Eesti uudised

"Oleks seda teadnud, poleks telefonioperaatorit vahetanud!" (138)

Teele Talve, 20. detsember 2013 07:00
SEGADUSED ARVEGA: Malle näitab Tele2 arvet, kus talle oli lisatud 14 interneti päevapiletit, ehkki ta ise teadlikult telefoniga internetti ei kasutanud.Foto: MATI HIIS
Omaniku teadmata netis surfanud telefon paisutas arved oodatust suuremaks.

"Enam ei saa midagi aru," ütleb nüüdseks pea kolm kuud Tele2 klient olnud Malle, kellel on teenusepakkujaga olnud probleeme nii arve kättesaamise kui ka seal seisvate summadega.

Kõik sai alguse septembri lõpul, kui Malle oma vana teenusepakkuja Tele2 vastu välja vahetas. "Kuna mind oldi mitu korda üle kutsutud ning paremaid hindu pakutud, tegin selle lõpuks ära," ütleb ta. Otsustamisel sai oluliseks Tele2 pakutud kuupakett hinnaga 3,99 eurot. "Sai kokku lepitud, et selles paketis pole internetti, kuna mul kodus on lauaarvuti ning seda lihtsalt vaja pole," lausub Malle.

Suur oli tema üllatus, kui oktoobri arvel seisis summa 18,79. "Arvet uurides selgus, justkui oleksin 14 päeval ostnud interneti päevapileteid," ütleb Malle, kes enda sõnul ei käinud telefoniga internetis.

Et Malle ei olnud nõus maksma asja eest, mida ta ei kasutanud, jõuti teenusepakkujaga kokkuleppele, et interneti päevapiletid võetakse arvest maha. "Ütlesid mulle, et kui ma sellest teenusest sootuks loobuda tahan, siis peaksin veel kuus eurot juurde maksma. Muidugi polnud ma sellega nõus, sest ma polnud seda internetti tahtnudki," räägib ta, et pärast pikka nõudmist oli Tele2 nõus ka selle talle tasuta tegema.

"Mõtlesin, et sellega on asi ühel pool, kuni selle kuu alguses tuli mulle sõnumi teel uus arve – 9,98 eurot," ei mõista Malle, millest tekkis 5,99eurone vahe.

"Korra mõtlesin, et äkki on selle interneti äravõtmine ikka sinna sisse pandud, aga siis jääks ju üks sent õhku rippuma."

Ta proovis arvet iseteenindusest vaadata, kuid ei saanud.

"Me ei näe seda ise ka," tunnistas Tele2, kuhu pahane klient helistas.

"Täna tuli veel sõnum, et arve tähtaeg on ületatud ja maksku ma ära või arve pannakse kinni vaatamata sellele, et tähtajani on tegelikult veel kaks päeva aega," sõnab Malle murelikult.

"Oleks ma teadnud, et sellised probleemid tulevad, ma poleks üldse operaatorit vahetanud."

Kommunikatsioonijuht Hans Saarvelt tunnistab Õhtulehele, et probleem interneti päevapiletiga ei ole sugugi esimest korda: "On juhtunud, et telefoni kasutab mõni tuttav või mõnikord osad telefonid nii-öelda "käivad ise" internetis uuendusi tõmbamas. Kui inimene on kindel, et ta ei kasuta internetti, siis saab ta selle ise telefonist tasuta kinni panna või lasta operaatoril sulgeda. Kuna päevapiletitega oli segadus, siis palusime inimesel maksta summa ilma päevapiletiteta."

Malle viimast, oodatust suuremat arvet selgitab Saarvelt nii: "Tulime taas kliendile vastu ja sulgesime 7. detsembril internetiteenuse tasuta, kuid enne seda jõudis inimene kasutada kuus interneti päevapiletit."

Ta lisab, et Tele2 tühistas ka nende eest esitatud arve.

Arvet ei saanud aga iseteeninduses avada selle pärast, et seda tehti mitu korda käsitsi ümber ja arve iseteenindusse jõudmine viibis. Süsteem saatis automaatselt välja sõnumi, justkui peaks arve olema tasutud 15. detsembriks.