Eesti uudised

Riigikogulane Erki Nool reklaamib pesupulbrit (47)

Katrin Rohtla, 13. juuni 2008, 00:00
NOOL PESUPULBRIGA VÕIDUJAHIL: Arieli reklaamplakatitel väidab riigikogulasest Nool, et Arieli pesupulbriga võidab ta alati. Foto: Svetlana Zaitseva
Riigikogu liige Erki Nool kutsub ostma pesupulbrit, millega koos olevat võit igati kindlustatud. Igor Gräzini sõnul on reklaamis osalemine igale riigikogulasele kõige otsesem tee kuristikku.

Tähelepanelik tallinlane on juba märganud, et bussi- ja trammipeatustesse on tekkinud uued reklaamplakatid, kus särava naeratusega olümpiavõitja Erki Nool reklaamib Arieli pesupulbrit.

"Ariel-iga võidan ma alati," kannab Nool plakatil särki Arieli kirjaga ja sirutab pesupulbripakki vaataja poole.

Reklaamis osalev Nool muutub küsimise peale ebalevaks.

"No ma ei oska öelda, nii ja naa, see on kahe otsaga asi," kahtleb ta. "Miks seda ei või nagu teha? Mis selles nii traagilist on? Iga asjaga võid ju lõpmatuseni jääda jahmuma – mis on õige, mis on vale. Samamoodi võib ju öelda, et kas riigikogu liikmed võiksid osaleda igasugustes telesaadete juhtimises ja raadiosaadete juhtimises," viitab Nool keskerakondlasest riigikogulasele Aivar Riisalule, kes teeb TV3s saadet "Kaua võib".

Nool leiab, et riigikogusse kuulumine ei saa tähendada, et enam midagi muud teha ei tohi.

"Siis ongi, et riigikogu liige peab elama nukumajas," võrdleb Nool riigikogu liikmete piiramist. Siiski tunnistab Nool, et enne jaasõna andmist reklaamiks küsis ta ka oma erakonna arvamust. Kuna probleemi ei olnud, Nool nõustus.

Reklaam on heategevuslik?

Palju Nool tasu sai, ta täpsustada ei soovi, kuid ütleb, et raha ta endale ei saa, vaid firma toetab tema kergejõustikukooli.

Noole erakonnakaaslane Margus Tsahkna pesupulbrireklaami näinud ei ole.

"Võiks ju lähtuda printsiibist, et ei tohiks reklaamida alkohoolseid jooke, narkootikume ja muid pahelisi tegevusi," ei näe ka Tsahkna probleemi, miks ei võiks riigikogulane reklaamis osaleda.

Kuuldes, et raha läheb Noole kergejõustikukoolile, leiab mees, et see on lausa heategu. Tsahkna sõnul oleks ka tema nõus heategevuse nimel oma nägu ja keha reklaamiks kasutama.

Monaco aukonsul Eestis, endine sportlane Jüri Tamm nõustub, et tänapäeval on Eestis kõik väga suhteline. "Neil on ju ka riigikogus inimesi, kes esinevad erinevates saadetes televisioonis," on Tamme sõnul hoopis olulisem see, mida reklaamitakse.

"Oleks seal mõningad sellised tooted, mis ei lähe kokku tervete eluviisidega," ei näe Tamm pesupulbrireklaamis midagi taunimisväärset.

Peaks reklaamid tühistama

Riigikogu liige ja reformierakondlane Igor Gräzin on reklaamnäoks olemisele täielikult vastu.

"Põhiline on siin huvide konflikt, et riigikogu staatusega inimene ei tohi promoda erahuvisid. See on kommertsreklaam tegelikult," selgitab advokaadi taustaga Gräzin.

Gräzini sõnul on teema tundlik juba sellest ajast, kui mõni riigikogulane oli seotud autode reklaamimisega – tasuks liising üli-odava hinnaga.

Nii ollagi Gräzini sõnul 2000. aastate alguses riigikogus otsustatud, küll mitte kirjalikult, et taolistes kampaaniates kaasa ei lööda.

"Mulle tuleb see väga suure üllatusena, aga ma saan Noolest väga hästi aru. Ta poliitikuna on nii algaja, et ta võib seda lihtsalt mitte teada," hoiatab ta noort kolleegi, et see on tee kuristikku.

"Tähtsust omab see, et Arieli müük võib seeläbi suureneda. Kui nüüd tänu Erki Noolele ostetakse Arieli rohkem, siis riigi esindaja Erki Nool on teinud liiga kõigile teistele pesupulbritele," ei oma Gräzini sõnul tähtsust, kui palju ja kellele reklaami eest makstakse.

Gräzin soovitab Noolel viisakalt Arieli firma ees vabandada ja selgitada, et lubas seda, mida ei oleks tohtinud lubada, ja palub selle ära lõpetada.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee