Elu

"Kartsin alastivõtetel surnuks külmuda!" (29)

Kais Allkivi, Marian Männi, 28. august 2008, 00:00
ALGUL KÕHKLES: Katariina Lauk lootis südamest, et «Somnambuuli» võtetel välja ei paista, et tal sisemiselt piinlik on. Hiljem filmi vaadates pole ta silmi maha lööma pidanud.  «somnambuul» (efsa)
"Välistingimused olid aeg-ajalt nii ekstreemsed, et kartsin surnuks külmuda," meenutab üks Eesti näitlejataridest, kes on pidanud filmis riided seljast heitma

Katariina Lauk – filmi "Somnambuul" võtteid. "Mõne stseeni puhul sunniti jooma ka alkoholi, et seest vähegi sooja saada."

Mõnele näitlejale on alastistseen loomulik nähtus, teise jaoks totaalne eneseületus, mis praegugi punastama võtab. Üks kaeb end suurel ekraanil rahulolevalt ega kahetse midagi, teine pole vastavat kohta filmis senimaani vaadata tihanud.

Julge samm nõuab tihtipeale kaalumist ja piisavalt head põhjendust. Mõnda kõvemat pähklit tuleb režissööril jupp aega keelitada. Probleeme võivad tekitada näiteks armukade elukaaslane ning hirm, et kõik päris nii hästi välja ei tule, kui võiks.

Katariina Lauk: ma ei pea silmi maha lööma!

Sulev Keeduse hulgaliselt alastistseene ning metsikut seksi sisaldavas "Somnambuuli" peaosas olnud Katariina Lauk algul väga enesekindel ei olnud: "Mõtlesin, et kui ma neid intiimsemaid stseene pean tegema, et ma siis jumala eest ei peaks silmi maha lööma! Et mu mängus ei oleks tabada seda, et mul endal on sisemiselt piinlik. See on kohutav, kui näitlejast on näha, et ta on andnud nõusoleku midagi teha ja samal ajal ei oska seda, tunneb piinlikkust ning lõpuks tunnevad piinlikkust kõik – ka vaataja." Filmirolli võttis ta vastu kõhkluseta: materjal ja roll meeldisid väga, paljastavad stseenid tundusid loogilised ja põhjendatud.

Alasti filmimist raskendasid õuevõtted. "Välistingimused olid aeg-ajalt nii ekstreemsed, et kartsin surnuks külmuda. Mõne stseeni puhul sunniti jooma ka alkoholi, et seest vähegi sooja saada," jutustab Lauk, lisades, et üldiselt ei saanud seda lubada ja abimeheks oli üksnes spordikreem.

"Somnambuuli" vaadates näitlejatar silmi maha lööma ei pea, tema arvates on see hea film.

Rita Raave: loomulikult oli ebamugav

Kuigi nii mõnigi Rita Raave austaja võib kinnitada, et näitlejatar teeb iga filmi seksikaks, on kunstnikust näitlejatar ise tagasihoidlik. Armastusdraamas "Corrida" paljastab Raave hämaras toas oma naiselike võlude ülemise poole. "Loomulikult oli ebamugav," meenutab ta 1982. aastal linastunud filmi võtteid.

Hiljem ei ole ta seda filmi ise näinud. "Ma ei vaata hiljem neid asju üle," ütleb ta vaid.

Viire Valdma: usun, et tajun eetilisi ja esteetilisi piire

1983. aastal tehtud filmis "Nipernaadi" pidi Viire Valdma alasti veest välja jooksma. Selline oli Kaljo Kiisa idee. Teostusega läks aga raskeks. Valdma on Kroonikale antud intervjuus öelnud, et Kiisk nägi tema veenmisega kurja vaeva: Valdma pelgas külma vette ronida ega tahtnud ka sooja saamiseks pakutud kanget alkoholi vastu võtta. Põhjuse avaldas noor naine alles viimasel võttepäeval – ta ootas siis neljandat kuud tütar Mariat.

Kui vaadata neid kahte "paljastust" filmides "Nipernaadi" ja "Vanad ja kobedad saavad jalad alla", kus publik saab tema pikki jalgu imetleda, siis pole Valdmal häbeneda midagi. "Usun, et tajun

eetilisi ja esteetilisi piire," ütleb näitlejatar. "Oluline, et sellised stseenid oleksid põhjendatud, ja meeldiv, kui makstakse hästi. Ja kui oled rollile jah-sõna öelnud, tuleb teha tööd, mitte viriseda."

Merle Palmiste: olen "Karu südames" pettunud

"Näitleja mängib ju inimest ja keha käib inimese elu juurde," on Kroonikale antud intervjuus öelnud Merle Palmiste, kes viskas filmis "Karu süda" üleriided ült Hallikese rollis. Aga kunsti nimel suudab ta end alasti võtta vaid siis, kui see on tõesti sisuliselt väga põhjendatud.

Kui Palmiste veel väike tirts oli, ei mahtunud talle pähe isegi see, kuidas näitlejannad saavad võõraste meestega musitada. Aga kuna tüdruk tahtis nii väga näitlejaks saada, surus ta imestuse alla ja mõtles, et kui teised on saanud, saab temagi. "Noorena elad, vanana mõtled, mis minust jääb," on Palmiste Kroonikale öelnud. "Minu elu mõte on see, et peab elama, eks siis pärast paistab."

Hilje Murel: olin hea operaatori kätes

Hilje Murel tegi alastistseeni saunalaval Andres Maimiku filmis "Kurat tuleb sauna". Enne nõustumist võttis ta mõtlemisaja. "See kaalumine on ikka isiklik kaalumine," selgitab näitleja, et elukaaslane poleks teda keelata saanud. "Saunas on inimesed alasti. See oli argument, miks ma olin seda nõus tegema," põhjendab ta. Kaalutud sai kuni otsuse langetamiseni, aga kui juba filmimiseks läks, võttis naine seda tööna: "Pärast polnud enam mõtet põdeda."

Hilje ei muretsenud ei võtete ajal ega ka hiljem filmi suurelt ekraanilt vaadates: "Ma olin väga hea operaatori Mait Mäekivi kätes. Ma ei muretsenud, et kuidas see välja tuleb."

Merle Jääger: vahva oli!

Rasmus Merivoo skandaalses rullnoklusest jutustavas lühifilmis "Tulnukas ehk Valdise päästmine 11 osas" ihu paljastanud Merle Jääger nõustus osalema kohe, kui oli lugenud süžeed – lugu oli näitleja meelest väga väärt. Võtetel ei olnud vähimalgi määral veidrat või ebamugavat tunnet, pigem oli vahva. "Valgustus oli piisavalt hämar ja arvan, et selle stseeni juures ei ole midagi ebaesteetilist," leiab Jääger.

Alastistseeni häbenemine ja vaatamisel vahelejätmine ei tule tema meelest kõne allagi: "Muidugi vaatasin ma "Tulnuka" läbi!"

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee