Rahablogi

Hooandja on andnud 100 000 eurole uue hoo 

Sander Silm, 11. märts 2013, 09:34
 
Mullu suvel käivitus Eestis loovprojektide ühisturundusplatvorm Hooandja, mis on oma vähem kui aastase tegevuse jooksul andnud hoo juba kümnetele loomeprojektidele ühtekokku 100 000 euro ulatuses.

Iseenesest pole Hooandja midagi väga originaalset, sest maailmas on mitmeid ühisturundusplatvorme, millest üks suurmaid - Kickstarter, on vahendanud 35 000 projektile juba üle 500 miljoni dollari.

Kuidas Hooandja töötab? Väga lihtsalt, kui olemas väga hea idee, siis tuleb pöörduda Hooandja meeskonna poole ja kui nende hinnangul on see sobilik, siis saabki projekti keskkonda üles riputada.

Tegemist pole samas ka mitte pelgalt raha küsimisega. Nii näiteks kogus maailmarändur Tom Valsberg Hooandjas raha oma CD ja Rännakuraamatu väljaandmiseks. Need, kes toetasid projekti 5 euroga, sai õiguse plaadi netist alla tõmmata, kuid 20 euro toetanud said Rännakuraamatu ja CD juba füüsilisel kujul. Seega võib öelda, et Hooandja on ka omalaadne otseturundus kanal.

Kui aga projekt ei saa täis vajaliku rahastust, siis antakse raha annetajatele tagasi.

Endale võtab Hooandja meeskond 3 protsenti õnnestunud projektist, kuid keskkonna ülalpidamiskulusid see veel ei kata. Laupmaa sõnul käivadki praegu läbirääkimised Kodanikuühiskonna Sihtkapitaliga, et siduda Hooandjaga kogukonnaseltside veebiplatvorm Community Tools. Laupmaa sõnul tahavadki nad paari kuu pärast jõuda nii kaugele, et Hooandja vahendusel ei saa projektidega mitte ainult rahaga, vaid ka oma tööga. "Näiteks kui kogukond tahab ehitada küla seltsimaja, siis saab panustada ka projekte tehes," tõi ta näite.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee