Seisukoht

Lapsetoetus ja visiiditasu

Maarius Suviste, ajakirjanik, 11. november 2013 17:50

71 KOMMENTAARI

m
Mis jutt see on/ 28. november 2013 09:14
et laste eest tuleb tasuda viis eurot visiiditasu? Kus riiklikus meditsiiniasutuses võetakse lapselt visiiditasu? Haigekassa ei hüvita eriarsti tasulist visiiti, kui valitakse aeg väljaspool ravijärjekorda. Ja süüdistada alati valitsust kellegi tegemata töös ei ole lihtsalt ilus.
u
UHKE/ 16. november 2013 11:12
Mis komme see on vinguda. lapsed sünnitab igaüks siiski endale. Oleme uhked!!!
t
totu/ 16. november 2013 09:18
Järelikult probleemi pole,kui olukord riiki ei huvita.60 000 elab vaesuses või näljapiiril,mõtlen lapsi,valimised selleks korras õnnelikult möödas,ministrite ja riigikogulaste palgad tõusevad,Ligi särab taas ning heietab uusi edulugusid,paberil tormab Eesti riik uute võitude suunas kohutava kiirusega,ning kõige selle seas mingid 19 eurot sentidega.Kodanikud,tormame.
t
totu/ 16. november 2013 09:01
Ega Eesti hämmastav imelugu ei möödugi enne,kui hämmastused suunduvad kapinurka ning situatsioonid normaliseeruvad.Seni,kuni meie palavalt armastatud valitsus suundub ka kapinurka,seni,kuni möödunud aegade taganutmine kõlab sealt samast,Ülejäänud elanikkond,kes talub praegust situatsiooni kui paratamatust,kuna kommunistid on meid treeninud selleks aastakümneid,ootab,irvitab,kurvastab,talub vihastab-ja elab.
k
Kui/ 15. november 2013 16:41
rumal on ikka sõimata pensionäre. Saame raha (mis on ikka selline et riigile saab maksud maksta)oma elutöö eest, ja sealtki on palju ära võetud. Oleme lapsed kasvatanud, elule aidanud ja nüüd peame nende käest sõimu kuulma kes PRAEGU lapsi kasvatavad. Ka meie oleme olnud noored ja elu lihtsalt jõudis sellesse punkti kuhu ta ka teil jõuab. Miks peab sõimama alati seda mis on ELU SEADUS.Ka meil on raske selle rahaga elada - ei maksa mõnitada. Sest kord tuleb ka teie kord endale sente saada.
t
to inisemist/ 15. november 2013 16:29
Siis pole vaja üldse ei valitsust ega neid kes inimesi alandavad. Siinkommijad ei saa arugi mis räägivad - ärge tehke lapsi. Tolad olete või. 50 aasta pärast on maa tühi., aga valitsus ootab ja viriseb juba täna et maksumaksjaid ei ole.Kui valitsus peab üleval võõraid riike, aga oma riigi lapsed olgu näljas. Keegi ei ootagi seda 19-st eurot, lapsed ikka kasvavad kuidagi. Kuid tõsta siis endal kogu aeg palka, anda raha riigist välja siis on see ikka lausa kohutav.Ärge haukuge kommijad et asjatult teete lapsi - valitsus just hädaldab et iive väike. Tehke või terve aasta neid ööistungeid kui inimestega ei arvestata.
h
halloo/ 14. november 2013 23:01
ontlikud ise hakkamasaajad ja tublimatest tublimad. asi pole selles 19 euris. asi on põhimõttes. ma käin tööl hommikust õhtuni iga päev. maksan makse selleks et vangidel oleks hea elada, et narkomaane aidatakse meeleheitlikult, et töötud kreeklased ikka 2 korda päevas saaks restorani, jne. ülejäägist saavd mu lapsed ikka mingi ellujäämiseks vajaliku lobi nina alla ja mõned kasutatud hilbukesed. lihtsalt kriibib hinges 2 küsimust: miks ma pean pidama oma lastest tähtsamaks riigikogu, vange, kreeklasi, narkomaane ja muid kes tunduvad eelistatud olevat? ja miks ma pean makse maksma kuna sellest ei ole mulle isiklikult ega mu perele, lastele absoluutselt mitte mingisugust kasu?
h
halloo/ 14. november 2013 23:01
ontlikud ise hakkamasaajad ja tublimatest tublimad. asi pole selles 19 euris. asi on põhimõttes. ma käin tööl hommikust õhtuni iga päev. maksan makse selleks et vangidel oleks hea elada, et narkomaane aidatakse meeleheitlikult, et töötud kreeklased ikka 2 korda päevas saaks restorani, jne. ülejäägist saavd mu lapsed ikka mingi ellujäämiseks vajaliku lobi nina alla ja mõned kasutatud hilbukesed. lihtsalt kriibib hinges 2 küsimust: miks ma pean pidama oma lastest tähtsamaks riigikogu, vange, kreeklasi, narkomaane ja muid kes tunduvad eelistatud olevat? ja miks ma pean makse maksma kuna sellest ei ole mulle isiklikult ega mu perele, lastele absoluutselt mitte mingisugust kasu?

p
Pööbel/ 14. november 2013 21:11
a kas te arvate, et riik on kohustatud lapsi ülal pidama? neile süüa ostma, riideid selga panema jpms?
väike on lastetoetus küll, aga tasuks ise ka mõelda.
t
TO MUTT/ 14. november 2013 17:56
Kes maksab pensionid kinni? Mina töötav maksumaksja, kes kasvatab lapsi ka. Aga mina ju riigilt pensioni enam ei saa, kuna pean selle hetkel juba oma palgast kokku koguma, mis investeeritakse kuhugi mingitesse osakutesse. Seega kas üldse saan pensioni kui peaksin pensionile jääma, kuna riik on vahepeal pensioni sammastega kusagil puusse pannud? Ja pääsu pole mul sellest kuhugi.
h
Hella/ 14. november 2013 17:48
Tore on teada saada, et riik sünnitab meil pensionääre. Lapsi ehk Eesti tulevikku sünnitavad meil emad ja ei tohi oma arvamust ka avaldada. Hea suhtumine küll, riik sünnitas pensionäri ja maksab ja tõstab pensioni. Aga ema kes sünnitas lapse, et rahvus ja riik säiliks, vaadaku ise kuidas hakkama saab, sest ta ei ole ju riigi tehtud. Penskarid (vabandan sõna pärast) meil siis sünnitatakse riigi poolt, sellest ka tingitud nende ülekaal ja valimistel enamus võimu haaramine. Riiki juhivad meil paraku sureva Eesti imikud ja rahasid juhivad ka nemad just oma taskutesse.
n
nela/ 14. november 2013 16:56
Kas on ikka õige laps muretseda kui loodan,et kasvatamiseks saan raha riigilt?
l
Liisu/ 14. november 2013 15:51
Ei saa aru, et miks lapsega (iga) kuu peab arstide vahet jooksma, et kogu 19€ läheb visiiditasu peale?
m
Mutt/ 14. november 2013 15:36
Jälle kisa taevani ja soigumist kuipalju! Muidugi on 19 eurot vähe, kui selle eest peab kohe kõike saama, ikka mähkmeid, visiiditasu ja muud. Loomulikult on kordades rohkem raha kätte ka parem saada.
Imestan, et olete kurjad, et penskarid saavad 300 eurot kuus. See ju ilmselgelt palju. Kas te kenad noored inimesed sündisite pühast vaimust või? Kui teie vingujate vanemad pole veel pensionieas, küll nad varsti siis ka sinna jõuavad. Ei maksa olla kuri oma vanemate ja vanavanemate peale. Meile pole teie sünnitamise ja kasvatamise eest ei emapalka, ega lastetoetust keegi maksnud aga elama te ometi ju jäite, hoolimata kõigest.
Ja kui tahetakse kogu maksuraha endale jätta, no siis tahaks ma teada, et kes maksab emapalga, lasteaia kasvatajate palgad, õpetajate palgad jne.
Rohkem ei viitsi siin seletada, tundub et me oleme teid noori, valesti kasvatanud. Selles on jah vanem põlvkond tõesti puusse pannud.
k
Kelly/ 14. november 2013 14:57
Loen neid kommentare, kas see inimene kes ütles et mida need emad kiunuvad et laste raha on 19 euro,kas sa maksad laste poetust omast taskust???
Ma olen sellega nõus et pere toetused on väike.
Ja siin samas inimene käib tööl maksab makse, toead riiki,vange et naad saaksid head toitu terve kuu, toetame teisi riike.
Miks siis lapsed pole väärt rohkem raha saada.
Et süüa head toitu terve kuu.
p
PT/ 14. november 2013 13:55
..Lastel ei ole visiiditasu...

m
Mida te vingute/ 14. november 2013 12:00
Olge õnnelikud et üldse toetust saate! Ja teate kust see raha tuleb? Töötajate taskust. Rohkem toetust võrdub suuremate maksudega. Teed lapsi, maksa ise nende eest!
l
Leo Mäll/ 14. november 2013 11:26
Vaadake pilti suuremalt siis.... 19€ x 18aastat x 12korda aastas = 4104€ puhtalt toetust riigilt. Mõnel inimesel on see aasta palk. Ise veel alles olen saamas isaks mai kuus aga tean et suudan oma abikaasale ja lapsele piisavalt toeks olla. Kui toetus kasvakski ala 50% ehk siis 9,5€.. no ausalt, midagi ju eriliselt ei muutuks :). Pmslt on võimalik ka ilma toetuseta pere kasvatada aga hea meel on ikka, kui toetatakse noori, kes tulevikus seda riiki orjama peavad hakkama.
k
Krista/ 14. november 2013 10:51
Kuulge ometigi, lapsi peab ikka suutma kasvatada vanemad, mitte riik!!! Lapsetoetus on sümboolne summa kõgile lastele. Mida te tahate?Et teete lapse ja siis riik maksaks raha, et te saaksite osta lapsele süüa ja riideid, arstil käia ja nii edasi. Vanemad peavad ikka ise olema suutelised tööd leidma ja teenima. Vastupidised on ainult virisejad ja seanahavedajad.
v
Värske Ema/ 14. november 2013 09:27
Lapsetoetus on tõesti naeruväärselt väike, kuid vanemahüvitise osas ütlen küll meie riigile ühe suure AITÄH! Kõike saab ju planeerida, rabad kõvasti tööd aasta enne lapse sündi ning naudidki 1,5aastat imelist elu, saad vanemaks olemise eest väärilist palka. Selles osas on Eesti riik super. Ma arvan, et keegi ei oska välja tuua ühtegi teist riiki, kus nii kaua ema(isa) palka välja makstakse. Ela näiteks hollandis, saad kolm kuud palka ja siis annad oma imiku võõrale tädile hoida ja lähed rõõmsalt tööle tagasi, enamus euro riikides on see aeg kuus kuud. Niiet mina vaatan seda asja natuke teise nurga alt...
e
ema/ 14. november 2013 06:29
Hea on soovitada, et ära sünnita kui üles ei jõua kasvatda, aga vaadake, mis on sellise soovitmamise tagajärg. Statistika järgi meid endiselt sureb rohkem kui sünnib ja seetõttu oleme välja surev rahvas. Mina isiklikult kasvtan kahte last ja tulen vaevu ots-otsaga kokku, kolmandat ei saa omale lubada kuigi thaks poolteist aastat emapalka on tore aga mõttetu, sest lapsi peab ju üleval pidama kuni ülikool seljataga seega kolmas laps lükkakS meid kohe vaesusesse. Emapalk on ülirikaste boonus lsapse eest jaa asotsiaalie rahateenimisvahend, kui poolteist aastt mööas sünnib järgmine ja nii 10 aastat järjest.
k
koolilapse ema/ 13. november 2013 22:59
Kevadel sain perearstilt saatekirjad 4le arstile, et hinnata lapse tervist. Hea et hambaarst viisiiditasu ei küsi (veel)! Iseenesest mõista, et vanemad peavad ise last kasvatama, kasvatamegi!!!, aga miks peab enne iga kabineti uksele koputamist maksma 5 €? EMOs küsitavast rahast võib veel aru saada, aga siingi tekib küsimus, kui paljudel on nt kuu lõpuks
k
Kata / 13. november 2013 22:01
Olen haritud 20.a noor neiu. Käin tööl ja oma elu peal. Siiski hakkama saab aga no johhaidii ma siia Eesti riiki last ei sünnita nii pea, kui olukord paranema ei hakka. Ei näe mõtet vireleda 19 euro pärast ja ilma, et saaks lapsele midagi lubada nagu näiteks lasteaia kohta või normaalses elutingimuses elu.elagu penskarid, kuna noored tõmbavad siit uttu parema elu pääle. saaks.

m
MinaMinna/ 13. november 2013 21:00
Hoolitsege sünnist saati lapse eest, andke talle kaua ringa mitte ärge pistke juba paari kuu möödudes kunsttoidu pudelit!Olge lapsega õues mitte ärge istuge arvuti taga! Siis on lapsed ka terved ja pole vaja nii palju hädaldada!
Lisaks- mida te virisete!Nagunii on 1,5aastat priielu riigi kulul emapalga näol, olge õnnelikud, enamikes riikides pole sellist asja olemaski!
Kui te ei suuda oma lapsi ise üles kasvatada ilma riigi kallal virisemata ja riigile lootmata siis ei tasu üldse lapsi saada. Lapsi peaks saama nii palju kui suudad ISE üles kasvatada-
s
Siim/ 13. november 2013 19:14
Ma elasin koguaeg nendele artiklitele kaasa aga "enough is enough". Mida kuradit te kõik virisite niisama, TEHKE REAALSELT selle jaoks siis midagi ära, et asi muutuks. Istute siin ja kirute nagu keskea kriisi käes vaevlevad kriitikutest üksi elavad mutid. Minge nõudke avalikult lammutadeski õiglust, see jura siin ei kõiguta kedagi vaid kütab teid ennast ainult üles.
k
KatreH/ 13. november 2013 17:53
Jah, see visiiditasu on küll ülemõistuse suur. Targad riigimehed ja ametnikud võiksid sellevisiiditasu kuidagi sotsiaalmaksuga seondada ja näiteks alla 12 aastase lapse visiiditasu kas siis väikem või üldse mitte küsida. Ühe sõrmega antakse ja terve käega võetakse. Kuigi...last omades võiks omada ka töökohta. Ainult sellele toetusele lootes, siis milleks üldse last saada. Eelkõige vastutab lapsevanem esimesena oma lapse heaolu eest, mitte riik. Minu väiksem laps sai 1, 5 aastat vanaks, emapalk lõppes ja ma läksin kohe ka tööle, et mitte ainult riigile loota oma laste toidulaua ja ka arstiabi puhul loota...
a
Annu 5-lapse ema./ 13. november 2013 17:47
Raha rahaks aga kas on keegi mõelnud paljud emad jäävad oma meestest ilma kui nad soomes tööl käivad.
N
.../ 13. november 2013 15:20
Nõus, et 19 € on naeruväärne summa. Kui ma saan emapalka või käin tööl, siis see lapsetoetus pole nii oluline. Minu jaoks on just oluline see vahepealne aeg, mil laps lasteaia järjekorras ootab. Sellel ajal ju emal põhimõtteliselt sissetulek puudub kui peab istuma lapsega kodus ja ootama, mil laps lasteaeda saab. Jah on valikuvõimaluseks ka eralasteaed, aga need enamuses päris krõbedate hindadega. Kui eralasteaed maksab ca 400 euri ja toetus nt Tallinnas 106 vms siis ligi 300 € tuleb omast taskust maksta. Neil emadel, kes peaks saama miinimum palka või natuke üle, poleks mõtet tööl käia.
Minu arvates võiks riik/vald/linn vms hoolitseda selle eest, et pered, kelle lastele ei ole lasteaia kohta pakkuda, saaksid ka normaalselt elada. Kuni lapse 3 aastaseks saamiseni on peretoetus peale vanemahüvitise lõppu ~57 eur. Kui vallal pole anda lasteaia kohta, siis leian et seegi on naeruväärne summa.
h
Hmm/ 13. november 2013 13:24
misasja? tahate saada sama suurt lastetoetust, kui soomes? Kuhu selle summaga minnake? Virelemisega harjunud eestlased läheks lolliks sellise summa peale ja joodiknaised hakkaksid lapsi vorpima. Ülejäänud, need, kes teevad lapsi laste pärast kasvatavad oma lapsed üles niiehknaa. Kui riik kaotaks lasteaiamaksu ja koolides toiduraha ja loomulikult tasuta arstiabi, oleks sellestki väga suur abi. Lasteraha suurendamise mõte on ju hea, kuna raha on alati vaja, ainult mina isiklikult oleks tõsiselt kurb, kui massiliselt hakkaks sündima lapsi, kelle eest ei hoolitseta ja kellele mõeldud raha emmede isside kõrist alla voolab.
o
olemas/ 13. november 2013 12:51
te olete lihtsalt haiged ja imelikud
k
k/ 13. november 2013 12:16
ja ega selle 19 e ei osta kuuajasees köik mida lapsel vaja on ... kooliasjad, riided , söögod.. mkm sellest ei tule ju kuidagi välja..... soomes jälle kooli asjad on TASUTA .. ainult ,et koolikoti peab ise ostma... pliiatsid,vihikud, joonlauad, öpikud, töövihikud, ja eestis ... tuleb ise osta :( see on täitsa kurb kohe möelda ... ,et eestis selline olukord...

k
k/ 13. november 2013 12:12
emana kyll olen seda meelt et see 19 euri on ikka vähe.. soomes on 104.19 e yhe lapse pealt. Väga väga suur vahe on sellel... ja mina kylll sooviks et eestis oleks sama ...:)̈́ ja olen kylls eda meelt ,et lastel vöiks köik visiiditasud ja haigla kulud minna riigi kulule ... , siis jääb raha ravimite jaoks ja muujaoks,,,, ( sööögid, riided, hygeenitarbed). Jäin kyll hetkeks, mötlema,et nendel kellel raha ei ole.. mis nemad siis peavad haige lapse koju jätma ja las olla seal ?.... see on natukene kummaline see eesti lapsetoetuse värk ja viisidi tasu :( .... see vöiks muutuda...
o
ohhh/ 13. november 2013 11:38
Muidugi ollakse 19 euriga kuus rahul . Issid käivad soomes rasket raha teenimas ja eided kiidavad siin ,et nemad nii rahul
a
Aivi/ 13. november 2013 09:07
Mähkmed mähkmeteks. Ilmselgelt ei ole 19 eurot summa, millega peaks saama lapse terve kuuga söödetud, kaetud ja koolitatud!!!! See summa on täielik nali. Need lapsed praegu, meie riigi tulevased valijad, istuvad kahekümne aasta pärast ninapidi prügikastis või sots. abi ukse taga ja kerjavad süüa? Pensionäridega ju lihtne süsteem- surevad nagunii varsti ära, raha jääb riigile. Loll võib olla, aga kaval peab olema- paras seakari!
h
Helena/ 13. november 2013 09:00
Mis jutt see, et 19 euro eest ei saa isegi pakk mähkmeid?? Laps on 3 aastane, kui hakkab saama 19 eurot lasteraha.. mis mähkmeid sul see on aastane kannab??
j
jah............/ 13. november 2013 00:00
2a lapsel tuleb maksta visiditasu.
m
mina/ 12. november 2013 22:53
ma olen nõus sellega,et igaüks peab omad lapsed ise üles kasvatama ja ei peaks lootma sellele nõmedale riigile,aga kurat ma käin tööl nagu hobune,kodus õieti polegi ja üritan hakkama saada,aga makse meilt ju võetakse palgast maha ja sotsjaal maksu samuti,kurat miks ma pean siis söötma mulle võõraid inimesi kui mu oma lapsed selajal virelevad ja kannatavad?mida rohkem rügad seda suuremad maksud maha lähevad,aga ise riigilt nagu ei saa mingit abi.ei ole vaja siin tõesti lolli juttu ajada,et minge tööle ja küll siis jätkub kõige jaoks,sa käidki tööl ainult selleks,et makse maksta
n
Neiu/ 12. november 2013 21:36
Pensionärid saavad oma raha ja elavad ära ilusti. Neil on ju igasugused soodustused jne. Eesti riik kaob lihtsalt ära kui ainult eakaid toetatakse, sest need eakad viskavad sussid püsti ka ükskord ja kui lapsi suurema toetus(t)ega ei aidata siis pole ka lõpuks eakaid ju enam . Lihtne :D Aga see on poliitika ja see peabki nii olema. Eestlane on kahjuks kitsarinnaline inimene kes oma ninaotsast kaugemale ei näe.
n
Neiu/ 12. november 2013 21:36
Pensionärid saavad oma raha ja elavad ära ilusti. Neil on ju igasugused soodustused jne. Eesti riik kaob lihtsalt ära kui ainult eakaid toetatakse, sest need eakad viskavad sussid püsti ka ükskord ja kui lapsi suurema toetus(t)ega ei aidata siis pole ka lõpuks eakaid ju enam . Lihtne :D Aga see on poliitika ja see peabki nii olema. Eestlane on kahjuks kitsarinnaline inimene kes oma ninaotsast kaugemale ei näe.

e
ema 3le/ 12. november 2013 21:28
( Mida jama, Maarius?? / 14:22, 12. nov 2013
Väikelapsega EMOs ei pea mingit visiiditasu maksma, mis paska sa toodad? Kus sa käisid, Soomes arstil või?? Kunagi olid normaalne ikka, nüüd on sul ajusid kärbitud või? )
käisin õhtul hilja alla 2a lapsega, oli tasuta. Käisin üle 3a lapsega, siis maksin juba tavahinda. Tekib hoopis minul küsimus,et KUS sina käid? Või hoopis,kes sinu jaoks on väikelaps?
k
k./ 12. november 2013 19:03
Ei peaks ju lootma nii palju riigi peale, kui riik ise meilt nii palju ära ei võtaks. Ise arvan et lapsetoetus võiks olla nii paljugi et saaks lasteaiatasud ära maksta.
k
Kodanik/ 12. november 2013 18:09
Lapsi ei tehta toetuste pärast! Kui ei suuda oma eluga hakkama saada, milleks last siia ilma piinlema on vaja , ega see virisemine asja paremaks ei tee! Tuleb ise piisavalt tegus olla et perel koik hästi oleks, ja kui seda ei suuda siis on olemas kohad kus saab tasuta kondoome! Lapsed ei vääri sellist karistamist , kui vanemad ei suuda nende eest hoolitseda täisväärtuslikult!
r
rainis/ 12. november 2013 17:22
19 euri on ikka naeruväärne summa ju selle eest ei saa tänapäeval midagi ju .paki mähkmeid ja ongi läbi nagu .saan aru et lapsi ei tehta raha pärast aga ikka arvan et riigi toetus peaks olema ikka tiba suurem.ajad on muutunud .krooni ajal sai jah selle 300 krooni eest midagi aga enam pole se ni lihtne
l
lollide käest raha ära ju,/ 12. november 2013 17:20
ses "riigis" on üldse latastroof kõik ja kõigil, peale kliki grupeeringu. mis te arvate, et muidu kõik siit hea elu eest minema pand ja panema peavad ???
täna rõiva terevisiooniski tunnistas end idikaks, kuigi üks mõistlikum ses karjas, et ei osaka mingit nõu anda penskareile, kes on üksi jäänud ja ei tule enam oma eluaseme kuludega toime, et andke talle nõu ! ma annaks neile üksikuile penskareile nõu, et pommivöö ja toompeal ühine kokkusaamine selle klikga lahendaks olukorra. sama nende laste "rahadega" - miks neil oma palk 19 euri pole, kui nii krdi hea raha on ? ise tööd ei tee, vaid peksavad segast, hullarid mudugi niigi triiki täis. muide, penskaritegi tapmine on väga hoogne, nagu teistegi eesti rahvaesindajatega, kui raha pole, EI MINGIT ARSTIABI! - ega rahagi eest saa, mingi imbetsill saadab su üleüldse valesse kabinetti, arstid, haiglad vaid küsivad raha - aga rohtusi tahtes ! - ei midagi! et kas terveks ravite ? - ei muduigi ! laste puhul vähemalt siiski on mul senini õnneks häid arste elupäästjaid õnnestunud kohata, aga edasi - ÜPPUJA PÄÄSTMINE JU TA ENDA ASI !
i
inisemist/ 12. november 2013 17:07
on tõesti palju ja virisemist ning saamatust. Kui lapsi teha suudad,siis pead võtma ka vastutuse nende kasvatamise eest ,Naised vaadaku,kellega voodisse poevad,kui mees on mees vaid noksi sirutades ja lapsekasvatamisel halab riigi poole,pole sellist seemnepritsi küll vaja. Lastetoetus ongi nagu nimetus ütleb,toetus,mitte lapse äraelamise raha Pigem võiks selle anda lapsele taskurahaks,et ta õpiks rahaga ümber käima,valikuid ,eelistusi tegema,arutama, palju kulub,palju jääb . Meditsiini ei maksa ka kiruda . Siin on hinnad kõrgemalt poolt paigas ja meditsiin pole kasumit tootev majandusharu Pigem toimub paljgi meedikute endi palg aarvelt. Väikelastel visiiditasu pole ja kui EMo saadabki eriarstile ,siis ei maksta enam visiiditasu nagu te ei maks aka siis,kui sama asutuse arst saadab teise sama asutuse arsti juurde Tuleb seadusi teada ja vastavalt toimida. Iga väikelapse tatine nina ja valutav kõrv ei vajagi arstiabi. Tänapäeva lapsevanemad on üsna saamatud ja kohe tormavad kellegi juudrde ,endil puudub analüüsi ja otsustusvõime. Pigem riietage lapsi vastavalt ilmastikule,karastage neid, liikuge värskes õhus ja andke lastele täisväärtuslikku toitu,mitte rämpstoitu. Pensionärid peavad oma 300 euroga läbi ajama ja nemad vajavad kordades rohkem arstiabi ja ravimeid. Ei tohi elada üle võimete piiri. Kui ikka raha pole,siis mersut ei osata,maja ehita ja lapsi ei kasvata.
e
.../ 12. november 2013 17:07
emos peab vägagi visiiditasu ka väikelapsel maksma.
h
Helena/ 12. november 2013 16:44
Mul juba kõrini emadest kes irisevad, issand nii vähe lasteraha! Miks siis ei irise, kui emapalka saadakse?? Siis on summa ju normaalne.
Saaks juba aru, et riik ei sünnitanud Teile neid lapsi, et koguaeg alati iriseda. Vanasti ei saadud ühtegi senti lasteraha ja kas keegi vingus nii palju, kui nüüd need titemammad?
Ise olen muide 2 lapse ema ja saan kuus 38 eurot sentidega.. Ei irise! Minu lapsed! Ise koolitan ja kasvatan!

i
issand/ 12. november 2013 16:07
Ja peangi oma last ise üleval! arstiabi võiks siiski tasuta kättesaadav olla!
i
issand/ 12. november 2013 16:03
Misasja te kiunute ? On see teie arvates normaalne ? Käisin ise 5 aastase lapsega kõrva-nina arsti juures ja küsitigi visiiditasu 5 euri!? 14 euri jäi alles ...kaks korda saab veel minna .. :D
l
lapsevanem/ 12. november 2013 15:54
19€ ei ole lapse kasvatamiseks. See on toetus! Oma lapse eest peab ikka lapsevanem hoolitsema.
t
to Tudeng/ 12. november 2013 15:50
Tudeng / 15:30, 12. nov 2013
Laps pole pump, millega riigilt raha välja imeda!
Olen Sinuga nõus, aga kui teised riigid hoolivad oma lastest, siis miks meie riik ei võiks ka hoolida? Lähed teise riiki ametlikult tööle ja Sul on kohe õigus saada sealt riigist ka lastetoetust. Makstakse võõra riigi lastele kordades rohkem kui meie oma riik vaevub panustama, aga makse oskab meie riik ka lastelt iga liigutuse eest tahta. Selle ongi iva.
e
Ema/ 12. november 2013 15:43
Kui minna Lastehaiglasse, mitte mõne suure haigla EMO lapsega, siis visiiditasu ei ole. 19€ saab lapsele rohtu osta küll, sest enamuses on lastele mõeldud retsepti alusel väljastatud ravimid 50 või rohkem % soodsamad.
Päris rumal ootus, et 19€ jätkub lapse kõikide vajaduste katmiseks. Mille jaoks siis lapsel vanemad ja vanavanemad on?
t
Tudeng/ 12. november 2013 15:30
Laps pole pump, millega riigilt raha välja imeda! Vastutustundlik vanem vaatab enne laste valmisvorpimist oma finantsid üle ja ei sõltu riigitoetusest. Nõukaajamõtlemine, et pressin riigile 10 last välja ja riik peab aitama kasvatada... ENDALE sünnitasin lapsed ja ise kasvatan ka! Riigi loodud ettevõtlustingimused on mulle näiteks palju rohkem väärt, kui ükskõik mis summas lapsetoetus... Ei saa öelda, et riik ei hooli.
a
arstil käinud/ 12. november 2013 15:21
Kus te lugesite välja, et käidi EMOs? Mina ei lugenud seda välja. Valvearstid on ka lastekliinikus, kõrvakliinikus ja mujalgi.
Vähemalt Tartus (mujal ei tea) kõrvakliinikus on valvearsti vastuvõtt vähemalt pärast tööpäeva lõppu ja nädalavahetusel 5eurose visiiditasuga.
l
Loe uuesti:/ 12. november 2013 15:12
Tuldi kõrvavaluga arstile,mitte plaasterdama. Lause keeruline lihtsalt.
Ise ka EMOS käinud, pole alla 4 aastase lapsega maksnud. Perearst on meil aga vaid 3 päeval nädalas ja siis ka loetud tunnid. Ainult telefonitsi saab ehk konsulteerida. Kahjuks.

m
Maris/ 12. november 2013 15:00
Nõustun sellega ,et lasteraha võiks ka tõusta mitte ainult pension .Nii tõesti on lõpuks riigis vanurid mitte noored ja tööealised.Kurb :(
h
haha inimesed/ 12. november 2013 14:48
No kui 19 € on ainuke sisse tulek lollidel vanematel , siis loogiline , et jääb väheseks. Pergele tehke tööd siis nii , et laps saaks normaalselt üleskasvada, mitte kuradima toetustepeal vireleda.
k
Kõrvavaluga pandi plaaster?/ 12. november 2013 14:26
o
OU / 12. november 2013 14:25
TUPSU Kõik 19 eurot jääb ravimitele siis tõesti . Kuid väga odavale ja vähestele ravimitele piisab sellest. Ja see kuu jääb laps kas mänguasjast , kuhugi minemisest , korralikust söögist , riietusest või muust ilma . Väga kahju ,et mõni rahul sellise eluga ja ei nõuaks oma lapsele rohkem. Ja perearst pole tõesti 24/7 kättesaadav !
k
Kriss/ 12. november 2013 14:23
Olen nõus, et sellest 19st eurost ei tule väga välja, aga iga inimese valik on teha lapsi siis kui ta jõuab neid ka üleval pidada !!!! Või kas see on ikka päris normaane, et me kõiges oma riigile ja selle toetustele jääme lootma ??
t
To: Tupsu/ 12. november 2013 13:55
Minul on küll hea meel, et sina oled selle 19 euroga kuus rahul ja kui seda pole palju palutud siis võid lausa avalduse teha pensioniametisse, et kui lasteraha hakatakse tõstma, et sinul ikka säiliks see 19 eurot! Selliseid naisi võiks kohe rohkem olla!!!!
e
Ema/ 12. november 2013 13:54
Pensionärid valivad Keskerakonda, selle pärast pension tousebki. Noortega ei ole vaja tegeleda, need hääled lähevad mujale või kui yldse valivad
k
Küssa, / 12. november 2013 11:52
Aga kus on lapsetegijate omaosalus, kui issi paneb 20, emme ka siis tuleb juba pea 60, on ju nii, vene ajal anti minu emale 5 rbl. iga kuu kui sai 5 -nda lapse.

m
mattias/ 12. november 2013 11:51
Jälle mingi kiun ajakirjaniku poolt. Pergele mul on vaja arstile minna ja kuna aega pole. Pean ootama ,kas järgmise aasta veebruarini või maksan 65€ . Ma ei hakka ajakirjanduses vinguma , et pidin 65 € maksma. Minu jaoks pole see raha väike aga tervis on tähtsam. Nii , et maksin ära ja ei kiunu. Riigilt ka toetusi ega muid sääraseid ei küsi. Sest pean saama ise hakkama , mitte igasuguseid toetusi küsima.
a
arvamus/ 12. november 2013 09:43
Selle kõige kokkuvõtteks võiks öelda, et selle valitsuse tegemata töö. Puudub sotsiaalpoliitika, sellega ei tahetagi tegelda. Meie sotsiaalpoliitikaga tegeleb naaberriik Soome, kes võtab vastu töötud, puudega lapsed. Kui meil ei oleks seda võimalust, siis oleks paljudele lausa traagiline. Valitsusel peaks häbi olema nii masendava olukorra pärast, mitte uhkustama.
t
tiuks/ 11. november 2013 18:29
No nii tarka kommentaari pole küll tükk aega lugenud nagu Tupsu oma! Perearst kahjuks ei tööta 24 tundi iga päev ja tavaliselt tekivad kriitilised seisundid ikka kas reede õhtul või nädalavahetusel, miks muidu on perearsti uksetagune esmaspäeviti paksult rahvast täis. Enamus inimesi aga ei lähe üldse arsti juurde enne kui tõesti kuidagi muidu ei saa, aga lapse valusid vaadata ja oodata on väga taske...
Ja lapse eest visiiditasu võtta on ikka täielik jama küll.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee