Eesti uudised

Kõige levinum liiklusõnnetus on tagant otsasõit (1)

SLÕL online, 23. aprill 2007, 14:20
Foto: Postimees
Eesti Liikluskindlustuse Fondi andmetel oli ajavahemikul 2003-2006 kõige levinum liiklusõnnetuse liik Eestis tagant otsasõit.

Tagant otsasõidud moodustavad 28 protsenti kõigist Eestis registreeritud liikluskindlustuse juhtumitest. Liikluskindlustuse alt hüvitati aastal 2006 tagant otsasõitudes põhjustatud kahjusid ligikaudu 163 miljoni krooni ulatuses.

Hoolimata sellest, et tagant otsasõidud ei too endaga tavaliselt kaasa raskeid inimvigastusi, on ELFi hinnangul ühiskonnale tekkinud kahju küllalt suur, et nende ärahoidmisele suuremat tähelepanu pöörata.

Tagant otsa sõitmist on peaaegu alati võimalik vältida ohutu pikivahe valimisega. Ohutut pikivahet on tavaliikluses kõige lihtsam kontrollida kahe sõiduki vahelise maa läbimiseks kuluva aja järgi. Ohutuks pikivahe läbimise ajaks loetakse 2 sekundit linnaliikluses ja 3 sekundit asulavälises liikluses. Alla 1 sekundi pikivahe puhul ei ole taga sõitval juhil eessõitja äkkpidurduse korral praktiliselt võimalik kokkupõrget vältida.

Fakte tagant otsasõitudest (Eesti liikluskindlustusseltside andmete alusel ajavahemikul 2003-2006):

1. Keskmisest rohkem on tagant otsasõite augustis, septembris ja oktoobris (keskmisest vastavalt 12, 18 ja 19 protsenti rohkem).
2. Enim tagant otsasõite toimub tööpäevadel ajavahemikul kella viiest kella kuueni õhtul. Õhtul kella neljast - seitsmeni toimub 31 protsenti kõigist tööpäeval aset leidvatest liiklusõnnetustest. Nädalavahetustel toimub tagant otsasõite enim kella ühe ja kolme vahel päeval, kuid nende koguarv on oluliselt väiksem tööpäevade näitudest.
3. Ligikaudu 68 protsenti kõigist tagant otsasõitudest toimub Tallinnas. Tallinnas ja Harjumaal kokku toimub umbes 73 protsenti tagant otsasõitudest, Tartus umbes 10 protsenti.
4. Tagant otsasõite põhjustavate juhtide vanuseline jaotus ei erine oluliselt kõigi liiklusõnnetuse põhjustajate omast. Enim kahjusid põhjustavad mehed vanuses 21-35 aastat ja naised vanuses 26-35 aastat.
5. Ligikaudu 86 protsenti kõigist tagant otsasõitudest põhjustatakse sõiduautodega ja 8 protsenti väikeveokitega.

6. Arvestades vaid sõiduki marke millega põhjustati aastas rohkem kui 100 tagant otsasõitu ning mille kindlustuspäevade koguarv oli suurem kui 10950, põhjustatakse enim tagant otsasõite BMW-ga. BMW kahjutihedus (juhtumite arvu ja summaarse kindlustusperioodi suhe) tagant otsasõitude puhul on kõigi sõidukimarkide keskmisest 33 protsenti kõrgem. Kahjutiheduselt järgmised olid Mitsubishi ja Peugeot, mille kahjutihedus oli keskmisest ca 12 protsenti kõrgem.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee