Kommentaar

Miks rohelised autovaba Kalamaja eest ei võitle?  (4)

Priit Kutser, Tallinna abilinnapea nõunik , 7. august 2010, 08:58
Erakond Eestimaa Rohelised peaks olema tulihingeline rohelise mõtteviisi eestvõitleja ja selle igakülgne propageerija, ent ei ole seda teps mitte, vaid on asunud ründama Tallinna linnavalitsuse autode vähendamise plaani miljööväärtuslikus Kalamajas.

Mõistan, et IRLi ja Reformierakonna liikmed on seoses Kalamaja parkimisega aktiviseerunud, kuna nad haistsid, et vastandudes linnavõimu ja mitte-autoomanikest elanikega on neil võimalus Kalamaja rahva arvelt poliitilist kasu lõigata. Nüüd on nende sekka astunud ka Toompea võimuliidu mitteametlik koalitsioonipartner Eestimaa Rohelised.

Muide, paljud neist aktivistidest ei ole üldse Kalamaja elanikudki, vaid koguni mõne teise Eesti linna või maakonna asukad. Nagu näiteks roheliste erakonna volikogu esimees Siplane. Kalamaja sõnaõigusega elanikuks saadakse reaalselt alles siis, kui end sinna elanikuks registreeritakse.

Kes oli kohtumisel?

Järgides ülejäänud maailma roheliste traditsioone, peaksid rohelised mööda kesklinna plakatitega ringi käima ja usinalt allkirju koguma, selleks et muuta linnasüda üldse autovabaks ja seega keskkonnasõbralikumaks, nagu see on paljudes Euroopa linnades.

Toon näiteks Hollandis Groeningeni või siis Rootsis Stockholmi ja Austrias Viini, kus autod ei ole kesklinna üldse oodatud. Kui Londoni kesklinna sõita, tuleb maksta ca 200 krooni ummikumaksu. Seega, üldine suund maailma linnades on autoebamugavuse, mitte autosõbralikkuse poole.

Rääkides korraldatud kohtumistest, siis ei ole siiamaani selge, kas nendest võtsid osa tõelised Kalamaja elanikud või lihtsalt kohale meelitatud huvilised ja tankistid. Samuti on kahtluse all Kalamajas läbi viidud küsitluse usaldusväärsus, sest selle korraldajad ei ole ikka veel suutnud esitada linnavalitsusele andmeid, mis tõestaksid, et tõepoolest küsitleti Kalamaja elanikke. Küll teame aga seda, et igast küsitlusest ja kogunemisest kumab läbi IRLi ja Reformierakonna vari.

On kurb vaadata, kuidas möödasõitvad autod pritsivad sogast vett Kalamaja miljööväärtuslikele majadele. Kolmandat põlve tallinlasena hindan väga sealset miljööd.

Vesi ei pritsi ajalooliste hoonete seintele mitte vaid sellepärast, et tänavates on augud, nagu neid võib leida kõikides meie linnades (eriti Eesti tänavaaukude pealinnas Elvas, kus võimul on Reformierakond), vaid rohkem ikka seetõttu, et autode arv on viimastel aastatel pealinnas plahvatuslikult kasvanud. Teadagi ei paranda sõidukeid täis tänavad Kalamaja miljööd mitte mingil määral. Pigem vastupidi. Kahju, et rohelised sellest aru ei saa.

Linnavalitsuse motivatsioon ei ole parkimisrahaga kuidagi seotud, sest sellest saadav tulu oleks linna parkimisest saada-va kogutuluga võrreldes marginaalne.

Küll paneb aga parkimistasu mõtlema selle autoomaniku, kes Kalamajas võib-olla nii väga parkima ei peakski.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee