Eesti uudised

Eesti Energia võtab klientidelt prognoosarvega intressivaba laenu (50)

Juhan Haravee, 3. mai 2011, 06:57
JÄRJEKORDNE E-ÄMBER: Eesti Energia ligi üheksa miljonit eurot maksma läinud uus kliendiinfosüsteem jooksis alustuseks umbe. Foto: Joosep Martinson
Mõni nädal tagasi käivitunud Eesti Energia uus kliendiinfosüsteem ei saa ligi poole miljoni kliendi arvestinäidu vastuvõtuga kolme päeva jooksul hakkama. Mängu tulevad prognoosarved, mis aga on tegelikust kopsakamad.

Vastavalt 15. aprillist 2010 kehtivatele elektrilepingu tüüptingimustele on Eesti Energial õigus esitada ostjale prognoosarve, kui too lepinguga ettenähtud tähtaegadel mõõtesüsteemi näite ei teata. Praegu aga on Eesti Energia mured sootuks teised. Kliendid täidavad küll näitude teatamise kohustust, aga mida usinamalt nad seda teevad, seda rohkem kuumeneb Eesti Energia uus kliendiinfosüsteem üle.

"Tipphetkedel teatatakse meile eri kanalite kaudu ca 1,5 näitu igas sekundis," kirjeldab olukorra teravust Eesti Energia pressiesindaja Marina Bachmann. "Infosüsteemide puhul, mis on veel oma varajases elustaadiumis ja mis peavad vastu pidama sedavõrd suurele koormusele, võib paratamatult tõrkeid esineda."

Seega pole prognoosarvete esitamine mitte monopolistist Eesti Energia järjekordne surveabinõu, vaid tehnilistest viperustest tingitud meeleheitlik hädalahendus. Prognoosarvetega püüavad energeetikud uut infosüsteemi lihtsalt maha jahutada ning suuremat tehnilist tagasilööki ära hoida.

Nii et kui märtsis maksite näiteks 64 eurot (ca 1000 krooni), siis aprilli prognoosarve järgi maksate samuti umbes 64 eurot, olgugi et kulud peaksid soojemal ja valgemal ajal väiksemad olema. Võimaliku vaheltlõike hüvitab Eesti Energia järgmise arveldusperioodi tegeliku näidu alusel, kuid varem kätte saadud raha pealt firma intresse ei maksa.

"Prognoosarve ei tähenda kindlasti tingimata suuremat arvet," püüab Marina Bachmann olukorda pehmendada. "Elektritarbimise suurenemisel ja kodutehnika lisamisel võib prognoosarve olla tegelikust tarbimisest väiksem," seletab ta, justkui ostaksid inimesed praegu massiliselt uut kodutehnikat ja vastupidiselt valitsuse säästuüleskutsetele laristaksid elektriga.

Küsimusele, miks ligi üheksa miljonit eurot maksma läinud uus kliendiinfosüsteem nii kergesti ummistub, vastab Marina Bachmann: "Ülekoormus on täiesti normaalne nähtus sellise noore süsteemi puhul. See ei tähenda, et meie uus süsteem oleks halb. Meie eesmärk on asi ladusalt käima saada ja tehniline meeskond selle kallal ka pingsalt töötab."

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee