JÄÄVAD MAHA: Kui buss on täis, ei huvita kedagi, kuidas inimesed linna pääsevad. Foto: Teet Malsroos
Janno Riispapp 23. juuli 2012 07:00
Pühapäeval Lõuna-Eestist Tallinna sõitnud bussis polnud vähem kui 60 kilomeetri järel enam ühtegi istekohta, kuid pealinnani jäi veel mitmeid peatusi ja seal ootavaid inimesi.

"Kahjuks ei saa ma teid aidata," ütles bussijuht käsi laiutades, kui oli jõudnud pilgeni täis sõiduvahendiga peatusesse. Inimesed kartsid halvimat, kuid juhi süda muutus härdaks. Sõitjad olid nõus püsti seisma ja bussijuht müüs neile piletid. Kuid sõita oli veel 150 kilomeetrit ja peatused täis ootavaid inimesi. Paarkümmend kilomeetrit hiljem oligi kaugliinibussi vahekäik inimesi täis. Uksed avanud bussijuht ütles, et võtab inimesed peale, kui nad on lisaks kitsastes oludes seismisele nõus maksma ka võimaliku trahvi. Kuna see oli viimane võimalus tol päeval Tallinna jõuda, olid nad nõus. Kui buss lõpuks teele jäänud maakonnakeskusesse jõudis, läks maha parasjagu nii palju sõitjaid, et enam ei pidanud keegi püsti seisma.

Politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja Tuuli Annama sõnul võib bussijuht reisijaid peale võtta vastavalt veoloal märgitule. "Seal on kirjas nii istekohtade arv kui ka lubatud seisukohtade hulk. Viimane võib vastavalt bussile erineda, kuid võib olla ka null."

Õhtulehte nõustanud bussijuhi hinnangul üldjuhul pileteid ettenähtust rohkem ei müüda. Lisabusside saatmine pole aga otstarbekas, sest neid ei doteerita.

"Reisijate arvu eest vastutab bussijuht ning tema on ka inimene, kes nõuete rikkumise korral vastutusele võetakse," selgitab Tuuli Annama, et suulised kokkulepped vedaja ja sõitjate vahel bussijuhi vastutust ei vähenda.