Õhtuleht trenniblogi

Trenniblogi: üks restart päevas (1)

Kersten Lehismets, 17. märts 2014, 10:47
 MARI LUUD
Viimasel ajal on mulle näppu sattunud meditatsioonialast kirjandust ja arvutihiir kuidagi iseenesest meditatsiooniteemalistel blogi- või muudel kirjutistel klõpsinud. See maailm tundub järjest põnevam!

Kuna ma pole asjatundja ning praktikat on veel vähe, ei näe ma endal olevat õigust anda juhiseid selle kohta, kuidas mediteerima peaks. Sellest oskavad rääkida sajad raamatud ja tuhanded asjatundjad. Kuid minagi olen hakanud enda ja oma mõtete jaoks iga päev veidi aega võtma. Kohe räägin, miks.

Mediteerimine parandab keskendumisvõimet. Pidevalt saja asjaga korraga tegelemine (oh, kuidas mulle meeldib sõna rööprähklemine – väga tabav!) on äärmiselt ebaefektiivne.

Samal teemal

Tean ka ise, et tegelikult ei saa ma sedasi rohkem tehtud, vaid hoopis vähem – igast asjast natuke ja needki niiöelda üle jala. Mediteerides olen õppinud paremini vaid hetkele keskenduma ning hakanud seda oskust tasapisi kõigis oma ettevõtmistes rakendama.

Rahulikum on olla ja uskumatu küll, vähema ajaga saab rohkem asju saab korda aetud. 

Mediteerimine aitab paremini uinuda ja sügavamalt magada. On lihtsalt äärmiselt rahustav end kõigest muust välja lülitada. Kui pea on mõtteid nii täis, et need und segama kipuvad, siis tundub, et neile on täiesti võimatu STOPP öelda. See on võimalik, kuid tahab harjutamist. Mediteerimine toob parema ja sügavama une ning tagab ärgates värskema olemise.

Mediteerimine aitab raskes olukorras rahu säilitada. Õppides endasse süvenema, õpid selgeks ka need viisid, kuidas keerulises olukorras hakkama saada.

Tead, mida teha, kui sind haavatakse või kui sulle tundub, et elu on ebaõiglane – paraku tuleb seda ikka ette. Rahunedes, mõttes kümneni lugedes või kasvõi mõnda mantrat korrates on täiesti võimalik tasakaal säilitada ning kõigele vaatamata rahulikuks jääda.

Kuid raskeid hetki tuleb ette ka treeningutel. On teada, et paljude tippsportlaste jaoks on vaimne treening nädalases plaanis samamoodi paigas nagu jõu- või jooksutrenn.

Hea enesetundmine ning hetkele keskendumine aitab teha veel selle viimase küki jõusaalis või hakkama saada viimase viie maratonikilomeetriga. 

Otseloomulikult on vaja kohe, just siin ja praegu, otsustada, mida homme selga panna, kellega kohtuda ning mida lõunaks teha. Kuid ei tasu alla anda. Oskus pea tühjendada tuleb. 

Kui palju keegi oma mõtete restardiks aega vajab, on individuaalne, kuid ka kümnest minutist päevas võib piisata. Väga minimaalne investeering parema igapäeva nimel, kas pole?

1 KOMMENTAAR

j
Jaa õl.Knad harkjalad 17. märts 2014, 17:42
Neid ikka rammiks korralikkult

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee