Eesti uudised

Mobiilivõrk ei tee vahet, kas helistad emale või abiliinile (7)

Mattias Tammet, 3. jaanuar 2014, 07:00
LISA KONTAKTIDESSE: Telefon saab mõnel puhul küll aru, et kõne on teistest tähtsam, kuid ei pruugi selle heaks midagi teha. Nii võib iga kõne lõppeda ühtemoodi lihtsalt piiksuga. Foto: Arno Saar
Uusaastaöö mõjub mobiilivõrkudele mitme tunni jooksul tapvalt. Samavõrra tappev võib see olla inimestele, sest hädaabinumbrile helistamine ei tähenda võrgule midagi erilist ja kõne ei pruugi läbi minna.

Kaks tundi pärast uue aasta algust hakkavad inimmassid Tallinna kesklinnas tasapisi hõrenema, kuid mobiilivõrgud on mõnes kohas endiselt üle koormatud. Kesklinnas toime pandud jõhkra kakluse tunnistaja püüab ohvrile korduvalt kiirabi kutsuda, kuid võrk jääb tummaks, ühendust häirekeskusega ei saa. Lõpuks ei aita muu, kui telefoni taaskäivitamine ja enne PIN-koodi sisestamist hädaabinumbrile helistamine. Nii ei saa telefon aru, millist võrku ta kasutama peaks, ja valib ise kõige puhtama levi.

Tehnilise järelvalve ameti (TJA) kodulehel seisva õpetuse kohaselt tuleks sidevõrgu ülekoormuse korral kasutada lauatelefoni või taksofoni. Viimane taksofon võeti Eestis maha juba kolm aastat tagasi, nii sellest õpetusest enam kasu pole. TJA ja häirekeskus arvavad aga mõlemad, et leviaugu korral, pärast mitut katsetamist, on kõige lihtsam viis ühendust saada tõepoolest SIM-kaardi eemaldamine ja telefoni uuesti käimapanek. Häirekeskusele tulebki keskuse arendusosakonna eksperdi Edvi Freibergi sõnul iga päev hädaabikõnesid telefonidelt, kust SIM-kaart on välja võetud. Tele 2 pressiesindaja kinnitab, et on võrgu jaoks on numbrile 112 helistamine tehniliselt sama kui tavakõne. Elisa ja EMT esindajate sõnul saavad tugi- ja keskjaamad küll 112 olulisusest aru, kuid EMT võrgujuht Margus Malv tõdeb, et väga suure ülekoormuse korral lähevad umbe ka tugijaama ja telefonide vahelised juhtkanalid, mille kaudu käib kõnede algatamine. Sel juhul tuleb ikkagi SIM-kaart eemaldada.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee