Eesti uudised

Raudteeülesõidu sulgemine teeb asumi elanikele muret (48)

Mattias Tammet, 31. oktoober 2012 07:00
SADA HÄDA: Pildil oleva raudteeülesõidukoha asendamine eemal asuva tunneliga on vaid kohalike elanike üks mure. Pikemat teed peab hakkama sõitma ka 16. liini buss ning transpordiamet tahaks sõiduplaani hõredamaks kohendada. Pealekauba on bussi uus tee kitsas ja kurvid väga järsud. Foto: Tiina Kõrtsini
Novembris valmib Järvevana tee ja Tehnika tänava vaheline tunnel. Pärast seda suletakse Veerenni raudteeülesõit jäädavalt. Ülesõidu taga oleva Luite asumi elanikud ja ettevõtted on mures.

Pahameel on nii suur, et sulgemise vastu hakati allkirju koguma. Kodanikualgatuse tehnilise eksperdi, TTÜ teetehnikalektori Ain Kendra sõnul vihastab eelkõige see, kuidas inimesi teadmatuses hoiti.

"Kui selliseid objekte projekteeritakse, siis tehakse kõigepealt liikluse modelleerimine. Ja modelleerimise käigus tuleb täpselt välja, mida ühe või teise lahendusega võidetakse või kaotatakse," rääkis ka konsultatsioonifirmas Ramboll vanemkonsultandina töötav Kendra Õhtulehele. "Väidetakse, et see on Ülemiste sõlme koosseisus või Ülemiste sõlmega seoses vajalik. Ülemiste sõlme projekt oli ekspertiisis, seda ekspertiisi teostas ka meie firma. Ja ekspertiisi esitatud eelprojektis ei olnud mitte midagi Veerenni tänavaga seonduvast."

Linnavalitsus: sulgemisest teatati juba ammu!

K-Projekti poolt 2010. aastal koostatud ja hoogsalt levitatud teavitusvideostki jääb mulje, et Veerenni ülesõitu ei puudutata. Ka raudtee alt minev tunnel avaneb videos vaid Tehnika tänavale, jättes Luite asumi kõrvale.

Linnavalitsuse liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa sõnul on aga juba 2008. aastal kättesaadavatel kaartidel Veerenni ülesõidu sulgemine peal. Oma sõnul on ta sellest ka eelmisel aastal Kuku raadios avalikult rääkinud ja mingit salatsemist ta projektis ei näe. "See, et raudtee alla rajatakse tunnel, selles osas ju vaidlust ei ole. Seda teadsid kõik. Ja kui nad teadsid, et sinna rajatakse tunnel, siis nad teadsid seda, et see tunnel rajataksegi raudteeülesõidu sulgemiseks. Kui Filtri teed rekonstrueeriti, siis juba ehitati perspektiivne väljasõidutee sinna, kus ta tunneli alt läbi hakkab minema. Ja Filtri tee remont oli 2010. aastal," räägib Rüütelmaa. "Mina olen kahe käega selle poolt, et inimesed peavad teadma neid asju võimalikult varakult, ja elu näitab, et kui seda infot jagada, siis tuleb inimestelt teinekord väga häid mõtteid ja ettepanekuid."

Rüütelmaa sõnul peaks elu Luite tänava ümbruses isegi paranema, sest kui praegu kulgeb suur osa transiitliiklusest asumi keskelt Veerenni tänavalt sellesama ülesõidu kaudu, siis edaspidi jääb asum valdavalt elanike päralt

Vana ülesõidukoht tehakse kitsamaks ning avatakse jalakäijatele ja kergliiklusele.

Järgmiseks võib kinni minna Nõmme ülesõidukoht

Ülesõidu sulgemist nõudis projekti koostamise ajal Eesti Raudtee. Ettevõtte pressiesindaja Urmas Glase sõnul on sulgemine tingimata vajalik, sest see on Tallinnas selle trassi ainuke ühetasandiline ehk tunneli või viaduktita ülesõidukoht. "Kui Tallinna linn seda Ülemiste liiklussõlme kavandamist alustas, siis meiepoolse kooskõlastuse üks tingimusi oli, et nad lahendavad ühes sellega ära ka Veerenni ülesõidu sulgemise," ütles Glase Õhtulehele.

Edaspidi mõeldakse veel teistelegi ülesõidukohtadele. "Nõmme ülesõidu puhul oleme rehkendanud, et kui Elektriraudtee taotlused realiseeruvad ja ühes tunnis tuleb kuus rongipaari – kuus rongi ühes suunas ja kuus rongi teises suunas –, siis see tähendab seda, et tunnis on ülesõit umbes 24 minutit iga tund suletud," nentis Glase, et asi pole ainult ohutuses.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee