Eesti uudised

Noored müüjad sõimavad Facebookis avalikult kliente! (133)

Kaarel Tigas, 6. november 2013, 07:00
NII SEE KÄIS: Noorte teenindajate kirjavahetus ületab hea tava piirid.  
«Mind ajab kõige rohkem närvi see kui tulevad noored naised, mingi 100 kg ja ostavad jäätist,» kirus hiljuti nooruke jäätisemüüja Katrin koos tuttava mahlamüüjaga Facebookis oma kliente.

Mahlamüüja Maris (müüjate nimed on muudetud, kuid toimetusele teada) lajatab vastu: «Mind ajas see naerma, et veereb mingi mammi kohale: «Tere, võtaks ühe saleda smuuti. No appiiii!»»

Neidudel jätkub juttu pikalt. Sekka võtab sõna ka osa nende tutvusringkonnast – püütakse tüdrukutele aru pähe panna, kuid tulutult. Sekkujaid peetakse ninatarkadeks: «Ma ei tea hingake värsket õhku ja lugege kümmneni. Pole vaja siin kellegil oma tarkust upitada või ego,» soovitab Katrin tuttavale. Neidude kirjutatus torkab silma ka see, et kooli emakeeletundides, kus räägiti kaashäälikuühendist, k,p,t-st jms, nad õpetaja juttu ilmselt erilise hoolega ei kuulanud.

Kogu neidude virtuaalne klatš ja jutuvada oli ühel hetkel kõigile Facebookis nähtav. «Saadan teile koopiad seinapostitusest, kus müüjad süüdimatult halvustavad inimesi, kes neilt smuutit või jäätist käivad ostmas. See kõik oli avalik, ma pole kummagi sõber Facebookis, lisaks ilutses mõlemal neiul profiilis ka täpne töökoht.» Nüüdseks on nii vestlus kui ka Katrini töökoht võõraste silmade eest varjul. Õhtuleht näeb vestlust juba ekraanitõmmiste kujul.

Maris ei tööta enam mahlabaaris, ta lahkus juba varem. «Vaatamata sellele tema arvamus Facebookis ei ühti absoluutselt meie seisukohtade ja suhtumisega inimestesse. Meie ettevõte austab ja hindab oma kliente väga,» teatab mahlabaari esindaja.

Ka jäätisemüüja ülemused olid teenindaja käitumisest häiritud. Ettevõtte esindaja möönab, et Facebookis asetleidnud juhtum on kahetsusväärne ja lubamatu.

«Meie ettevõte toetub kindlatele põhimõtetele ning neist peavad lähtuma ka meie töötajad,» lausub ta.

«Väga lihtne oleks hakata selle näite põhjal tegema näidispoomist. Seda ma ei sooviks,» mõtiskleb karjäärinõustaja Tiina Saar ja lubab teemat tasakaalustatult vaadelda. «Nende teenindajate poolt on see kirjavahetus loomulikult vastu igasugust eetikat ja hea tava piire,» on ta samas resoluutne.

Saare sõnul on normaalne, et töökeskkonnas tekkivaid emotsioone ventileeritakse, kuid seda ei saa kunagi teha sellisel viisil ja kohas. «Tegelikult peaks iga inimene suhtuma oma töösse nii, nagu ta nimi oleks tema visiitkaart. Ja kindlasti on need postitused suhtlusportaalis korralikuks hoobiks nende noorte karjäärile. Internet on kuri ja pika mäluga!» hoiatab spetsialist.

Samas ei näe Saar tööandjat üldse mitte vähem vastutava poolena: «Töökultuuri osa on see, et töötajad saaksid aru, mida nad tegemas on. Tekib küsimus, kas need noored on saanud hea teeninduse koolituse, kas neile on selged ettevõtte väärtused?»

Karjäärinõustajal tekib küsimus, kas tööandja lepingut sõlmides rääkis, mis on ärisaladus, millised on sisekorraeeskirjad, kokkulepped? «Kui kohtame kehva teenindust või kehva suhtumist, peab alati vaatama ka tööandjale otsa, et mida ta on tegemata jätnud. Selliselt välja elades ei pruugi inimene sageli mõelda, et teeb pahateo. Kui kodune kasvatus ja sisemine takt piire ei sea, võivadki juhtuda sellised apsakad, nagu näites toodud,» seletab Saar.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee