Foto: Aldo Luud
Toimetas Sander Silm 19. detsember 2013 07:57
Läbirääkimistel Eesti ja Lätiga ühisfirma loomiseks Rail Balticu ehituseks, kasutab Leedu pool igasuguseid venitamisvõtteid, esitatakse lisatingimusi, vaieldakse sõnastuste üle, aga firma loomine aina venib ja venib.

Kui vaadata viimastel kuudel toimunud Eesti, Läti ja Leedu vaheliste läbirääkimiste kulgu loomaks ühisfirma kiirraudtee rajamiseks, siis jääb vägisi mulje, et Leedu tegelikult ei tahagi Rail Balticut, kirjutas Postimees.

Kaudselt viitas sellele ka üleeile Tallinnas esinenud Läti Raudtee peainsener ja endine Eesti Raudtee juht Kaido Simmerman, kes ütles, et kui Eesti ja Läti on Rail Balticu asjas ühes paadis, siis Leedul on peaaegu igas küsimuses risti vastupidine seisukoht.

Kogu patiseisu fundamentaalne taust on selles, et praegune Leedu valitsus ja eriti sealne transpordiminister arvestab (või on lausa sõltuv) märksa enam Leedu Raudtee ärihuvidest ja viimaste prioriteet on eelkõige ida-lääne vaheline kaubatee ning selle äärde jääv Kaunase logistikakeskus.

Põhja-lõuna suunaline kiirraudtee Rail Baltic on selles kontekstis tüütu konkurent.