Juhtkiri

Juhtkiri | Raudteega Euroopale lähemale (2)

Õhtuleht.ee, 17. oktoober 2013, 18:25
Eesti üks viimase aja ambitsioonikamaid projekte, Rail Baltic, on teokssaamisele lähemal kui kunagi varem. Nagu kinnitab Euroopa Komisjoni transpordivoliniku Siim Kallase kabinetiülem Henrik Hololei, on Euroopa Liit projekti heaks kiitnud ja ka raha on selleks enam-vähem olemas. Hololei jutust saab välja lugeda, et nüüd võivad ainult Balti riigid ise juba käima lükatud projekti oma rumalusega untsu keerata.

Eestis on Rail Baltic tavainimese tähelepanu pälvinud kahe küsimusega näol: milleks meile raudtee Varssavisse, kui Haapsallugi rongid enam ei käi, ja kuidas ma oma kapsamaale saan, kui kiirrong mu õuest läbi hakkab sõitma?

Oluline on siiski ühendusvõimalus Euroopaga, aga ka Soome ärimeeste, eriti puidu- ja paberitööstuse huvi kasutada meie infrastruktuuri, Kesk-Euroopa autotootjate huvi hakata kasutama Lääne-Euroopa sadamate asemel meie odavamaid sadamaid, tuues siia raha ja luues töökohti. Briti firma Aecom uuring näitab, et projekt võib ka rahaliselt ots otsaga kokku tulla.

Rail Baltic on osa Euroopa Liidu suurest, ida ja läänt ühendavast transpordivõrgustikust, mis muudab ka kaubanduslike vedude põhimõtteid terves maailmajaos. Üks ELi lähiaja prioriteete on autovedude vähendamine ja raudtee eelisarendamine, nii et seski mõttes võib olla Rail Balticu tulevik lootusrikas.

Eesti inimesele on kahtlemata hoopis lähem mure sellepärast, et superraudtee võib külakogukonnad sel moel pooleks lõigata, et teisele poole, kõigest paarisaja meetri kaugusele, hakkab edaspidi pääsema paarikümnekilomeetrise ringiga. Selline oht on täiesti reaalne. Kohalike asukate elu tohib häirida minimaalselt ja hädavajalike tunnelite-sildadegi pealt ei tohi kokku hoida. Euroopalik suurprojekt peab ka rohujuure tasandil euroopaliku osavõtlikkusega arvestama nende inimeste soove ja vajadusi, kes niikuinii ohverdavad osa oma privaatsusest üldise hüve nimel – mugavama transpordi heaks.

2 KOMMENTAARI

p
peka 19. oktoober 2013, 04:51
Teoreetiliselt on raudteeühendus euroopaga kasulik ja ökonoomsem võrreldes teiste transpordiliikidega. Meil eestis aga suudetakse nagu alati see ettev...
(loe edasi)
t
Taara avita! 17. oktoober 2013, 19:37
Velsom do estoniat ka tehti aga mis kasu sai sellest riik ja rahvas aga teame,et keegi tõesti sai kasu.Sama mõttetu on tühikargajate suurusehullusest...
(loe edasi)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee