Eesti uudised

Raivo Vare: küsimus ei ole selles, kas Rail Baltic või mitte, vaid selles, mil viisil seda finantseerida

Urmas Kaldmaa, 27. veebruar 2014 07:00

17 KOMMENTAARI

a
aga need lollid ei näe ei reisiaid ega kaupa. kuskilt saabumas,onju./ 27. veebruar 2014 23:51
Kui see rautee tasuv oleks olnud, siis see oleks ammu valmis, või just just käiku lastav.Mitte ei aetaks kärpseid pähe.Kui kunagi peaks reisiad saabuma, siis võiks selle raha eest sõita 100 aastat tühja maaila suurima reisilennukiga ahvatluseks või,kauba puhul laevatada kordi suuremaid aluseid.
p
Popol Vuh/ 27. veebruar 2014 23:07
Olgem ausad, kuni tänaseni ei ole küll keegi suutnud veenvalt, loogiliselt põhjendada, miks taolist asjandust eestlastele vaja oleks?
p
polegi küsimust, tehakse niikuinii/ 27. veebruar 2014 21:12
samamoodi nagu teedeehituse ulmeprojektid, hiidmuuseumid, klaassambad, tuhamägede katmine tuhaga, uute kaevanduste rajamine olukorras kus elektrit oleks odavam osta sisse ja põlevkivi järeltulevatele põlvedele jätta jne, jne. Küll rahvas maksudest finantseerib.
a
asjade tõenäoline käik/ 27. veebruar 2014 16:41
Nagu Partsi Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile kohane, käib asi tõenäoliselt nii, et keegi omadest jopedest, mõni Tartu Seli või muu sarnane, saab soodsa lepingu ja ülejäänute jaoks osutub 100€/pakk hinna-tasemega DHL kui mitte odavamaks siis igas-tahes konkurentsivõimelisemaks.
Aga kui Merkel tahab raha raisata, siis ehitagu ära. Tõenäoliselt on tegu toreda Saksa-Vene kauba-veo täiendusega, nagu Nord-Stream'i gaasi-juhe. Tegelikult saab neid kaupu ka praegu vedada, aeglasemalt, aga konkurentsivõimelise ajaga. Ega raud-tee põhine kaubavedu ole mõni kuller-teenus, kus kiiresti on vaja asju vedada. Raud-tee transpordi korral on juba kauba peale ja maha laadimine eraldi ettevõtmine, nagu laevade korral, mistõttu see mõni päev, mis rong praegu olemasolevate raud-teede korral kauem sõidus on, ei mängi rolli.
a
asjade tõenäoline käik/ 27. veebruar 2014 16:41
Nagu Partsi Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile kohane, käib asi tõenäoliselt nii, et keegi omadest jopedest, mõni Tartu Seli või muu sarnane, saab soodsa lepingu ja ülejäänute jaoks osutub 100€/pakk hinna-tasemega DHL kui mitte odavamaks siis igas-tahes konkurentsivõimelisemaks.
Aga kui Merkel tahab raha raisata, siis ehitagu ära. Tõenäoliselt on tegu toreda Saksa-Vene kauba-veo täiendusega, nagu Nord-Stream'i gaasi-juhe. Tegelikult saab neid kaupu ka praegu vedada, aeglasemalt, aga konkurentsivõimelise ajaga. Ega raud-tee põhine kaubavedu ole mõni kuller-teenus, kus kiiresti on vaja asju vedada. Raud-tee transpordi korral on juba kauba peale ja maha laadimine eraldi ettevõtmine, nagu laevade korral, mistõttu see mõni päev, mis rong praegu olemasolevate raud-teede korral kauem sõidus on, ei mängi rolli.
a
Axter/ 27. veebruar 2014 16:21
Seni pole mitte mingit põhjendust, miks peaks laskma pooleks lõigata Eesti maa, inimeste kodud, põllud, maad ja netsad. Peale abstraktsete juttude mingitest ei-tea-kelle kaupade veost, mingitest rongitäitest reisijatest, kes tahavad ööpäeva rongis mõnuleda, selle asemel, et tunni-paariga Berliini jõuda jne.
Kui trass ei lähe olemasolevat teed pidi läbi Tartu, on tegemist majandusliku diversiooniga. Kahte raudteed ei suuda Eesti iialgi ülal pidada. Dotatsiooni peab aga maksma maksumaksja -- kogu rahvas, kellest vaid ülipisuke osa võib sellest kõigest mingit kaudsetki tulu saada.
Jääb loota, et uus valitsus saab targem. Aitab neist mõttetutest kosmodroomidest Mäol, Haljalas, Kukrusel, pole vaja uusi mälestusmärke tölplaslikule laristamisele..
r
reinbalitc / 27. veebruar 2014 13:14
Lihtsam on seda teha samamoodi kui Sotsit ehitati ehk siis SotShit tegema.
c
Crack/ 27. veebruar 2014 11:39
Küsimus ei ole selles, kas kommunist töötab euroopa liidus või on majandusmees. Lahti tuleb neist ikkagi saada. Ära on tüüdanud oma "visioonidega".

d
Diana/ 27. veebruar 2014 10:18
Ilus on kuulata kui mõni inimene ilusat hällilaulu ka laulab kes on varem koos laari ja paljude teistega varem hävitus tööd teinud.Kullakesed mõelge ansipi ja kallase putinlikule tegevusele mis on kõik brüsseli poolt hiljemaks raha pumpamiseks.Miks ei võeta kuulda Vene Eesti Läti Leedu Saksa raudtee ehitust mis toimiks suurte kauba vedude puhul.Hiilitakse kui vähegi võimalik kõrvale Valga Luhamaa raudtee taastamisest mis on kõik brüsseli poliitika seotud kallasega mida peab jätkama ansip.Ilusad ulmelised muinasjutulised unenäod Tallinnast tunneliga raudteed jätkata põhja poole.Ajalugu kirjitab üks riigitegalane oli olnud vanasti Jämejala hullumajas kellest hiljem ei saanud asja.Küsimus,mis praegustega teha ja mida näitab edasine käekäik.Ootame huviga Leedu vastust rumalatele kiiretele spetsiaalsetele peale pressimistele.Loodame sealpool on targemad ei lase niivõrd mõjutada.Brüsselil on mingisugused kartused Vene raudtee suhtes Saksaga.Saab Venemaa end siduda Väga hästi Kaliningradiga (endine Köningsberg),hiljem Ukraina Valgevenega.Kartused võivad vastata tõele mida meie silmad ei näe.
h
huvitav/ 27. veebruar 2014 10:10
Kes oli talle punane kindral Vello Vare (Hyyp) ?
v
vene raha laulu laulja/ 27. veebruar 2014 09:19
täiesti ilmvõimatu oleks,et see isend teistusugust laulu laulaks.
r
Raivo/ 27. veebruar 2014 09:17
Raivo Vare võiks olla majandusminester. Mõtlev ja tegutsev inimene.
l
lugeja/ 27. veebruar 2014 09:14
Igal juhul tuleb ära jätta need mõttetud betoontarad mõlemal pool raudteed. Mujal Euroopas selliseid tobedusi ei tehta. Tõsiselt tuleb mõelda asustatud piirkondades raudtee postidele viimist.
a
Ants Rannula/ 27. veebruar 2014 09:05
Majanduslikult kasumlik ei ole otsetee Tallinn-Riia ,vaid olemas oleva kohandamine.
t
tsuhh-...../ 27. veebruar 2014 09:02
Mina küsiksin finantseerimise asemel.Milleks meile see kallis trass kui sellel midagi vedada pole.? Veod Venemaaga vähenevad ju kogu aeg ja kust siis võetakse see kaup? Ja kui Berliinist võime vaid unistada siis Leetu saab praegu ka teistmoodi...Pooldan raudselt normaalset ühendust Riiaga läbi Tartu!!!
m
mart/ 27. veebruar 2014 07:54
Tundub,et prantslased pole midagi kuulnud 300 meetrisest turvatsoonist. Kuidas Brüssel lubas sellise ohtliku raudtee ehitada,kus puud kasvavad raudtee ääres

l
landlord/ 27. veebruar 2014 07:48
Rail Balticu ühisettevõte (mitte mingil juhul riik otse) võib ju pikaajalisi võlakirju emiteerida. Seda infrat on kümne aasta pärast (umbes selleks ajaks saab raudtee valmis ka) reaalselt hädasti vaja.