Eesti uudised

Ametnik: pidin hommikul elektriauto alla jääma, müra polnud üldse kuulda! (62)

Kaarel Tigas, 27. oktoober 2011, 06:58
ELEKTRILINE PIRIN: Sotsiaaltöötajate elektriautodel on küljes jalakäijaid hoiatav heliseadeldis, kuid selle tekitatav hääl erineb tavapärasest sisepõlemismootori häälest märgatavalt. Foto: Kaarel Tigas
Hommikul ülekäigurajale astunud mees pidi äärepealt elektriauto alla jääma, sest ei kuulnud müratult liikuva sõiduki lähenemist. Müüja sõnul on sotsiaaltöötajatea autodel häält tekitav lisaseade olemas, kuid tekkiv hääl on üsna vaikne ja ei tarvitse jalakäijale seostuda läheneva auto omaga.

"Astusin täna hommikul ülekäigurajale ja ootamatult pidi mind alla ajama elektriauto. No täpselt! Meie sotsiaaltöötajad ei ole vist veel avastanud nendel linnamuhkudel pidureid. Lisaks oleme harjunud, et auto teeb mingitki müra. Aga mida polnud, seda polnud. Ei müra, ei pidureid," kirjutas politsei- ja piirivalveameti (PPA) kommunikatsioonibüroo peaspetsialist Priit Põiklik eile oma Facebooki-leheküljel.

Jalakäija peab mõlemale poole vaatama

PPA pressiesindaja Tuuli Annama tuletab meelde, et tavalisest sõidukist tunduvalt vaiksemalt liikuvate elektriautode puhul peab jalakäija tee ületamiseks tähelepanelikult mõlemale poole vaatama ning enne teele astumist veenduma, et lähenevate sõidukite juhid on teda märganud.

Ühtlasi peaks aga elektriautode juhid arvestama, et liikluspildis on harjutud sõidukeid müraga seostama, lisab Annama. Just sama tarkuseni jõudis oma kogemuse kaudu ka Priit Põiklik.

"Samamoodi nagu mina pean olema jalakäijana tähelepanelik, olen ma ka autojuhina ettevaatlik ja kaasliiklejatega arvestav. Elektriauto rooli istuja aga peab seda olema topelt, sest see auto tõepoolest ei tee müra," rääkis Põiklik Õhtulehele.

Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra sõnul on ÜRO majanduskomisjoniski jutuks olnud, et elektriautod peavad mingisugust häält tekitama. "On tõenäoline, et tulevikus see muutub kohustuslikuks. Riigisiseselt võib ju kõike nõuda, aga kas see on mõistlik? Kui mujal selliseid autosid ei toodeta, siis Eesti jaoks ei hakka keegi neid tegema," selgitab Vahtra.

Elektriautoga tegi ka Õhtuleht tänavu suvel proovisõitu. Sellisega, mis spetsiaalselt mingit häält ei teinud. Aga kellelegi autoga vaikselt külje alla hiilimine ei õnnestunud eriti, sest meie jalakäijad ilmselt ei arvesta kuigipalju võimalusega, et autod nad läbi lasevad, ja on selle võrra tähelepanelikumad.

Juba toona lubas Silberauto müügidirektor Üllar Born, et sotsiaaltöötajate autod saavad hoiatussüsteemi ja nii ka läks. See hääl olevat aga harjumuspärasest sisepõlemismootori häälest erinev ja ka vaiksem. "Sotsiaaltöötajate elektriautod teevad häält küll, aga mitte eriti valjult. Selline elektriline pirin, ei oskagi kirjeldada, seda peaks pigem kuulma," märkis Born.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee