Eesti uudised

Reisibüroo eksitas võidureisiga (10)

Lauri Birkan, 8. juuli 2009, 08:35
EKSITAV REKLAAM: Tuntud reisibüroodega koostööd tegev Clubs Travel OÜ teatas inimestele, et nad on võitnud reisi soojale maale. Hiljem selgus, et reis loositakse. Tarbijakaitseameti teatel on tegu eksitava reklaamiga. Lauri Birkan
Reisibüroo eksitas inimest, kui teatas talle võidetud soojamaareisist, mis tegelikult otsustati hilisema loosimise käigus.

Just nii juhtus tallinlase Indrekuga (38), kellele helistati esmaspäeval Clubs Traveli (CT) reisibüroost ning öeldi, et ta kuulub nelja õnneliku võitja hulka.

"Kui sisse läksin, ei tervitatud mind kui võitjat, vaid öeldi: "Oodake palun, kohe hakatakse teiega tegelema,"" räägib Indrek. Kui ta uuris, kus on tema auhind, teatati, et enne tuleb veel ühel loosimisel osaleda.

Kohale tulnud rahvas seati valiku ette: kõigilt küsiti isikukoodi ja allkirja - ettekäändel, et loosimise võitja(te) andmed kantakse kohe reisi vautšeri peale, vastasel juhul jääb tehing katki.

Kuna riigiametis töötav õde oli Indrekut eelnevalt sellise stsenaariumi suhtes hoiatanud, tundus mehele asi kahtlane ja ta otsustas lahkuda. Mis teistest inimestest edasi sai, ta ei tea, kuid nendib, et enamik oli nõus isikuandmed avaldama.

Indreku sõnul sai kogu lugu alguse möödunud aasta lõpul Viru keskuses tehtud ankeetküsitlusest. Nimelt täitis ta ankeedi, kus uuriti, kuhu kellelgi meeldib reisida. Ankeedile kirjutas ta oma telefoninumbri ja eesnime.

CT müügijuht Kristina Milana Lares kinnitab, et büroo jagas 8. sünnipäeva puhul välja neli auhinda vene ja samapalju eesti paaridele. Võidud olid: tasuta majutus Kreetal või Tenerifel ja kaks pudelit veini firma poolt. Kes millise auhinna sai, selgitati välja loosiga. Reisil oli tasuta vaid ööbimine, kõik muu tuli kliendil ise kinni maksta - väidetavalt pidi sama reisifirma tegema soodsa pakkumise.

Larese sõnul lasti inimestel ise valida, kas nad võtavad ainult auhinna või osalevad ka presentatsioonil, kus räägitakse lähemalt nii antud reisidest kui ka mitmesugustest sooduspakkumistest. "Kui klient tahab oma auhinda saada, peame ta registreerima, et kontrollida, kas tegu on ikka samade inimestega, keda oleme kohale kutsunud," räägib Lares. "Lisaks on isikuandmeid vaja auhinna vormistamisel."

Indrek ei mõista aga, kuidas saab reisibüroo teda identifitseerida, kui ta on varem andnud vaid eesnime ja telefoninumbri.

Tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul on tegu eksitava reklaamiga, sest inimene ilmub kohale teadmisega, et ta on võitnud auhinna. "Kui öeldakse, et võidate reisi, aga hiljem selgub, et ainult majutuse, on tegu eksitava kauplemisvõttega, ja seda teha ei tohi," ütleb Turetski

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee