Foto: Aldo Luud
Karoliina Vasli 20. detsember 2013 07:00
Siiras heategevus või nutikas müügistrateegia?

Tolmuimejate vahendaja reklaamib, et tooteesitlusega nõustumise puhul teeb firma omast taskust annetuse autismiühendusele. Viimase juht ütleb, et koostööga nõustuti, sest raha napib, kuid annetussumma suurust keelavad tolmuimejamüüjad avalikustada.

Teet sai paari päeva eest kõne võõralt numbrilt. Naishääl teatas: "Tere! Kas te tahaksite tegelda heategevusega? Ma helistan ettevõttest Lux Eesti. Kas te sooviksite aidata Eestis elavaid autiste?"

Mainitud firma tegeleb tolmuimejate müügiga.

Teedu sõnul lõpetab ta müügikõned üldiselt eos, kuid see läks häirivalt huvitavaks. Ta uuris, kuidas autistide aitamine siis käiks. Talle vastati, et autistide aitamiseks tuleks kokku leppida lihtsalt tooteesitlus, kus firma esindaja tuleb koju ja teeb peremehe valitud materjali täiuslikult puhtaks.

"Pärast sellist esitlust aitame meie omalt poolt teie nimel autiste ja te ei pea midagi maksma," kinnitas müügineiu.

Teet müüjaid oma vaiba kallale ei lubanud: "Lõpetasin kiirelt ja konkreetselt jutu, aga hinge jäi halb tunne – no ei meeldi mulle selline äri... Eetilisi piire pole."

Inimesed pelgavad

Eesti autismiühenduse juhatuse esimees Marianne Kuzemtšenko ütleb, et nad on saanud mitu kõnet inimestelt, kes kardavad, et Lux kasutab neid ära.

"Jah, meil on Luxiga koostööleping. Kui nad meiega ühendust võtsid, siis uurisime tausta ega sattunud peale millelegi, mis viitaks pahatahtlikkusele. Meie nõudmine oli, et inimesed ei peaks investeerima muud kui aega. Kui inimene on tolmuimejamüüja vastu võtnud, annetatakse Luxi poolt meile mingi summa. Tolmuimeja ostmine pole kohustuslik."

Kui suur summa?

"Seda peab Luxi enda käest küsima, lepingus seisab, et me ei tohi seda avaldada." Miks lepingus selline punkt? "Lux tahtis seda."

Luxi esindaja Kristin (perekonnanimesid Luxi töötajad ei avaldanud – toim) sõnab, et firma ei pea seda vajalikuks infoks. "Kui esindaja endale koju kohale kutsud, siis nad toote esitlemise käigus ütlevad," märgib ta.

Miks ei võiks seda ka ajakirjanikule öelda?

"Lepingus on nii kirjas, et sellest me ei räägi," pareerib Kristin.

Kuzemtšenko nendib, et summa pole suur, ent sellestki on abi. "Hakkasime koostööd tegema eelmisel kuul, esimene summa peaks laekuma aasta lõpus."

Ta nendib, et kõik põhineb usaldusel, nad ei saa käia kaasas ja nõuda aruandeid.

Usaldada tuleb

"Mõelge, ka "Jõulutunneli" puhul ei saa sa hiljem nõuda, et telefonifirma näitaks, kas raha läks kohale. Meil pole ka muud varianti, peame usaldama. Oleme abi eest väga tänulikud."

Luxi esindaja Kristin rõhutab, et nad panevad kõik koduskäigud firma sees täpselt kirja ja jälgivad, et annetused läheks kohale.

"Me ei ürita kedagi haneks tõmmata. Me toetame näiteks ka SOS lasteküla. Need teemad on meile tähtsad," kinnitab Kristin.

Üks teine Luxi töötaja toob välja, et nende kollektiivis on samuti inimesi, kes lähedaste kaudu autismiga otseselt kokku puutunud, nimelt seepärast too ühendus valitigi.

Annetamisest pole juttu

Luxi müügistrateegia on see, et helistatakse võõrastel numbritel ning pakutakse oma toodet. Internetifoorumitest leiab postitusi, kus inimesed kurdavad, kui tüütud sellised pakkumised on. Kas see on parim kaubamärk, millega end siduda?

Autismiühenduse juhatuse esimees Marianne Kuzemtšenko selgitab, et neil on abi vaja. "Pean päris ausalt ütlema, et tohutut annetamist meie heaks ei ole. Oleme kogu aeg olemas olnud, 20 aastat väga avalikult tegutsenud. Suurfirmad ei taha väikestele MTÜ-le annetada. Ka mujalt tohutut heatahtlikkust ei näe. Vabandust, et nii pessimistlik olen, aga nii on."

Tema sõnutsi on neil raha vaja näiteks selleks, et avaldada paar raamatut, millest rahakott praegu üle ei käi. "Oleme ausad, võtame vastu iga hea tahte ja raha, mis meile annetatakse."

Tarbijakaitseametist öeldi, et nende poole pole Luxi müügistrateegiaga seoses pöördutud.

Kommentaarid  (81)

No, aga kui.. 23. detsember 2013 10:51
palju teie kulla inimesed see aasta annetanud olete!!!!?? Pole paha idee tegelt, sest ega kedagi ei sunnita ostma ems. Ja minu teada tekivad inimeste numbrid neile niimodi, et inimesed kes esitlust näinud annavad ise oma sõprade/tuttavate numbreid ja selleks ei saa ka ju kedagi sundida... Minu arust kauplused palju suuremad röövlid. Ostavad massiliselt mingit toodet sisse mille kvaliteet ei kannata kriitikat ja tänu sellele saavad oma hinna minimaalselt madalaks, tänu millele tehakse 100-300 prossa juurdehindlust tootele mille eluiga on 2-3 a. Antud firma (Lux) peaks minu teada tegelema oma enda toodete müügiga. Ja olen ise näinud nende esitlust, kuid kahjuks pole võimalusi osta seda aparaati. Hea võimalus näha, katsuda aparaati ja panna proovile tegelikult, selle asemel, et osta poest mingi rajakas ja siis vedada seda koju ja pärast poodi tagasi kui miskit ei sobi jms.
Jaana 21. detsember 2013 20:21
Aga minul on Kirby ja olen täitsa rahul.Kui pinda on rohkem kui kahetoaline on see aparaat täitsa teretulnud.
Kõik kommentaarid

SISUTURUNDUS