
Käibemaksuseaduse muutmise eelnõu järgi hakatakse pitsitama tööandjaid ja firmasid, kelle soodustustega ostetud autosid kasutatakse tegelikult erasõitudeks. See tähendab, et kuigi praegu võib sõidupäeviku täitmise korral teha ettevõtte autoga seaduslikult ka erasõite, siis sõitude hulka kontrollida ei saa ning riigiaparaat vaatab olukorrale altkulmu. Ent kuidas käib autode kasutamine sellessamas riigiaparaadis?
Kadunud auto ilmub salapäraselt
Teised rahandusministeeriumi töötajad võivad kasutada Volkswageni mahtuniversaali koos autojuhiga. Veidi enne kella viit õhtul tunnistab pressiesindaja Sigrid Laev maja fuajees, et ministeeriumi töötajatele mõeldud autot nende parklas tõepoolest ei ole. Seda seepärast, et auto on parasjagu tööasjus lennujaamas. Ootame. Autot ei tule ega tule. Poole kuue ajal selgub, et auto on siiski juba ammu kohal, kuid «vales» parklas. Kui pressiesindaja näitas algul, et auto koht on maja ees, siis selgub, et ta seisab maja taga.
Maksuameti autod on üle Eesti laiali
Maksu- ja tolliameti autopark on võrreldes rahandusministeeriumi omaga ülesannetest lähtuvalt risti vastupidine. Ministeeriumi kolme auto vastu on neid pressiesindaja Ivi Papsteli sõnul umbkaudu 80, nii ameti- kui eravärvides. Erakasutuseks mõeldud autosid on üks: peadirektor Marek Helmi Škoda, millega tööajal aeg-ajalt ka ameti teisi töötajaid sõidutatakse.
Õhtulehe külastuse ajal, veidi enne eilse tööpäeva lõppu, seisis maksuameti Lõkke tänava parklas ameti viis autot. Pressiesindaja sõnul seisvat seal mitme kontori autod. Enamik aga pargib mujal ning paljusid neist kasutatakse ametisõitudeks ka väljaspool tavapärast tööaega.
Omaette kategooria moodustavad maksu- ja tolliameti koertetalitajate autod. Kuna koerad elavad koos talitajatega, siis antakse neile ka ametiautod pidevaks kasutamiseks. Nende autode pealt maksuamet erisoodustusmaksu ei maksa.
Kommentaarid (16)