Eesti uudised

Üksikema: pere toitmine on tõeline eluga jõukatsumine!

Katrin Helend-Aaviku, 9. detsember 2013, 07:00

83 KOMMENTAARI

j
Jansa/ 10. detsember 2013, 21:46
Elatise väljanõudmine ei ole raske protsess. See on küll väga aeganõudev, aga siiski tasuks see läbi käia. Ma olen ise selle kõik läbi teinud ja tänaseks võin uhkusega öelda, et see katsumuste rada sai mulle sobiva lõpplahenduse. Ma ei taha kedagi solvata, kuid üksikvanemad on oma nn. uhkusega suured egoistid. Raha on ikka vaja laste hüvanguks ja kuna lapsevanem on lapse seaduslik esindaja, on temal kohustus ka lapse õiguste eest seista. Ja lapsel on õigus normaalsele elule, isegi siis kui üks vanematest ei suvatse vabatahtlikult oma kohuseid täita. Minu poja isa suutis viia asja nii kaugele, et kui ta ei suvatsenud ka kohtuotsuse järgselt last toetada, siis mina tegin avalduse politseisse. Asi võttis aega 2,5 aastat ja tipnes sellega, et härra tunnistati süüdi elatise maksmisest kuritahtlikult kõrvale hoidmises (KarS par. 169) ning ta sai karistuseks 5 kuud tingimisi, 3 aastase katseajaga. Ehk nüüd tuleb mõistus koju, sest kui ta ka edaspidi ei suvatse oma kohustust täita, terendab silme ees reaalne vangistus. Mõne tüübiga muudmoodi ei saagi, sest arusaamad on väärastunud. Palun seiske enda ja oma laste eest, see ei ole nii raske kui arvatate ja elatise nõudjal puuduvad pea üldse kulutused sellega seonduvalt. Uskuge, ükski täisjõus mees ega naine ei ela õhust ja armastusest, puhtalt muru näksimise peal :D - väga kerge on oma tulusid varjata, eriti kui abiliseks uued silmaklappidega naised-mehed ja ahviarmastusega emmed, nii et kõik on vaid tõestamise küsimus!
e
10. detsember 2013, 17:21
ega neil üksikemadel ole tegelt kõige raskem - neil on tervist ja võivad minna ära, soome, rootsi, kuhu vaid, kus keelt oskavad, ja lapsed kaasa, sest mujal osatakse lapsi hinnata, neist hoolida !
meeste üksi kuhugi saatmine on mõtetu lahku minek, kui raha ära juuakse, narkotsitakse end lollideks närvihaigeteks, ka läheb tõenäoliselt litsidele . oma elukaaslasesega on kriisid vaid, lapsed õnnetud, ja siis isegi naised lähevad siin sama teed ... ma ehk olen suur erand, kuid ma dresseerisin vagaseks oma vägivaldse joodiku, et olen elus, vaatamatta korduvatele tapmiskatsetele, et sunnin seda elajat nüüdki midagi tegema, ise sandina enda eest veidigi hoolitsema, ta hoolitseb hea meelega oma järeltulijate eest ja kõige tähtsam - üritab oma poegadeke aru pähe panna, et need tema sugused närakad poleks, need saavad aru õnneks vist,
mu ema oli üksvahe nn. üksikema, igasugused mehed muudkui voorisid ja... tõeliselt vastik !
riigil on igasugused arvukad ametnike hordid, kes hulka raha meilt huugama panevad, selle asemel - TULEKS TOETADA KÕIKI LAPSI SIIN ! üldiselt enamik nõrku põgenevad raskuste eest, arvatavasti on sellised mehed, kes oma laste eest ei hoolitse, mingid väga puuelised moraalselt, ka naised mudugi.
aga, et riik laseb siin pea kõigil lastel armetu 19 euriga nälgida, on genotsiid, vähemalt euroopas.
ja töövõimelised põgenevad, näljastest saanud sandikari jääb, kes ei suuda, keda siin hävitatakse väga tõhusalt.
a
ainult, et/ 10. detsember 2013, 11:12
millegipärast need raskustes üksikemad siunavad teise artikli kommentaariumis lastetuid naisi (nagu vaja oleks, et õnnetuid ja vaeseid ikka rohkem oleks)
s
siin/ 10. detsember 2013, 10:37
on jällegi inimestevaheline süüdistamine täiesti mõttetu, kui tegu on valitsuse tegematajätmistega, nagu paljudes teisteski valdkondades.
ü
üksikvanem/ 10. detsember 2013, 00:04
kommendaarid on siin enamjaolt sellised nagu oleks emad süüdi, et nad jäid üksi lapsi kasvatama. Kas nad läksid jobudega vooisse ja ei oskanud lapse isa valida jne.
Kui poleks emasi, kuhu siis lapsed jääks, kas lastekodu.
Mina näiteks olin üks jobu, elasin mehega koos 4 aastat , siis abiellusin, sündis laps ja sain veel elada 3 aastat, kui mehel tuli uuesti tite soov, kuid mitte minuga. Ja läinud ta oligi.
Alimente ei maksa, laps teda ei huvita. Mina saan palka kätte 400 eurot. Kohtutäitur ei saa ka kuskilt võtta, kuna tal ei laeku oma kontole.Kuna kuuldsin, et sotsiaalamet annab ühekordset elatusraha 90 päeva ulatuses. Ajasin asja läbi kohtu ja advokaadi- sain selle raha. kuid 2 aastat hiljem selgus et ma sain selle raha alusetult ja mul tuli see tagasi maksta, peaaegu 300 eurot. Kuid jäi arusaamatuks kuidas alusetult, alimente ma pole saanud jne. st. ka sotsiaal tallab nende üksikvanemate peal.
Ega kohtuski päris õige asi ole, kuna minu eksmees valetas, et ma ei luba last tal näha- siis nõudis ta lapsega olemise graafikut. Isenisti see on päris hea kokkulepe, kui muidugi sellest kinnipeetakse. Tema taotles kohtukulude maksmise soodustust, mina taotlesin ka, kuigi ma tööl käisin . Kuid pidin kurvastusega tõdema, et tema sai soodustust, kuid mina kahe lapsega ei saanud. Kuna mulle ei vastatud selle taotlusele, siis kohtuistungil küsisin kohtniku käest selle taotluse kohta ja ta vastas, et mul on ju advokaat, mida ma veel tahan. Muidugi eksmees võttis lapsi 2 korda ja kõik.
Eks üksikvanem peab ise hakkama saama, ei ole tal kellegilt abi saada.
Minu hommik hakkab kell 6.00, 6,15 lapsed ülesse, söök, pesemine. kell 7.30 välja,ühe lapse viin ühte kooli ja teise teisse kooli. Siis ise tööle. 16.45 tuleb väiksem laps koolist, lähen järgi, suurem juba kodus.
17.15 jõuame kodu, siis ahi ja pliit kütma. Kiire söök. 19.00 õppima väiksemaga- tavaliselt õpime kella 21.00 (väikeste pausidega ), suurem õpib ise. Siis veel väike näksimine, pesemine ja magama. Kella 22.00 on minu aeg, kuna ma olen siis juba nii väsind, et veel pooltundi jõuangi silmi lahti hoida. ja nii 5 päeva nädalas. Laupäev, pühapäev on vaja lastele haktiivset tegevust otsida, kuna mul noorem tahab koguaeg midagi teha, siis need puhkepäevadki pole eriti puhkepäevad. Aga ega ma ei virise, see on lihtsalt reaalsus. Lapsed on toredad ja nendega igav ei hakka, samas nad vajavad väga palju hellust. Ja kui üks pool pole seda nõus andma, siis teine vanem peab rohkem jagama hellust.
Lapsed on meie tulevik ja tublid emad kes kasvatavad üksi lapsed ülesse.
7
7-lapse emale/ 9. detsember 2013, 23:46
ongi nii, paljud hõljuvad kusagil ja maa peale ei toogi neid mitte keegi ega mitte miski, nagu roosad prillid oleks ees, kui kõik mõtleks ka samamoodi siis oleks asjad paigas.
7
7-lapse ema/ 9. detsember 2013, 23:29
Ma võin öelda nii palju et,ma olen olnud oma kalli abikaasaga üle 6 aasta õnnelikus abielus.Kui juhtubki,et ta tõesti mu ühel heal päeval maha jätab siis,mul on selleks piisavalt raha kõrvale pandud et,lastega ära elada.Kui vaja saan ka ise tööle minna ja raha teenida selleks et,lastel oleks kõhud täis ja riided seljas.Üksikvanematele ma tunnen tõesti kaasa ma saan aru kui raske teil on aga pole midagi teha kui lapse isa selline mollusk on ja elatusraha lapsele ei maksa.
"
9. detsember 2013, 21:20
"paki end ja oma lapsed ja koli mõnda arenenud riiki kus lapsed saavad olla normaalses, stabiilses ja turvalises keskkonnas. " Keskonnas, mida on sajandeid keegi teine üles ehitanud ja sina nüüd saad nautida nende ehihatate valatud higi ja pisarate vilju.

a
ainult/ 9. detsember 2013, 17:03
eestis võimalik - kui oled huvitatud oma laste heast käekäigust ja tulevikust siis pole sul eestist küll mitte midagi otsida. Soovitus: paki end ja oma lapsed ja koli mõnda arenenud riiki kus lapsed saavad olla normaalses, stabiilses ja turvalises keskkonnas. Nii tegin mina ja tõesti ei suuda end ära tänada selle sammu eest. Mul oli küll jah sünnitunnistusel ainult minu nimi, nii et mul oli ainult pilet vaja osta ja oligi aidaa see seadusteta riik !
ü
üksikema elu/ 9. detsember 2013, 16:28
Hommikul äratus kell 6. Pesemine, riietumine. Kell 6.30 laste äratus. Pesemine, riietus. 7.00 väiksema lapse lasteaeda viimine, kuna see on kodule lähedam. Suurem ootab autos. Kell 7.30 sõit kooli. 7.45 kiiresti-kiiresti tööle. Õhtul kõik vastupidi. Koju jõuame kell 18. Pesemine, söömine, magamine. Ja nii IGA päev. Kui mõni lastest jääb haigeks, siis on hullumaja. Ei ole kellega haiget last jätta, et tööle minna, sest raha tuleb teenida ISE.
k
Ka üksikema.../ 9. detsember 2013, 15:55
Neid õelaid kommentaare lugedes- tahaks tõesti loota, et Teiega ei juhtu sama.Kui teaks ette, kuidas võib elu minna siis oskaks ka ehk kuidagi planeerida, elu ehk kindlustada jne jne. Me ei tea seda ju keegi? Tean vaid, et õnnelik ja rahulolev inimene ei hakka teiste peale näpuga näitama ega õpetama kuidas peaks elama. Kui palju on neid naisi, kes soovivad sellist elu oma lastele? Ise üksikemana saan hakkama, kellegi käest peale oma vanemate abi ei palu. Aga maksan kallist hinda kuna enamuse ajast olen lihtsalt tööl....
v
9. detsember 2013, 15:19
Vaata ka kellega lapsi soetad??? Issand, kui nüri arusaam asjadest! Et kui ma selgeltnägija pole, siis pole mul õigust elukaaslasele-abikaasale, lastele, kodule, õnnele.....? Tekib küsimus, kas peaksin ehk surema?
t
Toomasele/ 9. detsember 2013, 15:13
Mis puutub siia sinu edukus ja üksikema elu? Sa ei ole naine 2 lapsega! Sa ei tea, mis tunne on olla üksi kodus lastega, kui neile ei ole süüa anda.
s
9. detsember 2013, 14:53
See on see,et noorena vorbitakse lapsed valmis,siis aga tuleb nii mehel kui naisel tuhin hakata pidudel käima ja trallima ning leitaksegi teised kaaslased ja lapsed jäävad ema või siis isa juurde ning ongi üksik vanem.Kahju nendest lastest.Enne tuleks ikka mõelda kui voodi ronida.
m
Ma/ 9. detsember 2013, 14:48
Täiesti nõus kommija Noo-ga kell 07.48
a
AVE-le/ 9. detsember 2013, 14:38
Olen selle ise läbielanud ja tean ,mida see tähendab.

t
to poliitik 09.00/ 9. detsember 2013, 14:35
kõige kõige õigem kommentaar. selle tsitaadiga peaks algama koolilapse esimene lugemik.
jäin ise ka pärast koondamist siia virelema. teistele õpetuseks: kui oled 50+ ja kaotad töö, paki kohvrid. meie rikas riik ei vaja vanurite maksuraha.
t
Toomas / 9. detsember 2013, 14:22
Mina olen õnnelik kahe poja 3 ja 5 a. isa ,olen oma armastatud naisega 7a koos elanud. Ütleks ka sõna sekka ,Lõpetage see nutulaul-ei ole tööd,ei ole raha ,rongaisa ei maksa raha. Ma küsin otse-kus teie silmad laste tegemise ajal olid? Kui mees on juba alguses lontrus,siis ei paranda teda miski.
Mina olin olnud ka kunagi vähest aega töötu ,sõin nögesesuppi ja elasin ka ära-see oli Eesti Krooni algusaegadel u pool aastat sain vallast töötu abiraha ise ei tahtnud minna ja ema vägisi viis ütles mine ja küsi-mis sa nälgid.
Pidage meeles Jumal ei aita ka kui sa ise ennast ei aita!
Inimene peb ise aktiivne olema ja tööd otsima,
Tihti põlatakse ära vähetasuv töö,see on vale,ka väike raha on raha mille eest saab poest pätsi leiba osta.
Mina ütlen otse inimesed on paljuski ise oma hädades süüdi.
On ka erandeid näiteks lesknaised-siis toetavad vanemad või tuttavad ,sõbrad.
Kõige hullem on üksi konutamine ja hädaldamine.
Mul on Eestis palju näguripäevi üle elatud,uskuge või mitte aga elasin kuu aega 200 EEK söögirahaga 2005 a Tallinnas so u 13 EUR kuus see ei ole kirjaviga 13 EUR kuus. Ellu jäin, kellegile ei halanud,et raha pole! sain tööle ,enne palgapäeva ei jõudnud nälgimisest enam pikalt püsti seista.
Nägin ära ,et Eestis elu ei lähe,kuna mul oli Soome keel suus,ostsin laevapileti ja pühkisin Eestimaa tolmu jalgadelt.
Sellest ajast on möödas pea 8 aastat ,olen edukam kui kunagi varem,on olemas kõik mis eluks vaja,pere ei tunne puudust mitte millegist.
Seda saavutasin tänu kõvale töötahtele.
Päikest
ü
üksik-ema/ 9. detsember 2013, 14:15
tegelt saab selle elatus-raha asjaga igaüks siiski hakkama. see ei ole argument. et tülikas. mina sain hakkama sellega. saab ka teine !
T
.../ 9. detsember 2013, 14:10
Tuleb vahet teha emadel, kes on lapsega üksikuks jäänud peale lahutust ja neil, kes vallalisena on endale lapse muretsenud!
n
naine/ 9. detsember 2013, 13:42
meie riigis on lahutatud mehed ju vabad kui linnud, mis siis, et elatusraha välja nõutud. Täiturid laiutavad vaid käsi, pole palka pole ka kusagilt kinni pidada. Olen omad lapsed suureks kasvatanud saanud 1 aasta ka laste isalt toetust 20 aasta jooksul ja ei loe siin seadused midagi, otsi veel täiturile välja kus su eksmees võiks elada.
t
to küsija 12:55/ 9. detsember 2013, 13:37
Meie issi jättis 2 last maha, nüüd on juba teises peres ka 2 last. Raha annab ainult siis, kui 100 korda helistad. Ja seda ka nii vähe,et isegi lasteaia maksu ei saa maksta. Selle eest teise perega on lust ja lillepidu. Paneks häbiposti, aga linnas ta on liiga tähtis ja tuntud mees.
v
vigane sotsiaalsüsteem/ 9. detsember 2013, 13:33
On palju lahku läinud peresid ja üksikvanemaid ja nendest on kahju aga meie sots.süsteem ei aita neid ka. Toon mõned näited.
Vaja abi, et lapsega arstile saada. Valla sots.töötaja ütles, et pole meie asi,mine millega tahad, sul lapse isa ju töötab, et las isa küsib tööjuurest auto. Isa küsis ja sai lapsega arstil käidud. Aga linnas sattus see pere kokku valla sotsiga, kes oli linnas ja täitsa üksi ja valla autoga. No kurat kas ei saanud siis ema lapsega autosse võtta?
Kohalikud joodikud ( elavadki sots.toetusetest ja pole kunagi tööl käinud ja makse maksnud) saavad toetust, et osta talveks kütet. Noorpere küsis ühekordselt küttetoetust ja neile öeldi ei.
Kas jätkan ? Tuleb välja, et kui sa oled aakas siis sind peab aitama aga kui sa juba tööl käid, siis pead sa ise hakkama saama. Niimoodi toimib sots.süteem ja nii on see seadustes ette nähtud.
n
nii hea/ 9. detsember 2013, 13:24
Küll ma olen hea inimene... Ma aitan konna üle tee, tunnen kaasa kodututele kassidele ja koertele. liha ja muna ma ei söö, karusnahka ei kanna- see on julm ja ebainimlik. Samas lõhun ilma südametunnistuse piinadeta perekonna, võtan lastelt isa, sest ma olen nii üksi ja raha on ka vähe. Põlgan üksikemasid, sest nad on ju nii saamatud ja nad segavad minu suhet mehega, kelle ma neilt üle lõin. Mina olen nii hea ja suure südamega, ma mõistan meest kui raske ta elu oli abielus, kui õudne ja ahne oli ta naine. Minuga on palju parem, sest ma olen ju nii hea ja mõistev...

k
Küsija/ 9. detsember 2013, 12:55
Ma ei saa aru, miks seda isa nii väga varjatakse. Mujal maailmas pannakse sellised häbiposti, artiklid on lehes koos pildiga ja all nimi, et kõik teaksid. Ja isa ka ei koti oma lapsed? Kas tal on uus pere? Kas uus pere teab, et rongaisal on kaks last kuskil näljas ja paljas? NAME AND SHAME THE BASTARD.
"
9. detsember 2013, 12:35
"lugedes kommendaare lausa õõvastav ,millised inimesed meil,miks süüdistate neid üksikemasi"
Ei süüdistaks kui ema nõuaks LASTE ISA käest seda mis on seadusega ette nähtud, aga käib nutulaul, kuidas ta ei saa MAKSUMAKSJATE raha endale oma viitsimatuse tõttu
r
räägime konkreetselt/ 9. detsember 2013, 12:29
"Osad lapsed on isa kaotanud, ka siis saavad nad toetust..." Ütleme nii - need lapsed saavad toitjakaotuspensioni, aga antud juhul sellest ei ole juttu, selgelt on õeldud - "Elatisraha ei ole ta välja nõudnud" seega isa on täitsa maapealne elanik.
l
loogik/ 9. detsember 2013, 12:24
Ma oleks Sulle isegi pluusi pannud, kui oleksid NATUKENEGI viitsinud koolitted kõndida.
____
Naljatilk - kui kirjavigu ei ole- olen teksti SISUGA nõus, kui on- ei ole nõus. Kus on loogika?
k
9. detsember 2013, 12:20
kas riik on süüdi kui paarid koos ei oska elada ja mehed on vastutustundetud molluskid
m
Mr Cool/ 9. detsember 2013, 11:32
ja ja - see isa viiner - see lisaainetega see oli alguses hea, aga siis kadus nagu siil uttu!
t
to oehh/ 9. detsember 2013, 11:23
Igaüks teab paari naist, kes.... ????. No tõesti ei tunne ma kedagi, kellel selliseid tuttavaid oleks. Aga Oehh oskab sellist elulaadi väga täpselt kirjeldada.
o
oehh/ 9. detsember 2013, 11:14
to ja-jah / 10:55, 9. dets 2013
Keegi ei väidagi et KÕIK naised ringi tõmbavad, aga eks iga inimene teab paari naist, kelle nn. "oma" mees (s.t. elukaaslane, vabaabielumees vms.) Soomes küprokki paneb, jahust vorsti sööb ja viie-kuue teise kalevipojaga soojakus elab samal ajal kui ta nn. "naine" mehe ostetud autoga uusi sõpru sõidutab.

p
pereema/ 9. detsember 2013, 10:54
Sellepärast tulebki hoolega kaaluda otsust hakata üksikemaks. Lahutatud abielude puhul on lapsel õigus saada isalt elatisraha, aga vallaslapsega on see raskem . Sünnitada üksikemana laps, on suur vastutus ja seda võivad endale lubada hea sissetulekuga ning majanduslikult kindlustatud naised, aga mitte koolipingist eksikombel emastaatusesse eksinud tüdrukud.
m
Minu/ 9. detsember 2013, 10:41
arvamus, kui muretsetakse laps ,peab kindel olema naine, et ta suudab ka kasvatada. Muidugi juhtub erandeid, kuid praegu on ju enamus üksikemad. Suhetesse suhtutakse liiga vabalt ,abielu pole üldse vaja ja nii ongi lapsed kannatajad.
m
Minu/ 9. detsember 2013, 10:41
arvamus, kui muretsetakse laps ,peab kindel olema naine, et ta suudab ka kasvatada. Muidugi juhtub erandeid, kuid praegu on ju enamus üksikemad. Suhetesse suhtutakse liiga vabalt ,abielu pole üldse vaja ja nii ongi lapsed kannatajad.
n
no/ 9. detsember 2013, 10:39
mismoodi või kes peaks antud üksikema siis aitama kui ta alimentide nõudmisega ei viitsi jamada, vallalt ei tihka abi paluda, kes või kuidas teda siis abistama peaks, aru ma ei saa, selgitage palun.
t
to to loogiline 09:56/ 9. detsember 2013, 10:28
Kas soomlased on välismaalased või meie vennad-sugulased? Kas nendega võib lapsi importida?
l
lesbar/ 9. detsember 2013, 10:26
kõik oli oivaline kuni laps sündis,jäi üle ainult vaadata kuidas armastatud mees ja isa järjest kaugeneb ja kaob.
ei tea ette mis elu toob, soovin jõudu ja jaksu kõikidele üksikvanematele.
t
to noo/ 9. detsember 2013, 10:17
Mina olen kahe käega poolt kirjutatu põhjal. Tõesti, lapsi on teha hea ning lihtne, kuid naisel on see valik kas ta toob ilmale lapse või ei ole nõus neid planeerima. Ega siis riik ei peagi neid kasvatama. Raha kulub ka mujale ka, kui ainult kaela kandvatele järglastele. Mina olen ka kaks last üksi üles kasvatanud ega pika käega abi oodanud. Ise lasin need lapsed teha, ju oli tol hetkel ka õige mees kellega teha. Ajad ning inimesed muutuvad ja kelles ma siis nii suurt süüd leidma pean. Terve ilmale kuulutatakse kui raske ikka on ja hakkama ei saada. Olen koolis tööl ning näen neid olukordi,kus vanem ei oska majandada lihtsalt. Peaks ikka leidma igaüks endale nn. Kodutunde ja mitte pidevalt teistelt abi oodata. Siis juba võiks enne abi küsida, kui lapsi tegema hakataks.
KÕIGILE LASTEGA EMADELE !!!/ 9. detsember 2013, 10:11
JA KA ÜKSIKEMADELE,,, VÕTKE OMA LAPSED JA KOLIGE RIIGIKOGU SAALI JA NÕUDKE
TOIDUKRAAMI ,,MIDA IGANES --KA TEIE LAPSED VÄGA VAJAVAD,, POLEKS MÕTET SIIN ENAM
KIRJUTADA !! KOHE TOOMPEALE --ENNE KUI SUUR JÕULU PUHKUS ALGAB???? ,,ET KEEGI MEES EI MAKSA OMA LASTELE ,,, SELLEKS ON MEIL
UHKE JA RIKAS VALITSUS JA VALITSUSE SEADUSED ""KES TEIE ÜHISE MURE RIIGIKOGUS KOHE LAHENDAB!!!, OLGE JULGED JA ALATI ÜHES KOOS,,,, NAGU UKRAINA RAHVAS TÄNA NÄITAB,,,,"
"KES NÕUAB KA EESTIMAA VALITSUSE TAGASI ASTUMIST "" KES ISEGI LASTE HÄÄLT KUULDA EI VÕTA???? 19- EURI KUUS??? MIS RAHA SEE VEEL OM...

KÕIGILE LASTEGA EMADELE !!!/ 9. detsember 2013, 10:11
JA KA ÜKSIKEMADELE,,, VÕTKE OMA LAPSED JA KOLIGE RIIGIKOGU SAALI JA NÕUDKE
TOIDUKRAAMI ,,MIDA IGANES --KA TEIE LAPSED VÄGA VAJAVAD,, POLEKS MÕTET SIIN ENAM
KIRJUTADA !! KOHE TOOMPEALE --ENNE KUI SUUR JÕULU PUHKUS ALGAB???? ,,ET KEEGI MEES EI MAKSA OMA LASTELE ,,, SELLEKS ON MEIL
UHKE JA RIKAS VALITSUS JA VALITSUSE SEADUSED ""KES TEIE ÜHISE MURE RIIGIKOGUS KOHE LAHENDAB!!!, OLGE JULGED JA ALATI ÜHES KOOS,,,, NAGU UKRAINA RAHVAS TÄNA NÄITAB,,,,"
"KES NÕUAB KA EESTIMAA VALITSUSE TAGASI ASTUMIST "" KES ISEGI LASTE HÄÄLT KUULDA EI VÕTA???? 19- EURI KUUS??? MIS RAHA SEE VEEL OM...
t
to voehh/ 9. detsember 2013, 10:08
ega ei olekski ilkumist ega arvustamist kui iga nädal ei oleks ajalehes sellist artiklit, mis seda tegema sunnib.Ja ei ole see midagi ilkumine, loe uuesti läbi kommentaarid, ei ilgu siin keegi, vaid kirjutab oma arvamuse teemal, mis selleks ju siin ongi välja pakutud.
o
oehh/ 9. detsember 2013, 10:01
to voehh / 09:46, 9. dets 2013
Väga suure osa üksikemade probleem on selles et lastakse ennast suvalisel Lusti-Kustil panna. Lusti-Kusti meeldib naistele kuna tal on palju vaba aega ja ta on lõbus - eriti purjakil olles. Mõne aja pärast selgub kurb tõsiasi et Lusti-Kustil on veel kuus sohilast, aga töökohta see eest ei ole.
Omaette probleem on mehed, kes Soomes tööl käivad. Kuna naised kodus pahatihti litsi löövad siis on Soomes olevatel meestel sageli kahtlusi isaduse suhtes. Ja kes ikka tahaks võõra mehe last toita.
v
Vot nüüd oleks vaja/ 9. detsember 2013, 09:56
presidendi häält,et "Talendid" koju jääks,muidu paratamatult varsti hõlmad vöövahele ja soome
t
to loogiline/ 9. detsember 2013, 09:56
Ei maksa neid importlapsi muretseda. Nii lihtne ongi. Kui palju on kirjutatud kõigile hoiatuseks,et igal maal ja rahval omad kombed. Kahjuks lapsetegemine sinna alla ei kuulu. Aga kasvatamine ja pereelu küll.
v
vanaema/ 9. detsember 2013, 09:56
kindlasti on kergem kurta , kui ise midagi teha, juba laste heaolu pärast peab võitlema .selle ema jutust jääb küll mulje , et keegi peab midagi tegema , aga mitte tema ise. sotsosakonda ei lähe , alimente ei nõua
v
voehh/ 9. detsember 2013, 09:46
lugedes kommendaare lausa õõvastav ,millised inimesed meil,miks süüdistate neid üksikemasi,milles nad süüdi ,kas süüdi pole isad ,kes nad unarusse jätnud ja need kommendeerijad elage oma elu ,mida ilgute siin kui ei tea nende emade probladest,see näitab te taset ,milline matslikus
t
to Ave/ 9. detsember 2013, 09:41
Neid, kes aitavad on küll ja küll. Aga neid, kes seda tulevad vastu sinu enda tahtmist jõuga peale suruma on tõesti vähevõitu.
Banaan kukub alati ise suhu, alati :)

a
Abc/ 9. detsember 2013, 09:36
Nagu ma olen viimasel ajal aru saanud tekkib neid üksik emasid palju juurde ka kuna sageli on nii et naine ajab mehe ise minema või sageli ka võtab nö uue endale algul nö kõik ilus ja tore ja siis üksi ta on neid juhtumeid on eestis väga palju tean seda omst suust.
a
ahhhh/ 9. detsember 2013, 09:35
Need parastajad siin,et te ise nälga kõngeks!!!Ei tea iial kuhu elu tüürib ja enda teha siin elus on palju asju aga tihtilugu jäävad käed lühikeseks!!Kellel on eestis hea elada,riigikogulastel kindlasti!!!Kui isa ikka jalga tahab lasta ja selles suures osas üks põhjuseid ,et eestis suur naiste ülekaal...mehed on nii ära hellitatud ,et jooksevad järgmise seelikusaba alla kui eelmises peres raskeks peaks minema...naisi ju meil jagub....igale mehele oma kolm isendit vähemalt!!
l
loogiline/ 9. detsember 2013, 09:24
Aga kui su endine abikaasa oli välismaalane, siis annab teda otsida ja paberi asju ajada.
r
Refakond pani toiduainetele EU kõige kõrgema käibemaksu/ 9. detsember 2013, 09:21
j
Juss/ 9. detsember 2013, 09:09
Huvitav, miks siin ei võrrelda lasetoetuste süsteemi Soome või Rootsiga? Kuradi lihtne on parastada, paraku olen aru saanud, et need parastajad on ise väga elukauged tüübid, ärahellitatud kitsarinnalised ogardid!! Ei tea keegi, mis elul varuks on, kui teaks, oleks pooled pangalaenud Eestlastel võtmata jäänud, pooled abielud lahutamata, õnnetused, avariid juhtumata jäänud, üksikema tähendust ilmselt poleks tuntudki, aga......ei tea ju keegi ette mis saab homme!!! Nii lihtne see ongi, kõik me tahame, et meie elud oleksid õnnelikud, mitte keegi ei astu teadlikult ämbrisse, et oma elu sihilikult rikkuda kuradi lollakad!!!
p
poliitik/ 9. detsember 2013, 09:00
Suuremalt jaolt on hädapätakateks harimatud ûksikvanemad. Kellel vähegi oidu peas, vôtab kätte ja otsib töö kusagil välisriigis, mitte ei virele eesti-nimelises wc potis. Algus on raske. Kui minna siis juba lapsed kaasa. Lapsed ôpivad kohaliku keele kiiresti ära ning tulevikuväljavaated on palju paremad. Eestis virelemine nälja piiril, 400 eurose sissetulekuga kusagil pärape..ses on elu raiskamine ja sûvavaesusega riskimine pensionipôlves. Eestil ei ole teid vaja.
k
kadri/ 9. detsember 2013, 09:00
Pöhjus olla üksikema on mitmeid. Siiski pole mingi vabandus,et ei hakata alimente nõudma. Mingi loll uhkus või kartus vaeva näha jne. See on aastateks ja perele vajalik. Usun,et enamus on saatuse tahtel üksi,aga on ka üsna palju neid,kes lasevad lihtsalt perel kasvada,et küll kuidagi saab või on äkki lootus laste isa laste kaudu tagasi võita. Tuleb ikka sügavalt mõelda järele enne kui sünnitada ilma abieluta laps,et küll kuidagi hakkama saab. Elu on raske,kui kedagi toetamas pole.
M
armin/ 9. detsember 2013, 08:58
Malle saab 400 eurot palka , ega siis abiraha kusima minna on habi kull . tean uhte vanaema , kes kasvatab oma 400 pensionist oma tutart ja veel kahte tutrelast ka . siin on juba araelamise oskus .

t
tõesti/ 9. detsember 2013, 08:57
kes on süüdi Sinu üksikemana olemises? Kas üksikema ongi automaatselt nagu kannatanu?
j
jaaa/ 9. detsember 2013, 08:57
Kasvatad läbi raskuste lapsed suureks ning siis on papa oma elatusnõudega kohal... Karm valik
t
to noh/ 9. detsember 2013, 08:53
Teise silmas pindu näed,aga oma silmas palki ei näe. Hurjutad teist kirjavigade pärast. Loe oma tekst ka läbi kui lugeda oskad ja loe vead kokku.
m
mis.../ 9. detsember 2013, 08:52
... ema sa küll oled, nõrk. Kui riigikogulased võtavad oma suurte palkade juures kõik lisatasud, millele neil õigus on, siis ei pea sa häbenema toetust, mis eluliselt vajalik. Ma kahetsen, et mõtlesin sinu moodi aastaid (4 lapsega) . Mul nüüd kõik korras, aga sulle soovitan, tee elatusraha nõue korda ja ära mõtle sellele, et kellelgi on rohkem vaja. Hetkel on sinu lapsed need, kellel rohkem vaja, muidu sa siin endast teada ei annaks. Keegi ei täna sind, et ohverdad tundmatute pärast, aga laste särasilmad on suurim tänu, tee seda nende pärast! Mine kohe täna sots.-töötaja juurde ja vaadake koos üle, kuidas hetkel oma elujärge parandada saad.
Parimat soovides ja julget peale hakkamist!
ü
Üksikema/ 9. detsember 2013, 08:51
Palun lõpetage see meist rääkimine. Ei taha enam seda sõimu lugeda. Mina ei räägi enam kellelegi, et üksikema olen ja see, et mul on raske hoian kiivas saladuses. Meist kirjutamine ei paranda meie olukorda vaid alavääristab.
g
gg/ 9. detsember 2013, 08:48
ma ei saa aru, milles probleem? abi ei küsi ja isegi endale kuuluvata elatist ei nõua ja siis kurdab, et raske on. juba laste pärast võiks ennast kokku võtta.
a
Ave/ 9. detsember 2013, 08:39
Loe ja imesta, kui vastutustundlikud võivad siinsed kommenteerijad olla! Olen ka üksik ema, kahe lapsega. Üks neist käib koolis ja teine lasteaias. Palk on 600 eurot kätte. Korter koos üüri ja maksudega on 320 eurot. Ja nii on kaks nädalat enne palgapäeva raha otsas ja ongi null. Laste isa teenib soomes kuulu järgi 2500 eurot, aga kuna ta ei taha maksta, siis ei aita ka ei kohtutäitur ega mingi muu sunnivahend. Ja kedagi ei huvita ka, kuidas ma pean kahe lapsega toime tulema. 8-17 tööl, siis lastega tegelemine, õppimine, lasteaias järelkäimine, söögi ostmine, selle tegemine, riiete pesu, unejutt ja kui lapsed magama jäävad, oled ise ka nii läbi, et magad. Ja taas - mitte kedagi ei huvita. Mingi pool aastat tagasi püüdsin nädal enne palgapäeva püüda süüa sellest palju reklaamitud toidupangast. Ma ei tea, mis loodritele või joodikutele või kellele see on mõeldud, aga mulle naerdi näkku, et sorry, te käite tööl ja teil on sissetulek, teie küll mingit abi ei saa. Ja nii on igal pool, jeeli ots otsaga kokku tulles ning ka iseenda kõrvalt kokku hoides näen ma igal õhtul seda, kuidas kaks korrus allpool olev paljulapseline pere prügi välja viib - ema ja isa olevat väidetavalt töötud. Aga prügikasti lähevad klantspakendid, toidud, mida minusugune isegi ei vaata poes hinna tõttu ning ka muu. Tõesti jah, siin riigis toetatakse vaid neid, kes oskavad olla nahaalid ning kerjata nii, et silm ka ei pilgu. Aga neid, kes ausalt püüavad pingutada, neid ei aita keegi. Mitte keegi!
p
paltika/ 9. detsember 2013, 08:36
eks see algul nii ongi et mees on naise kõrval seni kuni laps sünnib,,aga öine lapse jonn,,kurnab mehe ära,mees muutub näriliseks ja läheb minema,,,mida te õiendate siin,,neid põhjuseid on nii nii palju miks isad minema lähevad või emad nad maha jätavad,,kas ma oleks pidanud lasteisaga koos olema,,kui mees oli kasiinosõltlane we..mängis pere rahad maha ja tekitas veel hunniku võlgu ka kaela,,,mina loobusin laste nimel sellisest elust,,nüüd olen 4 lapsega yksikema,,ja teate mis ,,ma ei soovigi meest enam,,,mõtetud mölakad kes ennast õigustavad,,ja lastekl olemas olla ei suuda,,sest arvavad et kui juba lahku mindud ei ole neil kohustust last yleval pidama,,jakui naine võtab uue mehe,siis lapseisal on oi kui hea meel,,tuleb teine mees ja las kasvatab,,

s
SS/ 9. detsember 2013, 08:32
Kui isal laste elu ja toimetulemise vastu huvi puudub, siis üksikemad, ärge nõudke neid sandinkopikaid, muidu peab laps seda rongaisa vanaduses hooldama hakkama.
t
totu/ 9. detsember 2013, 08:22
isad on nii ära mõnitatud ,et tõesti ainuke võimalus mõ..... kätte maksta on mitte raha anda jah lapsed kannatavad aga mõ.. kah.
p
Plä/ 9. detsember 2013, 08:09
x
xx/ 9. detsember 2013, 08:06
hämmastav suhtumine. kas pole piinlik ja paha, kui lapsed on näljas ja paljad? mul oleks pigem sellepärast piinlik. kasvatan ka üksinda kahte last, otsest vajadust valla abi järgi pole, aga kui oleks, siis küsiks ....... laste nimel.
t
to: noo/ 9. detsember 2013, 08:04
Kas sina tead ette, millal maha kukud, luu murrad, haigeks jääd, mees jooma hakkab, õnnetusse satud, haigeks jääd, paksuks lähed, abiellud või lahutad ? Kas ise oled selgeltnägija! Aga kuna ka sina ei ole prohvet, ja pealegi oled äärmiselt eluvõõras, siis peaksid siin sõnu valima.
Osad lapsed on isa kaotanud, ka siis saavad nad toetust...Siis ikka saavad jah, aga kui isa on elus, siis tihti ei saa. Ja selles küll ei ole emad üldjuhul süüdi. Igal asjal on kaks külge, arvesta ka sellega, mitte ära näe elul vaid üht poolt.
Sõna üksikema tee kah endale selgeks!
n
noh/ 9. detsember 2013, 08:03
Aps. sada tegi arvuti, PLUSSI, mitte pluusi. SORRY.
g
gans g lebed/ 9. detsember 2013, 07:49
Ärge kartke. Tuleb Reformierakonda ja IRL Riigikogu valimisteni peksta. Siis saavad võimule sotsid ja kesikud ja õnn jõuab kõigi õuele. Riik võtab ühe piraka laenu ja palkab igale inimesele isikliku sotsiaaltöötaja. Siis saavad muretult elada ka need, kes EI VIITSI elatusraha välja nõuda ja EI TAHA toetust küsida.
h
9. detsember 2013, 07:34
hea, kui on töö, hea kui on võimalik öösel koristamas käia.
töötu üksikemana ütlen, et on veelgi raskem. väga raske. ja midagi pole teha. virelen. õigemini, vireleme. aga ma arvan, et raskused on millekski vajalikud. aeg näitab, miks see hea on.

r
riin/ 9. detsember 2013, 07:25
ma tean, kui raske see on. loen sente, et lapsele kasvõi viinerit osta. isalt elatusraha ei saa, sest kohtutäitur ütleb, et mees ei tööta, see tähendab, et ei ole temalt midagi võtta. väljapääs on öösel käia koristamas, et veidigi raha saada.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee