Eesti uudised

Piletisüsteem ei ole veel vilja kandnud (22)

Teet Teder, 20. veebruar 2014 07:00
KALLID ANDMED OOTAVAD: Tallinna transpordiameti piletisüsteemi juhtivspetsialist Tiit Laiksoo tunnistab, et enam kui aastajagu sõitjate jälgimisest kogutud andmeid ei ole graafikute parandamiseks veel kasutatud. Foto: ARNO SAAR
Suure käraga käima läinud Tallinna tasuta ühistranspordi tarvis uuendatud kontaktivaba piletisüsteemi andmete põhjal ei ole veel ühtki muudatust sõiduplaanides tehtud.

Kontaktivaba piletisüsteem ja nelja-aastane opereerimine läks linnale maksma 4,5 miljonit eurot. See pidi end kuhjaga ära tasuma, sest Tallinna ühistransport on plaanitud Nõukogude ajal ja selle parandamise vajadusest on räägitud aastaid. Enne ühiskaardi valideerimist pidi keegi sõitjad füüsiliselt üle lugema, aga uus piletisüsteem fikseerib inimeste bussi sisenemise koha ja kellaaja. Linnavalitsus kiitis, et selle põhjal saab väga täpselt planeerida ühistranspordi graafikuid ja liine.

Tallinna transpordiamet saatis pärija piletisüsteemi operaatori, ASi Ühendatud Piletid juurde, sest neil endal andmeid pole. Kuigi operaatorettevõttes oldi sõbralikud ja hakati usinalt andmeid otsima, teatati siiski nädal hiljem, et päring on edastatud Tallinna transpordiametile, "mis on pädev organisatsioon vastama," sest ASil Ühendatud Piletid "puudub võimalus soovitud andmeid väljastada, sest need kuuluvad transpordiametile."

Siis venisid vastused veel nädala.

"Kahjuks ei käi nende andmete selekteerimine nii lihtsalt, et vajutad nupule ja tulevad," põhjendas Tallinna transpordiameti piletisüsteemi juhtivspetsialist Tiit Laiksoo. Kuus tehakse umbes kaheksa miljonit valideerimist ja töötlemist vajavate andmete maht on suur.

Küsimusele, kus muudatuste vajadus kõige enam silma torkab, jätab Laiksoo vastamata. "Käesoleval aastal alustatakse Tallinna ühistranspordi liinivõrgu optimeerimise projektiga. Selle eesmärk on kontrollida praeguse liinivõrgu vastavust tegelikule nõudlusele ja teenuse kvaliteedi parandamine," räägib Laiksoo ja lisab, et liinimuudatusi saab plaanida alles pärast kogutud andmete põhjalikku analüüsi. Laiksoo lubab, et uus liinivõrk modelleeritakse 2014.–2015. aastal.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee