Eesti uudised

Elioni kliendid pahased: uue nutiTV vaatamiseks tuleb uus pult osta (88)

Teet Teder, 5. november 2013 07:00
POOLKOHUSTUSLIK INVESTEERING: Kui praegune Elioni põhipaketi klient tahaks näiteks uudised nuti-TVga salvestada, peab ta oma paketi eest igas kuus kaks eurot rohkem maksma hakkama ja ostma uue 11eurose puldi. Foto: ARNO SAAR
Elion tõi turule uue nuti-TV, mille vaatamiseks on klient sunnitud ostma uue 11eurose puldi. Viimase saab soovi korral küll tagastada, aga juba soetatud ja endisest pisut kallimat uut nuti-TVd vana vastu tagasi vahetada ei saa.

«Kõik Elioni senised kliendid saavad ise valida, kas hakkavad kasutama uut või jätkavad vana teenuse kasutamist. Uue nuti-TV menüü tarbimiseks on vaja uut pulti, Samsung Smart-TV telerit või Motorola digiboksi. Viimast kasutatakse juba praegu rohkem kui pooltes Elioni nuti-TV-kodudes,» kiidab Elion oma paari nädala taguses pressiteates ja jätab mainimata, et uus pult maksab 11 eurot.

Uuele tehnoloogiale üleminekuga tekkiv kohustuslik lisakulu klientidele aga ei meeldi.

IT-spetsialist Tõnu Samuel ostis Elioni e-poest veebruaris uue Motorola digiboksi, sest seni kasutatud Amino pidi juba iganenud olema. «Arusaadav, Amino töötas aastaid ja tehnika areneb. Nüüd, vaevalt pool aastat hiljem, on selgunud, et ka see toode on juba iganenud,» imestab Samuel.

Uus uue tarkvaraga digiboks aga seni kasutusel olnud Elioni telekapuldiga ei tööta.

«Sisuliselt asi on pool-kasutuskõlbmatu. Mul soovitati Elionist osta uus pult. 11 eurot just ei tapa, aga seoses selle praktikaga küsiks: kas see uus pult on elueaga kuus kuud või on mingi muu eluiga ette nähtud?» küsib Samuel.

Tema sõnul «tappis» Elion seadmete ühilduvuse ära ja sunnib kliente sel moel uut riistvara ostma.

«Tehnikamaailmas on üldiselt hea komme olnud tagasi-ühilduvust hoida vähemalt paar aastat,» teab Samuel.

Elioni avalike suhete juht Kadri Talvistu ütleb, et uus nutikam Elion ei ole klientidele kohustuslik. «Oluline on rõhutada, et vana nuti-TV jääb edasi toimima ning uuele nuti-TV-le üleminek pole kliendile kohustuslik. Olemasolevad kliendid saavad jätkata vana teenuse kasutamist samadel tingimustel ja sama hinnaga ning selleks nad midagi eraldi tegema ei pea. Seega ei kaasne olemasoleva teenuse kasutamise jätkajale mingisugust hinnatõusu,» lausub Talvistu.

Samas kui klient soovib juurde tellida uusi noppekanaleid, teemapakette või muid lisateenuseid, tuleb tal tellida uus nuti-TV. Ja seega ka uus pult. «Pult on tarvis vahetada, kuna uue nuti-TV menüü toimib ainult uue puldiga,» tõdeb Talvistu.

Uue nuti-TV tulekuga muutub ka Elioni põhipakett kallimaks. Eelmise kolme euro asemel maksab põhipakett kuus nüüd viis eurot. See sisaldab ka kordus-TVd ja filmiriiulit.

Tarbijakaitseameti kõneisik Hanna Turetski lausub, et hetkel olemasoleva informatsiooni põhjal ei saa öelda, kas Elion on millegi vastu eksinud või mitte. Ta lubab, et amet selgitab välja kõik vajalikud asjaolud.

Nokk kinni, saba lahti ehk Vestlus Elioni teenindajaga

Klient: «Kui ma otsustan, et uus pult mulle ei sobi, kas ma saan selle tagasi vahetada?»

Teenindaja: «Saate ikka. 14 päeva tagastamisõigus on olemas.»

Klient: «Siis te maksate tagasi 11 eurot puldiraha ja siis läheb paketi hind tagasi kolme euro peale, mitte ei jää viie euro peale?»

Teenindaja: «Ei, tagasi muuta me paketti ei saa. Kui te valite uue televisiooni, siis enam tagasi vahetada ei saa.»

Klient: «Pakett jääks siis viieeurone ja saan oma vana hea mitme nupuga puldi tagasi?»

Teenindaja: «Põhimõtteliselt jaa, aga selle vana puldiga te jälle ei saa uut televisiooni kasutada. Kui vahetate televisioonipaketi, seda tagasi vahetada ei saa.»

Klient: «Aga mida te siis mõtlesite lausega, et 14 päeva on tagastusõigust?»

Teenindaja: «Kui te soovite, te saate puldi tagastada, aga vana puldiga te saate küll kanaleid vahetada, aga teenuseid juurde tellida ei saa. Kui te juba lähete uuele televisioonile üle, siis kanaleid ei saa vahetada numbriga. Nad on nimekirjas järjest.»

Klient: «Aga mis vanast puldist saab? Selle võin ära visata?»

Teenindaja: «Sellega ei ole midagi teha jah.»

Klient: «Aga miks ma uut pulti tasuta ei saa?»

Teenindaja: «Ei ole võimalik tasuta kõikidele klientidele pakkuda.»

Klient: «Ei peagi kõikidele, ainult mulle. Sest kui ma Elioni tellisin, siis mulle öeldi, et seadmed on tasuta, aga nüüd ma peaksin ostma uue puldi. Mul on vanaema ja vanemad ja kõigile pean uue puldi ostma. Kalliks läheb.»

Teenindaja: «Ei saa pakkuda tasuta. See üleminek ei ole kohustuslik, võite vana televisiooni kasutada, aga tasuta seda pulti ei saa pakkuda.»

Samal teemal

13.12.2013
Elion lubab, et pakub Eesti suurimat üleslaadimiskiirust

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee