Kui sa viimase aja suuremat matsud vaatad , siis Haapsalus oli neljal turvavöö lahti ja neli laipa. Tüdruk kellel see kinni oli pääses vähemalt eluga, ja ehk saab ka tervise tagasi. Rakvere kandis oli viiel turvavöö lahti - üks laip neli vigastatud, ei päästnud isegi Volvo, mida peetakse üheks turvalisemaks sõiduvahendiks. Tahad veel näiteid?
Maanteede Kuningas, to ENSV 07:52, 17 dets./ 19. detsember 2013 14:31
Ja vaatamata kõigele, juhtusid ka ENSV aegadel (kaug)bussiliinidel laipadega õnnetused. Sinusugune peaks kindlasti mäletama, kuidas "reaktiiv" Loobu sillast alla lendas. Muideks kaugsõidu bussidele oli LE järgi, lubatud panna tagasillale esimese remondigruppi järgi taastatud rehvid. Mis puutub tolle aja ülevaatust siis see oli naljanumber. Vabanda väga, aga pidureid kontrolliti visuaalselt. Kollasel ikarusel nõuti , et kõik rattad lähevad pidurdamisel plokki. Keerati selleks narred peale nii, et teine vaevu jõudis madalama käiguga hoo sisse saada. Pärast "pidurikontrolli" sõitsid kanali peale tagasi, ja lukksepp keeras pidurid jälle maha, et ikka liikuda saaks. Mis puutub ülevaatust siis tänapäeva kaugsõidu bussid peavad käima seal kaks korda aastas, vähemalt need, mis vastavad nõudmistele, liikuda 100 km/h kiirusele.
On see rihm ka tapnud. Ning viimasel ajal hukkunutest saab kohe küll näiteid, kuidas see rihm oli kinni kuid tolku ei miskit. Ebameeldiv on asjaolu, et isgei inimese surma peal üritatakse kampaaniat teha.
Sõidan vahetevahel Pärnu-Tallinn liinibussiga ja olen kogenud täiega hirmu. Bussijuht oleks kui kodus diivanil lösutanud ja rääkis pidevalt mobiiliga,tehes ka uljaid möödasõite. Kussjuures ta oli keskealine mees,mitte mingi poisike. Ta oleks nagu unustanud kus-kes ta on.
Selliste tähtsusetute teede puhul nagu Nõva kandis(nii Harjumaa kui Läänemaa poolel)ei toimugi mingit teehooldust,hea kui seal lumesahkagi näeb.Korraliku talve puhul on seal pool aastat järjest avatud jäätee.Ega see eriti ei lohuta kui tead,et jää all on asfalt.Loomulikult peab juht valima teeoludele vastava kiiruse,kuid olen omal ajal ise reisinud seal kandis bussis,mis peatuses seistes libeda tõttu kraavi vajus(põhjuseks polnud kindlasti kiirus,pigem siis libedus,tee kallak ja võibolla küljetuul.
Kurb tagajärg ja praeguseks juba tulutu tarkus, aga tuleb tunnistada, et bussijuht eksis kahel korral - esiteks kiiruse valikul ja hiljem, kui oli selge, et kurvi ära ei mahu, oleks pidanud piduri lahti laskma ja rooli otseks keerama, siis oleks buss püsti jäänud. Bussirooli hoidjal peab olema külm närv ja kiire reaktsioon, seda enam, et see kurv ei karanud ju äkki teele. Selles osas olen "ENSV" kommentaariga nõus, et bussijuhtide koolituse ja sobivuse hindamise osas, on puudujääke. Liiga sagedaseks on muutunud õnnetused bussidega.
Iga lahkumine on valus, eriti terav on valu siis, kui lahkub usklik inimene. Olgem härdas palves bussijuhi eest, sest tema peab selle koormaga edasi elama.
Kui te Piiblit ei tunne, ega tea mütsigi, kuidas see maailma asju selgitab, siis ei tasuks tühja lahmida ja ennast rumalaks teha. Ega Jumal ei liivata libedaid teid, samuti ei istu ta busside-autode roolis. Inimesed ei vaevu lugema neid väärt nõuandeid, mis kutsuvad üles hoolima kaasinimestest. Nad ISE leiutavad RIUKAID, ning kui juhtub tragöödia, on süüdi JUMAL! Ega see, et Jumala nimel on läbi aegade palju jõledusi korda saadetud, tähenda, et ta inimestest ei hooli. Piibel ütleb selgesti : "..on aeg, mil inimene valitseb inimese üle, et temale kurja teha." See tähendab, et inimestele on antud teatud aeg tegutseda Loojast sõltumatult, iseenese "tarkusest", milleks on ahnus, kõrkus, hoolimatus, enese võimete ülehindamine jne., jne., jne... Inimeste TEOD näitavad, kes on tõeline kristlane, mitte amet-tiitlid-rüüd ja hooned. Need on inimeste valmistatud ja välja mõeldud. Samuti ülekohtune, hoolimatu ELUKORRALDUS, mille tõttu kannatavad sageli ka süütud, head inimesed.
Risk on selles,et busside sõiduajad on liiga kiireks tehtud,kihutavad nagu rallit gaas põhjas.Eriti hull on talvine liiklus kui teed on libedad ja nüüd ka kitsad ning suurte ohtlike kraavidega.Seega tuleks valitsuse tasemel kehtestada seadus,et talvisel ajal oleksid sõiduajad vähemalt 5 minutit pikemad.Oleks ohutum ja päästaks jällegi mõne inimese elu.Aga keda nüüd inimelu huvitab?Keda?
jah,inimese aeg siinilmas sai otsa/ 17. detsember 2013 11:27
Bussijuhist kahju, tema sest üle ei saa. Aga kui tuleb Isand Surm,ei ole tema veel kunagi kohta ega aega valinud . Paneb sulle käe õlale ja te lähete sõbralikult ja üksteisemõistmises . See asi on just nii nagu on ja seda ei muuda teie kisa ega pajatused . Laske Helvil rahus puhata .
Minu arust õige mõte, mida mõned bussijuhid kasutavad: esimesed istmed on hõivatud bussijuhi jope või mingite kottidega. Ei tasu istuda sinna, kus nõutakse turvavööd aga seda ei kasutata.
Sõidan aastaid seda teed ja väidan, et seda manteed ei liivatata ega soolatata talvel mitte kunagi. On aegu, kui teeolud on halvad,siis liinibuss ei sõida Nõvani (ainult Harju-Ristile). Talvel on lausohtlik seda teed mööda sõita, kuigi nüüd on asfalt, mis tegelikult on ka vihmasel ajal väga väga libe. Miks ei raatsita maanteid liivatada? Ja kas on sõidugraafik ka paigast ära, aga seal bussijuhid ka kohutavalt kihutavad??
Pean iga päev sõitma tööle Sebe bussiga ja hoidma hinge kinni, kas jõuan eluga kohale või mitte. Roolis olev hull kupatab nii kuis jaksab, olenemata, millised on teeolud. Ja teeolud on Võrumaal teadagi millised. Ja imelik, inimesed on näost kaamed ja arvatavasti palvetavad aga kaebama ei lähe keegi, mina ise kaasa arvatud.
mingi kommunismiehitaja memuaaritseb siin jälle. sellise kontrolli ja teenusega bussifirma oleks pankrotis. kuna bussipileti hind tuleks meeletult kallis. see tähendaks suurema osa maainimeste sunnismaiseks jäämist. loomulikult on paremad mehed juba ammu soome läinud, nagu ka politseinikud, tuletõrjujad ja meditsiinipersonal. siia on jäänud ainult kommunismist unistavad jobud oma utoopiatega. unista edasi. kommunism tuleb siia tagasi ainult üle minu laiba. enne laibastumist garanteerin, et võtan endaga paar punast kaasa.
mida siin arutada , sellelt fotlt on selgelt naha , et buss on otse kraavi soitnud , ilusad sirged jaljed otse kraavi , libisemisest ei jalgegi . milleks bussil Rool ?
Nii ongi ju - igale meile on antud oma aeg elada. Isegi jumal ei suuda seda muuta, käi kirikus palju tahad. Kaastunne omastele ja ilusat teed kõigile elavatele!
Inimese aeg sai ümber. Ju ta tunnetas seda ise, käis väga sageli kirikus jmt. Aeg antud olla, aeg antud minna. Olgem rõõmsad, et selline tore inimene meie keskel oli.
huvitav jah,et Eesti riigis on liiv ära kadunud,seda saaks edukalt kasutada kõrvalteede libeduse tõrjeks..Noh bussiliinide peatustes,suurematel ristmikel võiks ju midagi teele ikka raputada..
Meenub veel, et enne töö alustamist oli bussiparkides kohal arst. Toimus kohustuslik, vastavalt vajdusele, pulsi, vererõhu mõõtmine ja puhumine. Kui miski ei sobinud saadeti bussijuht minema. Kas koju tagasi, koos vastavate sanktsioonidega, või siis juba "jäädavalt". Meenub veel, et bussidele toimus tehnoülevaatusi väga sagedasti ühe aasta jookslu. Inspektsiooni politseinik käis bussiparkides kohal ja kontrollis bussid üle. Eriline rõhk oli muidugi rehvidel. Kaugsõidu bussidel ei tohtinud protekteeritud rehve üldse olla ja linnaliini bussidel võis neid kasutada ainult tagumisel sillal. Olemas oli veel garaaži värava mehaanik, kes bussi väljasõidul oli kohustatud bussi üle kontrollima ja oma templi panema. Tema ka vastutas, et buss teepeale ei jääks. T1 ehk tehnohooldus toimus iga 10 päeva tagant. T2 ehk suurem remont oli iga poole aasta tagant. Kaugsõidu busside jaoks oli garaaži mehaanikutel eraldi varuosasid varutud ja lausa ära peidetud, et vastikud linnaliini mehed neid oma Ikarustele külge ei krutiks! Kuidas vahepaelsetel aastatelT..sto ja S..e ja teised oma ronte remontisid! :) :) :) Siis kui teepeale jäi ja enam ei liikunud hakati uurima! :) :) :) :) Kuidas istmed välja kruviti ja tagasi pandi juba pea veerandi jagu rohkem, et hulgim silke ühte pütti ära mahutada! Ikarustel avanesid suvel katusel luugid, nii et neist ka eest värsket õhku sisse puhus ja tagant välja. Lisaks pisikesed kitsad ülemised aknad, milledest vahel aknakardinad välja lehvisid, kui reisijad neid liiga hooletult avasid. Õhku jätkus kaugsõidu bussides alati. Meenub kuidas konditsioneeriga ettenähtud bussides vahepealsetel aastatel soojal ajal reisijaid küpsetati. Luuke polnud või neist polnud mitte mingit kasu, sest polnud plekk kaant millega õhku suunata. Konditsioneerid loomulikult ei olnud töökorras enamuses bussides. Ehh! Millest me räägime!
Misasja??!! Bussides pole ju turvavöösid. Olen igasuguste bussidega sõitnud, aga kus need turvavööd on?? Võib-olla esiistmetel aga tagapool küll pole. Proua saatus selline ja elu ilusat saanud ka elada päris pikalt. Kaastunne omastele, aga saatuseraamatus nii kirjas. Süüdi ikka teehooldajad ja bussijuht, kes ei osanud õiget kiirust valida. Samuti süüdi kogu kapitalismus, see hullupööra raha tagaajamine ajab inimesi hauda.
Sageli bussiga liigeldes näen,kuidas eiratakse turvavööde kinnitamist...juht ei suuda kõike märgata,küll aga teatab silt ja sageli ka juht,et on vaja kinnitada...
halbade asjade kokkulangevus/ 17. detsember 2013 08:13
ja ütlemata kurb õnnetus. Kahjuks pole aga kunagi...mitte kunagi süüdi hooldamata teed. Seekord ka , karistada saab bussijuht kes niigi peab elama elu lõpuni süükoormaga, süüdi on väärikas pensionär kes ei kinnitanud väidetavalt turvavööd jne. KUID KUNAGI EI OLE SÜÜDI TEEHOOLDUSE EEST VASTUTAVAD ISIKUD. Kuidas küll mujal põhjamaades saadakse hakkama.
kas tõesti teehooldus pole enam oluline, see hooldamatus on inimeste surmades süüdi kordi rohkem kui see kinnitamata turvavöö. millal hakkavad vastutama oma tegemata töö eest vastavalt palka saavad inimesed...
Vanasti sai C kategooria juhiloa III liigi autojuht. Lisaks C kategooria juhtimise oskusele ja liikluse tundmise eksamitele tuli läbida ka III liigi autojuhi koolitus. Peale (kusagil) 3 aastat töötamist III kategooria autojuhina sai hakata taotlema II liigi ja D kategooria bussijuhi lubasid. Tuli läbida lisaks juhtimise ja liikluse tundmise eksamitele ka II liigi bussijuhi koolitus. Bussijuhina sai tööle reeglina linnaliini. (Bussijuhi (D) kategooria lubade saamiseks pidi olema vähemalt 20.a.) (Erandiks olid bussiparkide endi korraldatud 6 kuulised linnaliini bussijuhtide II liigi kursused, kus tuli end vähemalt 2 aastaks linnaliiniga siduda. Välaõpe oli üli põhjalik, kuni sünnituse vastuvõtmiseni) Peale 2 aastat töötamist võis bussijuht kandideerida linnalähisliinide bussijuhiks. Peale linnalähiliinidel paari aastast töötamist sai kandideerida linnadevahelise kaugsõidu bussijuhiks. Selleks pidi olema eeskujulik taust. Liikluseeskirjade rikkumisi ei tohtinud olla. Läbida tuli I liigi autojuhi kursus. Reeglina omandasid sellega samal ajal autojuhid ka E kategooria autojuhi paberid, mis oli kõige kõrgem autojuhi kategooria. Kaugsõidu bussijuhiks saamine oli au asi! See oli tunnustus! Need olid lahedad mehed, hea huumori soonega! Rahvale nad meeldisid! Kõigil oli vastav viigipükstega riietus ja lips triiksärgil ees! Kaugsõidu bussijuhid oli tase omaette! Rangelt peeti kinni töö ja puhkeaja nõutest ja pikematel liinidel nagu Leningrad, olid juhtidele ööbimiseks hotelli tüüpi ruumid. Aga ka Saarema ja Haapsalu ning Narva sõidu bussijuhid olid varustatud hotelli tüüpi korralike ööbimiskohtadega. Kaugsõidubussijuhiks iga tatt ei saanud! Mis veel meenub! Kaugsõidu Ikarus bussides olid valged linikud peatugede ümber ja neid vahetati pidevalt. Pikematel reisidel kaugsõidu bussis kaasas ka reisisaatjast näitsik! Mis siis praegu toimub! :) :) :) Anekdoot! :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) Mingid zombid suunatakse töötute büroo poolt bussijuhtide kursustele. Lisaks tuleb läbida ametikoolitus. Ja ongi kõik arjol on valmis kütma ringi 40-80 inimest seljataga higistamas, et kas suudab eessõitvast autost mööda rallida, või käib pauk! Osadel taolistel tööbüroo poolt bussijuhtideks koolitatutel puudub oskus isegi sõiduautoga kohapealt saamiseks. Rääkimata maanteel orienteerumisest! :) :) :) Ah jaa! Nüüd siis põhiline! Turvavööd tollel ajal kaugsõidu bussidel puudusid! Eks see väärikas daam oli tollest ajast! Kurb! Sügav kaastunne!
Kallis rahvas, kas poleks mitte aeg hakata õigele poole vaatama? Maanteeamet ja teehooldajad peaksid hakkama ka oma tegevuste või tegevusetuste eest vastutama. Me pole lõuna riik, aga huvitaval kombel on sealpool teehooldus kordades operatiivsem kui meil. Siinsed teehooldajad üritavad iga tegevusega venitada puhtalt isikliku kasumi eesmärgil. Inimeste hinnaga ei tohiks küll ettevõtte kasumisse numbreid kirjutada. Kas poleks juba aeg selles osas mingisuguseid kiireid samme astuda? Sellised uudised, mis seotud teede kehvast olukorrast, hakkavad juba liiga tihedaks minema.
Ega bussijuht ei olnud ju üldse süüdi, ikka see kinnitamata turvavöö!!! Aina enam tundub mulle, et see kinnitamata turvavöö põhjustaski liiklusõnnetuse! A kui oleks vetsuga buss olnud, siis vetsus käies pidanuks end koormarihmaga iga meetri järel kuhugile kinni tõmbama???