Maailm

Turbulentsi sattunud lennukis sai üheksa inimest vigastada (1)

LISA KOMMENTAAR

Ilmutan artikli lugejaile ja turbulentside tulevastele kogejaile infoks oma kogemusi 19. veebruar 2014 11:14
Mul on profi lennupraksist pisut üle 700 tunni. Väiksemaid turbulentse juhtus tihti, eriti madalatel kõrgustel (1000-3000m), kevadeti, veega liigestatud maastiku kohal lennates.
Siiski tuletan meelde suurimaid. Kord Arhangelskist (start Lahta lv) Leningradi (sihtp. Puškini lv) sattusime Oneega kohal puuduliku dispetšerinfo tõttu äikesepilve. Vertikaalsed väntsutused olid + - 100-200 m, meie kõrgus oli tol hetkel 7000 m ning side puudumise tõttu (äikesepilves) võtsime omapead 2000 m kõrgust juurde, kuni 9000 m peal jõudsime ülalpoole pilve.
See oli kuuekümnendatel.
Hilisemalt on tulnud küllalt palju lennata reisijana. Neist on jäänud meelde üks reis, 2001. aastal, Hiina lennufirmaga Xiangist Pekingisse (ca 1000 km). Läbivajumine (kukkumine) oli duubliga ja mõlemil korral üle kilomeetri. Vaatamata sellele, et teadsin probleemi tehnilist külge ja olin seda varem läbi elanud, võttis pisut kõhedaks küll. Pärast Pekingis maandumist oli kogu lennuki seltskond, enamus asiaadid, vaikne ja endassetõmbunud ja seda ka mahaminekul, millised ematsioone pärast passikontrolli juhtus seda ma ei tea.