Eesti uudised

Tallinki Silja Festival sõitis kuu ajaga üle ookeani (13)

Küllike Rooväli, 17. märts 2014, 07:00
 Reuters / Scanpix
Laev läbis 11 435 meremiili ehk natuke üle poole maakera ümbermõõdust.

Tallinki reisilaev Silja ­Festival tegi oma firma kaugsõidurekordi, minnes üle Atlandi ookeani, läbides Panama kanali ja jõudes Põhja-Kanadasse Kitimati sadamasse.

Samal teemal

Tänavu 28. jaanuaril andis Silja Festival vaikselt otsad Tallinnas Paljassaare sadamast. Varem Läti lipu alla viidud ja kuni möödunud kevadeni Riia?Stockholmi liinil sõitnud laev oli juba pikki kuid sadamas seisnud ja mereäärse Laevastiku tänava elanikele justkui naabermajaks muutunud. Kuni tol õhtul pani see suur ujuv maja tööle kõik oma neli mootorit ja lahkus Eesti vetest. Laev sai tööd ujuva hotellina Kanada Kitimati sadama LNG terminali moderniseerimise ajaks.

Tallinnast Kitimati sõitis alus viis nädalat.

Kapten Aivar Moorus ütles Õhtulehele, et nagu lahkuminegi, oli ka kogu reis võimalikult kiire, kuna ümberehitatava LNG (vedeldatud maagaasi) terminali juures olid tööd venima jäänud just seetõttu, et Kitimatis pole töölisi kuhugi majutada. "Meile öeldi, et seni toodi sinna inimesi iga päev tööle 60?70 kilomeetri tagant ja seetõttu ei jõutud ka graafikus püsida," märkis kapten.

Kaks korda kütusetankid servani täis

Kuna oli kiire, tegi Silja Festivali meeskond reisil vaid kaks peatust: Kanaari saartel Las Palmases ja siis juba Panamas Cristobalis enne Panama kanali läbimist. Mõlemas sadamas oli põhiline punkerdamine ehk kütuse ja vee tankimine ning värske toidu muretsemine.

Kapten Mooruse sõnul oligi lõbusõidulaevaks ehitatud alusele kõige olulisem kütus, sest seda küll jagus, aga täisvõimsusel kogu teed sõita ei saanud, sest muidu poleks seda enam kohalejõudmiseks jagunud.

Meremehi kimbutas ka halb ilm. Aasta algus on Biskaia lahel kuulus tormide poolest ning ­tuule- ja lainemöllu saadi reisil omajagu. "Alguses tulime nelja mootoriga, hiljem sundis ilm meid aeglasemalt, kahega, ­sõitma," kirjeldas kapten Moorus.

"Ookeaniületuse lõpus sõitsime samuti kahe-kolme mootoriga, sest kütust tuli kokku hoida."

Kapten luges läbitud meremiilid logiraamatust kokku ja sai teekonna pikkuseks 11 435,6 miili (21 232,5 km), mis on nii laeva, Tallinki kui ka kapteni enda ühe reisi rekord.

Ujuv hotell neljaks aastaks?

Lepingu järgi jääb Silja Festival Kitimatisse aastaks, kuid lisatud on optsioon veel kolm korda 12 kuuks ehk rentija võib soovi korral pikendada rendiaega kokku nelja aastani või aluse viimaks isegi välja osta.

Laevale jääb Tallinki tehniline meeskond, kes kindlustab selle toimimise ujuva hotellina. Teenindajad tulid pardale Kanadast.

Kapteni sõnul hoiab vahetustega tööl olev meeskond vaatamata peatumise pikkusele laeva igati mereklaari. Laevale sadamas juuri alla ei kasva ja ta peab olema vajadusel võimeline kohe merele minema.

Tulevane ujuvhotell saab endale korraga maksimaalselt 600 elanikku, kapteni sõnul jäävat see peamiselt siiski 400 kanti.

Haruldaselt pikad sõidud

Siinse inimese silm on harjunud Tallinki reisilaevu nägema Läänemerel, kus pikemad alalised reisiliinid on ulatunud Saksamaale Rostocki, kuid viimastel aastatel on firma suutnud jõude seisvaid aluseid prahtida ka kaugematesse maadesse.

Seni pikim Tallinki meremeeste sõit oli samuti ookeaniületus, kui Tallink Autoexpress 2 viidi 2007. aastal Venezuelasse, kuhu laev aga jäigi. Ka Silja Festivali kohta pole teada, kas tagasisõitu tulebki teha, sest laev võidakse ka ära müüa.

Regina Baltica tuuleparkide vahel ankrus

Regina Baltica on käinud kaks aastat Inglismaa ja Saksamaa ranniku lähedal tuuleparkide ehitusel ujuvaks ühiselamuks, kus laev on kuude kaupa merel olnud. Tuuleparkide transpordialused korjasid igal hommikul reisilaeval ööbivad töölised kokku ja viisid nad oma tuulikute peale tööle, õhtul toimetasid aga tagasi. Nüüdki on Regina Baltica meeskond valmistumas järjekordseks tööks Saksamaal. Kas sellised pikad sõidud on ka Tallinki meremeestele vahelduseks? "Uued sõidurajoonid, mereelukate nägemine," loetles Moorus viimase kaugsõidu eeliseid.

"Vaalad on toredad, meri on sinisem, taevas kõrgem ja päike soojem."

M/S Silja Festival

• Silja Festival on Eesti laevandusettevõttele Tallink kuuluv parvlaev, mis on ehitatud 1986. aastal Wärtsilas Soomes.

• Esimene nimi oli Wellamo.

• Viimati sõitis liinil Riia–Stockholm, seetõttu on ka seni Läti lipu all.

• 1992. aastal täiendati laeva Saksamaal ja alus sai nimeks Silja Festival.

13 KOMMENTAARI

a
ando kehlmann 17. märts 2014, 23:12
PUTIN tule üle saad köhu täis ja ennemm jöulut koju
a
ando 17. märts 2014, 23:11
PUTIN tule üle vöta meite laev saad juba ennem jöule koju...
Loe kõiki (13)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee