Marsruudil Tallinn - Keila - Tallinn hakkas 2001. aasta jaanuaris sõitma kahevaguniline elektrirong ELEKTRAFoto: Arno Saar
SLÕL Online 25. mai 2007 10:51
Pühapäevast hakkab kehtima uus elektrirongide sõiduplaan, mis toob tööpäevadel kaasa Keila ja Tallinna vahel sõidusageduse kasvu.

Tööpäevadel lisanduvad sõiduplaani Keila kiirrongid, mille sõiduaeg Keilast Balti jaama on 30 minutit. Alates 27. maist lisab Elektriraudtee AS ka hilisõhtuse Tallinna-Keila rongi, mis hakkab iga päev väljuma Balti jaamast kell 22.30.

Keila kiirrong on mõeldud peamiselt tööpäevadel hommikusel ja õhtusel tipptunnil Keila ja Saue elanikele kiirema ning mugavama reisi pakkumiseks.

Kiirrong peatub Keilas, Sauel, Tondil, Lillekülas ja Balti jaamas. Peatused on valitud selle alusel, kus on tipptunnil kõige enam sisenejaid ja väljujaid. Kiirrongi lisamise ning sõiduplaani tihedamaks muutmise järele on vajadus tekkinud jätkuvast reisijate arvu kasvust tulenevalt. Ka käesoleva aasta nelja esimese kuuga on tehtud elektrirongidega 5,4 protsenti (ehk ca 57 000 reisi) võrra rohkem reise kui 2006. aasta samal perioodil.

Uus kiirrong jõuab hommikul Balti jaama kell 7.25 ja 8.42. Pärastlõunasel ajal väljub rong Balti jaamast kell 14.24, 16.30, 18.35 ning 19.51.

Kokku väljub kiirrong igal tööpäeval Tallinnast Keilasse viis korda ning Keilast Tallinna poole kuus kuus korda.

Ülejäänud väljumiste osas uus sõiduplaan väga suuri muudatusi kaasa ei too. Keila kiirrongi lisamise arvelt ei ole varem sõiduplaanis olnud väljumisi ära jäetud.

Tööpäevadel suureneb sõidusagedus Keila ja Tallinna vahel ca 24% võrra (senise 51 väljumise asemel uues plaanis 63 väljumist).

Sõiduplaani tihedamaks muutmisest tulenevalt tuli küll mõningal määral muuta varem plaanis olnud elektrirongide väljumisaegu. Seda eelkõige põhjusel, et Keila-Tallinna raudteelõik ei ole täies ulatuses kaheteeline ning tuleb arvestada, millistel lõikudel saavad erisuunalised rongid kohtuda.

Kiirrongi käiku andmiseks ning ka vajadusel olemasolevate koosseisude pikendamiseks soetas Elektriraudtee AS täiendavalt kokku 5 vagunit, kogumaksumusega ca 27,3 miljonit krooni. Selle investeeringu tegi ettevõte omavahendite ning laenu arvelt. Riigi käest Elektriraudtee dotatsiooni suurendamist ei küsinud.

Elektriraudtee AS teenindab reisijaid Tallinna-Aegviidu, Tallinna-Keila-Riisipere, Tallinna-Keila-Paldiski ja Tallinna-Keila-Klooga-Ranna liinil. Aastas teenindab Elektriraudtee AS ligikaudu 3,3 miljonit reisijat.