Kommentaar

Kallis, kallis Eesti: hinnad püsivad ja kosuvad

Dr. Ivar Soone (Ph.D.), majandusteaduste doktor, koolitaja ja konsultant, 15. veebruar 2014 12:51

172 KOMMENTAARI

j
jann/ 18. veebruar 2016 19:02
miks nii kallis.....kas siis aru ei saa,see on eesti ja eesti on orjariik
e
Eesti kallistaja/ 16. juuni 2014 10:08
Eesti on mõttetult kallis riik. Lisaks hindadele ka palju teisi esikohti: tuberkuloosi haigestumine, HIV-i levik, alkoholi tarbimine jne. Aga võiks olla rohkem häid esikohti. Neid paraku paistab, et ei tule. Seega ainus võimalus inimväärsemaks eluks on siit riigist lahkuda. Mujal ON parem.
r
Resident/ 24. veebruar 2014 22:35
Aga president, va paksmagu, ajab praegu vastuvõtul oma kärsast head-paremat sisse samal ajal, kui rahvas nälgib, ja seda kõike sööb ta nendesamade kõrgete hindade eest, nälgiva rahva rahaga ja toidab veel kaaskonda ka!
v
väljamaa palk/ 23. veebruar 2014 00:35
Igast perest töötab ju keegi üle piiri, muidugi eesti kaupmeeste äri õitseb sest ülejäänud pereliikmed kulutavad selle raha ju eestis.
n
Nojah/ 21. veebruar 2014 20:52
Alati kui Eestisse satun, näen kuidas inimesed massiliselt šoppvad. Kuskilt otsast ei näe, et inimestel oleks vähe raha. Uhked audid ja leksused perse all ja pidustustele raisatakse meeletult raha.
k
kats/ 21. veebruar 2014 09:47
Olen 18 ja nii kui kooli lõpetan tõmban siit minema. tean ainult kahte omavanust noort tutvusringkonnast kes tahavad siia jääda .
a
arvaja/ 21. veebruar 2014 08:36
Kas hr. peaminister on seda artiklit näinud??? Tema meelest on Eestis kõik ülimalt OK. Vaene Kreeka, oota me aitame sind meist mööda minna. Elame põhimõtte järgi, et jagajale jäävad näpud!! Kuulume 5 vaesema riigi hulka. Hr. Ansipil oli valimistel sõnavääratus: 5 rikkama riigi hulka, tegelikult tahtis öelda 5-e vaesema hulka.

s
Siku/ 19. veebruar 2014 18:58
Mina ei jõua enam peaaegu üldse poes käia. Vahel hädapärast ostan piima - saia. Raha lihtsalt pole. Toitu saan sots. abist ja Toidupangast ja sõpradelt. Neid viimaseid on õnneks palju! Tööle ma minna ei saa, sest kasvatan sügava puudega last.
s
Selver, Rimi, Saastamarket.../ 19. veebruar 2014 13:40
... on kõik samas kategoorias, neid võrdlusi on tehtud. Muideks, Rewe ongi kalleim pood Saksamaal, kes ei tea.
Easy Flying - mis see video pidi ütlema?
RIMI,, SELVER JA KONSUM!/ 19. veebruar 2014 13:36
JA 355.EURI PEADKI RÜGAMA ,,//SEST EESTI ISANDAD MÄÄRASID SELLE--SEE OM KA KÕIGE KÕRGEM TÖÖ TASU POODIDES,,,, AGA VAHETUS KESTAB MEIL
KUSKIL 12-TUNDI-!!!!!!-JA TÖÖ ON JALGADEL,, JA KIIRE,, KOGU AEG PEAD LIIKUMA-- KUI
ISTUD --TULEB ""KUBJAS PIITSUTAMA??
e
ey/ 19. veebruar 2014 09:40
SELVER pole mitte üle keskmise hinnaklassis vaid ka AINUS nii kallis marketitekett eestis. Ehk oleks pidanud võtma ka Saksa kalleima marketi?
k
Kadri/ 18. veebruar 2014 16:54
Mina (olles ise mitte ühtegi poliitilisse parteisse kuuluv) arvan, et Ansipi valitsust küll pole mõtet kõiges süüdistada. Keskmine eestlane lihtsalt on nii harimatu, et on nõus maksma (sakslane näiteks ilmselt seda nii lihtsalt ei tee). Seleks, et rahvas käituks arukalt, peab iga inimene endale tarkust pähe toppima. Seni kuni elanikkonnas on muud prioriteedid ja kõiges on süüdi see keegi teine, ei muutu midagi. Loll pole ju see kes küsin (antud juhul need välismaised kaupluse omanikud, kasvõi), vaid ikka see kes end lüpsta laseb (ehk meie ise). Seega, lisateadmised elust ja selle korraldusest ei teeks kellelegi paha.
s
Sünnipäevaline/ 18. veebruar 2014 11:49
Mina küll tahaks, et mul selline sünnipäev oleks! :) Palju see eestlane ikka päris shampust joob, rohkem on rahvale jõukohane odav peet. Kahjuks. Ju siis autor tähistab oma sünnipäeva niimoodi. Hea, kui inimesel raha on.
Kui nüüd meenutada, siis Saksamaalt ja mujalt on alati igasuguseid kaupu Eestisse toodud, alates autodest kuni riieteni. Mõned eestlased on odavatele uputusjärgsetele autodele pärast nende ülesvuntsimist suurte hindade juurdekeevitamisega isegi ratsarikkaks saanud. Miskit on Eesti riigis valesti, kui kõik siin nii kallis on.
1
10:55-le, valik on valik, tehtagu siis vördlus Saksamaa, Soome, Eesti igapäevase (loe: nädalase) toidukorvi näol/ 18. veebruar 2014 11:13
abiks Statistikaamet ja Pöllumajandusministeerium. MIs kriteeriumid seal? Loomulikult saab sünnipäeva pidada ka vaid kohvilauaga? Miks mitte ka vörrelda peielauahindu jne. Autorit ei ole mötet süüdistada valikukriteeriumite pärast. See on ju vaid üks hinnavördlus ning näide. Peale selle, kommid tasub alati kohe üle lugeda, sest keegi sööb alati pooled ära ja nii on väga igav.
v
vähemalt keegi elab hästi/ 18. veebruar 2014 06:37
Traditsiooniliselt ületab Eesti parlamendiliikme palk vanas Euroopas keskmist palka 1,4–2 korda ehk siis Eesti keskmine palk peaks selle analoogia järgi olema 1700 eurot ehk umbes kaks korda suurem kui praegu (vt Kaire Uuseni artiklit 25.03.13 Äripäevast).

t
to ants/ 18. veebruar 2014 06:02
"Hinnad hakkavad nad langema Yee!!" Niipea kui parim enne kukkus, lendab toode prügikasti poe tagauksel ja siis kallatakse see ka veel FAIRY ga üle, et jumala pärast mõni prükkar seda veel ei sööks....! Sellisel viisil hävitatakse toitu tohututes kogustes, isegi väikse eesti kohta!
v
Valiseestlane/ 18. veebruar 2014 05:39
Ja sellise jama parast mina lesta lasingi. Ja siis imestatakse miks inimesed tusased on ja yks teisele pasunasse taovad. Motetu yhiskond. Parema meelega elaks Floridas telgis ja oleks koristaja. Aga selge see , et seda ma tegema ei pea.
Need noored, kes praegu Eestist lahkuvad, ei tule sinna kunagi enam tagasi elama. Kui siis ainult pyssiga sundides.. Elagu toompea loomaaed ehk riigioonestajad..
k
kalle/ 18. veebruar 2014 01:43
Kahju, et siin selline ebavõrdsus. Ise teenin umbes 3000-6000€ kuus sõltuvalt hooajast ja ausaltöeldes järele ei jää küll mitte midagi. Muidugi pean selle eest ka korralikult rügama mitte ei vahi oma jahi peal läpparist aktsia tõusu. Söögi hindu muidugi poes vaatama ei hakka aga mingi laristaja ka pole. Tuleks vist sitemal ajal kuhugi Kambodzasse või Vietnami miljonäri elu elama minna pooleks aastaks. Aga kahjuks pooleli asju jätta ei saa, seega ongi üks lõputu võitlus eksisteerimise nimel.
i
imelikule/ 17. veebruar 2014 23:30
aga mine vaata, millised need hinnad on :)
i
Imelik/ 17. veebruar 2014 23:13
No aga kuidas on samade kaupade hinnad Soomes? Täitsa huvitav oleks teada.
t
Taavi/ 17. veebruar 2014 22:51
Kuulge, poeomanikud küsivad ikka alati nii palju raha kui inimesed on nõus maksma... Kui saab küsida Saksamaast 30-50% kõrgemat hinda, ju siis leidub inimesi, kes on nõus nii palju maksma. Kui Eesti tarbija oleks hinnatundlikum ja ostaks sealt, kus on soodsam, küll siis poed ka oma numbreid korrigeeriks, aga paistab, et pole sellist survet, ikka ostetakse Selverist ja Solarisest.
k
kollane katk/ 17. veebruar 2014 20:57
taaskord tuleb tänada "reformi"kommuniste
t
Tann/ 17. veebruar 2014 20:21
Ei julge meie kaupmees oma ahnust tunnistada.

a
Adekvaat!/ 17. veebruar 2014 19:55
Pole sel suhkru hinnal viga miskit. Selveris ta selline ongi. Artikkel võrdleb ju tavahindu, mitte soodukaid, kui lugeda osatakse. :))) Aga kallis ta on. Nagu ka kõik muu.
p
pealinlane/ 17. veebruar 2014 19:36
jah, asjad on kallid. ma tean, et mind vaadatakse poes imelikult kui oma piima ja kapsaga lahkun. aga mida siis teha kui ei jätku....kui maa aeda poleks, marjul ei käiks, siis oleks üsna näljas. aga no kerjama ma ka ei lähe nt Toidupanka. ennemini juba nälgin. vahel nii tahaks midagi head aga tean et siis järgmised kaks nädalat pean veel rohkem koonerdama.
i
imelikule veel/ 17. veebruar 2014 19:15
Eesti asub ka Euroopas, hea küll, et naaberriik ei ole Prantsusmaa, Itaalia ega Shveits. Ega iga toidukauba üht kilogrammi eraldi tooda. Kuidas on hinnad Soomes? See nn. imeliku Euroopast üsna sama kaugel. Peruust tasub näiteks Saksamaale isegi viinamarju tuua jne. Vene ajal toodi Eestisse Kuubalt suhkrut. Jne. Eesti transpordib USA-sse kasekaminapuid, tasub ära. Rekkad viivad Belgiasse nt. pappkarpe Eestist, tasub ära, tagasi tuuakse midagi muud.
j
Jah / 17. veebruar 2014 18:58
Esstlane on ikka üks imelik tegelane.Kodus purevad teda tarakanid ja lutikad.Selle asemel,et osta dihlofossi ja kodu ära puhastada,on ta nõus oma kodu maha jätma ja riigist lahkuma.
e
ei saa aru/ 17. veebruar 2014 18:35
Kõik läheb ju plaanipäraselt,sest"Inimene tuleb igal hinna eest maa küljest eraldada. Parim vahend
selleks on maamaksu tõstmine ja maa koormamine võlgadega. Nii
hoitakse maapidamine raskendatud olukorras. Aristokraadid, kes
pärijatena ei oska leppida vähesega, kaovad ruttu. Samal ajal
tuleb energiliselt toetada kaubandust ja tööstust, aga peamiselt
liberaalset turumajandust, mille ülesandeks on olla vastukaaluks
tööstusele. Tööstus ilma liberaalse turumajanduseta suurendab
erakapitali ja arendab põllumajandust, vabastab maa võlgadest,
mis on tehtud maapankade laenudega. On vaja, et tööstus imeks
tööjõu ja kapitali maalt välja ja liberaalse turumajanduse kaudu
annaks meile kogu maailma raha ning heidaks sel teel kõik
inimesed proletaarlaste ridadesse.
Siis alles inimesed kummardavad meie ees, et ainult saada õigust olla.
Inimeste tööstuse hukutamiseks võtame appi meie poolt neile sisse süstitud suure ja
kõikeõgiva luksusejanu. Me tõstame töötasu, aga see ei too töölisele mingit kasu, sest
ühtlasi me tõstame esmatarbekaupade hindu tuues ettekäändeks põllumajanduse ja
karjakasvatuse madalseisu. Lisaks me õõnestame kunstlikult ja sügavalt tootmise aluseid,
harjutades töölisi jooma ja laamendama ja soodustades kõigi haritud kihtide maalt
lahkumist.
Et olukorra tõeline tagamõte ei paistaks inimestele enneaegu silma, me varjame teda
näilise püüdega aidata töölisklassi ja läbi viia suuri ja põhimõttelisi majanduslikke uuendusi,
mida propageeritakse agaralt meie ökonoomilistes teooriates."
t
täiesti päri/ 17. veebruar 2014 17:28
enne läheb toit prügimäele v. kallatakse keemiliste vahenditega üle, kui kellelegi söömiseks antakse. Väga hea komm oli see.
k
Kui kõik kauplused/ 17. veebruar 2014 16:24
viskavad iga päev kümnete tonnide kaupa toitu minema, siis pole probleemi.Lasku hinnad alla, siis saavad näljased sõõnuks sest kasum on niigi olemas. Pole vaja rahvast lollitada kalli bensiini ja elektriga.
s
Statistik, to: TEADJA/ 17. veebruar 2014 15:59
Huvitav, kust TEADJA selle 2014. aasta statistika veel välja võtab, kui aasta läbigi ei ole? IRW Järjekordne rullnokast idioot on oma pudrumulgu paotanud. Eurostat ei anna isegi 2013. aasta statistikat veel, seega 2012 on kõige värskem.

t
TEADJALE/ 17. veebruar 2014 15:55
Kuidas siis asjad tegelikult on? Pori oskad küll loopida, aga mis on siis see kiiduväärt reaalsus, mis välja paistab? Ei poolt sõnagi. Kui oled teadja, jaga teistegagi, aga kui lihtsalt mölakas, hoia mokk maas.
i
Imelik/ 17. veebruar 2014 15:55
To Jube lihtsalt.
Nojah, see näitab kahjuks veel kord suuremate turgude eeliseid. Tõmmatakse ära ka meie kohalikud ostjad. Kas siin ainult kaupmeeste ahnusega tegu ei oska öelda. Sealne tarbekaup muutub meil luksuskaubaks. Nii müügiarvudes kui ka hindades.
Õnneks on meil tänapäeval võimalus valida kust, mida ja kuidas osta. Kasutagem siis neid.
j
jube lihtsalt./ 17. veebruar 2014 15:04
to Imelik
See asi on nii ja naa. Tean ühe konkreetse kaamera mudeli puhul 5-te inimest kes otsustasid osta see kaamera soomest aga mitte eestist 300 euri kallimalt, see oli minu tutvusringkonnas ja arvan et kindlasti oli neid loobujaid veelgi kes ostsid piiri tagant selle aparaadi.
Olen ise ostnud uue kaamera karbis dokumentide ja garantiiga, siin eestis ja hinnavahe oli märkimisväärne, mina maksin 3500 eeki aga photopointis oli see sama kaamera müügil hinnaga 8500 eeki. No ei kutsu selline hinnavahe siit ostma. Kaamera tuli otse hollandist canoni laost, usun et enamus selle ala poode tellisid oma canoni tooteid just sealt laost.
Fototehnikal on minekut ja ostjaskond olemas eestis ja päris suur aga selle kahandavad kaupmehed ise olematuks oma kiiresti rikkaks valemitega. Vaadatakse seda et kaup on minev ja kohe hind otsa.
Ei pea varakas olema, saab vabalt epoodidest tellida aga varakas peab olema siis kui tahad eestist midagi osta.
i
imelikule/ 17. veebruar 2014 14:58
Saksamaal piim, 3,5% ca 69 eurosenti, oleneb kohast, marketihind see, sealiha ca 4-5€ kg, kanaliha 2-3€ kg. Odavaima leiva - 1 kg - Kaufland'ist saab 0,99€ eest.
k
kolmas eesti/ 17. veebruar 2014 14:32
Ei ole see riik tavakodanuikust inimese jaoks vaid ahveristidest skeemitajate ja pättide jaoks. Seda tunnetab vast iga korralik inimene. Ei ole aega poliitikul seista oma rahva heaolu eest, taskud vajavad täitmist ja valimisvõlg vaja nn "ärimeestele" kompenseerida. Häbi on olla EESTLANE!
v
väga vahva, suur tänu artikli autorile ja häid kordaminekuid edaspidi, selliseid artikleid ootaksin veelgi/ 17. veebruar 2014 14:20
a
autist/ 17. veebruar 2014 14:17
kui olime nsv liidus oli ühtemoodi tulumaks ja kauba hind. euroopaliit? sammuti oleks võinud olla ühesugune maks, ja hinnad. jääks see mõtetu võrdlemine ära. aga ei maksud lakke, hinnad lakke ja palgad nulli. ega muidu inimene sure kui teda näljutada, piinata ja ahistada.
i
Imelik/ 17. veebruar 2014 14:15
To Jube lihtsalt.
Elektroonika puhul taandub asi kahjuks jällegi turu suurusele ja ostujõule. Kauba juurdehindlus poes sõltub ka sellest palju kaupa suudab kaupmees näiteks 1 kuus müüa. Sest sellest müügist tuleb maksta kõik kuu üldkulud nagu rent, eleter, küte, palgad, maksud jne. Rikkad soomlased, rootlased suudavad kuus osta näiteks 10 kaamerat, eestlastest ostjad Eestis ainult 1.
Kui Soomes lisandub kaamera hinnale näiteks 100 eur siis saab kaupmees 10 kaamera eest 1000 eur.
Eestlane, et välja tulla lisabki näiteks 400 euri ja tuleb siis ikkagi ainult ots otsaga kokku. Seega kui võtaks kaamera hulgihinnaks 500 euri siis poes, letis oleks kaamera hind Soomes 600 euri, Eestis 900 euri.
Samuti mängivad rolli jällegi hulgimüüjate käest võetavad kogused. Rohkem julged tellida, odavamalt saad.
Erinevad on ka varustuskanalid. Eestit ei peeta pahatihti üldse mingiks turuks ning seetõttu ei ole siin paljudel esindusi, osta tuleb läbi vahendajate. Näiteks uus Microsofti uus konsool X Box One. Kui ma õieti olen aru saanud siis Euronics hangib neid väga imelike vahendajate kaudu kuna otse osta ei ole võimalik.
Nii, et kui olete piisavalt varakas, et reisida siis ostke rahulikult välismaalt, sealt saab odavamalt.

i
Ivar Soone (olen artikli autor)/ 17. veebruar 2014 13:40
Kõigepealt tänan kõiki lugejaid ja kommenteerijaid artiklit arutamast ja sõna sekka ütlemast - nii nõustujaid, kui ka kriitilisi, sest mõlema kirjutatu näitab, et artikkel läks korda. Ka autori isiku ründajaid, sest see on eriti tugev indikaator, et räägitu on päevakajaline - kui neid poleks, oleks midagi kummalist lahti.
Lugupidamisest auditooriumi vastu mõned täiendavad selgitused kommentaarides arutatule.
1. Millest oli tingitud selline kaubavalik? Nagu üks kommenteerija tabavalt märkis, on igasugune võrdlus subjektiivne. Nii ka siin - valisin sellise toiduainete komplekti, mida kasutaksin ise sünnipäeva tähistamiseks. Pisut kvaliteetsema, kui Manni Vigurid ja Riia vahuvein. Aga võrrelda võib mitut moodi - võiks võtta valikusse rohkem tööstuskaupu ja vahe tuleks veelgi suurem. Kategooriasisesed valikud tingisid kaks tõsiasja - et tooted oleks omavahel võrreldavad (paraku ei saa võrrelda Rakvere Lihakombinaadi poolt toodetud 50%-lise mehaaniliselt eraldatud lihamassiga vorsti ja Wilhelm Brandenburgi 107%-lise puhta lihasisaldusega vorsti, mis võrdlusnimekirjas oli), ja et võimaluse korral oleks tooted isegi samad. Sellest tulenevalt ka suur importtoiduainete osakaal - me ei tooda Eestis kahjuks ei kvaliteetseid snäkikreemjuuste ega šampanjat, ka väga häid makarone mitte, kuid Clicquot, DeCecco ja St. Albray pole isegi Saksa tooted mitte. Aga selline valik selleks korraks.
2. Kas ja kuidas mõjutavad maksud? Kõigepealt tulumaksu osas - võrreldud on Eurostati NETOpalkade statistikat ja kui keegi sellega ei nõustu, siis kõik pretensioonid Eurostatile. Käibemaksu osas - Eestis on see tõepoolest kõrgem, aga kuna eesmärk oli konstateerida hinnavahet kui sellist, siis nagu ka üks kommenteerija märkis, et vaatamata sellele, miks hinnad on kõrged, on nad ju ikkagi kõrged. Ehk teisisõnu - artikkel oli mõeldud hinnaarutelu aluseks ning juba edasi peaksime me liikuma põhjuste käsitlemise, võimalike lahenduste pakkumise jms juurde. Seetõttu erilised tänud kõigile, kes viitsisid sellest alguspunktist edasi mõelda ja arvamust ka maksuteemadel avaldada.
3. Kellele pidi artikkel ära panema? Mitte kellelegi. Plaanis ei olnud kedagi rünnata, vaid pöörata tähelepanu probleemile. Ka ei pidanud artikkel õhutama vaenu, kuigi üks kommentaator arvas selle olevat nii - ma ei usu, et vorsti hinnavahe konstateerimisega ja veel kellelegi konkreetselt näitamata saaks üldse mingit rahvastevahelist vaenu õhutada. Igatahes loodan siiralt, et Eesti rahvas sakslasi vihkama ei hakanud ning vorstisõda meil ei tule. Selver sattus valikusse puhtalt selle tõttu, et ta on minu koduteel asuv pood ja väidab, et ta on kvaliteetne, eestimaine ja korralik - kunagi alustas ta ju eliittoidupoena, kuid nüüdseks on ta algusega võrreldes tugevalt maha käinud ja jätab räpase, kalli ja kehva valikuga poe mulje. Saksamaal on head ja kallimad kauplused Rewe (omanik: Rewe Group) ja Edeka (omanik: Edeka Group, suurim kett Saksamaal) ning need on tõepoolest kvaliteetsed nii teeninduse, ostukeskkonna kui kaupade osas. Sellest tulenevalt ka valik.
Lõpetuseks tänan veelkord kõiki arutajaid ja kaasaelajaid ning loodan, et üheskoos asjade üle juureldes õnnestub ehk ükskord ka midagi ära teha.
Kuna minu jaoks on artikkel juba möödunud nädala ammendatud teema, on uue nädala alguses aeg liikuda edasi juba uute tegemiste juurde, mistõttu ma selle artikli kommentaariumi rohkem ei loe ja paraku ka esitatavatele küsimustele seetõttu vastata ei saa. Kui kellelgi on mulle konkreetseid küsimusi või ettepanekuid edasiste teemade käsitlemiseks, palun edastada need Õhtulehe toimetusse, kust ma võtan need tänuga vastu. Kuid kindlasti ei tähenda see, et arutelu on lõppenud - soovin kõigile edu selle jätkamisel ja loodan, et üheskoos suudame asju muuta.
Lugupidamisega,
Ivar Soone (Ph.D. Econ.)
j
jube lihtsalt./ 17. veebruar 2014 12:17
to Imelik
See puudutab küll muud kaupa, antud juhul fototehnika hindu ja mind huvitab see et kui photopoint müüb fotokat 800-1100 eurise hinnaga ja soomest rootsist saab sama mudeli 500-700 euriga siis kas see hinnavahe sõltub ka transpordist. Miskipärast arvan et siia transporditakse võimalikult lähedal asuvast laost neid tooteid ja ei jää see ladu eestile mitte kaugemale kui soomele või rootsile.
Mis on põhjuseks et mõned eesti tooted on piiri taga odavamad kui meil siin eestis, kas transport eestlasele eesti piires on kallim kui transport soomele või rootsile eestist soome või rootsi näiteks.
a
Antsule 1.39, muidugi salastame, keelame, käsime, poome ja laseme/ 17. veebruar 2014 10:49
ikka "demokraatlikus riigis" niimoodi. Need, kes ära on läinud ja lähevad, on agoonia pikendamist omalt poolt lühendanud. Keelame ühiskonnakriitilise ajakirjanduse ja ühtki vördlevat majandusartiklit enam läbi ei lase.
a
Antsule 01:39 demagoogia meistriklass/ 17. veebruar 2014 10:29
Selle artikli peab tölkima ja saatma majandusajakirja. Mis vaenu öhutamine? Hinnavördlus on reaalsus, kus seal see vaen? Muidugi on harjutud, et eestlasi hoitakse tegelikest arvandmetest eemal, soovitakse, et nad oleksid nii vaesed, et teise riiki isegi vaatama ei suudaks minna, kuis seal elatakse. Nii on hea rumalaid oma kontrolli all hoida. Kadri Pikhof näiteks tegi Austria suusakuurordis ainukese hinnavördluse üksiku kalli poe taustal, et näete nii ja naa on hinnad. Aga see oli seal ka ainuke pood.
m
Me ise oleme selles süüdi!/ 17. veebruar 2014 10:22
AGA, aga...me ise oleme ju selles süüdi!!! Kas te Eesi kodanikud ei arva, et põhjus miks nii on, on see, et me oleme vait! Me oleme nõus sellega! Hinnad tõsevad ja meie vaikime. Julgeme häät teha vaid kommentaarides või kodus nelja seina vahel. Kuid HÄÄLEL ON JÕUD, kui hääli on palju. Võtkem näiteks Kreeka...millised rahutused seal mõni aasta tagasi oli. JA SELLEST OLI ABI! Me peame eeskuju võtma ja koos ühiselt seda asja muutma!!!
m
Mav/ 17. veebruar 2014 09:48
Kätte on jõudnud see aeg, kus eesti inimesed käivad laadungite kaupa toitu ostmas välismaal, nii nagu soomlased vanasti siin käisid. Soome riik annab ii paljudele eestlastele tööd, on täiesti normaalne, et me aitame nende majandust elavdada ja ostame kõik vajaliku sealt. Alkohol on meil suhteliselt sama hinnaga nagu varem, seda ei tõsta keegi, sest siis langeksid soome ja teiste riikide vodkaturistid ära kohe. Kahju missugune. Ega kaupmehed lollid pole. Eesti inimene ei joo tegelikult nii palju nagu "statistika" väidab. Arvan, et Ansip ei peaks Brüsselisse minema isegi, kui ta uut valitsuskabinetti ei loo. Milleks see kõrgepalgaline elu talle seal, las elab reapoliitikuna siin mandunud vabariigis. Tema käpp on siin selles s...s sees. Paremaks pole ta midagi teinud, ainult hullemaks.
o
Olen/ 17. veebruar 2014 08:54
ka arvamusel, et meie hinnad on absurdsed. Pensionär ei jõua enam "kaltsukast" ka riideid osta. Ja toit on maal elades ikka väga kallis. Linnas ehk saab otsida odavamat. Kallis on ka kasutatud mööbel, mõttetult kallis. Ja kõige ebaõiglasem on minu arvates see, et lastele ei jõuta toitu osta. Samas loobitakse toitu prügikasti. Meeletu maailm. Kuskil peaks ikka lagi tulema .
s
sass/ 17. veebruar 2014 08:51
kulla rahvas,kas te tõesti pole aru saanud,et miks eestst rahvas jalga lasb.Se kõik sai alguse sellest kui riigi isad võtsid vastu seaduse kus lubatakse isegi vallandada telefonitsi.Seal onveel palju muud töövõtja kahjuks.Töövõtjast sai praktiliselt ori.Palgast rääkimatta!!!

t
teisitimõtlejad/ 17. veebruar 2014 07:29
Kui keegi mõtleb Eesti vabariigis omi mõtteid ja räägib oma juttu, mis ei ühti kuidagi Eesti Vabariigi edumeelsete juttude ja mõtetega, siis tuleb ta kohe maha tampida ja pulbriks teha. Siis kohe õhutab ta vaenu ja viha. Kui riik oleks ideaalne, siis ei olekski üheski inimeses seda vaenu ja viha. Kes küll seda vaenu, viha ja raevu inimestes tekitab. Pigem asi selles, et inimestel ei ole mingisugustki lihtsamat võimalust omi erimeelsusi väljendada, kui ainult netiavarustes. Noored ütlevad, et kui sa riiki ei sobitu, pane ennast põlema. Kui keegi on erinev, siis on võimalus allkirju kogudes ennast teha kas veidrikuks, tsirkuse artistiks või lolliks inimeseks, kellel on oma arvamus riigi arengutest. Nii palju siis demokraatiast.
a
arvamused/ 17. veebruar 2014 07:20
Igal inimesel on õigus oma arvamustele ja nende väljendamistele - see ju peakski olema demokraatlus. Kuid mis on teiste inimeste arvamuste maha tampimine, ära tegemine jms. Olete te mõelnud, kui palju on Eestis korraldatud rahva arvamuste põhjal otsustamisi ja teoks tegemisi? Kui palju on korraldatud rahvaküsitlusi või ms, mis annaks võimalust aru saada rahva arvamustest ja tahtest. Justkui ei tule meeldegi.
ü
üheks/ 17. veebruar 2014 06:57
elujärje parandajate"abilisteks" on nn inkassofirmad,kes rahva turjal elavad,kirjutades 100eur arvele 4000 otsa ja inimene maksab aastaid,et kodust mitte ilma jääda)Ja seda meie valitsuse vaikival nõusolekul.Liberaalne majandus,igaüks tehku seda,mis pähe tuleb
k
Kas see pole mitte ahnus?/ 17. veebruar 2014 01:52
Firmade moto on vist Eestis: "kiirelt ja palju kätte"!!! Välismaal on töesti tooted odavamad ja palk suurem.
v
Väga tubli artikkel!/ 17. veebruar 2014 01:06
Annaks autorile lausa aasta pressipreemia - ehk hakkavad inimesed ärkama? Oleks juba nagu viimane aeg.
s
Selle summaga ei tule välja!/ 17. veebruar 2014 00:54
Argumendid on veenvad aga seesamune, et mis ta nüüd oligi, ah-soo, kas "kodus olevad"maitseained ja muu kraam sai sinna kuidagi tasuta tassitud, et need sünnipäevapeo arvestusest maha arvati? Samuti maksab benss mis "tavaari" kokkuvedamiseks kulub, elektrienergia külmiku kuluna ja kohvi keetmiseks, muidugi valgustsus ja kõik muu annab ikka mitmed-setmed eurod lisa.
v
Väga adekvaatne võrdlus/ 17. veebruar 2014 00:39
See, et Eesti on mõttetult kallis riik, ei tekita ilmselt kellelgi küsimusi. Ka see, et enamiku rahva elatustase on alla igasugust arvestust, on selge. Selles osas on artikkel väga hea illustratsioon. Küsimus ei ole isegi niivõrd selles, mida täpselt võrrelda - kosmeetik võib võrrelda kreeme, mida artiklis vist isegi võrreldud oli, pagar jahu hinda jm, ning kes soovib, ka šampust ja šokolaadi. Küsimus on pigem selles, miks sellised hinnad Eestis läbi lähevad. Eks oma osa ole nii tarbijatel, valitsusel kui ärimeestel - ühed on passiivsed, teised hoolimatud, kolmandad kasutavad seda olukorda ära. Nii on ka looduses - lambaid ikka pügatakse. Nüüd tuleks vaadata, kuidas äridele koht kätte näidata ja panna tarbijad käituma mitte lammastena, vaid teadlike kodanikena. Head lahendust ei ole - kuni turul valitsevad suurärimeeste omandis olevad suurettevõtted, sh kaubandusketid, kellel on võimu koht kätte näidata nii valitsusele, tarnijatele, klientidele kui ka töötajatele, midagi muutuda ei saagi. Seetõttu loota, et Eestis hinnad langeksid või elatustase tõuseks, on naiivne. Sellest on väga kahju. Siiski on olemas väljapääs, mis tuli artikli kõige lõpus - viimane kustutab tule. Kui riik jääb inimestest tühjaks, peavad poliitikud ja ärimehed ükskord mõistusele tulema. Ja see on ka looduses nii - kui doonororganism sureb või teeb läbi tõsise näljakuuri, siis hävivad ka temast toituvad parasiidid. Muud väljapääsu kahjuks pole.
u
uskumatu/ 17. veebruar 2014 00:09
ma annaks sellele artiklile kohe ajakirjandusauhinna. see on päriselu, see on see, mille pärast "nagu kuidagi ei lähe"...

h
hoidku Jumal Eestit uudse elektrihinna ja kütuse kallinemise eest/ 16. veebruar 2014 23:19
siis näete alles hindu! Ja aktsiisi ning käibemaksu. Sama lugu ehk gaasiga. Enne euro tulekut juba kerkisid hinnad, sest teati, on öige aeg. Tuli euro. Kaupmehed on ahned jah ning riik aitab kaasa. Rootsis ei ole eurot ja euro ei ole parandanud ilmselt investeeringute saabumist Eestisse.
m
Maksupidaja/ 16. veebruar 2014 23:07
Huvitav, kas tegelikult on inimesele oluline, miks hinnad kõrged on: kas kaupmehe ahnusest, poliitikute rumalusest või hoopis käibemaksust? Tegelikult vahet ei ole. Tavatarbijale on oluline, kui palju ja mida ta süüa saab osta. Seega käibemaksuerisused vist ei ole nagu põhiteema? Kuigi riigiisadel võiks ikka niipalju oidu olla küll, et toidu pealt viimast ei võtaks. Kuigi ka siin on ebakõla: kui panna artikli Ritterile otsa 13% (20% Eestis - 7% Saksamaal = 13% vahe), siis ei tule kohe mitte Eesti hind kokku. Kusagil on ikka mingi ahnitseja vahel. :P
a
aga palgatase ongi ostujöu suhtes oluline, mida inimene oma palga eest saab, üüri peaks ka vördlema/ 16. veebruar 2014 22:57
see, mida saab 355€ oma palga eest süüa osta Eestist, on ju kaduvväike sellega, mida saab nt. elektroonikainsener oma 7800€ palga eest Saksamaal. Muidugi vöib vörrelda ka väikesemaid palku, aga alla 8,50€ Saksamaal enam ühest tunnist ei maksta. Inimene ei ela ju üksnes leivast ehk siis toidust üleüldisemalt. Kultuurirüritused peaksid ka olema. Nii möistetakse elu Saksamaal, ka sots.toetusi saavad inimesed peavad suutma riides käia, tööd otsida ja ka kultuuriüritustel käia. Mitte sunnismaisena kodus istuma.
t
to yfgji / 16:30/ 16. veebruar 2014 22:25
Kus asub "Server"??? Tahaks ka külastada...
t
to 21:59/ 16. veebruar 2014 22:20
Saksamaa hindadega võib kindlasti võrrelda, kuid lp professor ei võrdle ju lihtsalt hindu vaid tirib mängu veel ka palgataset. Ja see on juba hoopis teine jutt.
1
17:29-le punapropaganda meistriklass/ 16. veebruar 2014 21:59
Saksamaa hindadega on normaalne vörrelda. Iga vördlus on mingis osas subjektiivne, kuid niimoodi ju vörreldaksegi. Miks peaks vördlema Eestit, mis varsti pea 10 aastat EL-is, endise NSVL-i mingi maaga, absurdne ju. Selveriga vörreldes nähaksegi just neid protsente, mida vaja. Osa inimesi elab loomulikult toiduabist pooleldi ja Selverisse asja ei olegi. Nii, et minu arust väga leebe vördlus siiski,
Ja ei ole TLÜ sugugi punasem kui praegune valitsus. Nii noor professor ei saa enam olla punane. Ma ei lugenud väga korralikult hinnaskaalat, kas seal kohupiim ja piim ka oli vms. Statistikaamet räägib alati ostukorvist, kus esmatarbe- ja toidukaubad, sealt peakski lähtuma. Ühenädalane pere tavatoidu kogus, mida vaja. Kartulid, makaronid, liha, munad, piim, kohupiim; pesuvahendid jne. Maapiirkondades on kallid poed ning näiteks pensionär ei suuda ka iga kell 20 km eemale bussiga toitu tooma söita v. autoga, sest see ei tasu üldjuhul ära. Siis maksad aktsiisi ja käibemaksu veel juurde, samas läheb aeg. Osa niimoodi teeb muidugi.
j
jube lihtsalt./ 16. veebruar 2014 21:30
to Mõtetud inimesed
Kas arvad tõesti et siin kommenteerivad asotsiaalid? Kust kuradi kohast tuleb alati mõnel geeniusel see mõte et inimesed ei käi tööl kellele praegune riigi olukord ei meeldi.
Kaupmees on ahne ja seda ei maksa hakata eitama. Näiteks tean tuttava kaudu elektroonika poest et 420 eurone Panasonicu teleri hind kerkis hetkega 520-ne euroni kui hakati seda mudelit ostma, enne kui seisis oli hind 420 euri. Täpselt sama kehtib ka fotoka kohta mille hind hakkas kohe siis tõusma kui seda mudelit ostma hakati. Kas pole ahnus.
Alles paar päeva tagasi Lõuna-eesti ühe linnakese kaubakeskuses selline juhtum et Itaalia salatil suur kollane kampaania silt ja hind 4.30 peal ja väikselt kirjutatud tavahind 2.80. Kui küsisin müüja käest et milline siis õige hind on, siis öeldi et 4.30 ja kui küsisin et mis hind siis see 2.80 on siis sellepeale müüja ainult naeris. Kui see ei näita ahnust ja seda kui ebaausalt pigistatakse inimestelt seda rahakest välja siis mis see on? Aa õige jah see on äri eesti moodi.
Vorstide sisse topitakse verepulbrit, süda, pasteetide sisse on ilmunud kops jnejne, kas see on normaalne. Mina leian et see pole normaalne, seda tehakse kasumi nimel. Ka sind "Mõttetud inimesed" ja teisigi selliseid kes mõtleb et ainult tema käib tööl puudutab see asi.
Väiksed palgad pole kuskilt poolt seotud sellega et inimesed teevad sisseoste neti kaudu piiri tagant. Kui see mõjutabki palka siis on ärimeestel aeg mõtlema hakata et kas tasub kiiresti rikastumise nimel peletada kõrgete hindadega oma ostjaskond mujalt ostma.
Töötan masina peal ja olen näinud küll ja küll väga heal järjel inimesi ja kui nad tellivad masinat ja kuulevad tunni hinda siis krimpsutavad nina ja ütlevad et natuke krõbe on see hind, minu arust kõige suuremad koonrid ja hädaldajad on need kellel on raha nagu ratsahobese s.tta.
a
Anu/ 16. veebruar 2014 21:19
Eestis on hinnad kohutavalt tõusnud vaesed pensionärid, kes terve elu tööd rabanud, kuidas küll elate.

a
axel/ 16. veebruar 2014 20:51
Ise valisite mölakad eesti riiki juhtima!!!
p
Paratamatus/ 16. veebruar 2014 20:16
Kahjuks tänu nende liigkasuvõtjate toetusele toimib kogu parteide rahastamine jms riiklikul tasandil olev altkäemaksusüsteem. Vastutasuks muidugi oodatakse sobivate seaduste ja otsuste vastuvõtmist. Seega surnud ring.. vähemalt meie, kannatajate jaoks.
r
rex/ 16. veebruar 2014 20:07
Miks ei tehta siis 3 päeva et poes üldse ei käida. Vaadates rahvast, kus mäsu on
s
shokolaad/ 16. veebruar 2014 20:05
artiklis toodud Ritter shokolaadi hind on selveris ca` 1.45 eurot ja saksas ca` 0.85 eurot. Taimaal, Bangkokis ostsin selle Ritteri 0.90 euro sendi eest eile. kalevi sokolaadi hind eesti tarbijale, arvestades suht madalat kvaliteeti ja olematut transpordi kulu, peaks olema max 0.50 euro senti 100gr.
l
Leopold/ 16. veebruar 2014 19:56
Eestlastele on ikka kodumaa nii südamelähedane et ei taha ära minna ka siis, kui asi äärmiselt sitt, nagu ta on kogu aeg siin olnud.
a
Ahaaa/ 16. veebruar 2014 19:51
Olen juba ammu aru saanud, et siin riigis midagi ei muutu. Seega olen juba algust teinud Soomes töötamisega ja sinna kolimisega. 2 kuu pärast on jälle 2 maksumaksjat eestis vähem...
Edu Riik ja riigivalitsejad, ettevõtjad ja muidu tööinimese turjal elavad puugid :)
r
RK/ 16. veebruar 2014 19:36
Siia tabelisse oleks vaja sisse panna veel võrdluseks hinnad, millega jaemüüja saab kauba hulgimüüjalt nii meil kui Saksamaal - rahvas näriks seda nähes meie kaupmehe kõri oma viletsate hammastega läbi.
a
allie/ 16. veebruar 2014 19:34
No ma vihastan, on neid keskusi siis nii kuradima palju vaja- tehke midagi palun

v
vaatleja/ 16. veebruar 2014 18:32
ARMAS eesti rahvas,EESTI on skeemitamis süsteemitamis riik HUNDIISUGA KAPITALISTIDE PARADIIS!!! Jätke meelde.
b
boss/ 16. veebruar 2014 17:51
Me ealme ju maailma 5 rikkama riigi hulgas , nii nagu keegi mõned aastat kuulutas .Meil ei ole seadusi, mis reguleeriksid hindu... Sigaduste sigadus! Alati kui käin välismall, teen ka ostud seal, sest näiteks Sinine lenkki Soomes maksab natuke üle 1€ aga Eestis Prismas üle 4 €.Inimeste ahnusel ei ole piire...
r
rootsi alam/ 16. veebruar 2014 17:44
õnneks ei ela enam eestis..tunnen end juba 5 aastat vajaliku inmesena..
j
jube lihtsalt./ 16. veebruar 2014 17:41
Selge see et ärimehed on meil rohkem kui ahned. Mis puutub sellesse kas riik on selles süüdi või ei siis minu arust on süüdi. Vaatasin hiljuti saadet Krimi kus oli juttu eesti postist ja välismaalt tulnud kaupadest. Kui inimene leiab mingi toote ja tal tekib soov see osta kordades odavamalt kui eestist saab siis ma ei saa aru mis on see tolli asi, küsigu oma tollimaks ja asi vask aga ei nemad nüüd lausa otsustavad inimese eest kas see kõlbab inimesele siin või ei. Mul ajas s.ta keema kui tegelane ütles et paljud tooted on odavad ja see tähendab et nad ei tööta korralikult ja teab mida veel. Mind huvitab see et kui ma ostan eestist sama toote kas siis see "üüratu hind" muudab sama toote kvaliteetsemaks. Lisaks ajavad taga oma märgistusi, ei kõlbavat ja polevat kvaliteetne kui märgistust "CE" pole, hiljem parandas ennast ja ütles et jah sellised tooted töötavad hästi aga on vene ja ameerika turu jaoks aga kurat võtaks töötab ju samuti ka meil siin. Minu jaoks näitab selline suhtumine ainult seda et riigi tasandil kaitstakse meie ahnet ärimeest ja tehakse kõik et piiri tagant tellimine lõpetada ja suunata eesti tarbja ikka ja jälle meie meeletute hindadega kaupa ostma.
Meil siin eestis isegi omad interneti poed paistavad silma tohutute hindadega. Praegust seisu ei ole uurinud aga kunagi telliti ka eestist hoogsalt sellisest netipoest nagu pixmania elektroonikat ja mingi hetk kui läksid kaupa tellima siis kirjutas vastuseks et vabandame balti riikidesse kaupa ei edastata. Mind lõi selline asi pahviks sest prantsusmaa ju euro riik. Aga eks tuleb aeg ja saavad ka need ahned ärimehed oma palga.
r
Rein/ 16. veebruar 2014 17:38
Kaupmehed, mul küsimus teile.
Kui turg nii pisike on, siis miks Kristiine Keskus alles laiendas, miks Ülemiste laiendab?
Miks Mõiku tehti Selver?
Saagige pekki.
Ütlesin seda enne jewroliiduga liitumist ja kordan nüüd: uusi liikmesriike oli vaja vaid vana eu träni müümiseks ja sisetarbimise kindlustamiseks.
k
Kas mõte on hea või halb?/ 16. veebruar 2014 17:33
Kui kaua me veel rabame siin nagu jobud? Anname Eesti enampakkujale ära, jagame raha vennalikult fifty-fifty laiali ja astume minema. Teeme ära! Müüme Eesti sellise hinnaga, et iga üks saaks 1 000 000 eurot näkku. Palju meil rahvast on ? Kindlasti alla 1500000. 1000000*1500000 =1500000000000. See on kõigest 1500 miljardit. Tegelik summa tuleks kindlasti tunduvalt madalam kuna eestis ei ole 1.5 miljonit kodanikku. Ma usun, et nii mõnigi riik suudaks eesti ära osta ja meile 1 mil eurot näkku maksta. Ma oleks 100% nõus 1 000 000 euro eest mini-rikkana kuhugi mujale riiki integreeruda.
Sellise raha eest saaks iga kodanik endale parema maja ja tutika auto osta ning jääks rahagi järgi, mis oleks kui palga lisa. Oletame et raiskad 500000 eurot maja ja auto peale ära. Siis sul jääb veel 500000 järgi mida saaks näiteks jagada, kui on soov priisata, kümneks aastaks, mis teeks 4166 eur kuus. Või siis üle 2000 20a.
Elu lõpuni parem panga laenu vaba OMA maja, uhke auto ja vähemalt 10a muretut elu(per nägu, tasub mainida). Kui sa oled näiteks abielus ja sul on kaks last, siis pere peale teeks see 4 miljonit. Tagasihoidlikult elades oleksid elulõpuni kindlustatud.
s
See ei ole.../ 16. veebruar 2014 17:29
Eesti riik vaid seadustatud maafia!Sihukesed targad sõnad ja võrdlused nagu:Riik kuulub rahvale jne. ...kuulge ! Mis ajast? Sa võid valida sinna etteotsa , keda tahad, võid ka üldse valimatta jätta...mis vahe sel on.Seni kuni nendel töllidel seal Toompeal on palk kümneid kordi kõrgem kui tavainimesel , seni nad ei adugi , et nad meid inimesi teenima peaksid.Ja mis sunnikski neid selles suunas üldse mõtlema!!! Pension on neil juba niigi kindlustatud kui ühe ringi riigikogus ära on istunud.Vaevalt kolmveerand neist seal üleval üldse teavad , mis summad neil pangaarvel on.Igasugustes komisjonides istumise eest saavad nad juba kordades rohkem kui tavainimesed..ja mis neil nendest poehindadest...lubage naerda !
u
Uskumatu!!!/ 16. veebruar 2014 17:27
Väga, väga hea artikkel, just põhjaliku analüüsi ja korraliku kodutöö poolest. Aitäh, sain veelkord kinnitust, et niipea mul eestisse asja ei ole. Vähemalt seni kuni viimnegi kommunist, varas ja petis on meie riigikogust ja valitsusest kadunud.

k
kaupmees/ 16. veebruar 2014 17:26
Aga oleks tahtnud lugeda ka võrdlust rendihindade ja kommunaalide kohta.See on märkimisväärt kulu eestis ja eriti talveperioodil.
m
Miks?/ 16. veebruar 2014 16:55
Seda kõike teadsin ma ise ammugi,aga MIKS see nii on?
d
D'O./ 16. veebruar 2014 16:53
See ON täielik absurd, millised hinnad meil siin ON ja veel ka PÜSIVAD!?!.. Sellele ON vaid üks viis vastu seista - nim,elt mitte neid kallinevbaid toidukaupu neist poodidest osta ja siis... - on kaupmees lihtsalt SUNNITUD hinnad alla laskma, sest toidu puhul on ju nii, et riknenud kaupa müüa EI tohi - SEE läheb juba parafrahvi alla. Seega teeb selline kaupmees küll endale ja oma kaupluse töötajatele KARUTEENE, sest nõuab töötajailt tpelt markeerimist hindade osas - algul kallis hind ja hiljem allalastud hing. Ma juba ammu näiteks meie KALLEID banaane ei osta, vaid ootan, kuni nende hind langeb normaalsemaks.. Sama kehtib ka teiste toidukaupade osas, sest enam kui 40 %-ne JUURDEHINDLUS on ikka liig küll, et aga kaupluse omanik saaks rahas supelda!! Samas võin äelda, et umbes 3,00 € päevas todu peale raisates pereliikme kohta ON üsna hea tulemusja üle slle ma maksta ei kavatse, samasa pean ütlema, et olen mitmekülgdset kodusvalmistatud toitu söönud igapäevaselt ja näljas pole küll olnud
SEEGA - kuni inimesed ise lähevad kaasa selle pideva hinnatõusuga, pole ka loota, et selline HINNARALLI lõpeks. Kui aga inimesed näitavad üles otsustavat PÕLGUST selles osas, pole ka kaupmestel enam RATSARIKKAKSSAAMIST oodata, sest hinnamarginaal on juba niigi ÜLIKÕRGE, kui seda võrrelda muu Euroopaga!!!
y
yfgji/ 16. veebruar 2014 16:30
server on ka eriline perseauk kust midagi osta, ainult lausloll käib veel selles poes.
c
Chanta/ 16. veebruar 2014 16:01
Tubli õunaaiapidaja mädanenud tooteid ei müü, seda teevad teised! Aga talvekartulid saab vahel hulgi ostes küll soodsamalt, kui kilo kaupa supermarketist, kui on teada talunik, kelle tooted on hea maitsega ja hind ka soodne. Importkauba teevad odavaks mitu tegurit: ELi toetused lääne farmidele on kordades suuremad kui meil; lääne farmid kasutavad kordades rohkem kemikaale kui (õnneks) veel siin, mistõttu saagikus kasvab. Kemikaalide masskasutusele vastandina ongi läänes levinud ka biomärgistusega tooted, mille hind on väga kallis, aga mille kasvatajad kemikaale ei kasuta või kasutavad miinimumnormides. Nii mõnigi eesti väiketalunik kvalifitseeruks bio alla, nt ravimtaimede kasvatajad.
s
s.o./ 16. veebruar 2014 15:39
esmalt kasumiahnus ja siis ratsa rikkaks saamine ja edasi on alles onselline asi olemas nagu palgasurve!
t
to: chanta/ 16. veebruar 2014 15:38
Ei näe küll põhjust ühte liigkasuvõtjat teisele eelistada. Kui puu all mädanev õun muutub üleskorjamisel järsult 3 korda kallimaks kui importõun, on asi ikka mäda. Kui tootja müüb oma firmapoes kaupa kolmandiku kallimalt, kui sellesama tootja sama kauba väljamüügihind mõnes kaubandusketis, ei kutsu mind küll miski teda toetama.
c
chanta/ 16. veebruar 2014 15:27
Üleskutse: Kui võimalik, ostame asjad siis turult: olgugi, et vahel võib sealne hind olla kallim või üldjoontes sama, toetame kodumaist juurvilja, mune, liha jne. Vähemalt ei müü nad suurkettide ruumides! Ja hiigelkasum läheb siis eesti taludele ja väikeettevõtjatele või tublile õunaaiapidajale!!!

k
kes ütles/ 16. veebruar 2014 15:20
Kes ütles, et Rail Balticut ei ole vaja? Sellega hakataks sõitma nii et mühiseb. Nii tööstuskaupa kui toidukaupa ostmas. Igal juhul kaubareiside jaoks tunduvalt otstarbekam kui lennuk.
a
Allan/ 16. veebruar 2014 14:55
Tahaks tõesti sellele artiklile sm.Ligi kommentaari.......
a
ants/ 16. veebruar 2014 14:51
ni ongi, Minnakse ikka kus on parem ja inimlikum!
n
Neo/ 16. veebruar 2014 14:46
Lugesin läbi kõik kommentaarid ja tundub ,et ühise nimetajana kõlab kõigist neist läbi pettumus ja käega löömine(a `la ära siit või olen ammu juba läinud ja ei kahetse).
Muidugi võib öelda et kommenteerijad on ise lihtsalt see viletsam osa inimestest kes käivad ja mustavad kõike ja kõiki .Vähemalt sellist suhtumist võib märgata avaliku elu tegelaste hulgas(kommenteerijate halvustamine stiilis mina neid ei loe.Pritsivad sappi ja on üleüldse ühed delfi debiilikud).
Aga minu arust on anonüümne kommentaar parim kommentaar sest see on aus.Igaüks võib ausalt väljendada mida ta asjast arvab(oma intelligentsuse tasemest lähtuvalt s.t. kommentaar on kommenteerija nägu justkui omamoodi hingepeegel ).
Ja veel, kui artikkel kogub sada või rohkem kommentaari on reeglina tegemist teemaga mis puudutab väga paljusid inimesi ehk on ühiskonnas valupunkt.
Nüüd siis lõpuks asja juurde ka.
Põgenemine ei ole lahendus.Muidu olete varsti nagu juudid ilma maata.Mis ei tähenda seda ,et ei võiks välismaal elada ja töötada.Küsimus on suhtumises oma kodumaasse(pane hoolega tähele ma ei öelnud riik sest riik ei ole minu kodumaa.Riik on lihtsalt tööriist-antud juhul siis lihtsalt väga nigel tööriist - aga kuna ta on nii viletsake siis leidub palju võimalusi kuidas seda häkkida.LOL).
Eestlased on vähese algatusvõimega aga kui leidub keegi kes välja astub ja kes on vääriline siis kogub ta kiiresti suure jõu enda seljataha ja siis tulevad ka muutused.
Alustada tuleb aga väikestest asjadest näiteks organiseerumine.Astu näiteks ametühingusse ja väljenda seal selgelt mis sa soovid muuta.Leia mõttekaaslasi ja tegutsege koos.Ja kui kirjutate kommentaare siis pakkuge neis välja ka omapoolseid lahendusi.
P.S. Ärge unustage ka huumorit.Ühes kommentaaris oli juttu sellest miks põrgus eestlaste katla ümber valvet ei ole -Eestlaste huumor on tõesti mõnusalt inglaste moodi.
P.P.S. Lõpetage põgenemine hakake vastu! Vabaduse hind ongi väga kõrge.
Kõike head!
e
ehh/ 16. veebruar 2014 14:42
ajab ikke kopsu üle maksa kui näed Soomes Eesti tooteid odavama hinnaga ja Eestis sama toode poole kallim.kotitakse seda vaest orjavat eestlast,juba seda kui see toode veel kaugel põhjamaal ,nu mida arvata siis ,sama käin Soomes ostmas toitu ,isegi seemned odavamad,mul ka tsekid olemas ,mida võin näidata,ma ei hakka siin loendama ,see nagunii midagi ei anna ,meid nagunii kotitakse edasi hinnad aina tasapisi tõusvad,meil see allahindlus ka poes üks pettus tõega suur vargus ja siis pigistab valitsus silma kinni ,meil kõik hästi,aga ahnus järjest tõusu teel ja äri õitseb,kellegi tasku
v
vahe/ 16. veebruar 2014 14:34
selles et mujal on hinnad seadustega reguleeritud ja kaubale ei saa hinda lambist panna, need asjad ei maksa seda hinda mida siin küsitakse. Siinne seadusetus ongi see mis tekitab sellise absurdse olukorra. Selles pole süüdi mitte keegi muu kui valitsus. Naiivne on ka arvata et valitsus hakkab midagi muutma, ikka rahvas on see kes seda lõpuks teeb.
m
Meelis/ 16. veebruar 2014 14:20
Eestlase suhtumine on pisut teine, kui muu maailma streigilained. Eestlane on kannatlik kuni see veel kuidagi võimalik on, siis lihtsalt võtab oma asjad ja läheb vaikselt kusalegi, kus parem on. Sellepärast tööjõuline elanikkond riigist lahkubki ja kuna paljud EL-i toetused vähenevad või on juba üldse kadunud, siis tuleb sel aastal tõenäoliselt uus suurem emigreerumine.
ü
üllatunud/ 16. veebruar 2014 14:06
et ükskord ka aus jutt kuidas asjad tegelikult on, mitte mingi 'sugarcoated' "kui hästi meil kõik on".

t
Toivo/ 16. veebruar 2014 14:04
Huvitav, kui paljud kommijad hääletasid EL-ga liitumise vastu?
s
16. veebruar 2014 13:32
selveris on väga mõtetu käia ma ostsin paar asja 40euri eest ja oma kodu juures a ja o-s ostsin sama kaupa 10euri eest. mõtetu raha raiskamnine on selver.
t
troll/ 16. veebruar 2014 13:24
See on ikka ääretult kurb,mida Eesti valitsus teeb ja laseb oma rahvaga teha.
v
Viimane/ 16. veebruar 2014 12:55
Kurb, et sellised artikleid avaldatakse hajutatult. Pisut aega tagasi leidsin artikli, kus toodi ära erinevate riikude otseke ja kaudne maksumäär. Ka see näotas otse, et eestlase seljast kooritakse seitse nahka. Kartellikommunistidel ja nende röövlitest sõpradel on eestis hea - eestlane loeb, võtab tedmiseks ja läheb saunataha vaikses vihas seina peksma.
o
../ 16. veebruar 2014 12:54
oioi, sedasi peab ju varsti ka härra Ansip poes hindasi vaatama hakkama
s
Stockmann/ 16. veebruar 2014 12:53
Stockmann Deli on Stockmanni toiduosakond. :) Lühend sõnast "delikatess". Nii nad end nimetavad.
Aga artikkel täiesti õige - Eesti on elamiseks kallis ja vilets koht ning ei ärimeestel, poliitikutel ega muudel bürokraatidel pole rahvast sooja ega külma, kuigi just see rahvas nende - ka poliitikute - rikkusele aluse pani.
Kahju. Ära siit!
t
to ,, / 07:27, 16. veebr 2014/ 16. veebruar 2014 12:45
Kui saksamaal on üür ja ühistransport kallimad siis kas see on seotud kuidagi toiduainete hindadega?
t
tallinlane/ 16. veebruar 2014 12:42
Ise üle keskmise palgaga, kuid juba mitu aastat ainult toidukaupa eestist ostan, kõik muu alates riietest ja tehnikaga lõpetades ostan välismaa netipoodidest: tehnikavidin, mis eesti poodides maksab 500 eur, sain netipoest 300 dollariga! Tehke järeldused ise!
Miks kaubanduskeskusi üha juurde tekib? Kellele neid vaja on, kui tööstuskaupa saab netist 2,5 korda odavamalt. Kui teie ka enam kallist kaupa kohapealt ei osta, siis jääb arutu poodide laiendamine ära ja olemasolevad saavad oma töötajatele normaalset palka maksta e, sl 2000 neto

h
heh/ 16. veebruar 2014 12:26
selvel ongi kõige kallim pood eestis
e
Ehitusmees/ 16. veebruar 2014 12:25
Lugupeetud autor, see oli hea lugu. Kas oleks võimalik kirjutada analoogne võrdlus ka näiteks ehitus- ja tarbekaupade kohta? Ütleme, et pere tahab endale suvilat ehitada. Kuidas selline võrdlus välja näeks? Kardan, et ka suvilaehitus tuleb Eestis tunduvalt kallim kui Saksamaal (kui arvestada materjalide kulu - tööjõud on ilmselt Saksamaal kallim).
h
Horros/ 16. veebruar 2014 12:24
"...seetõttu tuleb muist toitu osta Stockmann Delist..."
-
Mis pagan on Stockmann Del???
r
rong on läinud/ 16. veebruar 2014 12:23
Keegi siin soovitas seda artiklit riigikogulastele näidata.Kardan,et sellest pole mingit kasu.Käin läbi kahe riigikogulase abikaasaga ja kui jutt vahel näiteks poliitikale vöi pisikestele pensionitele vöi muudele asjadele.Siis on nagu müür ees.Teate nad ei saa enam tavalisest rahvast aru.Neil ju on raha.Teiste mure pole nende mure.Nad elavad päriselt hoopis teisel tasandal ja juba ammu rahva häda ei näe,sest see ei huvita neid lihtsalt.Üks tädi oli siin närvis,et kui ta meest ei valita uuesti,siis oi oi oi, et sissetulekud kukuvad ju.
Teda ei huvita mitte miski muu kui ilusalongid,endaga tegelemine,disainerite hilbud ja muud märgiga kolad.Mees vöimaldab talle selle tsirkuse.
Tahate ma ütlen milline on selline riigikogulane keda uuesti valitakse?No selline vait ja vagane,endast köva kisa ei pea,midagi ei tee ka.Enne uusi valimisi töuseb korraks esile ja teeb piiks häält ka,et inimestele ikka meelde tuleks.Kui valituks tuleb,siis ei tee jälle mitte midagi.Erakonnast möni teeb,siis ütleb,et meie tegime.
Mina igatahes ei taha nende minu tuttavatega enam läbi käia.Kuigi ma ennast väga vaeseks ei pea,siiski jagub mul empaatiat ka teiste inimeste jaoks,kuid need minu tuttavad on igatahes kalgid,ülbed ja töesti elavad kuskil hoopis teisel tasandil kui muu eesti rahvas.Sellised siis otsustavad.Nad ju ei teagi enam mida ja miks on rahvale tarvis.Nad on ju tegelikult rahval tööl,rahva valitud,kuid käituvad nagu oleks rahvas alamklass.
e
Eestlane Saksamaal/ 16. veebruar 2014 12:12
Saksamaal kehtib toidukaupadele 7% kaibemaks, Eestis 20%
Saksamaa on kui suur vend ja eeskuju eestlastele, miks ei vota me eeskuju Saksa poliitikast, toidu -ja esmatarbekaubad koigile kattesaadavaks, luksuskaubad maksu alla!!!
a
Analüütik/ 16. veebruar 2014 12:02
Väga adekvaatne ja vajalik artikkel. Eesti inimesed peaks juba ärkama! Tehtud võrdlus on Saksamaa kui EU vennasvabariigiga. Juhul kui teha sarnane võrdlus USAga on vahe tagasihoidlikult 15 kordne! Seega Eesti tarbijad maksavad kõik lõbu ja lusti kinni, midagi ettevõtmata!
j
Ja nii ongi.../ 16. veebruar 2014 12:00
et Eestis on ka eestimaised tooted kallimad, kui Saksamaal nende endi omad - võrrelge või artiklis toodud šokolaade. Haige riigi haige majandus. Aga kuidas muidu Kruuda endale villa oleks saanud, kui oleks mõistliku hinnaga kaupu kaasmaalastele müünud? Või Käo endale järjekordse limusiini soetanud, kui kaasmaalasi Selveris ei nööriks? Kuni keegi loeb sente, laiutavad nad villades ja eralaevadel ja neil on tavainimestest ükskõik.
ä
Ähh!/ 16. veebruar 2014 11:57
Ligi otsib meeleheitlikult maksupettureid samal ajal kui täiesti seaduslikult veetakse riigist tulumaksuta kasumit välja. Nendele "seaduslikele" varastele peaks "päitsed" pähe panema, siis võrdsustuvad ka hinnad Läänega.

u
uhked ´´oma palkade üle/ 16. veebruar 2014 11:36
mida rohkem ´´lollusi ja riiki põhja viivad seda rohkem politruki punt oma palku ´´kuluhüvitisi tõstab
k
kats/ 16. veebruar 2014 11:23
jube urgas on eesti, elan juba 9a soome-eesti vahet sõeludes ja viimasel aastal olen ostnud osa toidukauppa soomest ja toonud eesti, kuna seal tunduvalt odavam..., juust, lõhe, kanafilee, kohvi... ja toidul on soomes toidu maitse , aga eestis on toidu kvaliteet allapoole igasugust arvestust kukkunud...ja mitte ainult toidu !!! kõikk on megakirves ja hüperkallis...õudne urgas igatpidi ja ainult jubedamaks kisub .
ü
ÜksnoorNaga/ 16. veebruar 2014 11:21
Kurb on lugeda sellist artiklit, varsti ei saa tasuta peksa ka enam. Kuigi olen 14 mõlgub minulgi mõttes, et kas ma tahan ja suudan siin riigis oma lapsed suureks kasvatada ning elu järjepeale. Vägisi tuleb mõte ära kolida.
r
R/ 16. veebruar 2014 11:19
Need kuradi ahnurid tuleks kõik tillipidi rippuma tõmmata!
n
no/ 16. veebruar 2014 11:16
pange meie maksusüsteem korralikult tööle....pankade kasum voolab uhinal riigist välja,makse makstakse annetuste ja kingituste pealt, muu läheb kõik riigist välja....tekib tahes -tahtmata tunne,et keegi meie kõrgematest saab ise ka sealt kasu.....miks muidu toimib selline asi ?Miks meie targad lubavad toita svenssoneid,ajal kui rahvas nälgib ?
a
Ajaloolane/ 16. veebruar 2014 11:08
Ainus mis päästaks Eesti, on progressiivne maksusüsteem.
a
artikkel/ 16. veebruar 2014 11:06
on tore aga jäi välja üks oluline fakt. Selver maksab oma töötajatele orjapalka. Samas Saksamaa kauplus suudab lisaks odavatele hindadele ka veel töötajatele sealjuures inimväärset palka maksta. Seega saab kaalukaussi veel mitmekordselt liigutada Saksamaa poole

o
ostsin/ 16. veebruar 2014 11:03
Soomest outletist Icepeak talvejope 30 euroga. Meil on igal kolmandal poel kiri Outlet aga hinnad on ülemõistuse absurditeater, selle sõna õige tähendus on täiesti ära lörtsitud. Allahindlused tavapoodides ajavad lihtsalt naerma. Tehnikat ostest, avaneb esimesena ebay leht. Aga nii kaua kui on lolle eestlasi pappi välja köhimas siinsetele röövkaupmeestele, nii kaua lastakse nende jopskite peal ka liugu. Iga nurgapeale on kerkimas kaubanduskeskus. Me oleme Euroopas esikohal sellega, et igale inimese jätkub varsti kaubanduskeskus per kärss. Siis nutetakse, et hinnad on kõrged kuna vaja kõik kulud katta. Edu ostlemisel.
e
Eddie/ 16. veebruar 2014 11:00
s
see on nii../ 16. veebruar 2014 10:52
põhjalik,et sooviks Ansipi,Ligi kommentaari.
m
MÕTISKLUS/ 16. veebruar 2014 10:49
Eesti on mulle nii kallis, et olen nõus 23.iseseisvusaastal jätkuvalt kartulikoori sööma, sest suurkodanluse maod seda läbi ei seedi.Pealegi on nad meie riigi suunav ja juhtiv jõud.Määgiva lambakarjana kinnitame oma truudust SELLELE SELTSKONNALE. Eesti peatse kollapsi korral lehvitame võimupoliitikute lahkuvatele lennukitele truult järgi ja mõtleme, OLI KORD EESTI
k
krt/ 16. veebruar 2014 10:43
kas see on normaalne kui riigiisad (loe pasad) kiitlevad rahva ees, et jälle tõstame endal palkasid tuhande võrra ja eks anname penskaritelegi viieka juurde ?
z
zg/ 16. veebruar 2014 10:33
Kohe-kohe tuleb Jürgen Ligi ja teatab, et see kõik on pohhui, sest riigi rahandus on meil korras.
s
suurik/ 16. veebruar 2014 10:27
Orginaal arktiklit tahaks lugeda kui teab jagage
h
hana/ 16. veebruar 2014 10:26
Väga kasulik on hoida eestlasi pimeduses ja vaesuses.Muidu ei kosu isakeste arved.Tahan vastust,kelle rahakotist tuleb teie suur nuts .See riik toimib hullemalt kui feodalismi ajal. See on orjanduslik kord. MEIE RAHVAS EI SALLI TEID ,ülbikud.

c
C/ 16. veebruar 2014 10:24
Eestis kehtestatud maksusüsteem,kõrge tööjõu maksustamine tingib paljudes ettevõtetes ümbrikupalga maksmise,mis jätab töövõtjad ilma kohestest ja hilisematest sotsiaalsetest garantiidest nagu näiteks suurem pension,samuti takistab selline varimajanduslik skeem ametiühingute teket kes töötajate õiguste eest seisaksid.
Eesti maksupoliitika sealjuures toiduainete maksustamine varjatud maksudega nagu käibe ja aktsiisimaks vajaks revideerimist,läbivaatamist ja suuremat läbipaistvust.Samuti puudub sisuline kontroll maksumaksja rahade sihipärase ja otstarbeka kasutamise osas riigis.
Kas neid rahasid kasutatkse ikkagi riigi infratruktuuride tugevdamiseks ja elanikkonna elukvaliteedi tõstmiseks?
k
16. veebruar 2014 10:14
Kommentaarid on kõik mõistetavad ja eesti elu piltselge,kuid kahjuks rahva arvamus ei loe enam ammu midagi ja mittemidagi ei muutu,kui muutub siis ainult halvemuse suunas rahva jaoks.Näriliste elu toompeal aga muutub üha roosilisemaks.Kahjuks nii ta on,sest need saksad isegi ei loe neid kommentaare mida rahvas elust ja neist arvab.
m
Marmo/ 16. veebruar 2014 10:11
Samamoodi läheb edasi. Eestis on sedasi, et näritakse teiste eestlaste kallal ja ühiselt oma õiguste eest välja ei astuta. Mis toimub, kui poliitiku on palgatõus 1000 € kuus, rahvas vaimustub, sest tema justkui vastutab. Raamatukogutöötajale või pedagoogile 5 € juurde tundub rahvale liigse pillamisena, need on muidusööjad. Anekdoot, et põrgus puudub valve eestlaste katla ümber, sest igaüks tirib teise tagasi niikuinii, ongi meie hirmkallite hindade ja orjariigi mentaliteedi kokkuvõte.
m
mari/ 16. veebruar 2014 09:55
Ütleme nii, et toidu hindade puhul, kui tegu on eesti toodetega, siis ehk väga ei virise. Kuigi näiteks kohupiima, juustu ja veiseliha hinnad tunduvad ülehinnatud. Aga riided ja jalanõud on naeruväärselt kallid. Uskumatutes kõrgustes on spordiriiete hinnad. Kui hakata omavahel võrdlema asjade hindu siis saab väga kummalisi variante. Näiteks hektari põllumaad saab rentida 20 euroga, mille eest saab siis näiteks 1,5 kilo veiseliha või korra kallimas kohvikus kõhu täis süüa. Või siis 500 eurot teeniv keskmine eesti inimene saab oma kuuajase töö eest ühe spordikombinesooni. Ja nii edasi. Kusjuures riiete kvaliteet ei vasta hindadele. Kui mantel maksab 300 eurot, siis eeldaks, et materjal on puhas villane ja korraliku vatiiniga-aga unista ainult.
p
Proff/ 16. veebruar 2014 09:50
Meil ei ole Vabariik vaid Okupeeritud riik. Reformiokupandid on Eesti okupeerinud ja selles valguses ongi kõik paigas. Valitseval, reformiokupantide klassil, on kõik hüved olemas. Palka, hüvitisi määravad endale ise. Kõik lõbureisid lähevad ametilähetustena kirja.. Karistamatus ja meedia - netitsensuur, kus teisitimõtlejaid ja Keskerakonda mustatakse vahendeid valimata.. Kõik see loob valitsevale klassile mõnukeskkonna, mida kadestaksid ka keskaegsed kuningad.. Selle peame kinni maksma aga meie, kallid töötavad Eestimaalased..
n
nojah,/ 16. veebruar 2014 09:47
järjekordne näide eesti ärimehe ahnusest...
m
Manivald/ 16. veebruar 2014 09:39
Isegi riigityyri juurde fyyri laskma sattunud isikud on aru saanud, et kilekotimajanduses peitub kokkuhoid. Elagu kilekotivalitsus! Lihtnee
e
Elan välismaal/ 16. veebruar 2014 09:39
Möned aastad tagasi lugesin uhkusega,kuidas väljamaa lehed kiidavad Eestit...nyyd on häbi lugeda, meist on ette läinud Leedu ja Läti jm riigid,Eesti oma ylimeelse poliitikaga ja ahnusega jäänud täiesti teiste riikude jalgu- on hakatud uurima kuidas tavaline inimene,pere, Eestis tegelikult elab- mitte mida poliitikud esitavad- ja noh piinlik on lugeda kui haledalt eestlane elab Eestis- seda on töesti maailmas märgatud ja see on teada. Äkki ärkaksid poliitikud selle eneseimetluse- unest,ja mötleksid rahva ja rahva maine peale. Ei imesta,et köik välismaale tölle ryndavad...

t
Tiit/ 16. veebruar 2014 09:38
Jumal tänatud,kas tõesti hakkavad silmad avanema?Polegi siin elu nii ilus ja roosiline nagu meie niinimetatud valitsus koguaeg on rääkinud.
e
16. veebruar 2014 09:19
Eesti reformaritest rikkurite ahnus ja alatus saab lõpuks saatuslikuks meie riigile. süüdistada pole kedagi,ise valisime lurjused etteotsa.
j
Jaak/ 16. veebruar 2014 09:17
Eesti rikkuriteahnus ja alatus saab lõpuks saatuslikuks n
m
MADLI/ 16. veebruar 2014 09:03
Meie oleme vaesed. See-eest täidavad aga igasugused vahendajad oma taskuid. Meie nosime truult kartulikoori edasi, mõnedele rikastunud tegelinskitele aga ei lähe enam friikartulidki kõrist alla, lihtlabasest kooritud kartulitest rääkimata. Vaat nemad nõuavad omale trühvleid ning kalamarja! Ja kui selleks raha napib, tõstavad meie jaoks veelgi hindu,
m
MATS/ 16. veebruar 2014 08:58
Ainus, millega Eesti Euroopas silma paistab on hindade kasvutempo, seega elukalliduse tõus. Siin ei kuulu me mitte enam esiviisikusse, vaid rabame koos Rumeeniaga esimese-teise koha pärast ning viimastel andmetel olemegi juba esiohale tõusnud - hindade kasvutempo alal.
s
see tähendab ainult seda/ 16. veebruar 2014 08:48
et eestimaalt tuleb nii kiiresti kaduda kui võimalik. me 3 last on siit jäädavalt lahkunud. me isaga vaatame veel riiki, kuhu minna. kuna me mõlemad med töötajad, siis loodan, et leiame ka koha.
k
kaasmaalane/ 16. veebruar 2014 08:45
eestirahvas on rumal rahvas , kisendavad ainult üksteisepeale , kas neid kommendaare loevad meie suured riigivalitsejad .ükskõik mis hinnatõus on olnud,näiteks elekter,eestlane tõstab käed ja annab alla,näib ,et seda kõike suudavad maksta .riik vaatab vaat kui hästi kõik on,uhke eesti üle.
a
antsu ja vallavaesega/ 16. veebruar 2014 08:21
100% nõus. riik ei puutu siin küll asjasse. masinaid (era) on linnad tööpäeval pungi, kauplused sumisevad inimestest. ettevõtja peaks ikka eri tropp olema, kui hindu ei tõstaks. ja üldiselt on eestlane oma geenidelt vagur lambuke, kes on anastamisega harjunud ja talub seda omamoodi perverssel moel. venelased ei andnud oma aljoštki vereta ära, aga eestlane annab enda ja riigi heaolu, siis antud juhul (tarkadele) ärikatele.

n
nagu/ 16. veebruar 2014 08:15
eesti riigis ei ole sunni-tööd. siis mina pärast masu tööle läinud ei ole. vaatan tööbüroos konsultandile otsa ja räägin usinasti. kuhu kandideerinud olen. ise tean. et ei kavatsegi kuhugi kandideerida. see on minu jaoks põhimõtteline küsimus.
a
aitame vaesemaid------ha,ha,ha,haaaaaa/ 16. veebruar 2014 08:11
isegi kaltsukates võtavad hingehinda, kallimalt ,kui Seppalas sooduspakkumised .Ja neid keegi ei kontrolli ka ,enamus mammon läheb nende taskusse.Tehke uuring ja näete ,kuidas need müüjad elavad.
k
külaelu/ 16. veebruar 2014 08:07
Näide: Kesk-Eesti väikelinnas kus elab ca 6000 elanikku on täis topidud erinevaid toidupoode. Kõigepealt Konsum kolme poega, Säästumarket, Grossi pood, Maxima X, Selver, Meie kett kahe kauplusega. Loomulikult peavad kõik üheksa kauplust omanikele kasumit ka teenima. kuid tegelikult tuleks pooled selle linna poed kinnipanna ja allesjäänud saaksid käibepealt normaalset kasumit teenida, mitte täna vinduda kõrgete hindadega.
v
vallavaene/ 16. veebruar 2014 08:06
antsuga 100% nõus. kuni on tarbijaid, tõusevad ka hinnad. kuid paneb imestama, kuidas suured poed on rahvast täis, kõikidel suured kärud pilgeni head paremat- kust kohast see raha võetakse? mina kuulun nende inimeste hulka, kes on sunnitud ostma tähtaeg läbi kaupa, tahaks ka paremat, aga pole võimalik.
k
kiira/ 16. veebruar 2014 08:01
Mina ütlen selle peale, et MAHA REFORMIERAKOND!!!!!!
a
ants/ 16. veebruar 2014 07:30
kui poed rahvast täis,kõik ära ostetakse siis oleks rumal hindu mitte tõsta.süüdi oleme meie tarbijad ise.kui kaubad riiulitele seisma jäävad hakkavad ka hinnad langema.
O
Mokk maha ja See on anzippiriik/ 16. veebruar 2014 07:28
Oravad söövad paremad palad ära. Meile jääb see puru mis puuotsast alla pudeneb
t
To Kedi/ 16. veebruar 2014 07:20
Kasid eelistada eestimaist. Loe artikkel uuesti labi. Kohalik Kalevi sokolaad kallim kui Saksamaal nende kohalik!!! Tegelik seis on selline. Omanikud sooviivad teenida kohe ja palju ja seda pikas perspektiivis. Klient on kaitsetu, ta peab ju suua ostma, peab tarbima elektrit, ostma autole kutust jne. Kes peaks meid kaitsma? Loogiliselt vottes need 101, kelle rahvas on valinud riiki juhtima. Tegelikkuses pead ise oskama hakkama saada. Kes punnitab siin, kes lahkub mujale. Eestlane on leplik, teda on hea juhtida, teha igasugu katsetusi. Alustuseks saaks teha nii, et 1paev kuus tarbib elektrit nii vahe kui voimalik (ei vaata telekat, ei keeda sooja suua,,), mitte keegi ei lahe uhel kindlal paeval enam poodi, ei soida toole jne. Seda nimetatakse vist streigiks. Aga seda me ei tee, meil on habi streikida. Me oleme jatkuvalt nous koigega, mis meiega tehakse. Psuhholoogi on vaja.

s
Soomestunud eestlane/ 16. veebruar 2014 06:49
Soomes Turus K-Citymarketis maksab 1 kg Saaremaajuustu vähem kui Tallinna kauplustes
p
President ja valitsus ju väidavad, / 16. veebruar 2014 06:28
et hinnad pole tõusnud ja inimestel jääb järjest rohkem raha kätte! Need tooted, mis maksid krooni ajal 45 krooni, maksavad nüüd üle 5 euro. Ingver maksis alles hiljuti 3 eurot kilo, nüüd maksab juba 7.50 eurot. Hakkliha maksis 28-30krooni, nüüd maksab 6.90eurot . Kuidas 300-400 euro eest pere ära toita kui juba kommunaalteenusteks läheb 150 eurot.??
m
make/ 16. veebruar 2014 05:37
ei noh euro hinda ei tõsta kelele reklaamisite ja milleks suurte reklaamidega puistata rahvale valet ise ka uskusite mis reklaamisite poliiiiiiitikud igas riigis on euro hind tõstnud eestis hinnad tõusevad isegi mulla abi ei saa seal riigis enam aga savil ja muil on vaja palka juurde vähendame lapserahasi kyll lipsu mehed saavad siis baseinis ujuda oma armukestega jne jne jne jne
'
v
Vaene kreeklane/ 16. veebruar 2014 05:35
Näe ongi Ansipi lubadus tõeks saanud - oletegi Euroopa viie rikkaima riigi hulgas! Ainult väga rikas riik saab niisuguseid toiduainete hindu lubada.
c
C/ 16. veebruar 2014 04:33
Eestis kehtib hästi organiseeritud sotsiaalse apartheidi reziim,mis saab püsida ainult tänu siinse rahva rumaluse ja harimatuse tõttu.
Toomas Reisalu kirjutas:"Samuti vihastun, kui mõtlen Eesti maksusüsteemi peale, mis kurnab tööinimest. Kui vaadata selle aasta riigieelarve tulupoolt, siis 57,4% tuleb töölise taskust, 25,8% maksavad ettevõtted ja 16,8% on mittemaksuliste tulude osa (ELi toetus, trahvid jne). See näitab, kuidas terve riik seisab tööinimese najal. Kui tavainimene ei teeks tööd selle näruse palga eest, mis talle makstakse, siis kukuks kogu kaardimajake kokku."
Välispangad viivad oma kasumi aga sootuks maksuvabalt riigist välja.
Selle reziimi kurnamisvõtete hulka kuulub ka varjatud maksustamine suurte käibe ja aktsiisimaksudega toiduainetele ja esmatarbekaupadele,nende maksudega täidetakse riigikassat,millest hiljem "väljavalitute" vahel ressursid ümber jaotatakse ja riigivalitsejad on seetõttu huvitatud hinnatõusust.
u
unzip/ 16. veebruar 2014 03:46
Sõber Andrus ütleb muidugi, et see on kõik vale, asja on ühekülgselt valgustatud. Eesti rahvas on Euroopa üks õnnelikumaid ja EL edukaim. Ootan sõber Andruse arvamust sellele artiklile, muidugi kui tal jätkub aega, sest ta ju valmistub Kallast välja vahetama. Peaaegu nagu Putin ja Medvedjev. Mind huvitab, kaua rahvas veel kannatab seda kamariljat välja või läheme valimistel jälle nagu üks mees ja valime reformi ( või keskerakonda vahelduseks, kes on sisuliselt samasugused). Ehh, Eestimaa ja tema orjarahvas, kellel pole julgust vastu hakata.
p
Pole konkurentsi/ 16. veebruar 2014 01:54
Kilekotikartellid ja monopolid viivad riiki kuristikku. Rongiliiklus näiteks olevat viinud bussihinnad kohe alla.
Kahjuks ostma peab kõike välismaalt juht absurdhindade tõttu. Ühe mutri asemel siit, saab mujalt 50.
a
Ahnus Ansipus/ 16. veebruar 2014 01:26
Eesti ärikate tohutu ahnus ja riigi ülepolitiseeritud oligopoolne majandusstruktuur on need põhjused, miks Eesti riik veel pikalt jalgu alla ei saa, rääkimata viie rikkaima EL riigi hulka või kuhugi mujale jõudmisest. Eesti jaotati juba aastaid tagasi turumajanduse, vabaduse ja iseseisvuse loosungite all ärikate ja poliitikute vahel ära nii, et enamikule ei jäetud suurt midagi. Sisetarbimine on nõrk, investeeringute sissevool tagasihoidlik, oma lisaväärtustootmist pole Eestis ollagi. Rahvas orjab neid ihnureid, kes tema raha eest rasvuvad ja laiutavad. Kusjuures Selver on nii tööandja kui äripartnerina üks hullemaid kaubandusettevõtteid Eestis. Eelista siis veel eestimaist.

l
Lirgen / 16. veebruar 2014 01:10
Üks asi on rõlged hinnad, see on muidugi väga jõhker aga lisaks ei toeta riik inimeste hambaravi ning tulumaksuvaba miinimum on idiootlikult väike. Kõigepealt peaks muutma ära maksuvaba miinimumi, selle madalal hoidmisega riik ju sisuliselt virutab kõigi taskust. Millegipärast on sellele üsna vähe tähelepanu pööratud.
t
T/ 16. veebruar 2014 01:05
Kui mina kunagi ühes saates väitsin et välismaalt saab asju poole odavamalt kui otsida (Soome,Rootsi), siis sain kommentaarides sõimuvalingu osaliseks. Mind ei usutud. Aga tõde on see, et enamus igapäevaeluks vaja minevaid tarbekaupu ja söögipoolise saab väljamaalt odavamalt kätte kui Eestist.
v
vasturääkivus.../ 15. veebruar 2014 23:59
iga aasta suurematel ettevõtetel sama jutt ^peame tõstma hindu, sest see ja too asi jälle tõusis maailmastaabis^ Samas lähevad ka nende firmade kasumid iga aasta suuremaks...
r
Ruts/ 15. veebruar 2014 23:56
mis te kirute, Andrus ju lubas viia Eesti 5 rikkama Euroopa riigi hulka, ainuke mis jäi lubadusest välja oli aasta ;).
s
15. veebruar 2014 23:56
Sellepärast tulebki odavam ise kõike kasvatada ja niipalju kui võimalik saagi koristus ajal kas siis sügavkülma toppida või purkidesse teha.Ei siis nälga jää kui kelder kartuleid kapsaid porgandeid peete kaalikaid jne täis on ning riiulid lookas kõiksugu kurgi salatite ja borši purkide ,mooside kompottide šeleede all .Oleks ainult kõigil võimalus sedasi teha siis annaks küll varsti ärimeestele ninanipsu,kui keegi enam poest midagi ei osta.
e
EEsti!/ 15. veebruar 2014 23:53
võtke kasvõi näiteks mootorikütus, kui maailmaturul hind langeb siis ei saa kuidagi see eestis langeda ja ärimehed põhjendavad seda sellega, et kütus on sisse ostetud kallimalt ning ei ole võimalik seda isegi kütuse languse korral odavamalt müüa kuna maksud makstud kallimalt sisse ostetud kütuse pealt ja ennem tuleb siis n.ö vana partii maha müüa. Kui aga maailmaturul hind peaks tõusma on tunni aja pärast bensu hind tõusnud ja põhjenduseks oh üllatust, maailmaturul hind tõusis, me peame ka tõstma (äkki said varud otsa- ikka juhtub). Eesti ärimees on ahnepäts ja seadusi kohandatakse ikka enese huvide järgi mitte kodaniku huvide järgi. jõudu eestlased!
v
Vitus Bering / 15. veebruar 2014 23:42
Hinnad on alati tõusnud. Pole vahet milline on riigikord aga see on paratamatus, nii on olnud ja nii jääb.
Tsaari Venemaa müüs 1867. aastal Alaska ja sai alla 5 dollari ruutkilomeetri eest. Nõukogude ajal tõusid hinnad, samuti hiljem krooni ajal. Maakera pöörleb ja iga hommik toob uue päeva (ja hinnad).
s
siinne elanik nagu te kõik/ 15. veebruar 2014 23:37
kallid kaasmaalased,siin endiselt okupeeritud territooriumil kus vohab ebaõiglus,vale moraal,vargus on kui auasi jne --ei saa iialgi enam midagi paremaks minna.kommunistlik saast on teinud oma töö

j
Joppakolla/ 15. veebruar 2014 19:10
Ja nii on meil juba ammu, vähe räägitakse sellest ja inimesed on laised, neid saab pügada, kahju.
Ahned kaubahaid, anname neile vastu lonti!
r
ritter ja bitter :) artikkel palun kirjutada nt. inglise keeles ja näiteks Forbes'i saata/ 15. veebruar 2014 16:23
k
kedi/ 15. veebruar 2014 16:11
Sonum on ju lihtne - pagan votaks, Eestlane, eestista Eestimaist!
m
mumm/ 15. veebruar 2014 13:38
no jah, raske vastu vaielda. selle pärast ostangi kõikvõimaliku tööstuskaupa välismaalt netist. kohalikele "ärimeestele" ei jäta midagi. kui saaks siis ka toitu ostaks sealt...
h
HAIGE RIIK/ 15. veebruar 2014 13:13
ORJAD TÖÖLE ALATES 355 euri palk

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee