Eesti uudised

Täiendatud kell 17.18!

Elron: istekohtade probleem tipptunnil jääb (25)

Teet Teder, 6. jaanuar 2014, 13:17
 TEET MALSROOS
Tänasel pressikonverentsil ütles AS Liinirongid juhatuse esimees Andrus Ossip, et Tallinna-Tartu hommikuse ja õhtuse tipptunni väljumistel jääb istekohtade leidmine probleemiks.

"Soovisime, et üleminek oleks olnud sujuvam," tunnistas Andrus Ossip uute diiselrongide nigelat algust Eesti raudteedel ja vabandas reisijate ees täna korraldatud pressikonverentsil. "Aga me oleme sisuliselt kuue kuuga vahetanud välja kogu oma rongipargi," õigustab ta.

Samal teemal

Ossipi esineb ajakirjanikele rongis. Pressitöötajatel on kitsas, nad trügivad, et juhatuse esimeest paremini pildistada, filmida, linti võtta. Mõni fotograaf peab paremaks õuest ülesvõtteid teha.

Riigifirma pressikonverents on sümboolne ja viitab Elroni suurimale probleemile – uued ja mugavad rongid küll, aga reisijaid on rohkem, kui uued, pigem trammimõõtu rongid mahutada suudavad. Uutes rongides on kaks korda vähem istekohti kui vanades ja reisijad ei mahu enam ära ka püsti seistes.

"Miks Elron üldse otsustas hankida sellised rongid. Oleme hankinud diiselrongid, mis on nelja, kolme ja kahe vaguniga. Kui te vaatate Eesti demograafilist olukorda ja viimast rahvaloendust, et kui palju on inimesed ära kolinud ääremaalt linnadesse, siis on selge, et väga paljudes kohtades ei ole optimaalne kasutada neljavagunilist rongi. Tihti isegi kolmevagunilist," õigustas Ossip valitud ronge.

"Me oleme öelnud, et on tulemas lisa ronge ja on võimalik kokkuhaakimise küsimus," kirjeldab Ossip, et üks rong saab võtta teise vaid minutitega sappa ja nii pikendatud rongi kõik reisijad peale mahutada. Samas püütakse esmalt käima panna lisa väljumisi, et inimesi rongide vahel hajutada.

"Uus sõiduplaan tuleb esimesest juunist, aga täiendavalt oleme ka nendel nädalatel juurde lisamas väljumisi," lubab Ossip. Näiteks Rapla liinil pannakse esialgu lisa väljumine, mitte suuremad rongid.

Samas kinnitas Ossip, et Tallinna-Tartu rongides jääbki istekohtade probleem ning kõik istuma ei saa. Vaguneid ei plaanita rongidele juurde panna.

"Tipptunnil ei pruugi kõik inimesed leida istekohta. Aga kui me vaatame Tallinn-Helsingi laevaliiklust, siis me ei räägi, et laev võiks olla pikem. Me saame mõistusega aru, et nendeks ühtedeks hetkedeks ei ole mõistlik laevamõõte lõpmatuseni juurde panna. Nii on ka rongidega."

Istmeid oleks saanud, aga ei tahetud rohkem panna Elroni juhatuse liige Riho Seppar selgitab, et tegelikult lubasid euronormid rohkem istmeid rongidesse panna, aga seda Elron ei tahtnud.

Nii ongi uutes, pool meetrit vanematest rongidest laiemates vagunites, vähem istekohti.

Enam 3+3 istet näiteks Tartu-Tallinn liini rongidele, et rohkem inimesi korraga istuda saaks, ei panda.

"Me ei soovi halvendada reisija mugavust. Laiem iste annab võimaluse inimesel ennast vabamalt tunda, mitte nö silgud pütis. Ega meie eesmärk ei olegi püstiseisjaid hoida. Kui on nõudlus, siis tuleb ka pakkumine. Kui me näeme, et kuskil liini peal reisijate arv suureneb, siis me peame kõik selleks tegema, et istekohti jaguks."

Tippaegadel rongide ülerahvastatust saaks vältida sellega, et panna ajutiselt liinidele tagasi vanad rongid. Seda aga Elron ei taha ja Seppari sõnul ei olnudki ette teada, et inimesed ära ei mahu.

"Eks me teadsime, et seal on palju reisijaid peal," ütleb Seppar Viljandi-Tallinn rongi kohta, mis igal hommikul jõudis pealinna umbes 400 reisijaga. "Aga kui palju, see oli teise ettevõtte ärisaladus, kui palju tema reisijaid veab..."

Siinkohal katkestab Elroni juhatuse liiget ettevõtte müügi- ja arendusjuht Norbert Kaareste.

"Me teadsime seda, me olime selleks valmis, aga selle rongi, millega pikendada neid Viljandi ületäituvaid ronge, saame vastu võtta 20ndal jaanuaril," ütleb Kaareste ja lisab, et kahe nädala pärast, mil lisarong liinile tuleb, ei ole mõtet vanu ronge liinile panna ja "lahendada mured oma pargiga."

25 KOMMENTAARI

m
MATS 7. jaanuar 2014, 13:43
Laeva ning rongi pikendamis võrdlus on nõme. Laeva pikendamine nõuaks projekteerimistööd ja pool aastakest dokis viibimist. Vaguni vahele haakimine peaks märksa lihtsam olema.
k
Kas 7. jaanuar 2014, 00:10
restoranvagun ikka on? Või pean ise pirukad kaasa võtma pikemale sõidule ja püstijalu sööma?
Loe kõiki (25)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee