Eesti uudised

"Tellisin autojuhi, et kingi järele sõita, ja mulle anti mõnitusena üks komm!" (274)

Arvo Uustalu, 14. detsember 2013 08:00
JÕULUVANA KINGITUS: Renate ütleb, et oleks solvumise ehk allagi neelanud, kui mõne­grammise kommi asemel olnuks kas või väike šokolaad.Foto: Aldo luud
Tartu kaubamaja reklaamikampaania rikkus pakki saada lootnud eaka maanaise jõulutuju.

"See on psühhoterror! Tellisin autojuhi ja raiskasin kuu leivaraha, et kingituse järele sõita, aga kaubamajas ulatati mulle nagu mõnituseks üks komm," pahandab Renate, kes nagu tuhanded teisedki tartumaalased sai kauni jõulukaardi, mis äärmiselt tublile kliendile kingitust lubas.

78aastane Renate on muidu käbeda olekuga, kuid aastad on teinud oma töö ja ta liigub ka kodus kepi toel. Koos hiljuti insuldi läbi põdenud abikaasa Jaaniga elavad nad Tartu lähedal maal. Jõulumeeleolu immitses vanapaari hinge kukesammul, kuid kindlalt. Mõni päev tagasi potsatas Renate ja Jaani postkasti jõulukaart, millel punaste prillide, kuldse kikilipsu ja lopsaka Jakobsoni-habemega taat seisab karbivirna ees ja hoiab käes kuldse paelaga seotud kingitust. Renate jõulumeeleolu tõusis mitme pügala võrra.

Oled olnud äärmiselt tubli!

Renate võttis prillid ja luges kaardilt: "Palju õnne! Seoses sellega, et oled olnud aasta jooksul äärmiselt tubli, on Tartu kaubamajal Sulle varuks kingitus. Tule keskuse III korrusele ja vaata, mis kingipakist välja hüppab! Sinu Jõuluvana."

Mõistagi läks vana naise süda soojaks, sest jõuluvana saatis talle kaardi viimati siis, kui ta veel väike tüdruk oli.

Renate ütleb, et kuna tal on liikumisega raskusi, siis ta Tartus kuigi sageli enam ei käi. Lubatud kingitus aga andis nüüd põhjust sinna minna ja kaubamaja jõulumelust osa saada.

"Ega ma siis arvanud, et ees televiisor või teekann ootab, aga laste kommipaki sarnane jõulukingitus teeb samuti südame soojaks. Kaart ise oli juba nii ilus ja südamliku tekstiga, et küpses plaan kingitus ikka ära tuua," lausub ta.

Nõnda otsustaski proua autoga sohvri appi paluda ja sõitis linna.

Auto jäi kaubamaja trepi juurde ootama ning Renate läks kepi toel kaubanduskeskuse eskalaatoreid vallutama.

Muidu üsna vaiksel III korrusel käis hommikutundidele vaatamata korralik jõulumöll. Otse eskalaatori juures oli leti peal taldrikul suur kuhi komme, rõõmsalt naeratavad neiud jagasid neidsamu kompvekke leti ette jõudnud eakatele, kellest moodustus väike järjekordki. Madala laua ääres kirjutas keegi neidude ulatatud sedelile oma nime.

Pool "uhkest" kingist läks veel sohvrile

"Leti ees jäin veidikese kohmitsema. Minu taga olnud vanem daam läks ette, sai kommi ja astus eemale. Ulatasin oma kaardi ja see võeti ära. Neiu vaatas luubiga (skanneriga – A. U.) marki, ütles midagi taolist, et olete võitnud kingituse, ja ulatas taldrikult ühe šokolaadikommi. Jäin imestunult seisma ja kommile otsa vaatama. Üks tore neiukene vastas mulle väga viisakalt, et oleme neid kaarte saatnud 70 000, ja soovitas täita ära lipiku, et sellega loosimises osaleda," räägib Renate, kes nii ka tegi.

Ta oli kingist nii üllatunud, et küsis alles autos endalt, mis õieti toimus.

"Võtsin siis selle kommi. Murdsin pooleks, andsin poole autojuhile ja poole võtsin endale. Paberi pistsin palitutaskusse ja see on mul nüüd mälestuseks rikutud jõuludest," tõdeb ta.

Renate ütleb, et maksis autojuhile tema sõidutamise eest seitse eurot.

"Rikutud polnud mitte ainult minu, vaid ka sohvri päev. Samas on seitse eurot minu jaoks suur raha, sellega saab kuu aega leiba osta. Oleks viisakas, kui kaubamaja kompenseeriks mulle selle seitse eurot, autojuhi raisatud aja ja minu rikutud jõulud. Kui koju jõudsin, siis hakkas suurest solvumisest mul isegi üks närv värisema. Tänagi tunnen end veel kehvasti," kurdab ta.

Kingitus tuhandetele

Kaarti ei lunasta kommi vastu siiski mitte ainult eakad inimesed. Neljapäeval kaubamaja kolmandal korrusel käinud Miina Härma gümnaasiumis õppiv tüdruk tõdeb, et kinki ei looda saada ainult seeniorid.

"Mul hakkas päris hale, kui nägin järjekorras väikeste lastega perekonda, kelle ema ütles käsi hõõrudes: vaatame, vaatame, mis jõuluvana meile kingituseks annab! Laste näod särasid ootusärevusest. Loodan, et kaardi vastu said nad ikka igaüks ühe kommi, mitte pere peale ühe," räägib neiu.

Ta lisab, et kuigi ka tema sai kingisajukaardi, peab ta kampaaniat solvavaks.

"Pealegi on kaardil kirjas, et tule ja vaata, mis kingipakist välja hüppab. No äärmisel juhul võiks seal olla kiri: tule ja vaata, mis taldrikult üles hüppab," muigab koolitüdruk.

Pensionärist tartlanna Aime ütleb, et sai samuti kingisajukaardi, kuid läheb seda vormistama tuleval nädalal.

"Käisin kolmapäeval kaubamajas, aga kingituseleti juurde ei läinud, sest järjekord oli liiga pikk. Ma ei leia, et kaardi saatmine ja kommijagamine on inimeste petmine, pigem on see kliendi meelespidamine. Arvata ju võib, et ega keegi hakka tuhandetele inimestele kingitusi jagama," põhjendab ta oma seisukohta.

Kaubamaja soov on tuua jõulurõõmu

Tartu Kaubamaja turundusjuht Piret Kull ütleb, et jõulukampaania eesmärk on tänada kliente toreda aasta ja koostöö eest.

"Anname kampaania raames kokku välja 70 205 kingitust, nende hulgas nii magusaid ampse Milkalt kui ka 200 kingitust, mille väärtus on kuni 50 eurot, ning viis peaauhinda, mille väärtus on üle 50 euro, sealhulgas näiteks ligi 800 eurot väärt Thomsoni televiisor," lausub Kull.

Ta ütleb, et kaubamajal on kahju, kui kampaaniaüllatus ei vasta kliendi ootustele. "Kupongidele ei ole tõesti kirjutatud, mis auhinnaga on tegu, kuid kupongidelt leitava QR koodi abil saab teada, mis kategooria auhinna võib klient saada.

Kull lubab, et klientide tagasisidet võetakse tulevaste kampaaniate loomisel arvesse, kuid jõulukampaania eesmärk on siiski võimalikult paljudele rõõmu valmistada.

"Kindel on see, et ükski kaardisaaja päris tühjade kätega Tartu kaubamajast lahkuma ei pea. Soovime kõigile kauneid pühi ja meelepäraseid kingitusi päkapikkudelt ning jõuluvanalt!" ütleb Kull.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee