Elu

Eesti bänd Bakuus tudengite Eurovisionil: meid nuumati hästi!

Katharina Toomemets, 10. juuli 2013, 06:53
TURISTID: Peale võistlemise said noored pisut ka Bakuud uudistada. Vasakult: bändiliikmed Andrus Avarand, Marine Lillemets, Iti Niinemets, Martin Põder, Kerli Aava ning TTÜ Tudengi Eurovisioni korraldaja Alan Uustal.  Martin Põder
"Esimesel päeval, kui kohale jõudsime, viidi meid poliit- ja sõjasangarite surnuaiale, kus asetasime mälestusmärkide ette punaseid roose ja nelke. Nende riigis on traditsioonid väga olulisel kohal," muljetab trummar Andrus Avarand, kes naasis hiljuti Aserbaidžaanist tudengite Eurovisionilt.

Märtsis korraldas Tallinna Tehnikaülikool (TTÜ) neljandat korda Tudengite Eurovisioni lauluvõistluse ja selle pani kinni ansambel Segasummasuvila lauluga "Salty Sweet". Kutse sõita Bakuusse võistlusele "Univision Song Contest" tuli TTÜ laulukonkursi korraldustiimile Aserbaidžaani saatkonnalt. Tegemist on teist korda peetava rahvusvahelise tudengite Eurovisioniga.

Algul ei olnud Andrust bändi koosseisus. "Bakuusse sõiduks oldi fakti eest, et muuta tuleb bändi koosseisu, kuna võistluse tingimus oli, et kõik bändiliikmed õpiks ülikoolis," räägib Andrus, kuidas tema ansamblisse sattus. Muuta otsustati ka bändi nimi, selleks sai Hooligans (Kaagid – ing k). "Nimevalik sündis meie bändi õrnema sugupoole esindajate kuulsuse järgi nende kodulinnas Pärnus," viskab Andrus nalja, kuid täpsustab, et pätitüdrukutega siiski tegemist pole ja nime sünnilugu on mõeldud pigem omavahelise tögamisena.

Esineti täismajale

Osalejaid oli 20, Eesti bänd jäi pingerea teise poolde. "Vabanduseks võin öelda, et enamik osalejaid olid Aserbaidžaani naaberriikidest, nende temperamendiga oli raske võistelda," ütleb Andrus. Võistlus oli üles ehitatud nagu Eurovision ikka. "Esitati 20 lugu, millele kõikide riikide žüriiliikmed punkte jagasid. Punktisüsteem täpselt sama, mis Eurovisioni lauluvõistlusel." Esikolmik pärjati rahaliste auhindadega: esikoht sai 3000, teine 2000 ja kolmas koht 1000 eurot. Võistlus toimus Heidar Alijevi palees, mis ehitati 2012. aastal Aserbaidžaanis toimunud päris Eurovisioni jaoks. "Hiljem seda aga siiski ei kasutatud. Ilmselgelt jäi see ka Univisioni jaoks liialt kitsaks, kuna esinesime täismajale," ütleb Andrus.

Olgugi et võistlus ise nii hästi ei läinud, kui oleks tahtnud, siis kohapeal veedetud ajal koheldi võistlejaid nagu kuninga kasse. Andrus kirjeldab vastuvõttu ülivõrdes: "Lõunamaa inimesi iseloomustab siiras sõbralikkus. Neil on üldiselt kombeks külalisi igatpidi nuumata. Nii käituti ka meiega. Hotell, kus elasime, oli linna esinduslinnaosas ja üks uhkemaid." Andrus lisab, et söömas käidi restoranides, kus mitu korda päevas tassiti ette kolmekäigulised toidukorrad. "Jõudsime täpselt jaanipäevaks tagasi ja ega enam šašlõkiisu ei olnud küll. Seda sai reisil oldud nädala jooksul mitu korda päevas söögi alla ja söögi peale," muigab ta.

Kogu reisi maksis kinni Aserbaidžaan ja omast taskust osalejatel midagi välja käia ei tulnud. Peale võistlemise ja söömise sai bänd pisut ka linna uudistada. "Esimesel päeval, kui kohale jõudsime, viidi meid poliit- ja sõjasangarite surnuaiale, kus asetasime mälestusmärkide ette punaseid roose ja nelke. Nende riigis on traditsioonid väga olulisel kohal," räägib Andrus. "Mõnel õhtul külastasime ka parimaid klubisid, kus sai natuke vabamas vormis omavahel tuttavaks saada."

Suplemisplaanidele tõmmati aga esialgu kriips peale. "Kuna väljas oli pidevalt 40 kraadi sooja, siis meie suur soov oli saada Kaspia merre ujuma. Kahjuks ei suudetud seda meile esimestel päevadel võimaldada, kuna enamik merevett oli saastunud ja supelrannad asusid linnast eemal," räägib Andrus. "Suure lobitöö tulemusena suutsime viimaseks päevaks välja rääkida võimaluse külastada ministeeriumitöötajatele mõeldud sanatooriumi koos kinnise rannaga."