Eesti uudised

Jalgratturite liikluskorraldus tehakse jälle ümber: kõnniteel kiirus maha! (21)

Kaarel Tigas, 19. november 2013 07:00
TAAS EBASEADUSLIK: Tulevikus ei saa suure tõenäosusega neljarattalise motorolleriga jalgrattateele kaasliiklejaid kiusama minna. Foto: TAIRO LUTTER
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist saadeti välja kooskõlastamiseks eelnõu, mis korrigeerib paljusid uue liiklusseaduse punkte, enim torkab silma jalgratturite ja kergliiklusteedega seonduv, aga vabatahtlikuks muutub ka vahtralehe märk algaja juhi autol.

«Sporditeel ei tohi motorolleriga sõita,» teatab rulluisutaja Pirital jalgrattateel, ja kuigi pikem vaidlus jääb ratastel veeredes pidamata, on näha: naine ei usu sedagi, et sõidan mopeediga, saati seda, et jalgrattateel üldse mootori abil kulgeda võiks.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi algatatud seadusemuudatus puudutabki eelkõige jalgratturitega seonduvat. Alates sellest, et eelmainitud motorollerauto või mõne muu kolme- ja neljarattalise motorolleriga ei või enam jalgrattateel sõita, kuni selleni välja, et kärbitakse ka kõnniteedel «madallennul» liikuvate jalgratturite tiibu. Neil tuleb nüüd kõnniteel sõites nii ristmikel kui ka ohtlikemate hooviväravate juures ja ülekäigurajalgi hoog jalakäija kiirusele langetada, et vältida ootamatuid kohtumisi teiste liiklejatega.

Muudatused annavad veel teeomanikele võimaluse ühistranspordi rajale lubada jalgrattureid. Bussirajale saavad tulevikus veel elektriautod ning tavasõitu tegevad operatiivsõidukid.

Eesti liikluses tihti erinevaid juhistereotüüpe tekitanud vahtraleht muudetakse vabatahtlikuks, kuna meie sõiduõppe tase on piisavalt paranenud. Muutused sõiduki invakaardi kasutuskorras peaks aga ohjeldama invaliidimassi meie liikluses ja eelkõige tasulistel parkimisaladel.

Omajagu muudatusi puudutab ka auto tehnoülevaatuse korra lihtsustamist ja mitmete sõidudokumentide kaasaskandmist.

Samal teemal

03.05.2014
Seadus teeks kiivri kandmise kõigile jalgratturitele kohustuslikuks ja ähvardab selle eirajaid trahviga