Eesti uudised

Ennenägematu protest: õppejõud võitleb "Unistuste printsessi" vastu! (282)

Katrin Pauts, 18. märts 2010, 07:00
KAS SELLIST TELEVISIOONI TAHTSIMEGI?: «Unistuste printsess» soodustab protestikampaania algataja Valter Parve hinnangul eesti rahva kõlbelist allakäiku.  TV3, Pärnu Postimees
"Häirivad nii tütarlaste valmisolek olla valikut mitmekesistav "kaup", pakkumise küüniline vahendamine kui ka see Euroopa hädavares, kes ise endale kallimat ei leia," põhjendab kolledžilektor Valter Parve, miks ta tõsielusarja "Unistuste printsess" vastu allkirju kogub.

Märtsikuu viiendal päeval sai Tartu Ülikooli Pärnu kolledži sotsiaaltöö lektoril Valter Parvel mõõt lõplikult täis: ta algatas allkirjade kogumise kampaania TV3 tõsielusarja "Unistuste printsess" vastu. Internetti riputatud pöördumises põhjendab Parve, et telesari võib kahjustada rahvale olulisi väärtusi.

Üleskutsele on lisatud blankett, millega eaka õppejõu vaadete pooldaja saab oma toetusallkirja läkitada. Pöördumine, millele allkirju kogutakse, on adresseeritud reklaamiandjatele.

Samal teemal

Vastukaja napp, aga toetav

Telesarjast, kus jõukas Dimi endale unelmate neidu otsib, on Parve näinud üksikuid lõike. "Olen lugenud Õhtulehest, et Belgia poissmees otsib unelmate printsessi, kes ei tohi talle peale panna mingisuguseid piiranguid, sest mees on "avastamishimuline ja tahab elult võtta kõike". Keda ta siis otsib – elu armastust, orjatari või ajutist projektitüdrukut? Millist nendest rollidest lubati saatesse kandideerivaile neidudele?"

Eilse seisuga oli Parve kokku saanud alla saja allkirja. Ta ei looda üksnes internetile, vaid kõnnib ka ise paberitega ringi. Selgitustööd alustas ta sümboolset tähendust omaval üritusel – soolist võrdõiguslikkust arutanud naiste ümarlaual. Kohtumistel on Parve enda kinnitusel saanud toetusallkirja igalt kümnendalt inimeselt.

"Toetusega ühinevad rohkem need, kes on ise lapsevanemad ja ilmselt jagavad muret sotsiaalse keskkonna jätkuva reostamise ning Eesti kõlbelise allakäigu pärast," lausub Parve. "Alustasin äsja ka sotsiaaltöö eetika valikaine lugemist ja tudengite poolt suurt toetust mu algatusele pole tunda. Nende kasu on rohkem selle aktsiooni kulgemise jälgimises."

Ta tunnistab, et suurt jõudu kokkusaadud allkirjadel tõenäoliselt ei ole. Parvet kurvastab, et naiste huve esindavad organisatsioonid pole lärmi tõstnud ei "Naistevahetuse" puhul ega ka nüüd. "Mind häirivad need saated, kus kõmu ja kasumit saab tõenäoliselt kahjustatud sinna kutsutute – ja eriti nende laste – maine ning iseseisva toimetuleku võime," teatab õppejõud.

Parve toob näite, kuidas televisiooni kõmuiha iga hinnaga intrigeerivaid lugusid toota reaalselt perekondi ja lapsi kahjustab: "Tuttav sotsiaaltöötaja rääkis vallast valda rändavast üksikemast, kes iga katset toda naist veidigi oma laste eest vastutama panna tõrjus ähvardusega televisioon kohale tellida ja sotsiaaltöötajatele uut ja vana teha."

TV3 juhid jäävad rahulikuks

Eesti telemaastiku moraalilaostavaimaks saateks peab Parve Kanal 2 kõmulist rahamängu "Tõehetk". Tunnustab vanahärra aga rahvusringhäälingut, mille eetris on küll samuti meelelahutust, kuid seda tasakaalustavad saated, mis Parve meelest ühiskonda edasi aitavad: "Seda ootan ka teistelt kanalitelt."

TV3 juhtkond reklaamiandjate laialijooksmist ei pelga. "Meie arvates pole kuigi mõistuspärane tegevus ühe meelelahutussaate vastu tõsimeeli sõtta minna, aga – vaba maa ja kedagi keelata ei saa," muigab programmijuht Leho Verk, kelle sõnul on varemgi eetris olnud vastakaid arvamusi tekitavaid saateid, kuid nii aktiivselt pole keegi seni veel ühegi saate vastu protestinud.

Valvsamaid noote võib täheldada tegevjuht Priit Leito kommentaaris: "Teades, et edaspidi läheb saade veelgi hoogsamaks, oleme mures, et juba esimesed kaks episoodi on vaatajates sellise reaktsiooni vallandanud."

Eestis ei ole sellisel kodanikualgatusel reklaamiandjaile ilmselt olulist mõju, kuid näiteks USA konkurentsitihedal teleturul ei oleks Parve algatuse laadne üritus sugugi lootusetu. "Kui saate ümber tekib halb aura, hakkab see mõjutama vaatajanumbreid ja reklaamiandjaid, kes ei soovi sinna enam reklaami osta. Nii et saade sureb selle kõige mõjul lõpuks oma loomulikku surma," tõdeb nimetuks jääda soovinud meediaasjatundja. "Eriti käib see kõikvõimalike religioossete huvigruppide kohta, kellel on erinevalt Eestist ju USA avalikule arvamusele vägagi suur mõju. Rääkimata Indiast ja moslemiriikidest, kus on kerge usulisi arusaamu riivates masside raevu esile kutsuda ja teletegijaid isegi oma elu pärast kartma panna."

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee