10 kommentaari

K
kah kooliõpetaja  /   19:18, 15. dets 2013
Miks mõnel lapsel on kodus palju õppida, teisel aga vähe? Tubli laps, kes tunnis keskendunult kaasa töötab, ei sahmerda, ei loruta ega oma mobiiltelefoni laua all ei näpi, suudab tunnis palju ja tal ei jää kodus tegemiseks liiga palju ülesandeid. Mõni jõuab kodutöö isegi tunnis valmis. Tasuks küsida lapselt endalt, mida ta tegi tunnis, kui oli vaja intensiivselt mõelda ja kaasa töötada, st õppida. Kui laps kodus ei oska, tuleks selgitada, millest ta tunnis aru ei saanud ja miks ta ei küsinud õpetajalt. Õppimine on koostöö - õpetaja õpetab ja laps õpib. Kui laps ainult passiivsust üles näitab või keskendumisraskustega on, siis loomulikult tekivad takistused ja tõrked, mis tööjõudlusele mõjuvad.
Vanem õpetagu kodus oma last aega jaotama ja tööd planeerima. Sageli istutakse laua taga tundide viisi, kuigi tööd on vaid poole tunni jagu. Keegi mainis referaati 4.klassis, mis olevat ennekuulmatu. Ei ole! 4. klass teeb tõepoolest teatud teemade kohta näiteks loodusõpetuses või eesti keeles uurimistöid ja vormistab selle ettekandeks. Aga aega niisuguse töö tegemiseks on ka mitu nädalat või koguni kuu. Kui laps on nädalaid lulli löönud ja viimasel õhtul otsustab tegema hakata oma uurimust, siis on ju siililegi selge, et ta seda ei jõua valmis. Lapsevanem, küsi lapselt või vaata e-koolist, millal see kodutöö neile anti ja kui pikk aeg oli tegemiseks, mitte ära süüdista õpetajaid, et annavad üle jõu käivaid ülesandeid. Kui mõni ainetund on ainult kord nädalas, siis saab ju selle ka varem ära õppida, mitte jätta viimaseks õhtuks ja ohkida, et homseks on jälle oi kui palju teha. Vanem ei pea lapse eest õppima, vaid looma võimalused ja andma oskused, et laps oma kohustustega ise toime tuleks. Aidata tuleks seal, kus tõesti tõsine vajadus.
K
krõnks  /   19:37, 9. dets 2013
Kus on kirjas, et algklassiõpilased ei pea kodus õppima? Tahaks koha must-valgel näha!
P
Proff  /   17:40, 9. dets 2013
Õpetajal on muidugi põhjendatud mure. Muidugi lapsevanematena kasvatame oma lapsi kuidas oskame ja saame. Isad Soomes leiba teenimas. Emad lõpetavad ostumarketites müüa tööpäeva kell 22.00. Õpetada kodus oskame algastme õpilasi. Keskastme programmid ei ole loogiliselt meieaegse hariduse baasil õpetatavad. Aga vaesus, töötus, moraalilagedus, mida meile reformiokupatsioon on kodudesse toonud.. Selline sasipundar siis..
K
kle  /   13:30, 9. dets 2013
Meie koolid rikuvad täiesti teadlikult seadust. On ju selgelt kirjas , et algklasside õpilastele kodutöid ei anta aga tegelikult?? Tegelikult on nii , et õppida antakse lausa mitmes aines aga no keda see huvitab...... Haridusministeerium ei tee absoluutselt väljagi sellest.
C
call  /   11:58, 9. dets 2013
isad on soomes ja mujal maailmas laiali..yksikemad ei jõua tegeleda kõikide asjadega päeva jooksul ja nii ned lapsed käest lähevad..meie enda närune valitsus on selle põhjustanud
M
mmm  /   11:58, 9. dets 2013
Täpselt, miks peab laps koolis õppima 6 kuni 8 tundi ja veel kodus 4 tundi lisaks. Midagi on siin mäda, kallid õpetajad.
L
lapsevanem  /   11:51, 9. dets 2013
Paljudes euroopa riikides ei ole lastel kodutöid. Lapsed õpivad koolis 8 tundi ja siis on vaba aeg. Mirtu tundi peavad lapsed meil õppima? Siinne koolireform tuleks viia tasemele, et lapsevanemal jääks aega lapse kasvatamisele, aga mitte ainult õpetamisele. Ma ei saa lapsega pärast kooli ja enda tööpäeva lõppu kusagile lapsega välja minna, sest on vaja õppida. Osadel päevadel nädalas on huvialaring või trenn. Seda rohkem on vaja kodus õppida neil päevil, mil huvialategevust ei ole. Samas pean ma last kodus ise õpetama, kuna koolis seda tehtud ei ole. Miks ei ole? Sest osad lapsed segasid tundi ja rääkisid koos õpetajaga. Teised lapsed õppida ei saanud. Mis õpetaja siis tegi. Ei midagi. Lihtsalt ignoreeris segajaid ja rääkis oma teksti ära. Lapsed kes õppida tahtsid, seda koolis teha ei saanud. Kellel kodus vanemad, õpetasid last ise. Õpetaja ei suuda end kehtestada niipalju, et talle vahele ei räägitaks. Mis reeglite järgi käituvad lapsed kodus, on eraldi teema. Koolis on kooli reeglid ja kool peab tagama, et seal viibivad lapsed neid täidaksid. Kuidas saab kedagi kiusata kooli territooriumil? Kas koolis, kui on füüsilisele ja vaimsele vägivallale kalduvaid lapsi jäetakse nad järelvalveta? Õpetajad ei suuda?! Huvitav, et osad koolid seda suudavad. Ja osades koolides suudavad seda vaid mõned õpetajad.
K
ka ema  /   11:34, 9. dets 2013
kirjutan eelmise ema kommentaarile kahe käega alla. Kodutööde maht on meeletu ja lisaks veel sellised tööd, mis eeldavadki kohe lapsevanema abi (nt. 4. klass kirjutab 3-4 lk referaati, halloooo!!!!!!). Tahaks ka lapsega mõnusat õhtut ja nädalavahetust veeta.
E
ema  /   11:13, 9. dets 2013
Kui kodutööde maht jätkuvalt nii suur on, nagu praegu, siis ei taha peagi ka toredate perede lapsed õppida. Vaadake ometi programmid üle ja visake ülearune välja. Õpetajad ei taha või ei oska seda teha. Mina emana tahan lapsega ka muid asju teha peale õppimise.
IGA PÄEV--JÄLLE TÖÖL !!!  /   11:06, 9. dets 2013
NO POLE AEGA SIIN LASTEGA MIDAGI TEGELEDA,!!!!!,
ÕHTU HILJA TULEN JA HOMMIKUL VARA LAHKUN,, SIIS KUI LAPSED MAGAVAD,, VAATAN ÜLE,,ET TOIME TULEVAD JA LAHKUN JÄLLE TÖÖLE,, ET
KALLIS EESTI RIIGIS TOIME TULLA !!

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis