Eesti uudised

Pimendatud linn on liiklemiseks ohtlik, ent varaste jaoks mugav (49)

Teet Teder, 7. september 2011 06:56
Foto: Joosep Martinson
Tallinnas ja Pärnus töötav kiirabiautojuht: sõidaks nagu kotis

"Pime tänav on ohu allikas ja eriti ülekäigurajad on Tallinnas väga halvasti valgustatud. See on fakt," kirub kiirabiautojuht linnavalitsust ja tänab õnne, et ta abi andma tõtates kedagi veel vigaseks pole sõitnud. "Kui jalakäija pimedas nurgas tuleb ülekäigurajale ja ma tulen suure kiirusega, siis poleks mul mitte midagi teha..."

Samal teemal

Pärnus ja Tallinnas kiirabiautot juhtiv Tarmo Susi ei saa sõiduaega valida – kui on väljakutse, tuleb minna, sadagu või pussnuge. Ka öösel. Kärbitud linnavalgustus teda tema töös ei aita.

"Kopli ja osaliselt Lasnamäe on kõige pimedamad. Laternad on, aga need ei põle või põlevad hämaralt. Selge see, et Tallinna linnal läheb raha mujale kui inimeste turvalisusele ja heaolule," ütleb Susi. "Isegi ülekäigurajad on pimedad."

Siiski pole kehv valgustus ainult Tallinna häda. "Igal pool hoitakse kokku. Nad hoiavad inimeste pealt kokku!" ei ole Susi rahul ka Pärnu valgustusega. "See, kus nad ehitavad uut silda, on Pärnu kõige ohtlikum koht. See on täielikult valgustamata. Esmaspäeval nägin seal avariid, kuidas oli ohutussaarele otsa sõidetud."

Kuulu järgi teab Susi, et Vana-Pärnu inimesed on juba linnavalitsust ähvardanud: kui tänavaid valgustama ei hakata, siis lähevad nad Audru vald elama.

Sajuga on autojuhtidel eriti raske. "Kõige hullem on see, kui on vihmased ilmad ja tänavavalgustus ka ei põle, siis sõidaks nagu kotis. Kui lõhkuda miljoniline auto, siis see on materiaalne kaotus, aga inimelu on hindamatu."

Susi sõnul on vahel raske isegi majade numbreid näha ja nii pikeneb abivajaja juurde jõudmise aeg. "Osa kohti on muidugi väga head. Näiteks Pirita kohta ma ei saa ühtegi halba sõna öelda."

Susi sõidab linnas enda sõnul isegi täistuledega. "Kui mul on kiire ja tänav on valgustamata. Katsun muidugi arvestada ka teiste autojuhtidega. Selles osas on see uus liiklusseadus küll hea, et isegi linnas nõutakse, et helkur peab olema."

Egert, kes töö tõttu öösiti pimedas jalgrattaga väntab, ütleb, et teda pimestavad linnas tihti täistuledega sõitvad autod. "Kui selline vastu tuleb, siis on võimatu teed näha. Kesklinna pool pole see probleem, jääb piisavalt erinevate asutuste fassaade ja reklaamtahvleid, aga Vabaduse puiestee on kohati täiesti pime. Ainult üksikud kohad, Nõmme ujula, tanklad, pangautomaadid, Selver ja muidugi vilkuvad foorid annavad valgust," nendib ta.

Bensiinist jäi ilma ka Põhja-Tallinnas elav Kaarel. "Mu auto seisab küll majaalusel parkimiskohal, kuid see on tänavale avatud ja kõigile ligipääsetav. Reeglina on majaalused parkimiskohad korralikult valgustatud ja parkimiskohtadel pole ma kunagi ühtki võõrast kahtlaselt luusimas näinud. Seal on alati valge ja see on neile ebamugav," räägib ta.

Umbes kuu aja eest aga lambid kustusid ja kohe oli kuri karjas. "Hommikul oli bensiinipaagi luuki veidi väänatud. Bensiini oli vähem umbes 20 liitrit. Varaste õlistest näppudest jäetud jäljed luugil politseid ei huvitanud. Eks sain ise ka aru, et lootust kedagi tabada pole," räägib Kaarel, et vargaid ei peatanud isegi see, et paarikümne meetri kaugusel on sadamavalvur ja 150 meetri kaugusel politseimaja.

Kaarel on ka märganud, et kuigi tema maja juures on tänav öösiti pime, põlevad teisel pool teed pargis tuled öö läbi.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee