hind omale positsioonide saamiseks. aga, mida need raisad rohkem kartma peaks, kas eesti rahva viha, v venelaste edasist pealetungi, nagu ikka ja alati, siis palju önne - möllemat ! mis saastad need on, kel au pole, vaid argus ja rahahimu, kes sellitest ...
w
welcome/ 19. märts 2014, 19:42
Õige! Jätame ukse lahti ja teeme näo, et meid ei ole kodus.
l
lugeja/ 19. märts 2014, 17:38
kõik,kes te piirileppe ratifitseerimise poolt,soovitan lipukesed kaardile panna ja mõelda.Siin on mõtlemise koht kohati
m
ma arvan et Eesti/ 19. märts 2014, 16:05
v6ix head segast aega 2ra kasutada ja v6tta see petser ja jaanilinn tagasi j6uga!!!ja kui vene miilits julgeb oma makarovist pauku teha siis karjuma et NATO ja USA on meiega!uskuge mind venelastel v6tab pyksid kohe m2rjax!
1
1940/ 19. märts 2014, 16:02
Mäletan oma vanemate jutust ,et 1940 aasta röökivad kolonnid , toodi Tallinna setumaalt, tõestamaks kui väga jeestlased tahavad suure venna rüppe.
Kas on neid pihkvataguseid jälle vaja ,et putin neid kaitseks.
l
loen ja mõtlen/ 19. märts 2014, 16:00
tõesti on nii,selles ilmas on eestlate pinin nagu sääsk eesli tagumikus ... seda vidinat ei arvesta ükski suurriik.

i
Innale/ 19. märts 2014, 14:52
Inna, ära uju pinnale nagu kuivanud sitatükk!
t
Tuleb/ 19. märts 2014, 11:43
Tuleb kõigilt Petserimaa toetajatelt korterid ja talud ära võtta ja nad Petserimaale elama saata ning sealsed elanikud siia tuua ja neile need korterid ja talud tasuta anda.
j
Jüri Estam/ 19. märts 2014, 10:54
Tänan, Inara Luigas! Nüüd on jah aeg rahval ennast selles küsimuses kokku võtta. Kahju, mida piirileppe ratifitseerimine teeb Eesti järjekestvuse doktriinile, Tartu rahule ja rahva enesetundele on mäekõrgune. "Julgeolek" mis leppe või õigemini lepete ratifitseerimisest tuleneks aga null. Äkki isegi hullem kui null, kuna näitame end Venemaale memmekatena, kellega võib kõike teha. On saabunud aeg avaldada jõulist survet Luigase kolleegidee - ühe sõnaga valitud rahvaesindajatele - ja Toomas Hendrik Ilvesele. (RK väliskomisjon nimelt valmistab ette esimest lugemist, eile igatahes oli see komisjoni päevakorras). Halvimal juhul - kui siiski juhtub, et see kupatus esitatakse Riigikogule, on vaja saavutada see, et parlamendi liikmete enamus kas ei viibi saalis hääletamise hetkel, hääletab vastu, või - kui ei oska teisiti - jääks neutraalseks. Poolt-häält ei tohi mingil juhul anda. Halvimal-halvimal juhul on pall Toomas Ilvese kätes, kes näitab millisest puust ta siis on. Muide - minu sisemine hääl ütleb, et Riigikogu ei peaks olema väikese algustähega, ja jään oma tunnetuse juurde selles küsimuses. Hr. Nestor tõdeb õigesti, et valitsus peaks edaspidi tegema, mida Riigikogu ütleb, ja mitte vastupidi. Viimane aeg Riigikogu liikmetel näidata end rahva esindajate ja mitte sülekoertena! Osa siinsetest kommentaaridest on kummalised. Üksnes juba kinnisvara ja metsa seisukohalt on Petserimaa palju väärt. Uurige tarkade meeste raamatuid sel teemal. Petserimaa valdades ja asulates oli Eesti ajal reeglina eestlaste enamus. Kuidas saame teha külma setodele? Setod on Eesti kodanikud. Järgmisel korral, kui juba järgmise eestlaste grupi õigustele tallatakse, kas kavatseme veel kord kõrval seista ja pealt vaadata? Nagu lambatalled, kes abitult ootavad lihuniku kirvehoopi? Sõge ning terve mõistuse vastane astuda ratifitseerimise samm praegusel hetkel, mil Putin ja marurahvuslased pidutsevad ja vägivallatsevad. Igati nõus nendega siin, kes ütlevad: hale on mõnede kommijate arvamus, nagu Petserimaa ja ingeri-Eesti loovutamine-kinkimine Putinile võiks kutsuda Venemaa Föderatsiooni juhis esile mingisuguse teistsuguse reaktsiooni peale käte hõõrumise ja naeru. Ratifitseerida on saagida oksa, millel ise istume. Pole uhke ja hea. Tõestage mulle maamehe mõistuse alusel, et see samm vähendaks kuidagi reaalselt edasist ohtu. Ainus tänu mida lätlased on saanud Abrene loovutamise eest on jätkuv päheistumine lätlastele, uute nõuete ja pilgetega. Ema õpetas mulle juba väikesest peale: ära usu Kremli lubadusi! (Muide - Venemaa ei ole meile ju lubadusi andnud ühenduses piirilepete projektiga - sellised on Eesti "läbirääkijad"). Ootan endiselt seda päeva, mil venelased saavad parema valitsuse - selline, mis peab sõna ja mida respekteeritakse, kuna väärib respekti. See tundub aga mägede taga olevat. Vahepeal võiksid eestlased teha vastavad järeldused viimaste nädalata sündmustest , aga ka Georgiast 6-7 aasta eest, ja end nüüd kokku võtta. Rahulikult, kuid selgunud sihid silmade ees - vankumatult.
k
Kati/ 19. märts 2014, 10:37
Luigas ootab vist pikisilmi uut Krimmi!
a
Appitsirkus/ 19. märts 2014, 10:36
Kas lõpuks jõuab rahvale kohale, et me üksi ei loobu mingist piiritagusest soisest alast, vaid piirileppe jõustumisega loobume EW õigusjärglasest olemisest. See tähendab seda, et oleme uus riik, mis on loodud koos kõikide muulastega. See on põhiprobleem. Niikaua kui on endale mugav valetada, uskugem Paeti. Selline lepe annab võimaluse samasugune jõureferendum korraldada nagu Krimmis. Mis te arvate, miks on vaja Venemaal Eestiga piirilepet kui nad isegi ei muiga mingite piiride peale?
õ
Õudne / 19. märts 2014, 09:47
t
to:oot, kas/ 19. märts 2014, 09:36
Muidugi tõmma piir maha ja istu seal siis on oht möödas :).Venemaa ju kardab piire nii hirmsasti et, selle nimel peab talle maad koos inimestega andma et, piiri oma maja taha vedada.
t
tire/ 19. märts 2014, 09:34
riigi reetmist pole kunagi ja kuskil lubatud, olgu sellel hetkel ja kohas see legaliseeritud (seadustatud) kuis tahes

o
oot, kas/ 19. märts 2014, 09:24
mõni on nii loll, et tahab uuesti vene alla või,kas meelest on läinud, kuidas vene ajal eluke käis, küsige siis selle aja vanematelt inimestelt.
t
to:mina / 19. märts 2014, 09:12
Sa kused nii hirmsasti Venemaa ees et, paha hakkab juba.
e
Endel Pärnust/ 19. märts 2014, 09:07
Tere Inaara, ma ei teadnutki et sa riigikogus tööl käid.
Täitsa õiget juttu ajad. Ma tõesti loodan et seal riigikodus on veel Tõelisi ja Õiigeid Eestlasi kes kiiremas korras kuulutaksid välja mobilisatsiooni.
See mis toimub on ju naeruväärne.
Tuleb vanad soomusrongid korda teha ja noortele õpetada need selgeks. Nendega võitsime juba ükskord venelasi, miks siis nüüd mitte ?
Järgmise sammuna tuleb väed viia Petserisse ja Pihkvasse et venelased puruks lüüa. Üks Tõeline Eesti sõdur alistab vähemalt 50 venelast - vakt ! Kui tarvis võtan ise püssi kätte, ma ei karda kedagi -vakt.
Jõudu, ja hoiduge lollustest ja pugejalikkusest.
Endel (93a.), veteran, Tõeline Eestlane, invaliid.
m
MUSKETÄR/ 19. märts 2014, 08:43
Ütleme nii, et selline samm oleks riigikogu poolt õigem ja õiglasem samm, sest Venemaa on näidanud oma palet meile mitmeid kordi, nüüd näitas ka maailmale, millest järeldub, et sellise riigiga ei saa teha usaldusele tuginevat piirilepet... Piirilepe saab olla vaid niisugune, kus oleks must valgel ära märgitud meie sünnitunnistus s.t. Tartu rahu ja lähtuvalt sellest ka riigipiir, ülejäänud sirgeldatud piirid on aga taas okupatsioon...
s
Sul võib venkudega 6-e kordne piirilepe olla,ometi/ 19. märts 2014, 08:42
kusevad nad selle peale,kui sul metsatukas täpseid rakette pole
ja samu riistu,mis õhku kaitsevad ja häid väljaõppinud sõdureid,mitte
kahuriliha..Küllap oli Ukrainalgi mingi piirilepe Krimmi kohta - see nüüd
healjuhul Kremli WC-potis.
a
apoliitiline/ 19. märts 2014, 08:26
Rahvas teeb riigi , mitte vastupidi. Kui Krimmis elav rahvas tahtis Venemaa rüppe, siis oli tal selleks õigus.
Piirilepe on selleks ,et elu normaliseeruks, viisavabaduse ja vastastikused normaalsed majandussuhted lõpuks paika saaks. Makse tuleb ikka maksta, kuhu raha pannakse on paraku valitsuse otsustada. Kui selle eest tanke ja muid paugutusriistu ostetakse , suure riigi valitsust mängitakse elanikkonna hoolitsuse pealt kokku hoides , siis oleks vast tõesti kasulikum rikkama ja suurema riigi haldusaslas elanik olla, kel vahendeid jagub nii üheks kui teiseks.
l
lemme/ 19. märts 2014, 08:07
muidugi pole vaja sellist piirilepet kus vene saab enamus eestist elektrita jätta.
s
Setod/ 19. märts 2014, 07:36
Väga loodan, et märtsis2015 võrokesed ennnast enam lollitada Inaral ei lase. Täiesti tühine inimene, kellel puuduvad oma seisukohad riigi toimimisest ja kes on kõik see aeg populismiga ennast ehtinud.
Ükskord tuleb tal setomaale tulla ja kõige eest vastutada.

m
MUSKETÄR/ 19. märts 2014, 07:34
Ütleme nii, et selline samm oleks riigikogu poolt õigem ja õiglasem samm, sest Venemaa on näidanud oma palet meile mitmeid kordi, nüüd näitas ka maailmale, millest järeldub, et sellise riigiga ei saa teha usaldusele tuginevat piirilepet... Piirilepe saab olla vaid niisugune, kus oleks must valgel ära märgitud meie sünnitunnistus s.t. Tartu rahu ja lähtuvalt sellest ka riigipiir, ülejäänud sirgeldatud piirid on aga taas okupatsioon...
m
Ma olõi sinno hinda iistkõnõlajast pallõno./ 19. märts 2014, 07:30
Tule setomaale ja massa uma võla. Väha viil ullitit setosid SK Vanõbidekogoh. Kõnõlõd näide iist, kellest sa olõ kunagi huulnu. Ütskõrd tulõ kõõ iist massa. Mia kavvõmbahe masmist toukat toda suurõmbast intress kasos.
m
mina/ 19. märts 2014, 07:19
Inara kas sa kontrollid ikka mida suust välja ajad?Hetkel oleks meile kõige turvalisem omada piirilepet ja see tähendaks seda ,et tuleks just ratifitseerida.
Lisaks ole hea Inara ja lõpeta see populism - me ei taha ja meil ei ole vaja seda Petserimaad - Ei ole vaja seda pommiaukku!!!!!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee