2
fotot

Värskelt ülikooli lõpetanud tüdrukud, kellega Anete läbi Couchsurfi veebikeskkonna oli ühendust võtnud, tutvustasid meile kohalikku klubikultuuri. Esimesel ööl tantsisime hommikuni. Muusika oli kohutav. Kõlareid ja kõrvu kulutasid r’n’b, kohalik dangdut ja 90ndate hittlood. Kuid lõpuks ei paistnud see gemüüse kedagi häirivat.

Ööbisime neljakesi imetillukeses korteris, kuhu mahtusid (ilma liialdamata) kaks madratsit, riidekapp ning must kass nimega Moonlight. Uneaega anti meile 2,5h.

Kell üheksa hommikuks oli kokku lepitud kohtumine kohaliku ärimees-kokk-surfiinstruktor Caniga. Ta lubas meile lauaga lainetel sõitmist õpetada ilma, et meilt selle eest tasu küsiks.

Une kiuste ajasime end sirgu ja juba saabusiki esimesed sõnunid Canilt: “Kus te olete? Võtke päevituskreem kaasa.”

Peale pooletunnist motikasõitu ekstreemsetel krossiradadel jõudsime Uluwatu hinduistliku templini.

Olime Anetega segaduses. See ei paistnud just kõige sobilikum paik surfamiseks. Kehitasime õlgu, muigasime ning läksime ootamatute plaanimuudatustega tõrkumatult kaasa 

Hiiglaslik templiterritoorium, kus õhk oli paksult viirukihõngune. Kõrgustesse viivad astangud, nikerdustega kivisillutised, ümisevad mungad, usinad naeratavad töömehed, lõõmav päike, hingemattev vaade India ookeanile ja röövel pärdikud, kes meie puuvilju ja prille noolisid. See oli meeliavardav vaatepilt.

Ühel hetkel tundsin väsimust. Kuumus ning magamatus tegid oma töö. Väsimuse kiuste surusin suurnurgad üles. Lonkisin Cani sabas üks silm pilukil, teine läbi fotokaamera pildiotsingu avause maailma kaemas.

Indoneesia on suur nii vaimselt kui füüsiliselt. 17 500 saart mahutavad miljoneid inimesi erinevate traditsioonide, keelevariatsioonide, elufilosoofiate ning usuliste tõekspidamistega. Muslimid, hinduistid, budistid, protestandid, animistid.

Milline tolerants peab see olema, et hoolimata nimetatud konfliktsetest teguritest Indoneesia ühtse riigina toimib? 

Java saarelt Balile on umbes 40-minutit praamisõitu. Soe soolane vesi lahutab muslimid ning hinduistid.

Pole sugugi ime, et turistid Bali saart kõigist teistest Indoneesia saartest puhkuspaigana eelistavad. Inimesed on seal tolerantsemad, reegleid ning halvustavaid pilke vähem.

Tänavapildis jäävad silma vaid üksikud hijabet (või niqab - pearätti, mis on musliminaistele altes teismeeast kohustuslik) kandvat naist.

Mošeede asemel on külad ning linnad ehitud hinduistlike templite ning palvekodadega. Uhked pühapaigad on pühendatud Šivale, Brahmanile ning Višnule. Hinduistliku templi tunneb ära sissepääsuväravas istuva elevandipeaga jumaluse - Ganesha ning tema jalge ees kükitava hiire kuju järgi.

Bali hinduistlik maailmavaade jagab universumi kolmeks tasandiks. Kõrgeimaks tasandiks nimetatakse taevast (suarga), mis kuulub jumalatele. Allmaailma nimetatakse põrguks (bhur). Seal ealvad deemonid, kuhu saadetakse patused inimhinged oma võlgasid tasuma. Inimesele kuulub kahe tasandi vahel asuv materialistlik maailm (buwah).

Eramajade, poodide ning templite sissepääsude ees võib märgata peopesasuuruseid korvpunutisi andamitega. Märkasin, et tavaliselt teevad annetusi pidulikult riietatud ning uhketesse soengutesse sätitud keskealised naised.

Tüüpiline andamikorvike koosneb küpsistest, läikivas paberis kompvekist, õie kroonlehtedest, sigaretist ning viirukist. Kuna halvad vaimud elavad all ning head üleval siis vastavalt sellele paigutatakse ohvriannid, kas maadligi või kõrgusesse. 

Jätkub...

Jaga artiklit

3 kommentaari

L
lilli  /   08:52, 21. dets 2013
Vahur, mul on tõsiselt hea meel, et keegi ometi minu hirmsaid vigu märkas nimetada. püüan tometusega ühendust võtta ja vead kiiresti ära parandada.
V
Vahur  /   08:51, 19. dets 2013
Kulla Lilli! Sul on Bali hinduismi teema väheke sassis. Kolm peamist jumalat on Šiva, Brahma ja Višnu. Dharma ei ole jumal, vaid hinduismi keskne mõiste, mis tähendab viisi, kuidas asjad toimivad. Miks on Šiva neist kõige austatum? Põhjus on üsna pikantne! Tal on teistest jumalatest suurem linga (peenis) ja kõige suurem suguvõime! Ühes templis Balil viidi meid koopasse, kus olid sajandeid vanad kolme peamise jumala fallosed, neist kesksel kohal oli just Šiva oma, kenasti värvilised riideribad ümber seotud. Mis puutub Ganešasse, siis see ei ole elevant, vaid jumalus, Šiva lihane poeg, kellel ta vihahoos pea maha lõi. Kohe ta kahetses oma tegu, kuid pea tagasi asetamine ei õnnestunud. Siis hankis ta kiiresti elevandi pea ja istutas selle inimpea asemele.

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis