Eesti uudised

Sajandi ehitus Koidula jaam töötab vaid veerandvõimsusel (14)

Maaleht, 6. veebruar 2014, 08:30
Foto: ALDO LUUD
Kolmandat aastat töötavat Koidula piirijaama on nimetatud nii sajandi ehituseks kui ka miljardiprojektiks, paraku töötab jaam praegu vaid veerandvõimsusel.

Koidula raudteepiirijaama rajamine oli majandusminister Juhan Partsi eelmine suur raudteeprojekt enne oranžide reisirongide soetamist ning Rail Balticu kavandamist.

Koidula jaam läks maksma miljard krooni, selle ehitamiseks teisaldati kümnetelt hektaritelt ligikaudu 1,8 miljonit kantmeetrit pinnast, et tasandada jaama ala 18meetrist kõrguste vahet.

Kõike seda tehti suure eesmärgi nimel – rajada uus logistikakeskus Petseri raudteejaama asemele ning taasühendada omavahel Tartu−Petseri ja Valga−Petseri raudteed.

Paraku jäi ära aga Tallinna Sadama koostöö hiinlastega, kus läbi Venemaa pidid Hiinasse liikuma konteinerkaubad ja kuna ka Pronksiöö vähendas Venemaa Eestit läbivat transiiti märkimisväärselt, siis 40 rongi asemel külastab Koidulat praegu 10−14 rongi ööpäevas.

Täispikka artiklit loe Maalehest!

Samal teemal

3. oktoober 2017, 23:02
VIDEO | Koidula piirijaam töötab miinimumvõimsusega, sest Venemaa rongide arv on vähenenud
9. märts 2014, 08:10
Isepäine Leedu juhib Rail Balticu kiirraudtee arutelu umbteele?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee