Kommentaar

Kommentaar | Rail Balticust võib saada Läänemere regiooni majandusvedur (13)

LISA KOMMENTAAR

argumentõ 17. jaanuar 2014 01:43
Praktilist mõtet sellel railbaltikul ei ole.Rail baltiku kõige negatiivsem tegur on selles,et sellega hävitatakse palju loodust,loodusele tekitatakse korvamatu kahju.teiseks raisatakse palju riigi raha kusjuures sada tuhat inimest, pensionäri vaevlevad vaesuses.Tegelikult meie raudteede võrk rahuldab kõik vajadused.Miks seda rail baltikud siiski nii väga tahetakse siia paigutada?Peapõhjus on selles,et sellega seoses hakkab kellegi tasku väga palju raha jooksma ja sellest on võimatu loobuda ehk ainult surma ähvardusel,sest nüüdne elu eesmärk on rikastumine kas või üle laipade.
mee vist üle õppind jah 10. jaanuar 2014 12:27
mismoodi siis Rootsi kaupade vedu ümber Botnia lahe tasuvam on kui neid otse kas Lõuna-Rootsi või Taani kaudu Saksamaale vedada. See ring peaks suisa nii 1000 km kanti tulema, lisaks veel teine 1000 Eestist saksamaale. Sama absurdne on jutt Venemaa kaubaveost Muuga kaudu. Mõistlikum on neil ju kaubad juba Leedus-Lätis ümber laadida.
kahju, et mees ei suuda üle saada kibestumisest, et Tartu linnapeaks ei saanud
Ants 10. jaanuar 2014 12:20
see mees tahtis ju Tartu linnapeaks saada, küllap lahmib nüüd kibestumusest. Siiski on veidi kummaline lugeda väidet justkui RB kaudu hakkaks Rootsi kaubad liikuma. Ehk doktorant seletaks ka põhjuse ära, miks on mõistlik neid ringiga ümber Botnia lahe vedada. Tunduvalt mõistlikum oleks neid vedada Saksamaale ju otse, kas Taani kaudu või raudteepraamidega.
Sarnaselt on utoopia ka RB ja Venemaa suund. Mis kasu saavad venelased sarnasest suurest Tallinna kaudu ringiga kulgevast RB-st? Majanduslikult mõtekam oleks sel juhul kaubad tavaraudteele ümber laadida juba eelnevat, kusagil Leedus-Lätis, äärmisel juhul Valgas, selmet seda teha Muugal. Peterburini RB vaevalt kulgema hakkab. Pealegi Mürk ehk ei tea, aga venelased kavandavad tõsimeeeli isegi kunagise IMS aegse Polotsk-Pihkva-Narva taastamist, nii tulevikus hakkaks Pihkvast Peterburini koguni kaks raudteed kulgema.
Jüri Koduvere 10. jaanuar 2014 10:44
Tartu kohta peaks ikka mainima, et ammu-ammu oli plaan raudtee Tartu linnast välja viia. Kui seda saaks RB abil teha ning ka ülejäänud raudteed korrastada, siis oleks ettevõtmine mõeldav.
Ka Tallinnal on soov olemas raudtee linnast välja viia tööst
Asjal on ka teine pool. 10. jaanuar 2014 10:40
Kiire ja mugav ühendus Läänega tähendab seda, et Lääne ülerahvastatud aladelt hakkab rahvas valguma siia, siin on palju ilusat ja tühja "lebensruumi" Kusagil kunagi tulin taolise väitega välja aga see osa kommentaarist kus nii väitsin, sai kellegi poolt ära kustutatud. Vaat see asjaolu pani mõtlema, et vist tabasin "hella" kohta?
Petja Pessimissimo 10. jaanuar 2014 10:22
See poolteist miljonit vaest tarbijat ei ole Saksamaa, veel vähem Euroopa jaoks mingi arvestatav turg. Mõni aeg tagasi kirjutasin ühes kommentaaris, et mis ma asjast arvan ja ennäe "imet", pool kommentaari oli ära kustutatud. Milles siis asi oli? Ma kirjutasin, veidi iroonilises võtmes, et Rayl Baltica tähendab "lebensruumi" vallutamist. Tõin ka võrdluse "Metsiku Läänega" kui see Ameerika uusasukate poolt just raudteede abil lõplikult vallutati-allutati. Kui Eestimaal ei ole rikast tarbijat, siis tuleb need siia tuua. Kahtlemata ergutab Lääne mõttes keskmiselt rahakas inimene selle maanurga majandust, selles pole kahtlust, võib-olla tõmmatakse isegi põllumajandusele uuesti "rihm peale" ja lastakse täistuuridel käima aga see ei saa toimuma Eesti kapitaliga ja eestlaste peremees olles. Meil on juba cirka kolmandik võõrasukaid, paneme teise kolmandiku juurde ja meid võib tõesti Eesti Rahva Muuseumis näitama hakata.
Kas selle vastu saab midagi teha? Ei saagi kui inimesed tahavad kõikki hüvesid maitsta mis tänapäev pakkuda võib ja seda nad tahavad. Rahvusluse nimel ollakse valmis võitlema ja paljustki loobuma ainult sõnades, tegelik elu teeb siin kähku omad korrektiivid.
Arvan küll, et nii ongi - Rayl Baltic ei ole eestlaste vedamiseks "huvireisile Läände" vaid selleks, et Lääne inimesele anda kiire ja mugav ühendus selle ilusa kuida lageda maaga kus elamiseks oi kui palju ruumi.
Lauri 10. jaanuar 2014 02:46
Oligi juba vaikseks jäänud. Suudeti tähelepanu mujale suunata (partsu porgandid). Kogu jutt, mida siiani rahvale püüti puhuda, osutuski selle teadmamehe kaudu just selliseks nagu seda rahvas rääkis.
ummi 10. jaanuar 2014 01:15
Paneks kohe mõned vagunid igaks juhuks juurde!

tule taevas appi 10. jaanuar 2014 00:21
......doktorant on selgelt üle õppind! Vaene inimene ei saa aru või ei taju enam MILLEST räägib. Uus raudtee reklaamiti RIIGI poolt välja kui kiire võimalus meie ärieliidil Berliini sõita. Valgevenesse ja Ukrainasse pole keegi KAVATSENUDKI lääne rööpmelaiusega trasssi rajada. Pole ka mõtet, sest MILLISED kaubarongid sõidavad kiirustel üle 200km tunnis....kaubarongide kiirus on ka tulevikus mitte üle 90km/h. Eesti teeb oma jupi valmis....kes teeb haruraudteed Valgevenesse ja Ukrainasse...mitte keegi sest see oleks lollus. Sellisteks lollusteks on võimeline ainult meie Partsu erakond ja Parts ise, mujal selliseid pole. Nii, et siis suurtel kiirustel ja hulgakaupa kraam eestist Vilniusse ja edasi...koll koll koll mööda olemasolevaid vene rööpmelaiuseid.Unustage juba ära see Rail Baltic....saage parem hakkama kaasaegse ja normaalse raudteeühenduse loomisega Tallinn- Pärnu ja Tallinn- Aegviidu -Tartu- Valga liinil....nii, et inimesed ei pea püsti sõitma ja et õhtul Mustjõe jaamast lapsevankri ja jalgrattaga ka rongile pääseks. Likvideerige need tobedad multifunktsionaalsed urruaugud kuhu üle kahe lapsevankri ja 12 jalgratta midagi ei mahu!
bll 9. jaanuar 2014 23:24
Kas Ukrainas ja Valgevenes siis ei ole vene rööpmelaius?
vanamees 9. jaanuar 2014 22:10
Mingi haige jura doktorandilt . Ilmselt vajab doktorit !
usun väga 9. jaanuar 2014 22:05
siim koos ooravatega saab 2ookm/h tegutseda suuremate dollarivedudega
provessor 9. jaanuar 2014 19:46
ai oleks, ai osutuks, õnnestuks