Eesti uudised

Siilats: külalistele võib Haapsallu purjetamine kehvasti lõppeda (10)

Juhan Haravee, 14. mai 2013, 06:57
Viktor Siilats jõudis Helsingist tervelt kodusadamasse. Ta aga kurdab, et veeteed pole tähistatud.  Joosep Martinson
"Õnneks oli ilm väga ilus ja päikesepaisteline," räägib hiljuti Haapsalu kodusadamas randunud ärimees Viktor Siilats, kes kardab, et suurema süvisega laevaga väliskülalistele võib Haapsallu sisenemine kehvasti lõppeda: veeteed pole korras ega tähistatud.

Läinud kolmapäeval oma väikelaevaga Helsingist Haapsallu seilanud ärimees Viktor Siilats leidis põhjuse oma igipõlisel oponendil veeteede ametil (VTA) turja hakata. Nördinud väikelaevniku sõnul on Soomes väga palju veeteid, mis kõik korralikult tähistatud – ohtu polevat ollagi.

Enne Voosi kurku märkas Siilats, et mitu vajalikku meremärki on puudu, sama torkas silma Haapsalu laevateel, mis kujutavat juba ohtu. "Sissesõidul Haapsalu Tagalahte olid aga kõik meremärgid puudu ja ehkki ma olen Haapsallu sadu kordi sisenenud, oli seekord päris keeruline, suisa ohtlik, sest vesi läks kohati ikka üsna madalaks kätte," kurdab kapten Siilats. Tema arvates on VTA kulutanud meeletult energiat, et kuulutada Euroopa suurimaks meresõiduohuks Suur Holmi sadam (seal asub ka Siilatsile kuuluv vaidlusalune ujuvkai – toim), kus vastupidi ameti väidetele ei ole väikelaevade ega väikelaevnikega toimunud ühtki intsidenti. "Kai, mida VTA soovib välja tõsta, on purjetajate hulgas omaks võtetud ning Haapsalu linngi on selle kai poolt ja sel suvel algab Muhu väina regatt Haapsalust," räägib ärimees.

Soomes, kus on palju veeteid, on veeteede amet Siilatsi sõnul liidetud maanteametiga. Eestis, kus veeteid praktiliselt pole, tegutseb ärimehest kaiomanikku häiriv VTA rahulikult edasi.

"Navigatsioonimärkide paigaldamine on tänavu hilisema jäämineku tõttu tõepoolest mõnevõrra viibinud," selgitab Siilatsile meelehärmi teinud olukorda VTA avalike suhete vanemspetsialist Malle Lõhmus. "Alates 3. maist paigaldavad ujuvmärgistust Läänemaa, Saaremaa ja Pärnu regioonis iga päev kaks laeva – EVA-317 ja Sektori. Lähiajal saavad paigaldatud kõik märgid. Talv läbi on vees olnud Voosi kurgu poid ja Eeslahel neli poid, töötanud on ka kõik sihimärgid. VTA palub kõigi väikelaevnike mõistvat suhtumist ja teeb omalt poolt kõik võimaliku, et navigatsioonimärgid kiiresti paigaldatud saaksid."

10 KOMMENTAARI

s
Sõitja 16. mai 2013, 13:33
Nu, Siilatsi meresõiduoskused on ju sellised, et see vend käib igal navigatsiooniperioodil kuskil kivide otsas ära, isegi kui kiilu all 100m vaba vett on :-) Aga seni kui pappi jagub ja paadi lapitud saab (või uue osta) siis ei ole probleemi.
t
Tommy 15. mai 2013, 13:51
Sellise meresõiduoskusega võib ka märkide olemasolul Haapsallu purjetamine kurvalt lõppeda :)
Loe kõiki (10)

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee